Vinkki völityspalkkion alenemiseen...

dxcvcvvczx

Vinkki siitä, kuinka saada välityspalkkiot putoamaan... :-)

Myyn itse yhtä kt osaketta (joo ei tervitse sitten kommentoida, että ota ammatilaisvälittäjä jne)

Olen myynyt sitä nyt kuukauden. 8 eri välittäjää on ottanut yhteyttä. Soitoin, s-postilla ja jopa henkilökohtaisesti tapaamalla. Jokainen välittäjä on tarjonnut palvelujaan ja antanut tarjouksensa välityspalkkiosta. Huima haarukka muuten: 1,99% - 4,5%

Nyt on alkanut jo "uusinta" kierros eli pari välittäjää ovat jo ottaneet uudestaan yhteyttä ja ovat pudottaneet omaa välityspalkkiotaan reilun prosenttiyksikön, ilman eri keskustelua.

Kun ja jos alatte myymään asuntoa itse, niin myykää sitä parikuukautta ja antakaa sitten se välittäjälle, hinta on selkeästi alkuperäistä halvempi.

Ainakin itse vielä kauppaa parikuukautta kämppää ja jos kaupat syntyy niin tulen tienaamaan sen muutaman tonnin

6

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyyitsekin

      Hyvä.
      Kuulostat oikein fiksulta.
      Jatka juuri noin.

      Ps. onneksi hinnat ovat vapaat eikä ole sovittua taksaa.
      Myydäänhän erihintaisia ja -laatuisia autojakin kuten asuntoja.

    • Valittaja_LKV

      Haluatteko analyysini ajasta jolloin olin perämoottorin konehuoneessa?
      Minä Skitso-Välittäjä_LKV
      Minä Trauma-Välittäjä_LKV ja
      Minä Narsis-Välittäjä_LKV
      osaan analysoida?

    • Kunhan kysyn vaan...

      Niin..kuullostaa hyvältä.Mutta mitenkäs sitten se tosiasia, että kun myyt asuntoa kaksi kuukautta itse ja annat sen jälkeen asuntosi välittäjälle, niin asuntosi on ostajien silmissä jo kulunut kohde.Onhan se roikkunut jo kaksi kuukautta myymättömien asuntojen listoilla.Kiinnostus on tosi huono, vaikkakin nyt asuntoa myy ammattilainen.Ostajat ei ole tyhmiä suinkaan, vaan seuraavat tarkkaan myytäviä asuntoja. Ostaja tekee asunnosta pienemmän tarjouksen koska "tämähän on ollut jo pitkään myynnissä".Ja juuri kun luulit vetäneesi välittäjää höplästä ja säästäneesi tuhatlappusen välityspalkkiossa, saat kintuillesi muutaman tonnin asunnon hinnassa.Eli olisiko viisasta laittaa asunnon hinta alunperin järkeväksi ja myydä se pois, ilman jotain typerää kikkailua jossa häviäjä olet vain itse?

    • iisi tonni

      Hyvä kirjoitus.
      Jatka myyntiä ilman välittäjää aina kaksi kuukautta kerrallaan.......
      Alussa pyynti vaikka hypoteettinen:
      200 000 ( välittäjä olisi myynty sen 195 000 ja pakkio 4000eur ( ( n. 2% )) ).
      olisit saanut käteen 191 000e.

      195000 =2kk jälkeen pyydät alennettua hintaa
      191000 4 kk jälk
      189500 6kk jälk
      187000 8kk jälk ym jne, ei stressiä JA SAA MYYDÄ ITSE -jippii!!!!
      Olet fiksu ja voitit pari donaa ja pitkän asumisaikaextran ja menetit hyvän seuraavan kaupan.
      Ps. Älä järkyty, tämä oli provo koska olen välittäjäksi aikova!

    • persum

      myy itse saat säästöä 5000 euroa,yhtä helppoa kun autonmyynti.
      kirjoita kauppa kirjat väh.kolmenakappaleena,kauppakirja malleja löytyy netistä.
      älä maksa välittäjälle.

      • Mihin sitä kolmatta kauppakirjakappaletta tarvitaan yksityisten keskenään tekemässä osakekaupassa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe