Siivotessani löysin vaatehuoneesta sekä keittiön kaapeista pieniä, noin sentin pituisia tummia toukkia. Niissä oli haaleita raitoja. Osa kuolleita. Mitä ne ovat ja miten ne saa kokonaan hävitettyä?
Toiseksi, silloin tällöin keittiöstä löytyy banaanikärpäsiä ja tänään huomasin että niitä on oikeastaan aika paljon, olisiko hyviä vinkkejä miten ne saa pois?
Pieniä toukkia sisällä ja banaanikärpäset
9
5899
Vastaukset
- e123d341
Mä en ainakaan saa nyt päähän, että mitä toukki ne olis mut munkin kämppään noita banaanikärpäsiä ilmaantuu aina syksyisin mutta ne häviävät nopeasti pois eikä mun ite tarvii edes yrittää hävittää niitä.
- Siivousintoilija
Mä kanssa tänään huomasin että oli yhtäkkiä ilmestyny oikea banaanikärpästen armeija, siirsin kahvinkeitintä ja naamalle pöllähti kunnon parvi niitä :/ Mistä hitosta ne oikeen tuli ja miksi? Mun keittiö on ihan puhdas ja kahvinkeitin kanssa, hedelmät mulla on olohuoneessa ja siellä ei kärpäsiä juurikaan oleile...
Miten niistä pääsee eroon ja miksi niitä on? - Siivousintoilija
Jos ne toukat oli näitä: http://www.uku.fi/~holopain/stt/ihrak.jpg niin sitten ne on ihrakuoriaisen toukkia.
- Kärpäslouku
Helpon ansan banaanikärpäsille voi tehdä sekoittamalla mukiin astianpesuainetta ja kokista. Kokis houkuttelee kärpäsiä ja pesuaine poistaa veden pintajännityksen, jolloin kärpäset hukkuvat.
- kristiina.lahdesta
Kiitos vinkistä, niitä tarvitaan!!!
Mulla on tosiaan olllut banaanikärpäsongelma aina elokuusta asti, jolloin muutin uuteen rivariasuntooni, Ajattelin, että b-kärpäset häviävät kesän myötä pois., Mutta ei! Niitä on jopa jääkaapissa asti, ja laumoittain!
Äsken puhdistin jääkaappini vimillä (sielllä oli kuolleita kärpäsiä yök yök) ja seuraavaksi on vuorossa roskiskaappi. Aion ruiskuttaa roskikaapin Raidilla! Jääkaappiin en nyt sentään viitisi raidia laittaa. Kärpäset parveilevat myös ikkunissa ja liesituulettimessa. Ikäävää on ruiskutella raidia keittiöön, siitä tulee päänsärkyä. Mutta tuota kokis/pesuainejuttyut kyllä koitan!
- kristiina.lahdesta
Hei!
En saanut banaanikärpäsiä hävitettyä esim. kokis astianpesuainesekoituksella kokonaan, vaan varsinainen taikatemppu oli kloritteen kaataminen viemäriin! Banaanikärpästen munintapaikat pitää nääs tuhota, ja viemäreitten vesilukoissa niitä sikiää koko ajan vaikka huoneistossa lenteleviä saisit tapettuakin jollain konstilla.- Kurttunaama-apina
Minulla on tapana silloin tällöin täyttää keittiön altaat niin kuumalla vedellä kuin hanasta tulee ja päästää sitten molemmat altaat samanaikaisesti tyhjenemään.
Tulee viemäreitä vähän putsattua paineella ja kuumalla vedellä ja luulisinpa, että tuollainen rökitys ainakin saa kaikenlaiset kärpäsentoukat melko huonovointisiksi, jos ei nyt aivan kaikkia tapakaan.
Huoneissa lentelee kahta laatua pikkukärpäsiä: banaanikärpäsiä, jotka ovat ruskehtavia ja vähän kömpelön oloisia sekä harsosääskiä, jotka viihtyvät kosteiden kukkaruukkujen lähiympäristössä ja munivat kosteaan multaan. Harsosääskien toukat saattavat myös kevään tullen tuhota kylvöksemme syömällä juuri syntyneet taimet poikki heti mullan pinnan alapuolelta.
En nyt kylläkään ole ihan satavarma näiden pienten lentävien oikeista nimistä...
- hermot menneet
Minulla ei ole koskaan ennen ollut näin suurta pikkukärpäsongelmaa, eikä myöskään näin pitkäkestoista.
Inhottaa kun niitä tuntuu olevan ihan kaikkialla. Raidiin ne ei kuole, mutta imurilla niitä saa hyvin kiinni, toinen on kärpäspaperi, johon niitä saa ihan kivasti jäämään, tuntuu vaan hassulta ostaa ko.paperia keskellä talvea, mutta minkäs teet.
Meillä on mielestäni kanssa ihan perussiisti koti, ei nyt mikään steriili, mutta esim. imuroin joka päivä ja pyyhin pölyt viikottain ja pesen vessan ym.- Nimimerkitön5
Huomasin tämän keskusteluketjun banaanikärpäsistä,niin ajattelin vastata tähän.
Ne banaanikärpäset on kiinnostuneita suodatinkahvin poroista ja niitä lentelee lähellä suodatinkahvi poroja.
Minulla oli sama ongelma yli kaksi vuotta sitten että oli paljon banaanikärpäsiä ja niistä ei meinannut millään päästä eroon.
Minä käytin raid kärpäsmyrkkyä ja sain ne lopulta tapettua,mutta niitä oli monta kuukautta,sitten ne onneksi hävisi.
Minä kuulin myöhemmin että baanaanikärpäsiä kiinnostaa suodatinpussin porot ja siksi niitä ilmaantuu paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192198Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632