Itse olen lapsena saanut piiskaa ja tukkapöllyjä kun olen vanhempieni mielestä toiminut väärin. Itse kun sain lapsen tein tietoisen päätöksen että häntä ei kivulla kasvateta. En hyväksy edes sitä sormille nippaamista mitä monet tuntuvat tänä päivänäkin tekevän kun lapsi koskee kiellettyyn esineeseen tai kukkapurkkiin ym.
Vanhempien kannattaisi muistaa että lapsi kasvaa aikuiseksi ja tulee muistamaan lapsena kokemansa asiat läpi elämän.
väkivallaton
3
261
Vastaukset
- saila.unicef
Mahtavaa, että olemme saaneet näin paljon keskustelua aikaan! UNICEFin ”Kuritus ei kasvata” –kampanja on loppusuoralla ja joudumme sulkemaan tämän keskustelun kampanjan päätytty. Mutta ei hätää, keskustelut pysyvät auki vielä tiistaihin asti!
- W-----e
Aikuiset ihmiset antavat mallia lapsille omalla käytöksellään. Neljä lasta kasvattaneena olemme onnistuneet hyvin. Kaikki he ovat jo aikuisia. En ole koskaan käyttänyt väkivaltaa, en fyysistä, enkä psyykkistäkään. Väkivaltaan, uhkailuun jne. ei ole tarvetta, miksi olisi?
Kärsivällisyys, rakkaus, lempeys, välittäminen ja keskustelu, lapsen huomioonottaminen, kuunteleminen jne..ovat tärkeimpiä asioita. Lapsenlapsia on 3, ja samalla tavoin on heidän kanssaan. Kun riitelivät, kävivät toisiinsa kiinni, menin väliin, ja sanoin, että toiseen ei käydä kiinni, eikä tehdä kipeää. Nykyään eivät juuri tappele, kun tietävät, että mummukka erottaa riitapukarit.
Omassa lapsuudessa ei koskaan piiska viuhunut. Vanhempani olivat lempeitä ja kärsivällisiä.- Piiskaa saanut
Minun vanhemmat olivat lempeitä vaikka isä jonkun kerran piiskasikin ja asioista myös puhuttiin ymmärrän isääni koska olin varmasti pahimassa iässä vaikea tapaus. Tappelin myös siskoni kanssa tarpeeksi mistä vanhempani, siskoni ja minä en tykännyt kakarana ei tajua aina asioita.Asiat ovat kyllä selvitetty välimme ovat hyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964774Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083804Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1082220Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321258
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621246- 531105
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4931059