Ulosotto

Kirkonrotta

Seuraako ulosotto ulkomaille? Jos muuttaa kokonaan pois Suomesta, vaatiiko ulosottomies silti "omansa"? Entä lainanotto ulkomailla, toisessa EU-maassa? Onnistuuko? Voinko aloittaa uuden, velattoman elämän ulkomailla? Entäpä tilin avaaminen esim. Sveitsissä, kuinka vaikeaa/helppoa? Mitä edellytetään?

11

769

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • going

      Voit aloittaa velattoman elaman ulkomailla.Jos ulosottomies tietaa ulkomaan osoitteesi,niin se voi laittaa kirjeen.Lainanotto toisessa Eu-maassa onnistuu.

      • Sama täällä

        Mistä voin tarkistaa mulla on sama tilanne. Kauheesti ulosotossa entisen toiminimeni laskuja!!!!


      • Kirkonrotta

        Entäpä matkustelu, passi? Olenko ulkomailla sitten rikollinen vai onko se sittenkään niin dramaattista? Jos ulosottomies laittaa kirjeen, kuinka odottaa minun reagoivan? Jos en ilmesty paikalle pyydettynä ajankohtana, entäs sitten? Eikö ainakin joillakin mailla ole jonkinnäköinen sopimus esim. sosiaaliturvista, kuten esim. Suomi-Pohjoismaat, Suomi-Espanja...? Mutta jos en näitä sosiaaliturvia halua, olenko vapaa veloista, kun osoitetta ei Suomessa? Voiko se olla näin yksinkertaista?


    • 5 + 5

      Kannatta muistaa vanha sananlasku : Sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää.

      Lain käsi on pitkä ja selkärangattomat vastuidensa pakoilijat yleensä saavat sen kokea toisinaan juuri hetkellä kun sitä vähemmän odottavat.

      Kovin on "viisasta" oman elämän "hallintaa" ...

      • Kirkonrotta

        Nimimerkillä "Kokemusta on"....??? Jos olisin hallinnut omaa elämääni, en kai kyselisi tällaista, pölvästi! Ja sinä, besserwisserhän minun tilanteeni ja selkärankani tiedät, vai?
        Mutta hyvä, kun toiset onnistuvat ja kantavat kiltisti vastuunsa! Se mahdollistaa meille lusmuille tällaista :)


      • 5 + 5
        Kirkonrotta kirjoitti:

        Nimimerkillä "Kokemusta on"....??? Jos olisin hallinnut omaa elämääni, en kai kyselisi tällaista, pölvästi! Ja sinä, besserwisserhän minun tilanteeni ja selkärankani tiedät, vai?
        Mutta hyvä, kun toiset onnistuvat ja kantavat kiltisti vastuunsa! Se mahdollistaa meille lusmuille tällaista :)

        Vastuitaan pakoilevalla ei ole selkärankaa. Asiansa itse huonosti hoitaneista osa vielä viktimisoi itseään ja sitä kautta yrittää syylistää aiheellista kritiikkiä esille tuovia.

        Ps. Monikin on tehnyt yritystoiminnassaan konkan itestään suoranaisesti riippumattomista syistä ( alihankkijoiden tekemät oharit esimerkiksi jne. ), maksanut suoraselkäisesti viulunsa ja startannut uudestaan ja toisinaan kokemuksesta oppineena jopa menestyneesti.


    • besserivisseri

      Minä yritin lusmuilla ja olla maksamatta lainojani täällä toisella mantereella. Ei onnistunut pakoilu. Jouduin maksamaan, vaikka olin työtön. Maksa vain sinäkin se, mikä vaaditaan. Muutamassa vuodessa olet vapaa veloista. Toivottavasti velkojasi eivät ole joutumassa taloudelliseen ahdinkoon takiasi. Se voi olla ketjureaktio. Vai onko kyse veroveloista, jotka olivat kohtuuttomia ja väärin arvioituja? Siinä tapauksessa lähtisin livohkaan. En tiedä, minne.

    • Stout

      Myöhässä, mutta vastaanpa kuitenkin kun tuli asiaa jonkin verran tutkittua oman tilanteeni vuoksi. Lyhyesti: et pääse velkoja pakoon kovin helpolla. Jos velkojasi vie saatavansa ulosottomiehelle, he voivat kyllä periä ne sinulta ulkomaisten yhteistyökumppaneidensa kautta. Monilla perintätoimistoilla on kansainväliset verkostot. Lisää perintäkuluja siitä tietysti tulee, eikä liene vaikeaa arvata kenenkä maksettavaksi nekin menevät.

    • asioistaperillä

      No mistäpäs ne olinpaikkasi tietävät kun ilmoitat suolen maistraattiin asuinpaikaksi "ulkomaat" tai jos muutat ranskaan niin ilmoita piruuttasi vaikka norja...Älä missään nimessä sitä maata mihin olet menossa.

      Kyllä siellä rauhassa saa olla ja velat pysyy turvallisen matkan päässä. Itsekin joudun muuttamaan verottajan järjettömien ja mihinkään perustumattomien arvioiden takia pois. Ja aivan turha viisastella että itseppä olet kuopan itsellesi kaivanut - EN OLE.

      Lähdettyäsi:

      - Älä joudu tekemisiin kansainvälisten perintäyhtiöiden kanssa, eli laskut täytyy hoitaa pilkulleen.
      - Älä mainosta sosiaalisessa mediassa itseäsi ja olinpaikkaasi
      - Mitä vähemmän ihmisiä tietää missä olet - sen varmemmin saat nauttia velattomasta uudesta elämästäsi
      - Ulkomaille muutossa ei ole mitään rikollista, velat saat jättää taaksesi.
      - Älä jätä oikeita yhteystietojasi viranomaisille.

      • meiskä vaan

        Aivan niin, kirjoitit täyttä asiaa!!! Olen toiminut itse juuri noin. Ilmoitin poismuutosta viranomaisille, mutta asuin ko. osoitteessa vain muutaman viikon kun vaihdoin varsinaiseen osoitteeseeni. Ja näpit irti Facebookista, silloin kaikki sujuu hyvin. Nyt velat ovat jo vanhentuneet.


    • hgfghgfvhgg

      voi sinua---
      sdfghjklöädgfhjk

      hae apua olet sen tarpeessa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3573
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      162
      2191
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      209
      1891
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1782
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      362
      1211
    6. 80
      1185
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1125
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1051
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      53
      964
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      940
    Aihe