♥♥Labradorinnoutaja♥♥

♥ L A B B I S ♥

Maailman ihanin koirarotu: Labbis, ja niistä keskustellaan nyt.Oon 13-v tyttö ja täysin haltioissani uudesta tulokkaasta.Haemme koiran kennelistä Mallorn's, odotamme sopivaa hetkee ja sit haetaa koiruus =) ruskee pentu otettas, koska ne on parhaita, mä en usko niihin väriennusteisiin, esim. ruskee tekee eniten tuhoja (väärää tietoa), musta on parhain metsästyskoira (voi olla hyviiki, mut ruskee ja keltanenki soveltuu tehtävään oikeella linjalla) keltanen miellyttämishaluisin ja lempein (on totta et labbis on miellyttämishaluinen ja lempee, mut pätee kaikissa väreissä)

Nyt haluun lukee kokemuksia labbiksista, en haluu et tänne tullaa haukkuu ketää tai mua tai etenkään labbiksia!!!jos ei oo tärkeetä asiaa, ni ettikää joku keskustelupalsta teille sopivammaks.Ärsyttää ku lukee noita toisii palstoi, ja niitten kommentteja, ni ei siel muuta oo ku riitelyä!Miks ei vaan voi keskustella asiallisesti, ja jos ärsyttää ni ei pura vihaa muihin, mistä yleensä syntyy hirvee kinastelu ja nahistelu.

Nämä tiedot ainakin haluun:

1.) Luonne
2.) Sairaudet
3.) kokemukset koko rodusta
4.) soveltuuko perheeseen missä käy siskon lapsia 4-5v
5.) suositteletteko rotua meidän perheeseen? meiän perhe:
Äiti, isä, sisko (16-v) minä (13-v).Meitä lapsia on 5, mut 3 muuttanu pois kotoota ja kohta lähtee neljäs.Hyvällä mutta lempeellä koulutuksella (mihin myös mä oon osallisena) koira on mun.Se tulis mulle, osoittaisin rakkautta koiraa kohtaan, ja se pääsis juoksee tohon meijän valtavaan mettään, ja meillä on täällä sellasia pururatoja missä saa koiran kanssa juoksennella, koiraa on myös mahollisuus pitää vapaana.Tilaa on jne.

Onko kennel Mallorn's hyvä?

P.S Asiasta on keskusteltu mun vanhempien kanssa, pitkän neuvottelun jälkeen päädyttiin kyselemään tietoa ASIANTUNTEVILTA ihmisiltä, joilla todellakin ON kokemusta tästä sydämmenvaltaajasta labbiksesta.Oon täysin rakastunu rotuun♥toivottavasti te kommaajat ootte samaa mieltä =)

Kiitos kaikille asianmukaisille vastanneille =))

4

3064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei niin helppo

1. ylisosiaalinen nuorena villi n 3 v asti pitemällekkin
      3.Ehdottomasti pitäisi viedä koirakouluun ja ruveta harrastamaan aktiivisesti jotain koiran kanssa energia purkautuu myös harrastuksessa.Minun koiran opetus pentuna jäi puolitiehen tottelevaisuus koulutus on vanhempana hankalampaa.
      4.soveltuu
      5.Muista et oikeanlainen koirakuri on myös lempeyttä.Labradori on ihanteellinen koira pitää vapaana isomalla tontilla metsässä ja sivumalla liikuttaessa.Päivän lenkiksi ei sitten riitä pelkkä korttelin kierto rupeaa rasittavaksi labradori jos ei ole riittävästi aktiviteettia.
      Pentuna lapradori saattaa purra huonekaluja ym ei sopivaa jotain sopivaa purtavaa leluja labbikselle .

• TM

Kyllä Labbis on myös minun mielestä (kokemusta vasta 5kk) aivan ihana rotu. Meillä on 7kk rasavilli teini. Sen kanssa on vaan touhuttava kaikenlaista ja lenkkeiltävä todella paljon, mutta meillä ainakin rauhoittuu illalla ihanasti sohvalle viekkuun, kunhan on saanut tarpeeksi toimintaa päivän aikana. Alussa oli kova puremaan käsiä ja jalkoja, ennen kuin hampaat sitten vaihtuivat. Nyt vaan välillä saattaa näykätä enää vahingossa leikkiessä. Meillä harjoitellaan tällä hetkellä temppuja (oppii tosi helposti) ja muiden koirien ohittamista jossa on vielä tekemistä. Käytiin pentukoulussa, josta sai hyviä vinkkejä harjoituksiin.
      Minulla on kokemusta muista roduista: saksanpaimenkoira, collie ja leonberginkoira ja täytyy sanoa että tämä labbis on kaikista villein. Oli kyllä pentueen villeimpiä tapauksia. Sopii varmasti paremmin kun hyvin teille, Onnea=)

• Gyjkoi

Meillä on nyt 1,5 v musta labbisuros. Pentuhan se vielä on luonteeltaan vaikka on jo iso köriläs. Painoa noin 40kg:). Hän on hyvin ystävällinen, mutta innostuu välillä liikaa ja tuntemattomat voivat luulla sitä sen vuoksi "vihaiseksi". Labbikset ovatmiellyttämisen haluisia, mutta vaativat kovaa ja tiukkaa koulutusta. Eli isäntä ei saa antaa missään asiassa periksi. Pentuaikana meidän koira ei tehnyt juuri mitään tuhoja vaikka labbispennut yleensä tuhoa valitettavasti tekevät. Vinkiksi voin antaa, että kun pentu jää kotiin yksin niin se kannattaa jättää mahd. Pieneen tilaan, esim keittiöön jos keittiön saa jotenkin lukittua. Näin pentu hahmottaa paremmin tilan ja olo on turvallinen. Näin myös huonekalut jää turvaan kun pentu ei pääse tuhoamaan. Lisäksi kannattaa jättää paljon leluja ja vaikka radio hiljaselle soimaan. Meillä koira on pysynyt terveenä, olemme olleet aika tarkkoja mitä ruokaa koiralle annetaan. Labbis sopii hyvin lapsiperheesseen, koska on luontteltaan yleensä hyvin ystävällinen. Meillä on pieni vauva, jota koira vahtii kun vauva on lattialla. Lasten kanssa vaan tulee olla tarkka etteivät ne kiusaa koiraa, koska se saattaa tehdä koirasta vihaisen lapsia kohtaan.

• <3

Ihana rotu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      7812
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3400
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      2382
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1620
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      29
      1457
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      183
      1436
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      146
      1315
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      52
      1192
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      177
      1086
    10. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      996
    Aihe