mitä sauvasirkat syövät? ja hoito-ohjeita minulle!

*pikkuzzz*

olen hankkimassa sauvasirkkoja ehkä... Mutta en tiiä niistä paljoa... Joten voiko jotkut/joku kertoa minulle niistä... Ja mitä ne syövät? Olen ihmetellyt kauan, että mitä ne oikein syövät... Vai syövätkö mitään?

9

4464

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keke

joo,eli ne syö esim kurkkua,salaattia,salalia
      haavan lehtiä jne jne.Eli lähes kaikki vihree käy.
      Niitten lemppari tuntuu kyllä olevan salali jota saa ostaa oksina useimmista kukkakaupoista.

• iloinen sauvasirkkojen omis...

hei kuule, kun mulla on ollu sauvasirkkoja jotain 2v ni mitä nuo salallit on???? minua jäi vähän ihmetyttämään..... susitteletko niitä ????

• keke

vähä vaikee selittää.Siis se on kasvin oksa.Vihreet aika isot lehdet.Kysy lisää kukkakauppiaalta.(mun fatheri on kukkis ja niin kyl motheri ki)

keke kirjoitti:

vähä vaikee selittää.Siis se on kasvin oksa.Vihreet aika isot lehdet.Kysy lisää kukkakauppiaalta.(mun fatheri on kukkis ja niin kyl motheri ki)

kiitos paljon ... käväisenki kysäsemäs, jos kukkakaupas olis sellasii=)

heips... täs ois muutamia HYVIÄ ruokaohjeita: kesäisin kannattaa antaa tuoreita lehtiä (ei siis sanomalehtiä vaan puiden) esim. koivun lehdet menee aina kaupaks ja lepän, mutta muista pestä ne ennen kun annat niitä, sillä niissä lehdissä voi vaikka olla matoja ja talvella suosittelisin salaattia, kurkkuja, omenia kaikkia tälläsiä... muuten sirkkani sai juuri poikasia niin jos haluaisit niistä muutaman =)...
      ps. sirkkoja pitää myös kastella joka päivä suihkupullolla, mutta ei paljoa, jos tulee jotain kysyttävää mailaile t. iloinen sauvasirkojen omistaja

• sirkka

Itse en ole koskaan ruokkinut sirkkoja omenilla,kurkulla. Salaattia annan korkeintaan poikasille. Tulee paljon kalliimaksi ympärivuodenkin ostella näitä eikö kukaan täällä syötä sirkoilleen rönsyliljaa??? Helppo huonekasvi josta saa aina uusia versoja purkkiin sirkoille, sirkat syövät sitä hulluina. Myös muut riippukasvit käy kunhan ei ole myrkyllisiä. Mutta rönsylilja paras. tuossa kuva jos ei tiedä minkä näköinen:
        http://koti.mbnet.fi/anniina/kukat/viherkasvit/ronsylilja.jpg
        Minä olen pitänyt vain läpivuoden näitä rönsyliljoja sirkoilla syötävinä. Kesäisin toki annan sirkoille ulkoa vadelmanoksia (mikä on puunoksia parempi vaihtoehto) niiden lehdistä ne pitävät.Eli jos vain suinkin mahdollisuus kannattaa antaa niitä vadelmanoksia.

sirkka kirjoitti:

Itse en ole koskaan ruokkinut sirkkoja omenilla,kurkulla. Salaattia annan korkeintaan poikasille. Tulee paljon kalliimaksi ympärivuodenkin ostella näitä eikö kukaan täällä syötä sirkoilleen rönsyliljaa??? Helppo huonekasvi josta saa aina uusia versoja purkkiin sirkoille, sirkat syövät sitä hulluina. Myös muut riippukasvit käy kunhan ei ole myrkyllisiä. Mutta rönsylilja paras. tuossa kuva jos ei tiedä minkä näköinen:
        http://koti.mbnet.fi/anniina/kukat/viherkasvit/ronsylilja.jpg
        Minä olen pitänyt vain läpivuoden näitä rönsyliljoja sirkoilla syötävinä. Kesäisin toki annan sirkoille ulkoa vadelmanoksia (mikä on puunoksia parempi vaihtoehto) niiden lehdistä ne pitävät.Eli jos vain suinkin mahdollisuus kannattaa antaa niitä vadelmanoksia.

minä olen antanut pieniä omenan paloja joskus talvella, mutta nykyään vähemmän.pitäisi varmaan kokeilla sitä kasvia=). ihmettelin kun minun sirkat eivät syö ollenkaan vadelman lehtiä.... ihme juttu=/

• Tutkija

En halua nipottaa, mutta taitaa olla parasta tarkentaa aikaisemman kirjoittajan viestiä, eli älä sumuta sirkkoja vaan mieluummin terraarion seiniä tai kasveja.. Eikös joo.. ;)

• Sauviksien hankkija

Oisin hankkimas sauvixii....tiiän jo niistä sen et mite niit hoidetaan ja silleen tos lähel on eläin kauppa xD.....ni mut sellane kyssä ois,et,tartteex ne lämpölamppua??? :o

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      23
      1185
    2. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      59
      1130
    3. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      82
      891
    4. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      102
      848
    5. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      21
      757
    6. Persujen Puhoksen retki

Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet
      Perussuomalaiset
      224
      663
    7. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      206
      660
    8. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      62
      658
    9. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      106
      652
    10. Onko tuo joku katkera nainen oikeasti

Joka sinua syyttää?
      Ikävä
      99
      592
    11. Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille

Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html
      Maailman menoa
      269
      520
    12. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      104
      508
    13. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      73
      471
    14. Ketkä käy potkimassa ovia öisin?

Enää ei naurata.
      Haapavesi
      7
      459
    15. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      39
      444
    16. 33
      439
    17. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      47
      430
    18. Aika on tuonut järkeä

Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,
      Järki ja tunteet
      42
      423
    19. Persut eivät uskaltaneet tulla ulos

Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9
      Perussuomalaiset
      147
      395
    20. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      20
      393
    Aihe