Kyykkypyörään TURBO

turpo urpo

Missä noita myydään ?
Onko suomessa jokin lafka joka noita asentaa, vaiko ihan tavallisella pajalla duunaavat ?
Onko tuosta ahtimesta jotain haittaa ?

4

2645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ahtamaton Kyllöne

      Ahtimesta on ainakin se haitta, että se on laiton. Sen saa lailliseksi katsastamalla pyörän, jossa ko. laite on. Ja samalla täytyy vakuutusjutut hoitaa vastaamaan pyörää tehojenkin osalta.

    • 1300cc-T

      Valmiita turbosarjoja myy mm. proboost.fi. Kannattaa ostaa aihioksi 2002 vuoden tai sitä vanhempi yksilö niin muutoskatsastus on päästöjen puolesta erittäon paljon helpompi ja halvempi.

      Turbon huonopuoli on se että kun kerran tunnet turbon tuottaman moukariniskun pyörän selässä alat miettimään että miksi koskaan ylipäätään olet ajanut pyörällä missä ei ole turboa. Toinen ikävä puoli on että kun pyörässä on vaikkapa 250 hv niin se tahtoo keulia vielä nelosvaihteellakin ja tehokkaammilla vielä suuremmillakin vaihteilla! Turbopyörässä ei ole mitään järkeä mutta hauska laite on tosin vaarallinen myös!

    • Ei ahtamaton

      Sekin on ajossa huomioitava, että ns.turbopotku tulee - ja tuntuu. Se ikäänkuin "menee päälle".
      Remmiahdin on paljon helpompi, se kun puhaltaa koko ajan. Tosin sivuportti on säädettävä kunnolla.

      Ahdetussa koneessa on sellainenkin huono juttu, että sillä ajaa helposti ja jopa huomaamatta reipasta ylinopeutta. Ja poliisisetä on - tietenkin - juuri silloin kohdilla. Tiedän tapauksen, jossa punasista valoista korttelin matkalla seuraaviin punasiin kävi nopeus päälle 90 - ja kortti meni. Keskellä kaupunkia.

      Varovasti siellä....vaikka ei onnettomuus tulisikaan...

    • 1300cc-T

      Väittäisin kylläkin että kaupunkien keskustoissa turbopyörällä on jopa vaikeampaa saada sakkoa kun risteysten välit ovat niin lyhyitä ja koska turbon herääminen kestää aina jonkin aikaa niin turbon vauhtiin saaminen kestää aavistuksen kauemmin kuin vaparin. 1000-"gixxeriluokan" pyörä vastaa kaasuun kyllä selvästi nopeammin kuin vastaava pyörä turbolla. Turbomoottorin puristussuhde on radikaalisti matalampi kuin vakiomoottorin josta syystä se vastaa kaasuun selvästi hitaammin. Väitän että esim.sadan metrin matkan vaparipyörä taittaa nopeammin kuin turbo. Tilanne kyllä muuttuu totaalisesti jos/kun ajettava matka on senverran pidempi että turbo ehtii nostamaan ahtopainetta tarvittavalle tasolle. Tällaista kokemusta kolmen turbopyörän jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe