hei
saako alaikäinen tehdä vapaaehtoistyötä ja mitä se vaatii?
Olen 17 vuotias ja yleensä koulun jälkeen ja viikoloppuisin tunnen oloni tyhjäksi. Omistan kyllä harastuksia mutta silti minusta tuntuu, että en tee mitään kenenkää hyväksi (eli taroitan auttamista.) Siksi pelkästään vapaaehtoistyö muiden ihmisten kanssa auttaisi tosi paljon myös siinä, kun pelkään jokseenkin sosiaallisia tilanteita vieraiden ihmisten kanssa.
vapaaehtoistyö alaikäisellä
3
383
Vastaukset
- 42 vuotta sitten
En tunne lakia, enkä tiedä mitä se sanoo asiasta.
Mutta itse aloitin vapaaehtoisena palokuntalaisena VPK:laisena 17 vuotiaana. Siihen aikaan koulutettiin kaluston tuntemuksessa, turvallisuudessa ja sitten keikalle.
Tietenkin vain ruiskun nokkaan, pumppuja seuraamaan jms - ei mitään savusukellusta tms. No, tehtiinhän sitäkin tarpeen vaatiessa silloin kun homma kävi kätevästi ilman paineilmalaitteita. - vapaudenkaipuu
Voi tehdä vapaaehtoistyötä alaikäisenäkin. Olin vielä 16 kun itse aloitin :)
- kommentoija
Monissa paikoissa alaikäiset voivat toimia harjoittelijoina. Olin itse viime vuonna vapaaehtoisena Parasta Lapsille ry:ssä, jossa 16–17 -vuotiaat voivat olla ohjaajaharjoittelijoita. Eli sinne pääsee siis ainakin alaikäisenä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070