Onko monikulttuurinen perhe jos mies on karjalainen ja nainen savolainen? Vai onko monikultturisuus vain tiettyjen rotujen risteymä? Vai pitääkö olla monta kultturia ...enemmän kuin 2?
Lasketaanko?
2
118
Vastaukset
- Chom chom
Hyvä kysymys. Riippuu, kuka määrittelee ja miten. Mun mielestäni parisuhde voi olla monikulttuurinen esim. kielen tai uskonnon suhteen, vaikka etninen tausta olisi molemmilla puolisoilla sama.
Olen itse naimisissa aasialaisen kanssa, ja välillä tuntuu, että sisaruksillani on enemmän kulttuurisia ristiriitoja supisuomalaisten puolisoidensa kanssa kuin meillä, esim. juuri tuon karjalaisuuden takia ;) Joka tapauksessa jokainen ihminen tuo suhteeseen omat mallinsa siitä, millaista on hyvä perhe-elämä, millaisia ovat puolisoiden roolit, miten kommunikoidaan jne. jne.
Meillä on perheessä tietyllä tapaa kolme kulttuuria: minun, mieheni ja meidän yhteinen. Ja tämän suhteen tulee ehkä eniten ristiriitoja - ei niin, että meillä olisi isompia vaikeuksia sovittaa näkemyksiämme yhteen vaan ennemminkin suhteessa sukulaisiin ja ystäviin, jotka eivät aina ymmärrä, ettemme halua tai voi toimia vain jommankumman kulttuurin mukaisesti. Puolisoina meidän täytyy vetää yhtä köyttä ja joskus kovastikin puolustella valintojamme muille. - länsisuomalainen
Karjalaiset ja savolaiset kulttuurit ja murteet ovat melko lähellä toisiaan. Suuremmat kulttuurierot ovat länsi- ja itäsuomalaisten välillä. Sanotaanhan, että idän ja lännen raja kulkee Pähkinäsaaren rauhan rajaa myöten.
Sodan jälkeen näitä kahden kulttuurin avioliittoja solmittiin paljon. Itsestäni tuntuisi oudolta valita itäsuomalainen puoliso, vaikka tunnen monia mukavia savolaisia ja karjalaisia ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2494514Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741700Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051543Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn161431- 511271
- 921206
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2011065- 471045