Vastatkaa mulle jos tiedätte tän Italiaa koskevan kysymyksen!!

Antzgu

Mä oon ihmetelly, mut en saa mistään vastausta. Ajattelin jos joku todellinen futisfani sattuis käymään tääl ja antais rauhan mun piinavalle kysymykselle.. Eli: MIKSI ITALIAN MAAJOUKKUEEN VÄRI ON SININEN?? Eihän se ole ollenkaan Italian lipun värinen!! Mua piinaa tää... Vastatkaa vaan jos joku tän tietää! Vastatkaa tähän keskusteluun tai jos vastaatte mun sähköpostiin, laittakaa otsikoks "Italian pelipaidat". Kiitos.

16

3495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zau

      Italian lippu on kolmiraitainen, poikkiraitainen ja yksi raita on sininen. Siitä väri.

      • pekka

        ootkohan sä värisokee?

        Mietin vaan, ku Italian lipussa on kyl punanen, valkonen ja vihree...


      • Zau
        pekka kirjoitti:

        ootkohan sä värisokee?

        Mietin vaan, ku Italian lipussa on kyl punanen, valkonen ja vihree...

        Katsopa lippukirjasta. Kyllä Italian lipun yksi poikkiraita on sininen.


      • Usko jo!
        Zau kirjoitti:

        Katsopa lippukirjasta. Kyllä Italian lipun yksi poikkiraita on sininen.

        Italian lipussa EI OLE SINISTÄ poikkiraitaa!! Italian lipussa on vasemalla VIHREÄ poikkiraita, keskellä VALKOINEN ja oikealla PUNAINEN. Sen verran pitäisi löytyä yleissivistystä, että tietää millainen on Italian lippu, se on opetettu jo ala-asteella. JOS KUITENKIN VIELÄ TEKEE MIELESI VÄITTÄÄ VASTAAN NIIN KURKKAA SIVULLE: www.matchc.com/flags/italy.html


      • Kaisa
        Usko jo! kirjoitti:

        Italian lipussa EI OLE SINISTÄ poikkiraitaa!! Italian lipussa on vasemalla VIHREÄ poikkiraita, keskellä VALKOINEN ja oikealla PUNAINEN. Sen verran pitäisi löytyä yleissivistystä, että tietää millainen on Italian lippu, se on opetettu jo ala-asteella. JOS KUITENKIN VIELÄ TEKEE MIELESI VÄITTÄÄ VASTAAN NIIN KURKKAA SIVULLE: www.matchc.com/flags/italy.html

        Itseasiassa lipussa on kyllä pystyraidat:)
        Mutta värit on oikein...


      • Hävettää
        Kaisa kirjoitti:

        Itseasiassa lipussa on kyllä pystyraidat:)
        Mutta värit on oikein...

        Joo sä olet ihan oikeassa. Mä en edes tiedä kuinka mä olen pystynyt syyllistymään noin alokasmaiseen virheeseen!!


    • Nro 10

      Oon kyllä kuullut vastauksen tuohon, mutta en juuri nyt muista sitä tarkalleen. Kuitenkin muistelisin, että Italian paitojen sininen väri,(lienet kuullut nimen AZZURRI, Italian maajoukkueen lempinimi ja yksi sinisen sävyistä.) juontaisi juurensa jonkun Italian maakunnan, kenties Latiumin(Lazio),maakuntalipun väristä.
      Pääkaupunki Rooma sijaitsee Latiumin maakunnassa.
      Tuota kannattaisi kenties kysyä EM-kisastudiolta, sieltä vastaus löytynee. Täytyy myöntää, että olisin itsekin erittäin halukas kuulemaan vastauksen.

    • a1013

      Eiköhän tuo väri periydy ajalta jolloin monivärisiä pelipaitoja oli vaikea valmistaa.. Italia käytti tuota sinistä pelipaitaa vasta toisessa maaottelussaan vuonna 1911, sitä edellisessä maaottelussa Italialla oli valkoiset pelipaidat, vuonna 1912 oli sitten olympialaiset eli Italian ensimmäiset arvokisat, jossa tuo sininen sitten vissiin vakiintui.. Mielenkiintoisena triviana Suomi voitti Italian tuolloin 3-2 :)

      Voipi olla vanhaan kunnon "noin se on aina ollut"-ajattelua.

    • VASTAUS!!!

      "Q: Why do Italy paly in blue shirts, as they have no blue in their national flag?

      A: This goes back to the days when Italy had a monarchy. Blue was the colour of the Royal House of Savoy and Italian national teams in football, rugby, hockey and other sports adopted the colour....to this day"

      Nyt tiedät sinäkin... Se tuli Savoyn kuningashuoneen väristä. Pitkät perinteet...

      • Masa

        Toi kuulostaa loogiselta ja voi hyvinkin pitää paikkansa. Tuo nro 10:n vastaus oli myös hyvä ja looginen vaikka hän itse ei siitä varma ollutkaan.
        Tarttee kai kysyä lopullinen varmistus kisastudion porukalta.


      • Italialainen
        Masa kirjoitti:

        Toi kuulostaa loogiselta ja voi hyvinkin pitää paikkansa. Tuo nro 10:n vastaus oli myös hyvä ja looginen vaikka hän itse ei siitä varma ollutkaan.
        Tarttee kai kysyä lopullinen varmistus kisastudion porukalta.

        Tuo Savoy-juttu on totta, ei tarvi varmistaa miltään pölkkypäiden kisastudiolta. Mutta miksi Hollanti pelaa oranssilla pelipaidalla?


      • pekka
        Italialainen kirjoitti:

        Tuo Savoy-juttu on totta, ei tarvi varmistaa miltään pölkkypäiden kisastudiolta. Mutta miksi Hollanti pelaa oranssilla pelipaidalla?

        No, Hollannin lipussa ainakin on se oranssi väri, liekö siitä tullut? ja valkoinen värikin on siinä lipussa, joten eiköhän valko-oranssi olis aika normaali väri?


      • Kapo
        Italialainen kirjoitti:

        Tuo Savoy-juttu on totta, ei tarvi varmistaa miltään pölkkypäiden kisastudiolta. Mutta miksi Hollanti pelaa oranssilla pelipaidalla?

        Hollannissa taas on muistaaksen Oranje tai jotain sinnepäin, mutta siitä se tulee.


      • VAN ???
        Kapo kirjoitti:

        Hollannissa taas on muistaaksen Oranje tai jotain sinnepäin, mutta siitä se tulee.

        oranssi on hollannin kunigashuoneen väri,tästä pelipaitojen väri.
        katsokaa pikalustelua,suuri osa yleisöstä pukeutuu oranssiin.


      • Tuomari
        Italialainen kirjoitti:

        Tuo Savoy-juttu on totta, ei tarvi varmistaa miltään pölkkypäiden kisastudiolta. Mutta miksi Hollanti pelaa oranssilla pelipaidalla?

        Väri juontaa juurensa muistaakseni 1600-luvulta, kun sellanen kaveri, kun Wilhelm Oranialainen nousi valtaan Hollannissa. Oranssi oli hänen sukunsa tunnusväri.


    • Anonyymi

      Kuningashuoneen väri, azzurro

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe