Saako O_o Draw:ssa osan dioista pystyyn osan vaakaan yhtäaikaa?
Jos kääntää "sivu" kohdassa, niin kaikki kääntyvät.
Pysty ja vaaka draw
3
144
Vastaukset
Ei näyttäisi olevan Draw'ssa tuollaista ominaisuutta. Vaivalloisesti samantapaisen tuloksen saanee Writerissa, jos kopioi Draw'n pystysivuilta tekstiasiakirjan tyhjille pystysivuille ja Draw'n vaakasivuilta tekstiasiakirjan vaakasivuille. Vaatinee sivutyylien rakentelua yms.
Melko helposti tulisin itse siihen tulokseen, että pyrkisin tekemään kaksi Draw-tiedostoa, toisen pystyarkeille ja toisen vaaka-arkeille, mutta riippuuhan se tietenkin siitä, mitä haluaa. Esimerkiksi jos haluaa tehdä yhden PDF-tiedoston, jossa on erisuuntaisia sivuja, niin silloin ehkä tuo Writer-reitti on harkittavissa. En ole itse kokeillut.- ninnunnannnu23
PDF pitäisi muodostaa, eräänlainen lehti. Niitä kopioidaan n. 500 kpl, joten erikseen tulostettavat sivutkin on hirveä työnlisä, varsinkin kun minä en sitä tee, vaan menee eteenpäin. Ja talkoohommia kaikki... Kiitti kuitenkin avusta!
No joo, jos ne tulee kumminkin paperille ja vakiokokoisille paperiarkeille, niin ehkä sen voisi toteuttaa niin, että tekee kaikkia sivuja vastaavasti tyhjiä pystyarkkeja (=dioja) ja sitten vaaka-arkkeja omaksi asiakirjakseen (olettaen, että niitä nyt oli vähemmistö).
Kopsaa sitten ne vaaka-arkit ryhmiteltyinä (Valitaan kaikki = Ctrl A ja Muuta - Ryhmittele ja kopion otto = Ctrl C) pystyarkille ja kiertää sitten Vaihto-näppäintä painaen, niin tulee helposti tasan 90 astetta. Viimeistelyksi kohdistusta tms.
Niin noin ehkä saisi tehtyä PDF:n yhdeksi tiedostoksi ja tulosteltua siitä sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401