mitä sauvasirkat syövät? ja hoito-ohjeita minulle!

*pikkuzzz*

olen hankkimassa sauvasirkkoja ehkä... Mutta en tiiä niistä paljoa... Joten voiko jotkut/joku kertoa minulle niistä... Ja mitä ne syövät? Olen ihmetellyt kauan, että mitä ne oikein syövät... Vai syövätkö mitään?

9

2942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keke

      joo,eli ne syö esim kurkkua,salaattia,salalia
      haavan lehtiä jne jne.Eli lähes kaikki vihree käy.
      Niitten lemppari tuntuu kyllä olevan salali jota saa ostaa oksina useimmista kukkakaupoista.

      • iloinen sauvasirkkojen omis...

        hei kuule, kun mulla on ollu sauvasirkkoja jotain 2v ni mitä nuo salallit on???? minua jäi vähän ihmetyttämään..... susitteletko niitä ????


      • keke

        vähä vaikee selittää.Siis se on kasvin oksa.Vihreet aika isot lehdet.Kysy lisää kukkakauppiaalta.(mun fatheri on kukkis ja niin kyl motheri ki)


      • iloinen sauvasirkkojen omis...
        keke kirjoitti:

        vähä vaikee selittää.Siis se on kasvin oksa.Vihreet aika isot lehdet.Kysy lisää kukkakauppiaalta.(mun fatheri on kukkis ja niin kyl motheri ki)

        kiitos paljon ... käväisenki kysäsemäs, jos kukkakaupas olis sellasii=)


    • iloinen sauvasirkkojen omis...

      heips... täs ois muutamia HYVIÄ ruokaohjeita: kesäisin kannattaa antaa tuoreita lehtiä (ei siis sanomalehtiä vaan puiden) esim. koivun lehdet menee aina kaupaks ja lepän, mutta muista pestä ne ennen kun annat niitä, sillä niissä lehdissä voi vaikka olla matoja ja talvella suosittelisin salaattia, kurkkuja, omenia kaikkia tälläsiä... muuten sirkkani sai juuri poikasia niin jos haluaisit niistä muutaman =)...
      ps. sirkkoja pitää myös kastella joka päivä suihkupullolla, mutta ei paljoa, jos tulee jotain kysyttävää mailaile t. iloinen sauvasirkojen omistaja

      • sirkka

        Itse en ole koskaan ruokkinut sirkkoja omenilla,kurkulla. Salaattia annan korkeintaan poikasille. Tulee paljon kalliimaksi ympärivuodenkin ostella näitä eikö kukaan täällä syötä sirkoilleen rönsyliljaa??? Helppo huonekasvi josta saa aina uusia versoja purkkiin sirkoille, sirkat syövät sitä hulluina. Myös muut riippukasvit käy kunhan ei ole myrkyllisiä. Mutta rönsylilja paras. tuossa kuva jos ei tiedä minkä näköinen:
        http://koti.mbnet.fi/anniina/kukat/viherkasvit/ronsylilja.jpg
        Minä olen pitänyt vain läpivuoden näitä rönsyliljoja sirkoilla syötävinä. Kesäisin toki annan sirkoille ulkoa vadelmanoksia (mikä on puunoksia parempi vaihtoehto) niiden lehdistä ne pitävät.Eli jos vain suinkin mahdollisuus kannattaa antaa niitä vadelmanoksia.


      • iloinen sauvasirkkojen omis...
        sirkka kirjoitti:

        Itse en ole koskaan ruokkinut sirkkoja omenilla,kurkulla. Salaattia annan korkeintaan poikasille. Tulee paljon kalliimaksi ympärivuodenkin ostella näitä eikö kukaan täällä syötä sirkoilleen rönsyliljaa??? Helppo huonekasvi josta saa aina uusia versoja purkkiin sirkoille, sirkat syövät sitä hulluina. Myös muut riippukasvit käy kunhan ei ole myrkyllisiä. Mutta rönsylilja paras. tuossa kuva jos ei tiedä minkä näköinen:
        http://koti.mbnet.fi/anniina/kukat/viherkasvit/ronsylilja.jpg
        Minä olen pitänyt vain läpivuoden näitä rönsyliljoja sirkoilla syötävinä. Kesäisin toki annan sirkoille ulkoa vadelmanoksia (mikä on puunoksia parempi vaihtoehto) niiden lehdistä ne pitävät.Eli jos vain suinkin mahdollisuus kannattaa antaa niitä vadelmanoksia.

        minä olen antanut pieniä omenan paloja joskus talvella, mutta nykyään vähemmän.pitäisi varmaan kokeilla sitä kasvia=). ihmettelin kun minun sirkat eivät syö ollenkaan vadelman lehtiä.... ihme juttu=/


      • Tutkija

        En halua nipottaa, mutta taitaa olla parasta tarkentaa aikaisemman kirjoittajan viestiä, eli älä sumuta sirkkoja vaan mieluummin terraarion seiniä tai kasveja.. Eikös joo.. ;)


    • Sauviksien hankkija

      Oisin hankkimas sauvixii....tiiän jo niistä sen et mite niit hoidetaan ja silleen tos lähel on eläin kauppa xD.....ni mut sellane kyssä ois,et,tartteex ne lämpölamppua??? :o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe