-99 B-vectra x16xel-koneella ja oireena ajan mittaan pahentunut häikkä jolloin talvisin lohkolämmitintä käyttäessä nykyään AINA kun starttaa lämmitetyllä koneella kiekat pomppaa johonkin 1300:een, röpsöttää ja täristää. Kun lähtee ajamaan niin kaasupoljin yliherkkä eli hiemankin painaa niin tekarit peräkontissa ja kun päästää kaasulta niin tekarit on puolestaan tuulilasissa. Muutaman minsan jälkeen häikkä katoaa ja käy normaalisti, vttumaista ajaa tuon häikän kanssa eikä aina viitsi minuuttitolkulla joutokäytelläkään että "paranee".
Kesälläkin alkoi ilman lämmityksiä tekeen samaa kun ulkolämpötila nousi yli 16 asteen. Ja jo vain, kaikki lämpöanturit vaihdettu eikä mitään vaikutusta.
Eikö tuollanen korkeet kiekat röpsötys herkkä kaasupoljin meinaa että sytytyksen ajoitus on jokseenkin pielessä, eikö pitäs vikavalon syttyä jos joku kampi/nokka tai nakuanturi sökö? Ei ole palanut eikä vikakoodejakaan löydy, pitääkö nyt vaan nyksytellä niin kauan kunnes joku palikka lasahtaa lopullisesti ellei nyt kaikkia antureita lähde summamutikassa uusimaan?
Ihme lämpöhäikkä
6
333
Vastaukset
- Jepsss...
Oli sama tapaus minullakin -98 vectrassa x16xel motissa mutta otin tyhjäkäyntiluistin irti ja puhdistin sen jälkeen taas pelitti hyvin.
- Nyky Tys
Joo,tuo tyhjäkäyntimötikkäkin koitettu vaihtaa mutta ei.
Aina mulle pitää tulla tämmöset stanan henkimaailman häikät...
Kertooko semmonen mitään joillekin guruille että kun siirryin tankkaamaan aikoinaan tuota E10:ää kun se tuli pumpuille niin tuo häikkä hävisi n. viikoksi, mutta sitten tuli taas takaisin?
Niin ja unohtui mainita että pakokaasut haisee myös jotenkin "terävältä" kun häikkä päällä. - Nyky Tys
Nyky Tys kirjoitti:
Joo,tuo tyhjäkäyntimötikkäkin koitettu vaihtaa mutta ei.
Aina mulle pitää tulla tämmöset stanan henkimaailman häikät...
Kertooko semmonen mitään joillekin guruille että kun siirryin tankkaamaan aikoinaan tuota E10:ää kun se tuli pumpuille niin tuo häikkä hävisi n. viikoksi, mutta sitten tuli taas takaisin?
Niin ja unohtui mainita että pakokaasut haisee myös jotenkin "terävältä" kun häikkä päällä.Niin tuosta E10:n tilapäisesti parantavasta vaikutuksesta, voisiko liittyä jotenkin oktaaniin ja nakutusanturiin? Tuotakaan anturia ei vissiin voi varmuudella ehjäksi tietää kuin vaihtamalla...
- Nyky Tys
No piruvie, vaiva parani nyt sitten viimein kun "huvikseni" viimeisenä oljenkortena vaihdoin sen stanan kaasuläpän asentoanturin joka näytti toimivan OK mitä datakaapelin kautta katsoin voltti ja % lukemia. Päättelin ettei siinä olisi vikaa koska vika päällä joutokäynti koholla kaasupolkimen prosenttiluku näytti oikein eli 0% kaasu ylhäällä ja siitä tasaisesti kasvoi 100%:iin kun kaasua painoi, voltit teki samoin ja joutokäynnillä volttimäärä oli just sama vika päällä ja silloin kun toimi hyvin. Joten eihän se silloin voi rikki olla?!
Hauskinta hommassa että alkuun meinasin tuon palikan vaihtaa mutta turvauduin sitten tähän JÄRKEILYYN välttääkseni turhaa osan uusimista, mutta päinvastoin kävi...- Nyky Tys
Hahhahaa niijoo, kerrottakoon nyt että viikon auto toimi kuin unelma kunnes taas yksi aamu kiekat pomppasi koholle ja nytkytinytkytinytktyi... Siitä eteenpäin on taas toiminut yhtä paskasti kuin ennenkin eli lähes joka aamu tekee tuon käyntihärönykytysrituaalin. Eli mitähän helvettiä, menikö uusi asentoanturi muka jotenkin rikki, jos vika ei osassa alunperinkään ollut niin miten sen vaihto muka paransi oireen viikoksi... Sanon että on nää opelit vaan henkimaailman vehkeitä. Nyt luovutin enkä jaksa enää tapella tämän paskan kanssa, ehkä vaihdan jossain vaiheessa vaikka Tojotaan. Saisi menemään edes katsastuksesta.
- Nyky Tys
Jaha, laitetaanpas lisää tarinaa.
Tämän kesän kiesi käynyt aika jees, mitä nyt tulpat näytti vähän huolestuttavan mustankarstaisilta ja parissa oli kierteissäkin jotain märkää (vaikkei tulpankoloissa öljyä). Datakaapelilla kun vahtailin arvoja niin joutokäynnillä aiemmin 9 astetta myöhäisellä aina käynyt nelospytty oli saanut kaveriksi kakkospytyn jota oli myös myöhästetty pari astetta. Kun antoi kierroksia niin kaikki pytyt sai "retardia". En nyt muista oliko ne just 2 ja 4 pyttyjen tulpat joissa kierteet märkinä, mutta voiskohan tää nyt meinata että sytytyskasetti alkas lahota? Siinähän ku on käsittääkseni 2 puolaa pareittain pytyille 1-3 ja 2-4. Joskus nykäisee kerran terävästi alussa kun kiihdytän ajossa reippaammin, muttei ainakaan vielä pahemmin nyksyttele...
Sittenpä kosahtaa lopullisesti kun kosahtaa ja vaihdetaan, mutta vähän huolestuttaa että voiko se pian polttaa venttiilejä tai katin jos huono sytytys ja bensaa pääsee raakana läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815370Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151172- 102875
- 78811
- 41783
Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56757Kuinka monesti olet itkenyt?
Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i132753- 56744
Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss43729- 46718