Hypnoosi

Tee se itse

Voiko hypnoosia harjoittaa kotikonstein (tiedän, että periaatteessa pitäisi olla asiantuntija, mutta jos nyt unohdetaan se puoli)?

Onko teillä tiedossa jotain ohjeita, linkkejä ja muita omakohtaisia kokemuksia? Minkälaisia kokemuksia/tuloksia on kertynyt omista kokeista?

21

4697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thanatos

On olemassa hypnoosikasetteja (ehkä nykyisin CD) joiden avulla on mahdollista päästä hypnoosiin. Niitä kannattaa kysellä hypnologeilta jotka maisostavat itseään netissä ja lehdissä. Kaikkien kohdalla ne eivät kuitenkaan toimi, silloin tarvitaan ihminen suorittamaan induktio eli hypnotisointi.

• käsiisi

..kirja Itseanalyysi, kirjoittanut L.Ron Hubbard! Tai Dianetiikkakin käy. Mitä olen tätä hypnoosi-keskustelua seurannut, niin voisin olla sitä mieltä, että molemmat, (sekä hypnoosi, että dianetiikka), voivat ihmistä auttaa. Molemmissa, näiden keskustelujen mukaan, vapautetaan ihminen ns. menneisyyden taakasta. Itse en tiedä tästä hypnoosista juuri mitään, mutta olen tähän scientologiaan tutustunut sen verran, että olen lukenut tämän Dianetiikan ja Itseanalyysiinkin on tullut tutustuttua. Mihinkään uskontoon en ole sekaantunut, enkä mitenkään "kannata" tätä scientologiaa, mutta voin sanoa, että näihin kirjoihin tutustuminen aukaisi minulle uusia näkökulmia ihmismieleen. Toisin sanottuna helpotti oloani kovasti, jostain kumman syystä. Ilmeisesti nyt luulen ymmärtäväni paremmin, miten mieli toimii, ja täten ymmärrän itseänikin helpommin. =)

• Tee se itse

Kiitos, mutta koen oloni vallan mukavaksi ilman Hubbardin oppejakin.

Sen sijaan hypnoosi asiana kiinnostaa kyllä kovasti, koska minulla ei ole siitä minkäänlaisia kokemuksia ja asiahan on melko "eksoottinen".

• Sinulla
        Tee se itse kirjoitti:

Sen sijaan hypnoosi asiana kiinnostaa kyllä kovasti, koska minulla ei ole siitä minkäänlaisia kokemuksia ja asiahan on melko "eksoottinen".

..sitten kokemuksia näistä Hubbardin "opeista"?

• Tee se itse
        Sinulla kirjoitti:

Ei ole, mutta en myöskään koe niitä mitenkään kiinnostavina, enkä siis halua perehtyä asiaan sen tarkemmin. Jos joskus koen asian mielekkääksi, niin soitan sitten ja kyselen. Ennen sitä minulle on turha markkinoida mitään, koska en ole hyvä asiakas.

Joillekin nuo hömpötykset saattavat tarjota lohtua ja apua jaksamiseen, se on varmaan hyvä juttu heille.

Kuten sanottu: Olen kiinnostunut hypnoosista. Sillä lienee oma paikkansa maailmassa Hubbardeista riippumatta.

• vaan..
        Sinulla kirjoitti:

..en nimittäin todellakaan haasta riitaa.. Mieleni on yhtä avoin sekä scientologialle, että hypnoosille! =) Mihin tarkoitukseen haluaisit hypnoosia käyttää? Itseesi, vaikko muihin?

• mentiin
        Tee se itse kirjoitti:

Ei ole, mutta en myöskään koe niitä mitenkään kiinnostavina, enkä siis halua perehtyä asiaan sen tarkemmin. Jos joskus koen asian mielekkääksi, niin soitan sitten ja kyselen. Ennen sitä minulle on turha markkinoida mitään, koska en ole hyvä asiakas.

Joillekin nuo hömpötykset saattavat tarjota lohtua ja apua jaksamiseen, se on varmaan hyvä juttu heille.

Kuten sanottu: Olen kiinnostunut hypnoosista. Sillä lienee oma paikkansa maailmassa Hubbardeista riippumatta.

..jo ristiin! =) En todellakaan markkinoi. En itsekkään ole käyttänyt euroakaan näihin Hubbardin oppeihin! Mut omasta mielestäni ne olivat ihan mielenkiintoisia. Toisaalta mielestäni voisivat olla mielenkiintoisia nämä hypnoosissa saadut edelliset elämät? Heh, jos ne nyt eivät vain ole ihan fuulaa.. Koska enpä voisi edes väittää, että uskoisin ns. edellisiin elämiin..

• Tee se itse
        vaan.. kirjoitti:

..en nimittäin todellakaan haasta riitaa.. Mieleni on yhtä avoin sekä scientologialle, että hypnoosille! =) Mihin tarkoitukseen haluaisit hypnoosia käyttää? Itseesi, vaikko muihin?

Ajatuksenani olisi hypnotisoida naapurinmummosta tuhoajarobotti, joka noutaa tarvittaessa minulle olutta kaupasta ja rahaa pankista vuorokaudenajasta riippumatta.

Edellinen olisi ensimmäinen askel, mutta lopullinen tavoitteeni on kansanjoukkojen täydellinen hallinta.

• vaan
        Tee se itse kirjoitti:

Ajatuksenani olisi hypnotisoida naapurinmummosta tuhoajarobotti, joka noutaa tarvittaessa minulle olutta kaupasta ja rahaa pankista vuorokaudenajasta riippumatta.

Edellinen olisi ensimmäinen askel, mutta lopullinen tavoitteeni on kansanjoukkojen täydellinen hallinta.

.. onnea yritykseen.

• Myös tutustunut
        Tee se itse kirjoitti:

Jos Hubbard käytti useita vuosikymmeniä ihmismielen tutkimiseen ja julkaisi siitä saamansa löydökset ja havainnot niin silloin siinä on kaksi mahdollisuutta. Joko hän oli täysin hullu (kun käytti niin paljon aikaa ihmismielen tutkimiseen) tai sitten hän tosiaan löysi sieltä jotain semmoista, joka tosiaan on kullan arvoista kun puhutaan ihmismielestä.

Tarjosihan hän näitä löydöksiään kansainväliselle mielenterveysliitollekkin, mutta nämä kieltäytyivät tapaamasta häntä. Aika outoa käytöstä taholta jota tosiaankin luulisi kiinnostavan kaikki ihmismieltä koskevat tutkimukset, KOSKA HE EIVÄT ITSE OLE KYENNEET RATKAISEMAAN NÄIHIN PÄIVIIN SAAKKA IHMISMIELEN ARVOITUSTA. Ja he ovat "ammattilaisia" jotka hoitavat valtion tukemina mielenterveydestä kärsiviä ihmisiä. Heidän koko juttunsa ja suhtautumisensa asioihin siis haisee Suomeksi sanottuna.

Ja nämä Dianetiikan löydökset liittyvät ystäväiseni hyvin tarkasti hypnoosiin vaaroihin. Mieti nyt itsekkin järjellä sitä asiaa kun hypnoosissa touhutaan tietoisuuden takana. On aina vaarallista touhuta tietoisuuden takana.

Lainaa vaikka kirjastosta nuo jonkun mainitsemat kirjat. Silloin sinulla ainakin on tietoa mihin olet ryhtymässä hypnoosin kansa. Näissä asioissa et voi olla liian varovainen, sillä kysymyshän on sinun itsesi turvallisuudesta ja tulevaisuudesta.

