Miehen vaihdevuodet

Kokemusta on?

Olen lukenut monesta paikasta, että myös mies kärsii vaihdevuosioireista. Ja että ne ovat enemmän psyykkisiä.
Mutta miten niitä hoidetaan?

Mieheni on 56, minä 54. Itselläni nuo "vuodet" menivät ohi ihan huomaamatta, mutta mieheni oireilee senkin edestä. Hänestä on tullut epäluuloinen, hieman mustasukkainen (ja nimenomaan minun menneisyydelleni ennen avioliittoamme, joka on vajaat 20 v. vanha).
Kaikkein pahinta on että minun pitäisi osata ymmärtää puhumattakin, mitä hänen mielessään liikkuu. Seksielämäkin on ollut tähän asti ihan OK, mutta nyt yhtäkkiä minun pitäisi olla aktiivisempi ja ymmärtää aina kun hän haluaa ja tehdä aloite. (Aloite minulla kuulemma siksi, että hän todella "tietää" että myös minä haluan!) Jos en ehdi, ymmärrä tai huomaa, hän loukkaantuu kuin pikkulapsi. Mököttää ja murjottaa, mutta "ei mua mikään vaivaa", jos kysyn mikä on.

Sitten en kuulemma enää halua häntä, kun en ole yhtä "kostea" kuin ennen. Mutta luontohan on ton tehnyt, ei mun haluissa ole mikään muuttunut. Hieman ehkä harventunut tahti, mutta tallella.
Miten selität miehelle että hän ymmärtää? Mitä tehdä, että saan hänen "vainoharhaiset" (Ehkä vähän voimakas sana mutta kuitenkin) kuvitelmansa katoamaan?
Hän on kiltti ja kunnollinen, puhuu ja pussaa, mutta saa näitä omituisia mörkkituulia yhä useammin!
Kertokaa kokemuksista, miten olette pärjänneet, miten hoitaneet asiaa?
En haluaisi enää tässä vaiheessa murheita avioliittoomme, joka muuten on tunnepuolella mennyt tähän asti ihan nappiin!

8

806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama täällä

      Minulla on ihan samat ongelmat, nyt yhtäkkiä mies
      alkaa vaatia aloitteellisuutta, on äreä ja
      epäluuloinen, ikäänkuin jokainen poissaolo olisi
      tarkoitettu johonkin salakähmäiseen tapaamiseen.

      Niinkuin tässä iässä viitsisi harrastaa sellaista, kun tähänkin asti olen pärjännyt tämän yhden miehen kanssa. Toivotaan että on ohimenevää.

    • Opi ymmärtämään miestä

      Miehet ovat omanlaisiaan. Miehelle on biologinen tarve, että nainen "valitsee" juuri hänet. Siksi miehille naisen aloitteellisuus on mannaa.

      Jos todella itse haluat tehdä miehesi tyytyväiseksi, on markkinoilla paljon valmisteita, miten "kosteusasia" ratkeaa leikiten. Eikä näistä omista "salaisista aseista" välttämättä tarvitse miehelle kertoa. Jos miehen nautinto on sinullekin tärkeää, voit tehdä kaiken sen mitä itsekin tahdot. Mutta älä tee miehesi eteen mitään, mitä et itse todella halua tehdä. Suhteenne näyttää kuitenkin muuten olevan mallillaan, joten miksi ei tuottaisi toiselle lisääkin mielihyvää.

      Helli miestäsi niin hän voi entistä paremmin! Joskus on ongelmia, eikä helliminen ehkä "maistu", mutta hellyyttä ei kannata pihdata.

      • SAMALLA MITALLA TAKA

        JA MITEN SE MIES NYT TARVII SEN ENEMMÄN YLIMÄÄRÄISTÄ HELLYYTTÄ KUIN NAINENKAAN....EN YMMÄRRÄ ???? NAISTEN VAIHDEVUODET KUN ON MIESTEN MIELESTÄ " VAIN KORVIEN VÄLISTÄ KIINNI ".


    • .... ..

      Nykytietämyksen mukaan miehille ei tule vaihdevuosia, ja ei nyt ainakaan viisikymppisenä, mutta siellä ehtoopuolella näyttäisi tuo useimmilla olevan melko selvä peli.

      • testot laski

        Höpsis..


    • ei lisää tragedioita

      Miehesi on jotenkin epätasainossa ja lääkäriin raahaisin miehen,,joskus psyykkinen tasapaino häiriintyy ja tulee vainoharhaiseksi,,mieluummin ajoissa asia kuntoon,

    • ^)*)^)ÖÖP

      Mun mieskaverilla on kuumia aaltoja (49) vee. Ollut jo varmaan vuoden. Ei ole mitään muuta terveydellistä ongelmaa. Kiva kun on ymmärtävä kohtalotoveri.

    • Voi miesressukkaa

      Onko varmaa ettei miesressukallasi ole kuitenkin kilppareissa vikaa, tai sitten ressukalla on uniapnea?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe