Olen keväällä valmistunut kolmekymppinen valtiotieteiden maisteri, pääaineeni oli sosiologia.
Minulla on vakituinen työpaikka pankissa, teen töitä asuntorahoituksen parissa, ja nykyisessä työssä on vierähtänyt jo kymmenkunta vuotta. Jo pitkäaikainen haaveeni on ollut alan vaihto. Olen useampia paikkoja vuosien varrella (ja erityisesti valmistumisen jälkeen) hakenut, mutta toistaiseksi en ole päässyt edes haastatteluihin. Varmastikin yhtenä merkittävänä syynä on ollut
ns. oikeanlaisen työkokemuksen puute.
Olen käynyt Työvoimatoimistossa ns. urasuunnittelussa ja työvoimaneuvojan kanssa keskustele-massa uramahdollisuuksista ja vaihtoehdoista. Nyt ajatukseni on, että irtisanoisin itseni ja lähtisin hakemaan työkokemusta ns. enemmän omalta alalta (sekä koulutuksen että omien arvojen ja toivei-den pohjalta) työelämävalmennuksen kautta. Haluaisin kokonaan pois ns. businessmaailmasta ja erityisesti myyntityöstä. Minua kiinnostaisi työ esimerkiksi Työterveyslaitoksessa, Työ- ja elinkeinoministeriössä tai Kelassa.
Haaveenani tietysti olisi, että saisin työelämävalmennuksen kautta jalan oven väliin ja ns. oikean työsuhteen kyseisestä työpaikasta. Olen kyllä kuullut myös kauhutarinoita siitä, miten ilmaisia työntekijöitä kierrätetään ja käytetään hyväksi työelämävalmennuksen kautta…
Kuulisin mielelläni kokemuksia työelämävalmennuksessa olleilta tai olevilta. Minkälaisia työtehtäviä olette saaneet, miten teihin on työpaikalla suhtauduttu, minkälainen perehdytys tehtäviin on ollut, miten olette viihtyneet ja oletteko onnistunut saamaan pidempiaikaisen työsuhteen?
Kokemuksia työelämävalmennuksesta?
2
206
Vastaukset
- KTM, Jatko-opiskelij
Paskat on kokemukset: idiootit luotaamassa suuntaviivoja ja latelemassa valkoisia valheita - työtehtävät lumenluontia, vittuilun ja kiukuttelun kuuntelua, käytettävissä oloa, jatkuvaa siivousta ja vessan paskapönttöjen kuurausta.
Kusetusta siis kaikki tyynni niin kuin kapitalistinen yhteiskuntakin tyvestä latvaan. - joo-o.
Mitä, irtisanot itsesi. Kuulepa, sinullahan on kohtapuoliin oikeus hakea vuorotteluvapaalle - otapa ennemmin se kanta, että pidät työsuhteesi voimassa, ja kokeilet siipiäsi jollakin sallitulla pitemmällä poissaololla työstäsi kuten se vuorotteluvapaa (15 vuottako se vakituisen työsuhteen raja on, jonka jälkeen voi hakea) tai sitten joku palkaton vapaa. Todennäköisesti pankki maksaa jopa enemmän palkkaa kuin mitä joku Kela tai TTL.
Niih. Oikeasti: Provoilet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien1683022- 522381
- 2362230
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes2572036Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva301743Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve521615Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä841490- 1331284
Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?
😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo3181088Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro131055