Jo monia lemmikeitä salaa, otanko vielä 2?

-LoLLiPoP-

Eli, olen aina halunnut ja rakastanut jyrsijöitä. Olen ruinannut ja ruinannut, mutta äiti ei vaan suostu. N. 3kk sitten päätin hankkia jyrsijän salaa, ja 2vk päästä siitä meille saapukin jo 2 hamsteria, siis ilman vanhempien lupaa. No, pistin ne sängyn alle laatikkoon, mutta yhtenä päivänä ne olikin karanneet, kun äiti tuli huoneeseen. Tietenkin tämä näki hamut sitten vilistämässä ympäri huonetta. Suuttui ja huusi vähän (tai aika paljonkin!), mutta antoi pitää. Nyt on kiinnostus siirtynyt, ja haluaisin 2 kania, mutta äitini ei taaskaan suostu. Olen lukenut ilmoituksia, ja sopinut erään ihmisen kanssa että hän myisi minulle kaninsa. Käytin samaa tekniikkaa kuin hamuilla, eli esitin aikuista mutta tapaamista juuri ennen sanoin, että en itse pääsekkään ja tyttäreni tulee. Meni läpi. No, joka tapauksessa. Kanit asuisivat huoneessani vapaana, ja jos äiti ne huomaa, sanon että oli pakko, koska olivat lopetusuhan alla. Nyt olen kuitenkin alkanut epäilemään, enkä tiedä haluanko enää tehdä tätä (olen hankkinut ilman lupaa myös rapuja, kaloja, vuohen naapuritallille (tästä ei äitini tiedä) ja ties mitä). Olisiko kanin siis hyvä asua itselläni? Aluksi asuisi pahvilaatikossa, mutta kun rahaa saisin ostaisin itse häkin. Tarvitsisin nyt siis apua, että mitä teen, koska rakastan kaneja ja olen tämän jo sopinut, mutta toisaalta en halua aiheuttaa huolta....? HELP ME!

Olen 12

20

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oooooooooooooooooooo

Mah hah haa... Pahvilaatikko kanin asunnoksi... :DDDDDD Voipi olla että äitis näkee piankin kanin juoksevan ympäri kämppää, kun eihän nuo missään pahvilootassa kauaa pysy.

Elämässä voi haluta paljonkin, myös aikuisena, mutta kaikkea vaan ei saa eikä pysty huolehtimaan. Miksi kiinnostus jäi hamstereista? Eli kiinnostus haihtuu kaikesta minkä roudaan kotia, eikö kannattaisi käydä silittelemässä sekä hoitamassa joidenkin toisten kaneja, ne eläinparat kun eivät ole mitään leluja...

• -LoLLiPoP-

Ehkä, mutta ei kiinnostus TÄYSIN ole lopahtanut, mutta nyt olisin kiinnostunut kaneista. Apua siis?

• 5+14

Älä ota. Äitisi on varmasti hyvällä asialla eli eläinten puolella, kun ei anna lupaa ottaa eläimiä. Jos 2,5 kk sitten tulleet hamsterit on jo melkein turhia kun "onhan ne jo nähty", niin mikä on kanien kohtalo vaikkapa 3 kk kuluttua?

Jos olisin äitisi, olisin hankkinut hamsuille uuden vastuullisen kodin, mitä et selvästi ole kykenevä antamaan.

Kasva muutama vuosi ja katso sitten lemmikin hankintaa uudelleen, tai sitten kun asut omillasi. Silloin ei äidillä ole sanomista eläinasioihin.

• Mjaaa aa

Kanit ei kyl pahvilaatikossa pysy, joko syövät tiensä läpi, tai hyppäävät pois. Myös se niiden pissa on laatikolle huonoksi..
      Sinuna en kyllä ottaisi, koska nyt jo hamsuihin olet jo hieman kyllästynyt ja haluat uusia lemmikkejä..

• Mjaaa aa

Unohtu vielä, että mitäs jos tarviit eläinlääkäriä silloin kun äitisi ei vielä kaneista tiedä? Lasku saattaa olla kalliskin jos tulee joku tosi hätä, ja mainitsit tosiaan ton pahvilaatikko asumuksen siksi ajaksi että saat rahaa häkkiin.. Mitä jos tarviit äkkiä rahaa eläinlääkäriin?

• Alkuperäinen viesti

Keksin siihen kyllä ratkaisun. Ja joka tapauksessa, olen rakastanut kaneja jo 6vuotta, mutta en hankkinut niin isoa tuolloin vielä aikaisemmin. Innostus kaneihin ei siis ole lopahtanut, ja olen myös tuon häkin jo hankkinut.. Kanin pitäisi tulla ensi viikolla :/

• hamsunen

Toivottavasti et hylkää näitä hamstereita kanin takia.. Huolehdithan myös niistä!?

• tytttttttttö

TROLLI

• ONGELMA...?

Lopeta! Ne elaimet karsii ne tarvii kunnon hakim Jane. Susta voitais teha ilmoitukset Elaine suojeluyhdistykselle! Sinus myosin lemmikit

• --

Opettele kirjottaan, ja hamstereita en hylkäisi :)

• urpocdrjkpö

no voi vitun urpo miks otit salaa ees ne hamsterit voi urpo

• jarom

hamstereita ei todellakaan pidetä pahvilaatikossa sängyn alla!! jos todellla rakastat eläimiä lopeta tuo heti! säälin hamstereitasi todella;(

• lol

Lolololo
      ÄLKÄÄ IHMISET OLKO NIIN TYHMIÄ ETTÄ USKOTTE TÄHÄN!
      Eeppinen trolli xD Säälittävää kui tyhmiä ihmiset oikeasti on..
      Voitit

• Pikkanen kusettaja

Joo ota vaan kituun! Luuletko että uskomme sinun stooriasi? Kukaan täysjärkinen kasvattaja ja ihminen ei anna lapselle lemmikkiä tuosta noinvaan. Hakemisessa täytyy olla aina toinen vanhemmista mukana.

• Lollero

Lol

• Lollero

Onpas tääkin uskottava! Tilaa elämä!!!!!!

• LOLoooturposaatana

hohoooohohohoooo...uskottavaa.com..;DDD

• VoiVoiSinua

Voivoi sua ketä alotitkin :) käsken äitini huomenna soittaman eläinsuojeluun ja sitten ne kyllä sinut paikantaa poliisien avulla :) voit jopa raukkapienilapsonen saada ikuisen eläimienpitokiellon näin typerillä viesteilläsi mitkä eivät ole totta :) avaa ovi kohteliaasti virkavallalle ja eläinsuojeluyhdistyksen väelle :)

• 39

Aloittajan jutusta on melkein vuosi -.-

• hyppymyyrä

Otit lemmikkejä SALAA!? Et varmaan edes tiedä mitä ne syö, missä ne asuu tai miten hamstereita hoidetaan! Itse vääntelin äitini ostamaan gerbiilit, en salaa ostele lemmikkejä joista en osaisi pitää huolta -_-. Ja ihme, jos eläinkaupasta ne ostit, niin miten se kauppias sinun antoi hamsterit ostaa?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4245
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      327
      2145
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1994
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1861
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1780
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      453
      1754
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      477
      1594
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      56
      1395
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      467
      1310
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1306
    Aihe