Kannattaako merkonomiopinnot?

merchantti

Hei kaikki toimistoihmiset. Olen pian uhkaavan työttömyyden takia harkinnut merkonomiksi opiskelua. Merkantin paperit löytyy vuosien takaa. Mikä hyöty teidän mielestänne on omata merkonomin paperit töitä hakiessa? Onko pk seudulla jo miljoona työtöntä perusmerkonomia työttöminä työnhakijoina? Onko merkonomin opinnoilla mitään merkitystä toimistoalan hommia hakiessa? Tänks!

6

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6345345

      Onhan siitä apua toimistoduuneissa, varsinkin aloittaessa niitä. Toimistohommiin pääsee helpommin koulutuksella kuin ilman. Sitten myöhemmin sielläkin edelliset työpaikat ja kokemus antaa sen CV:n jolla parempipalkkaisiin hommiin voi päästä jos haluaa.

      Ihan huipulle merkonomin papereilla on vaikea päästä, usein asiantuntijahommiin toisen alaisuuteen vaaditaan maisterin, ekonomin tms papereita tuolla alalla. Mutta onhan noita menestyneitä merkonomejakin tosin enemmän vanhemmassa ikäluokassa.

      Itse sain nuorempana(olen vielä alle 40v) merkonomin papereilla pari työpaikkaa jotka eivät olleet kovin kaksisia, nykyinen työpaikka tuli toisen tutkinnon avulla joten en ole ehkä itse paras esimerkki merkonomin papereiden hyväksitoteamisesta.

    • ..............

      Käsittääkseni merkonomeja on paljon ja työttömänä nimenomaan.

    • Näin on...

      Hei aloittaja. Eipä sillä merkonomin koulutuksella oikein mitään erityistä arvoa nykyään ole. Pelkkä persoonakin painaa työnhaussa enemmän. Kyllä, merkonomeja on työttöminä pilvin pimein, samoin kuin paljon korkeammin koulutettuja "toimistotyöläisiäkin". Siis, jos opiskella haluat niin opiskele vaikka mieluummin tradenomiksi tai jos suinkin mahdollista, niin jotain kokonaan uutta alaa, jolla varma työllistyminen (esim. hoitoala).

    • ...

      Merkonomipapereilla olen saanut hyvin töitä ja hyvin palkattua työtä, jopa silloin kuin itse ei edes ole etsinyt aktiivisesti.

      Opiskelu kannattaa aina. On myös kiinni omasta aktiivisuudestasi ja innokkuudestasi (työnantajat arvostavat reippautta, hyvää motivaatiota jne) miten saat työtä. Kannattaa harjoitteluaikana mennä suuren työnantajan palvelukseen, missä on paljon vaihtoehtoja työllistyä jatkossakin. Jo opiskeluaikana kandee hankkia alan kokemusta, jotta on helpompi työllistyä.

    • merkonomi1

      Itse olen merkonomikoulutuksessa ja tää on kyllä ihan hirveetä p*skaa.

      Siellä ei tehä käytännössä mitään ja useissa kokeissa saa käyttää kirjaa niin

      kaikki opiskelu ollu ihan turhaa.

      Usein löytyy merkonomikoulutukseen vapaita paikkoja ku ihmisten kiinnostus (ymmärrettävästä syystä) loppuu usein tosi nopeesti ku nähny millasta se on.

      Omalta kylältä lukiolaiset vei merkonomille soveltuvat työpaikat.

      Ei ollu tästä tutkinnosta pa*kaakaan hyötyä

    • officenainen

      Itse opiskelen merkonomiksi kahden vuoden opinnoilla, merkonomi linja on hyvä tie päästä työharjoitteluun hyvään paikkaan ja siitä mahdollisesti jäädä töihin kyseiseen paikkaan. Itse menin työharjoittelun kautta töihin nykyiseen työpaikkaani, josta tykkkään erittäin paljon. Vaikka papereila ei hirveästi minnekään haetakaan, on työharjoittelujaksot hyviä mahdollisuuksia suhteiden luomiselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe