Jo monia lemmikeitä salaa, otanko vielä 2?

-LoLLiPoP-

Eli, olen aina halunnut ja rakastanut jyrsijöitä. Olen ruinannut ja ruinannut, mutta äiti ei vaan suostu. N. 3kk sitten päätin hankkia jyrsijän salaa, ja 2vk päästä siitä meille saapukin jo 2 hamsteria, siis ilman vanhempien lupaa. No, pistin ne sängyn alle laatikkoon, mutta yhtenä päivänä ne olikin karanneet, kun äiti tuli huoneeseen. Tietenkin tämä näki hamut sitten vilistämässä ympäri huonetta. Suuttui ja huusi vähän (tai aika paljonkin!), mutta antoi pitää. Nyt on kiinnostus siirtynyt, ja haluaisin 2 kania, mutta äitini ei taaskaan suostu. Olen lukenut ilmoituksia, ja sopinut erään ihmisen kanssa että hän myisi minulle kaninsa. Käytin samaa tekniikkaa kuin hamuilla, eli esitin aikuista mutta tapaamista juuri ennen sanoin, että en itse pääsekkään ja tyttäreni tulee. Meni läpi. No, joka tapauksessa. Kanit asuisivat huoneessani vapaana, ja jos äiti ne huomaa, sanon että oli pakko, koska olivat lopetusuhan alla. Nyt olen kuitenkin alkanut epäilemään, enkä tiedä haluanko enää tehdä tätä (olen hankkinut ilman lupaa myös rapuja, kaloja, vuohen naapuritallille (tästä ei äitini tiedä) ja ties mitä). Olisiko kanin siis hyvä asua itselläni? Aluksi asuisi pahvilaatikossa, mutta kun rahaa saisin ostaisin itse häkin. Tarvitsisin nyt siis apua, että mitä teen, koska rakastan kaneja ja olen tämän jo sopinut, mutta toisaalta en halua aiheuttaa huolta....? HELP ME!




Olen 12

20

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oooooooooooooooooooo

      Mah hah haa... Pahvilaatikko kanin asunnoksi... :DDDDDD Voipi olla että äitis näkee piankin kanin juoksevan ympäri kämppää, kun eihän nuo missään pahvilootassa kauaa pysy.

      Elämässä voi haluta paljonkin, myös aikuisena, mutta kaikkea vaan ei saa eikä pysty huolehtimaan. Miksi kiinnostus jäi hamstereista? Eli kiinnostus haihtuu kaikesta minkä roudaan kotia, eikö kannattaisi käydä silittelemässä sekä hoitamassa joidenkin toisten kaneja, ne eläinparat kun eivät ole mitään leluja...

    • -LoLLiPoP-

      Ehkä, mutta ei kiinnostus TÄYSIN ole lopahtanut, mutta nyt olisin kiinnostunut kaneista. Apua siis?

    • 5+14

      Älä ota. Äitisi on varmasti hyvällä asialla eli eläinten puolella, kun ei anna lupaa ottaa eläimiä. Jos 2,5 kk sitten tulleet hamsterit on jo melkein turhia kun "onhan ne jo nähty", niin mikä on kanien kohtalo vaikkapa 3 kk kuluttua?

      Jos olisin äitisi, olisin hankkinut hamsuille uuden vastuullisen kodin, mitä et selvästi ole kykenevä antamaan.

      Kasva muutama vuosi ja katso sitten lemmikin hankintaa uudelleen, tai sitten kun asut omillasi. Silloin ei äidillä ole sanomista eläinasioihin.

    • Mjaaa aa

      Kanit ei kyl pahvilaatikossa pysy, joko syövät tiensä läpi, tai hyppäävät pois. Myös se niiden pissa on laatikolle huonoksi..
      Sinuna en kyllä ottaisi, koska nyt jo hamsuihin olet jo hieman kyllästynyt ja haluat uusia lemmikkejä..

      • Mjaaa aa

        Unohtu vielä, että mitäs jos tarviit eläinlääkäriä silloin kun äitisi ei vielä kaneista tiedä? Lasku saattaa olla kalliskin jos tulee joku tosi hätä, ja mainitsit tosiaan ton pahvilaatikko asumuksen siksi ajaksi että saat rahaa häkkiin.. Mitä jos tarviit äkkiä rahaa eläinlääkäriin?


    • Alkuperäinen viesti

      Keksin siihen kyllä ratkaisun. Ja joka tapauksessa, olen rakastanut kaneja jo 6vuotta, mutta en hankkinut niin isoa tuolloin vielä aikaisemmin. Innostus kaneihin ei siis ole lopahtanut, ja olen myös tuon häkin jo hankkinut.. Kanin pitäisi tulla ensi viikolla :/

    • hamsunen

      Toivottavasti et hylkää näitä hamstereita kanin takia.. Huolehdithan myös niistä!?

    • tytttttttttö

      TROLLI

      • ONGELMA...?

        Lopeta! Ne elaimet karsii ne tarvii kunnon hakim Jane. Susta voitais teha ilmoitukset Elaine suojeluyhdistykselle! Sinus myosin lemmikit


    • --

      Opettele kirjottaan, ja hamstereita en hylkäisi :)

    • urpocdrjkpö

      no voi vitun urpo miks otit salaa ees ne hamsterit voi urpo

    • jarom

      hamstereita ei todellakaan pidetä pahvilaatikossa sängyn alla!! jos todellla rakastat eläimiä lopeta tuo heti! säälin hamstereitasi todella;(

    • lol

      Lolololo
      ÄLKÄÄ IHMISET OLKO NIIN TYHMIÄ ETTÄ USKOTTE TÄHÄN!
      Eeppinen trolli xD Säälittävää kui tyhmiä ihmiset oikeasti on..
      Voitit

    • Pikkanen kusettaja

      Joo ota vaan kituun! Luuletko että uskomme sinun stooriasi? Kukaan täysjärkinen kasvattaja ja ihminen ei anna lapselle lemmikkiä tuosta noinvaan. Hakemisessa täytyy olla aina toinen vanhemmista mukana.

    • Lollero

      Lol

    • Lollero

      Onpas tääkin uskottava! Tilaa elämä!!!!!!

    • LOLoooturposaatana

      hohoooohohohoooo...uskottavaa.com..;DDD

    • VoiVoiSinua

      Voivoi sua ketä alotitkin :) käsken äitini huomenna soittaman eläinsuojeluun ja sitten ne kyllä sinut paikantaa poliisien avulla :) voit jopa raukkapienilapsonen saada ikuisen eläimienpitokiellon näin typerillä viesteilläsi mitkä eivät ole totta :) avaa ovi kohteliaasti virkavallalle ja eläinsuojeluyhdistyksen väelle :)

      • 39

        Aloittajan jutusta on melkein vuosi -.-


    • hyppymyyrä

      Otit lemmikkejä SALAA!? Et varmaan edes tiedä mitä ne syö, missä ne asuu tai miten hamstereita hoidetaan! Itse vääntelin äitini ostamaan gerbiilit, en salaa ostele lemmikkejä joista en osaisi pitää huolta -_-. Ja ihme, jos eläinkaupasta ne ostit, niin miten se kauppias sinun antoi hamsterit ostaa?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe