Hei kaikki toimistoihmiset. Olen pian uhkaavan työttömyyden takia harkinnut merkonomiksi opiskelua. Merkantin paperit löytyy vuosien takaa. Mikä hyöty teidän mielestänne on omata merkonomin paperit töitä hakiessa? Onko pk seudulla jo miljoona työtöntä perusmerkonomia työttöminä työnhakijoina? Onko merkonomin opinnoilla mitään merkitystä toimistoalan hommia hakiessa? Tänks!
Kannattaako merkonomiopinnot?
6
707
Vastaukset
- 6345345
Onhan siitä apua toimistoduuneissa, varsinkin aloittaessa niitä. Toimistohommiin pääsee helpommin koulutuksella kuin ilman. Sitten myöhemmin sielläkin edelliset työpaikat ja kokemus antaa sen CV:n jolla parempipalkkaisiin hommiin voi päästä jos haluaa.
Ihan huipulle merkonomin papereilla on vaikea päästä, usein asiantuntijahommiin toisen alaisuuteen vaaditaan maisterin, ekonomin tms papereita tuolla alalla. Mutta onhan noita menestyneitä merkonomejakin tosin enemmän vanhemmassa ikäluokassa.
Itse sain nuorempana(olen vielä alle 40v) merkonomin papereilla pari työpaikkaa jotka eivät olleet kovin kaksisia, nykyinen työpaikka tuli toisen tutkinnon avulla joten en ole ehkä itse paras esimerkki merkonomin papereiden hyväksitoteamisesta. - ..............
Käsittääkseni merkonomeja on paljon ja työttömänä nimenomaan.
- Näin on...
Hei aloittaja. Eipä sillä merkonomin koulutuksella oikein mitään erityistä arvoa nykyään ole. Pelkkä persoonakin painaa työnhaussa enemmän. Kyllä, merkonomeja on työttöminä pilvin pimein, samoin kuin paljon korkeammin koulutettuja "toimistotyöläisiäkin". Siis, jos opiskella haluat niin opiskele vaikka mieluummin tradenomiksi tai jos suinkin mahdollista, niin jotain kokonaan uutta alaa, jolla varma työllistyminen (esim. hoitoala).
- ...
Merkonomipapereilla olen saanut hyvin töitä ja hyvin palkattua työtä, jopa silloin kuin itse ei edes ole etsinyt aktiivisesti.
Opiskelu kannattaa aina. On myös kiinni omasta aktiivisuudestasi ja innokkuudestasi (työnantajat arvostavat reippautta, hyvää motivaatiota jne) miten saat työtä. Kannattaa harjoitteluaikana mennä suuren työnantajan palvelukseen, missä on paljon vaihtoehtoja työllistyä jatkossakin. Jo opiskeluaikana kandee hankkia alan kokemusta, jotta on helpompi työllistyä. - merkonomi1
Itse olen merkonomikoulutuksessa ja tää on kyllä ihan hirveetä p*skaa.
Siellä ei tehä käytännössä mitään ja useissa kokeissa saa käyttää kirjaa niin
kaikki opiskelu ollu ihan turhaa.
Usein löytyy merkonomikoulutukseen vapaita paikkoja ku ihmisten kiinnostus (ymmärrettävästä syystä) loppuu usein tosi nopeesti ku nähny millasta se on.
Omalta kylältä lukiolaiset vei merkonomille soveltuvat työpaikat.
Ei ollu tästä tutkinnosta pa*kaakaan hyötyä - officenainen
Itse opiskelen merkonomiksi kahden vuoden opinnoilla, merkonomi linja on hyvä tie päästä työharjoitteluun hyvään paikkaan ja siitä mahdollisesti jäädä töihin kyseiseen paikkaan. Itse menin työharjoittelun kautta töihin nykyiseen työpaikkaani, josta tykkkään erittäin paljon. Vaikka papereila ei hirveästi minnekään haetakaan, on työharjoittelujaksot hyviä mahdollisuuksia suhteiden luomiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069