Miten voisin löytää parhaiten kehitysvammaisia naispuolisia ystäviä?
Mielellään kommunikointikykyisiä ja sellaisia kohtuu aikuismaisia ja -älykkäitä.
Itselläni ei vammaa, mutta oon yksinäinen. Oon alle 30v.
Useimmat kehitysvammaiset tuntuvat välittömämmiltä ja heidän seurassa on helpompi olla hyväksytty ja pidetty. En jaksa sitä jatkuvaa arvostelua ja lokerointia mitä ihmiset normaalisti harjoittaa.
Voiko laitoksissa työskenteleviltä mennä kyselemään löytyykö sieltä seuraa kaipaavia?
Eroon yksinäisyydestä
4
194
Vastaukset
eihän se nainen sillon mikään kehitysvammainen oo, jos on kohtuu "aikuismainen" tai älykäs. Liikuntavammaiseen nuo määritelmät voivat sopia,Tosin jos nyt ei "aikuismaisuus" kaikkia liikuntavammaisiakaan kiinnosta, mutta siis älykkyyttä löytyy kyllä.
- Ovaaliympyrä
Meinasin eilen vastata alkajan viestiin ja jos olisin vastannut, niin olis ollu kyllä väärinluettu avaus.
Mutta aamu on eiliistä viisaampi. Jos oikeasti haluat kehitysvammaisten ystäväksi, niin mene omaan seurakuntaasi tai sosiaalitoimistoon ja kysy sieltä onko heillä kehitysvammaisten ja vammaistenryhmiä joihin tavallinen ihminen voi mennä mukaan tutoriksi.
Ainakin täällä missä minä olen, niin on kehitysvammaisille toimintakeskus ja seurakunnassa diakoniatyötä.
Kuinnan toimintakeiskus järjestää työtoimintaa ja asumispalvelua ja seurakunta taas erillaista virkistys ja kerhotoimintaa......
Tietty tuo kehitysvammaiseen tutustuminen streetviewiessä on aika ongelmmallista. Liikuntavammaisiin se kyllä onnistuu varmasti helpommin, mutta kannattaa muistaa se kummassakin tapauksessa ettei kannata mennä tyrkyttämään itseään, sillä ihmisillä saattaa olla myös negatiivisia kokemuksia ihmisistä jotka ensin tulee lähella ja siiten tarkotus onkin ollut vain tuoda tuhoa aikaan.
Mutta ainakin kehitysvammaisiin on helpompaa mennä mukaan ystävätoimintaan tuolla tapaa kuin kuvasin, eli yhteiskunnan virallisten toimioiden kautta. Liikuntavammaiset ovat usein tuollaisen järjestäytyneen toiminnan ulkopuolella ns. massassa - ovaaliympyrä
p.s. tuli mieleeni vielä punainen risti, jonka kautta voit kysyä näitä vammaisten ystäväasioita.
Jos tunnet jonkun vammaisen, niin mene facebookiin ja etsi hänet ja kysy mitä kuuluu, ja toivo että hän pyytää kaveriksi.
Mutta muista, että älä sit käytä mitää uskontoa lähestyessäsi vammaisia. Voit nimittäin saada palautetta
Itse ainakin liikuntavammaisena on sen verran herne tukkinut ilmanvaihtoa, etää.... ei kannata kokeilla. - heatless
Hyvä onnestasoikee, hae apua tuohon vihaan, jota tunnet kehitysvammaisia kohtaa. Vaikka sinua kehitysvammainen on kohdellut kaltoin, se ei oikeuta sinua haukkumaan kaikkia kehitysvammaisia. Olet sivistymätön, jopa moukkamainen, ellet tätä ymmärrä. Älytön vihasi myös kalvaa sinun itsetuntosi pohjamutiin. Suomesta löytyy paljon ammattiauttajia, siis auta itse itseäsi ja hanki normaali, vihaton elämä itsellesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224074- 183116
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3902201Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391929- 271881
- 311777
- 321629
- 141397
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681250- 121211