• evvk
        Myös tutustunut kirjoitti:

Jos Hubbard käytti useita vuosikymmeniä ihmismielen tutkimiseen ja julkaisi siitä saamansa löydökset ja havainnot niin silloin siinä on kaksi mahdollisuutta. Joko hän oli täysin hullu (kun käytti niin paljon aikaa ihmismielen tutkimiseen) tai sitten hän tosiaan löysi sieltä jotain semmoista, joka tosiaan on kullan arvoista kun puhutaan ihmismielestä.

Tarjosihan hän näitä löydöksiään kansainväliselle mielenterveysliitollekkin, mutta nämä kieltäytyivät tapaamasta häntä. Aika outoa käytöstä taholta jota tosiaankin luulisi kiinnostavan kaikki ihmismieltä koskevat tutkimukset, KOSKA HE EIVÄT ITSE OLE KYENNEET RATKAISEMAAN NÄIHIN PÄIVIIN SAAKKA IHMISMIELEN ARVOITUSTA. Ja he ovat "ammattilaisia" jotka hoitavat valtion tukemina mielenterveydestä kärsiviä ihmisiä. Heidän koko juttunsa ja suhtautumisensa asioihin siis haisee Suomeksi sanottuna.

Ja nämä Dianetiikan löydökset liittyvät ystäväiseni hyvin tarkasti hypnoosiin vaaroihin. Mieti nyt itsekkin järjellä sitä asiaa kun hypnoosissa touhutaan tietoisuuden takana. On aina vaarallista touhuta tietoisuuden takana.

Lainaa vaikka kirjastosta nuo jonkun mainitsemat kirjat. Silloin sinulla ainakin on tietoa mihin olet ryhtymässä hypnoosin kansa. Näissä asioissa et voi olla liian varovainen, sillä kysymyshän on sinun itsesi turvallisuudesta ja tulevaisuudesta.

ooksää ny jo täälläkin noitten hubbaheikki juttujes kanssa. antaasit ny jo olla kato kun ketään ei todellakaan kiinnosta.

• Thanatos
        evvk kirjoitti:

ooksää ny jo täälläkin noitten hubbaheikki juttujes kanssa. antaasit ny jo olla kato kun ketään ei todellakaan kiinnosta.

Se on joku onneton tyyppi joka on tullut huijatuks ja maksanut itsensä kipeeks. Nyt se yrittää saada uusia käännynnäisiä saadakseen provikat niitten rahoista.

Skientologeillahan on ideana, että käännyttäjä saa aina osan uhrinsa rahoista, oliko peräti kolmasosa. He myyvät jotain sähkölaitetta kymmenillätuhansilla euroilla muka aivoaaltojen muokkaamiseen. Samanlaisen "releen" saa rautakaupasta muutamalla satasella.

• tee se itse
        Myös tutustunut kirjoitti:

..eikä tietäminen itsessään.

On olemassa kolmaskin mahdollisuus. Hubbard kenties tajusi, ettei löytänyt tutkimuksissaan mitään järkevää ja tieteellisesti pitävää, mutta keksi loistavan tavan laskuttaa korvaus tuosta käytetystä ajasta.

Luulen, että mahdollisuuksia on vieläpä neljäs ja viideskin...

• kiinnostunut
        tee se itse kirjoitti:

..eikä tietäminen itsessään.

On olemassa kolmaskin mahdollisuus. Hubbard kenties tajusi, ettei löytänyt tutkimuksissaan mitään järkevää ja tieteellisesti pitävää, mutta keksi loistavan tavan laskuttaa korvaus tuosta käytetystä ajasta.

Luulen, että mahdollisuuksia on vieläpä neljäs ja viideskin...

Tulokset puhuvat puolestaan.Ehkäpä ao.t eivät välitä puhua itsestäänselvyyksistä.

• ylipappi

Kyllä hypnoosia voi harjoittaa kotikonstein,lainaa kirjastosta kirjat Hypnoosin tekniikka,kirj.Jarl fahler ja Hypnoosi,kirj.Paul McKenna.Valmiita rentoutus kasetteja voi ostaa esim.Unio Mysticasta.Itsehypnoosi kasetin voi myös valmistaa itse,luet vain hypnoosi kaavan kasetille ja kuuntelet rauhassa kuulokkeilla.Kasettiin voi liittää niitä suggestioita mitä ominaisuuksia haluat itsessäsi muuttaa.Itse olen kokeillut aikoinaan,ja saavutin ihan hyviä tuloksia.Kokeilin taitojani myös toisiin,ja kyllähän hypnoosi pelitti.Mutta ensin on hyvä lukea kaikki mitä asiasta on saatavissa.Internetissä on muistaakseni jokin online hypnoosikurssi nimellä aretologia tai jotain sinne päin.Kannattaa etsiä Googlella.

• vielä

Nuo vähän lavahypnoosiin kalskahtavat on lähinnä sirkustemppuja. Edellisiin elämiin niillä ei pääse ja useimmiten niihin haetaan erittäin hypnoosiherkkiä ihmisiä. Hypnoosin käyttöön esim. hoidollisissa merkityksissä näillä jutuilla ei ole mitään käyttöarvoa. Monenalaista yrittäjää on alalla. Mihinkään ylipapilliseen tai mystiseen asialla ei ole mitään yhteyttä.
        Aku Ankka-juttuja lähinnä, joille asiantuntijat lähinnä hymähtelevät.

• itsehypnoosi

Hypnoosin tekniikka on sinänsä helppoa, eihän siinä ole kysymys muusta kuin syvärentoutuksesta. tälläkin palstalla on kirjoitettu kauhujuttuja asiasta, niihin ei kannata uskoa. Tekniikan oppii nopeasti, mutta sen soveltaminen itseen ei ole ihan pulmatonta, esim. nauhan käyttäminen on yksi vaihtoehto, koska siinä pitää myös hypnoosi purkaakin. Aiemmissa viesteissä olikin jo kirjallisuusviitteitä. Hypnoosista on piakkoin tulossa uusi suomalainen kirjakin tieteellisen hypnoosin yhdistyksen toimesta, koska sitten valmistuneekin. Perheenjäsenilläkin voi kokeilla, jos löytää vaan sopivan "uhrin".

• tee se itse

Osaatko sanoa mistä tällaista kirjaa kannattaisi tulevaisuudessa etsiä?

• mistä kirjaa
        tee se itse kirjoitti:

Osaatko sanoa mistä tällaista kirjaa kannattaisi tulevaisuudessa etsiä?

tekijät ovat tieteellisen hypnoosin yhdistyksen jäseniä, eli sieltä kautta luulisi tietoa tulevan jossain vaiheessa. Sattumalta kuulin tällaisen olevan tekeillä ja loppusuoralla jopa. Seuraa vaikkapa sen yhdistyksen nettisivustoja. Suomalainen alan väitöskirja on myös ilmestynyt (Sakari Kallio, siitä sivustolla on lyhyt tiivistelmä). En itse ole mitenkään yhteydessä tuohon yhdistykseen, mutta jos tieteellistä pohjaa haluaa hakea hypnoosiin liittyviin asioihin, niin sieltä löytyy kriittinen ajattelutapa.

• Hypnotisti

Mielestäni ei ole sopivaa käyttää perheenjäseniä hypnoosi kokeiluissa.Asia mainitaan myös hypnoosi
        oppaissa, liian läheinen ihminen ei välttämättä "usko" hypnotisoijaan.Kannattaa kokeilla johonkin tuttavaan tai työkaveriin.Koehenkilöitä kyllä löytyy kun sana leviää, hypnoosi on kuitenkin niin kiinnostava asia.On tärkeää saavuttaa koehenkilöiden luottamus
        sopimalla tietyistä pelisäännöistä ennen hypnotisointia, monet pelkäävät joutuvansa nolatuksi hypnoosin aikana.

• hypnosaattori

Olennaista on se, etta uskoo tulevansa hypnotisoiduksi ja HALUAA tulla hypnotisoiduksi.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe