mitä sauvasirkat syövät? ja hoito-ohjeita minulle!

*pikkuzzz*

olen hankkimassa sauvasirkkoja ehkä... Mutta en tiiä niistä paljoa... Joten voiko jotkut/joku kertoa minulle niistä... Ja mitä ne syövät? Olen ihmetellyt kauan, että mitä ne oikein syövät... Vai syövätkö mitään?

9

3854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keke

joo,eli ne syö esim kurkkua,salaattia,salalia
      haavan lehtiä jne jne.Eli lähes kaikki vihree käy.
      Niitten lemppari tuntuu kyllä olevan salali jota saa ostaa oksina useimmista kukkakaupoista.

• iloinen sauvasirkkojen omis...

hei kuule, kun mulla on ollu sauvasirkkoja jotain 2v ni mitä nuo salallit on???? minua jäi vähän ihmetyttämään..... susitteletko niitä ????

• keke

vähä vaikee selittää.Siis se on kasvin oksa.Vihreet aika isot lehdet.Kysy lisää kukkakauppiaalta.(mun fatheri on kukkis ja niin kyl motheri ki)

keke kirjoitti:

vähä vaikee selittää.Siis se on kasvin oksa.Vihreet aika isot lehdet.Kysy lisää kukkakauppiaalta.(mun fatheri on kukkis ja niin kyl motheri ki)

kiitos paljon ... käväisenki kysäsemäs, jos kukkakaupas olis sellasii=)

heips... täs ois muutamia HYVIÄ ruokaohjeita: kesäisin kannattaa antaa tuoreita lehtiä (ei siis sanomalehtiä vaan puiden) esim. koivun lehdet menee aina kaupaks ja lepän, mutta muista pestä ne ennen kun annat niitä, sillä niissä lehdissä voi vaikka olla matoja ja talvella suosittelisin salaattia, kurkkuja, omenia kaikkia tälläsiä... muuten sirkkani sai juuri poikasia niin jos haluaisit niistä muutaman =)...
      ps. sirkkoja pitää myös kastella joka päivä suihkupullolla, mutta ei paljoa, jos tulee jotain kysyttävää mailaile t. iloinen sauvasirkojen omistaja

• sirkka

Itse en ole koskaan ruokkinut sirkkoja omenilla,kurkulla. Salaattia annan korkeintaan poikasille. Tulee paljon kalliimaksi ympärivuodenkin ostella näitä eikö kukaan täällä syötä sirkoilleen rönsyliljaa??? Helppo huonekasvi josta saa aina uusia versoja purkkiin sirkoille, sirkat syövät sitä hulluina. Myös muut riippukasvit käy kunhan ei ole myrkyllisiä. Mutta rönsylilja paras. tuossa kuva jos ei tiedä minkä näköinen:
        http://koti.mbnet.fi/anniina/kukat/viherkasvit/ronsylilja.jpg
        Minä olen pitänyt vain läpivuoden näitä rönsyliljoja sirkoilla syötävinä. Kesäisin toki annan sirkoille ulkoa vadelmanoksia (mikä on puunoksia parempi vaihtoehto) niiden lehdistä ne pitävät.Eli jos vain suinkin mahdollisuus kannattaa antaa niitä vadelmanoksia.

sirkka kirjoitti:

Itse en ole koskaan ruokkinut sirkkoja omenilla,kurkulla. Salaattia annan korkeintaan poikasille. Tulee paljon kalliimaksi ympärivuodenkin ostella näitä eikö kukaan täällä syötä sirkoilleen rönsyliljaa??? Helppo huonekasvi josta saa aina uusia versoja purkkiin sirkoille, sirkat syövät sitä hulluina. Myös muut riippukasvit käy kunhan ei ole myrkyllisiä. Mutta rönsylilja paras. tuossa kuva jos ei tiedä minkä näköinen:
        http://koti.mbnet.fi/anniina/kukat/viherkasvit/ronsylilja.jpg
        Minä olen pitänyt vain läpivuoden näitä rönsyliljoja sirkoilla syötävinä. Kesäisin toki annan sirkoille ulkoa vadelmanoksia (mikä on puunoksia parempi vaihtoehto) niiden lehdistä ne pitävät.Eli jos vain suinkin mahdollisuus kannattaa antaa niitä vadelmanoksia.

minä olen antanut pieniä omenan paloja joskus talvella, mutta nykyään vähemmän.pitäisi varmaan kokeilla sitä kasvia=). ihmettelin kun minun sirkat eivät syö ollenkaan vadelman lehtiä.... ihme juttu=/

• Tutkija

En halua nipottaa, mutta taitaa olla parasta tarkentaa aikaisemman kirjoittajan viestiä, eli älä sumuta sirkkoja vaan mieluummin terraarion seiniä tai kasveja.. Eikös joo.. ;)

• Sauviksien hankkija

Oisin hankkimas sauvixii....tiiän jo niistä sen et mite niit hoidetaan ja silleen tos lähel on eläin kauppa xD.....ni mut sellane kyssä ois,et,tartteex ne lämpölamppua??? :o

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3603
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      18
      1904
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      37
      1881
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1691
    5. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1452
    6. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1412
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      61
      1349
    8. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1105
    9. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1065
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1063
    Aihe