Koiran kanssa junassa

Help

Moi,

Onko kukaan matkustanut yöjunalla koiransa kanssa pidempää matkaa?

Ajattelin, että koiran kannalta olisi varmaan parasta varata nukkumapaikka, vaikka kalliimmaksihan se tulee. Nyt vain jäi hieman epäselväksi tuo hinta, kun VR:n sivuilla sanotaan näin:

Kaukoliikenteen junissa lemmikkimaksut ovat seuraavat:
"Yöjunien makuuvaunussa: omaan käyttöön varatussa päätyhytissä, lemmikkimaksu 5 euroa."
mutta siis tarkoittaako tuo nyt sitä, että kahden hengen hytistä pitää maksaa kaksinkertainen hinta 5€ vai vain sen hytin hinta?

Yritin soittaa ja tiedustella asiaa VR:älltäkin, mutta eihän niistä jonoista tunnu pääsevän läpi :/.

2

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amaliar93

Itse olen matkustanut koiran kanssa vain lyhyitä matkoja, jolloin olen maksanut vain sen 5€:n lemmikkimaksun, mutta vr:n sivuilla kaukoliikenteen kohdalla lukee kuitenkin myös:
      "Kun lemmikin käyttöön halutaan oma istuin, lemmikistä peritään lemmikkimaksu 50 %:lla alennettu junalippu."

Eli veikkaisin, että jos ottaa kahden hengen hytin omaan köyttöön, koirasta joutuisi maksamaan vain 50%.
      Oletko lähdössä matkalle kahdestaan koiran kanssa? Joissain junissahan on myös yhden hengen makuuhyttejä, jolloin ei tarvitsisi maksaa kaksinkertaista hintaa.
      Aamulla, kun vr:n verkkokauppa aukeaa, kokeile sieltä, että mitä oma hytti koiran kanssa maksaisi. Sen voi kokeilla menemällä matkan ostamiseen ja täyttämällä kaikki tarvittavat tiedot maksamiseen saakka.

Toivottavasti matkasi onnistuu hyvin :)

• Help

Kiitos vastauksesta amaliar!
      Tuolla verkkokaupassa ei jostain syystä voi valita paikkatyyppiä, vaan siinä lukee vakiona pelkkä istumapaikka.

Ekaa kertaa ollaan tosiaan menossa kahdestaan koirankanssa junalla pidempää matkaa...uskon kyllä, että koira jaksaa matkustaa kiltisti, kun saa omassa rauhassa olla :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2215
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1828
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      175
      1360
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      826
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      759
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      751
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe