Vauvan hengitys

Laura

Mulla on tuollainen ihana viikon ikäinen pieni vauva, ja nyt parina viime päivänä olen huomannut sen hengityksessä tällasta... Sanokaa jos olen vain vainoharhainen ja tämä onkin ihan normaalia... Haluan vaan tietää, sitä on kaikesta niin huolissaan... Elikä esimerkiksi kun sen ottaa rinnalle, niin se alkaa hengittää sillä lailla ihan kuin olis hengästynyt ja kädet alkaa huitoa ja pää pyörii puolelta toiselle eikä rinnan suuhun ottamisesta meinaa tulla mitään. Sitten kun sen hetkeksi saa imemään, niin nopeasti taas nisä irtoaa suusta ja sama show jatkuu. Imettäminen siis välillä tosi hankalaa. Ja imetyksen jälkeenkin saattaa vielä olla "hengästynyt". Välillä taas ei sitten mitään ongelmaa...

2

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahden lapsen äiti

      Minusta tuo vaikuttaa ihan normaalilta vauvan käytökseltä. Meillä ainakin on molempien lasten kanssa käynyt juuri noin.

      Silloin ajattelin, että vauva on hermostunut, kun tuntee äidin maidon tuoksun. Viikon ikäisellä vauvalla kun ei ole vielä mitään suuntavaistoa, niin ettei hän oikeastaan tiedä, mistä päin se haju tulee. Meillä vauva imi innokkaasti ja minusta tuntui, että hänen piti laskea välillä rinta suustaan, koska oli pakotettu hengittämään välillä kunnolla. Kuitenkin häneen varmasti iski pelko, että se rinta katoaa kokonaan ja ruokailu jää siihen. Siitä se hapuilu ja hermostuneisuus taas jatkui...

      Minusta sinulla ei ole mitään syytä huoleen, juttele lapselle rauhallisella, matalalla äänellä ja säilytä katsekontakti. Kyllä hän aikaa myöten homman oppii ja uskaltaa luottaa siihen, että ruokaa saa, kun nälkä yllättää. Kuukauden kuluttua tilanne on varmasti jo ihan toinen, kunhan sinä jaksat olla kärsivällinen ja hermostumatta.
      Sinä olet kaikki kaikessa vauvallesi ja sitä hän sinulle haluaa viestiä.

      • Laura

        Niin, kyllähän minä oikeastaan ´jotenkin tiesin, että normaalia se varmaankin on, mutta sitä vaan on aluksi niin epävarma.

        Kiitoksia vastauksestasi, kai minun vain piti saada kuulla (tai siis tässä tapauksessa lukea) se jonkun kokeneemman suusta... Heti tuli parempi mieli, oikeasti.

        Hermot on onneksi pitäneet oikein hyvin, vaikkei ole edes kauheasti saanut nukuttua. Eiköhän tämä tästä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      35
      511
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe