murskakritiikki ohjaajalta?

apuaaaaaaaaaaaaaa

Kävin ohjaajani luona jahän sanoi suoraan, että lopputyöni on kuin referaatti. Sanoi, että saan huonon arvosanan jos en muuta sitä, mutta en osaa. Mä olen tosi huono tekemään kirjotelmia. Millä riskillä työstä voi saada referaattina hylätyn? Mistä oikeata apua kandityöhön? Ohjaaja vain etsii virheitä, ei auta! Tottakai ymmärrän, että minähän sen kirjoitan, mutta nyt on voimat ihan loppu.

8

1402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :GradustaKakkonen:

      En valitettavasti osaa antaa järkeviä parannusehdotuksia. Mutta luulen, että ohjaajasi olisi sanonut, jos työsi ei ole menossa läpi. USKON vahvasti näin. Ja lopputyön arvosanalla ei OIKEASTI ole mitään väliä - toivottavasti sen muistaminen helpottaa. Tsemppiä!

    • 2+3

      Näytä toiselle ohjaajalle, jos et ymmärrä, mikä työssäsi on vikana. Muitakin ohjaajia saa siis käyttää.

    • opiskelija itse

      Hei, olen itse opiskelija enkä ole vielä tehnyt kandia, mutta minulle tuo "referaatti" kuulostaa siltä, kuin et työssäsi etsisi vastausta mihinkään kysymykseen vaan sisältö olisi lähinnä referaattipötkylää. Olisiko tämä se, mitä ohjaajasi olisi voinut tarkoittaa, sinulla ei ole varsinaista tutkimuskysymystä?

      Monet asiathan on jo tässä maailmassa sanottu, eikä opinnäytetyössä välttämättä voi mitään kovin uutta ja ihmeellistä esittää ja pelkästä lähteiden referoimisesta seuraa se, että oma ääni tai punainen lanka puuttuu, sopisiko tuo ajatus siihen?

      • aloittajaaaaaaaaaa

        Mutta jos mä kirjoitan työn eräästä sairauden hoimuodoista, miten mä voin antaa biokemistinä mielipiteeni siihen? Miten ihmeessä mä voin antaa oman ääneni tai punaisen lankani sellaiseen työhön? En ole lääkäri vaan biokemisti. En todella ole äidinkielen ammattilainen mutta en lääkärikään niin huono lähteä tässä arvostelemaan muiden työtä? Jos tähän joku keksii ratkaisun ja osaa neuvoa niin saa multa papukaijamerkin!


      • Huumanisti
        aloittajaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Mutta jos mä kirjoitan työn eräästä sairauden hoimuodoista, miten mä voin antaa biokemistinä mielipiteeni siihen? Miten ihmeessä mä voin antaa oman ääneni tai punaisen lankani sellaiseen työhön? En ole lääkäri vaan biokemisti. En todella ole äidinkielen ammattilainen mutta en lääkärikään niin huono lähteä tässä arvostelemaan muiden työtä? Jos tähän joku keksii ratkaisun ja osaa neuvoa niin saa multa papukaijamerkin!

        Voisitko sä jotenkin tehdä jonkun tosi oivaltavan yhteenvedon, mikä sen sairauden hoidon tila on ja mikä siinä on onnistunutta ja missä on vielä haasteita? Onko siihen olemassa joko biokemiallinen näkökulma? Tai voisitko vaihtaa aihetta?

        Jos sä pääset edes läpi niin sehän on pääasia. :)


    • an englishman

      Siis en kyllä mitään biokemiasta tiedä, mutta kandin työhän on tutkielma, joten siinä pitää olla tutkimuskysymys tai hypoteesi, joita työ sitten käsittelee.

      Kovasti yksinkertaistaen ja tosiaan ilman mitään tietoa biokemistien kanditöiden vaatimuksista:

      Tutkimuskysymys: mikä hoitomuodoista A, B ja C tuottaa parhaan hoitotuloksen sairauteen D? Tutkimuskysymyksen rajaus pitää olla perusteltu.

      Hypoteesi: voidaan olettaa, että hoitomuodoista A, B ja C hoitomuoto C tuottaa parhaan hoitotuloksen sairauteen D. Hypoteesilla pitää olla jokin perustelu.

      Sitten tutkitaan asiaa. Voidaan siis hakea vastausta tutkimuskysymyseen tai sitten tarkastella päteekö hypoteesi vai eikö se päde.

    • kt_

      Kuulostaa siltä, että et usko itseesi kirjoittajana. Tämä johtaa helposti siihen, ettet irtaudu tarpeeksi lähteistä ja anna oman ajattelusi näkyä työssä läpi, vaan tyydyt lähteiden referointiin.

      Itselleni kävi nimittäin näin, mutta lohdutuksen sana: maisterikursseja varten tehty kirjoittaminen harjaannutti ja paransi itseluottamusta, joten gradun teko ei enää tuntunut yhtä ahdistavalta kuin kandi.

    • Oiskohan tohon tautiin erilaisia hoitomuotoja (ei siis vain yhtä vaihtoehtoa) - näitä voisi esitellä ja puhua niiden haitoista ja hyödyistä ja siitä, mitä hoitoalan ammattilaisen tulee huomioida valitessaan hoitomuotoa. Myös riskien analysointi voisi olla hyvä asia!
      Hoitotyöstä en ihan hirveästi ymmärrä mitään, mutta juuri tuo oman ajattelun puute, jota aiempi kommenttaattori sanoi, lienee suurin syy työn "referaattimaisuuteen"

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe