Sukelluskohteet

_Tero

Aikomuksena on lähteä vuodenvaiheessa kahdeksi viikoksi Sri Lankan länsirannikolle.

Onko joku liikuskellut akselilla Negombo-Hikkaduwa, ja saanut selvitettyä missäpäin ovat parhaat sukelluskohteet? Verkosta aiheesta löytyy suhteellisen vähän tietoa, joten ajattelin kokeilla näin S24:n kautta.

Kiitos.

10

780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OPEN WATER

(POSEIDON DIVING STATION HIKKADUWA) MIELESTÄNI PARHAAT SUKELLUS PAIKAT SIJAITSEVAT HIKKADUWASSA.

• säääkkkii

Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen... Oletko paljonkin sukellelut Sri Lankan muissa osissa?

Mielestäni Hikkaduwa tarjoaa kaikki huonoimmat mahdollisuudet harrastaa sukellusta... Ainoa aika, kun suostuisin tekemään sukellukset Hikkaduwassa olisi merikilpikonnien parittelu aika. Kerran vuodessa ne kerääntyy Coral Garden hotellin edustalla panemaan... Saattaa olla että nekin on jo huomannut, että Hikkaduwaan ei kannata mennä :-)

• säääkkkii

Mun sukelluskokemukset on 10 vuotta vanhat, asun siellä yli vuoden.
      Hikkaduwassa ainoastaan kerran tein reissun ja se oli reissun huonoin sukellus. Ei mitään nähtävää niin lähellä rannikkoa.

Suurinman osan sukellusreissuista tein etelässä eli Mataran/ Dickwellan alueelta lähettiin. Siellä oli rauhallista sukeltaa... Johtuen siitä, että 50 kilsan säteeltä löytyi ainoastaan tämä yksi sukelluskoulu.
      Nähtävää oli... Hylky sukellusta 25 metrissä, "japanilaista puutrahaa" parhaassa mahdollisessa sukellussyvyydessä eli 10 metrissä. Näkyvyyttä parhaimpaan aikaan opa 50 metriä.

Paras sukelluskokemus kuitenkin Sri Lanka ajalta löytyy, kun vuokrattiin kalastajailta sellainen pikkuinen katamaraani vene ja mentiin sellaiseen paikkaan sukeltamaan Kaakkois saarella, johon ei ihan äkkiä pääse mailmassa muin promillen verran sukeltajia. Sinne ei mikään sukelluskoulu tee retkiä vaan sinne on itse hankkiuduttava. Tuli mm. törmättyä tällä reissulla valashaihin... Hienoin dyykkauskokemus 15 vuotta kestäneessä sukellusharrastuksessa

• Jere123

Lähdössä myöskin huudeille 17.12-1.1
      Osuuko ajat yhteen?

• _Tero

Kiitos kommenteista,

olen itse Padi divemaster, ja ensimmäistä kertaa suuntaamassa Sri Lankaan (lähtö 31.12.). Tuosta Hikkaduwasta on suhteellisen ristiriitaista tietoa webassa, eli jotkut ovat pitäneet kun taas toiset kehoittavat menemään muualle.

Ymmärtääkseni Sri Lankan tieverkosto on aika alkeellisessa kunnossa, joten 50 km siirtyminen paremmille apajille voi kestää monta tuntia.

Oliko tuosta merikilppareiden paritteluajankohdasta tarkempaa tietoa (tai oikeastaan: onko tammikuussa tiedossa mitään merkittäviä vedenalaisia luonnonilmiöitä)?

• sääääkkkiii

No Lankalaiset kertovat aina etäisyydet ajassa eli ei puhu 50 km siitymästä vaan tunnin ajomatkasta. Kyllä tiet (tarkoitan päätietä, joka kiertää koko saaren rantaa seuraten) on ihan ok kunnossa, mutta se liikenne aiheuttaa hidastelua.

Edelleen kokemukset ovat 10 vuoden takaa... Galleen asti oli tie hyvässä kunnossa, mutta siitä eteen päin etelään Mataraan asti oli korjaamisen varaa.
        Matarasta Hambandotaan oli taas ok ja liikennettä huomattavasti vähempi kuin Colombo- Galle välillä.

Jos sulla on mahdollisuus sukellella saaren kaakkois- Itä puolella, tee se ja unohda länsipuolen turistirysät.

• jullero

Minun on pitänyt joka reissulle / lomakohteeseen ostaa snorklausvälineet mutta ainahan ne on jääneet ostamatta, myös nyt kun loma-ajankohta 7-22.1.2012.
      Kannattaako vuokrata vai ostaa paikanpäältä kamppeet ?

• säääkkkii

Snorklaus vehkeet nyt ei paljoa maksa eli osta omat vaan. Et sitten ole situotunut mihinkään tiettyy paikkaan vaan voit itse hoitaa snorklaus reissusi vaihka 10 kilometrin päähän etelään Hikkaduwasta. Siellä on hienoja kivikkorantoja eikä liikaa muita alan harrastajia

• kuviokelluja
    • Suddi

Keskellä "kylää" on Coral Sands hotelli jonka rannanpuolella on sukellusyritys. Järjestää retkiä ulos merelle ja vuokraa varausteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      107
      4716
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      396
      1426
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      188
      1085
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1078
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      990
    6. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      922
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      921
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      911
    9. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      10
      907
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      876
    Aihe