Nelikuinen vauvamme on nyt vajaan viikon ajan parahdellut surkeaan itkuun kesken pitkien päiväunien. Itku on erilaista kuin mitä olen häneltä koskaan hereillä ollessa kuullut, lähinnä ehkä tulis mieleen vierastavan vauvan paniikki outoon syliin jouduttuaan. Naama kääntyy myttyrään ja sitten alkaa huuto, joskus saan tissillä saman tien uneen ja joskus on otettava syliin ja rauhouteltava pidempään kuin koskaan hereillä ollessa. Sitten kun pahin hellittää niin saattaa hymyilläkin väliin, ja jatkaa itkua. Tämän takia nyt on ne pitkät unet jääneet pätkiksi, ja vauva on väsynyt. Yöt on vaihtelevan levottomia mutta ei siellä tuollaista itkua ole.
Nälkä? Korvikelisä on viime viikkoina vähentynyt, mutta ei hän hereillä ollessa ole nälkäisen oloinen eikä aina huoli rintaa itkuun. Hampaat? Kuolaa kyllä riittä ja suutaan kaivelee, mutta sehän voi kuulua ikään muutenkin. Jotain ihan muuta?
Tulkintaideoita, vinkkejä? Voihan tämä mennä nopeasti ohi itsestäänkin, mutta surettaa tietysti toisen hätä ja huonot unet.
Vauva parahtaa itkuun unessa
9
13183
Vastaukset
- llarppa
Meillä on samanlaista ja ollut jonkin aikaa (poika ny 9kk) ja itse olen tämän päätellyt johtuvan hampaista joita nyt koko ajan pukkaa uusia. Kipulääkettä olen antanut välillä. Meille lääkärikin mainitsi joskus että jos vauva herää hysteerisesti itkemään yöllä tässä iässä, luultavasti kyseessä hampaat. Tokihan muitakin syitä voi kyllä olla..
- tiiti
Meidän vauva on pari viikkoa aina välillä parahtanut itkuun kesken unen. Naama menee mutruun ja oikein kirkaisee ja itkee. Veikkaan johtuvan vatsanväänteistä koska kun pieru tulee niin helpottaa.
- hampaita arvelen
hampaat ja vatsavaivat lienee tod. näk syyt.. Jos ei aiemmin esiintynyt niin veikkaan kyllä hampaita. ne saattaa vaivata aina viikon parikin kerrallaan.. kokeile ihmeessä kipulääkettä. Meillä auttoi aika hyvin.
- Ap.
Kolme viikkoa kasassa, sama ralli jatkuu. Nyt herätään yölläkin alle tunnin välein. Hampaita ei näy, ei kuulu, ja hereillä ollessaan tyttö on itse aurinko.
Äiskän hymy vaan alkaa hyytyä...
- rg23
Säpsähtääkö herätessään? Jos niin niin kokeile kapaloa. saattaa myös olla ihan mahavaivaa, meillä ainakin neidit tekee juuri niin, että "pettynyt" mytristys unissaan ja sitten alkaa lohduton itku. Oletteko aloitellu kiinteitä tai vellejä tms? Jos joo niin kokeile pitää taukoa/vaihtaa lajia. Hampaatkin toki voi olla, meillä ne ensimmäiset vaivasi pari kuukautta ennenkuin puhkesivat.
- Ap.
Ei säpsähdä. Ihan ensi viikkoina käytin kapaloa, mut nykyään neiti saa raivarin jos yritetään liikkumista rajoittaa :) Mut tosi lohdullista (jos se nyt on oikea sana) tietää, että hampaitakin voi tehdä tollein ajan kanssa, josko se sitten kuitenkin on sitä!
Kiinteitä ei vielä olla maisteltu ja taidetaan odotella vielä hetki. Kiitti vinkeistä!
- olpojk
Meillä sama homma. Yöllä herää ihan hysteeriseen huutoon ja ei laannu millään se huuto. Välillä tuntuu että vauva on unessakin osaksi kun ei saa kontaktia. Nälän ei luulisi vaivaan parin tunnin välein :( Mutta silti syö heti kun tarjotaan kun ei muuten lopeta hysteeristä huutoa. Ja meillä vauva puoli vuotta. Tsemppiä!
- voih voih
kuule vauvat näkee unia jo mahassa.. meillä on neidillä sama homma, se vaan näkee pahaa unta, siinä kaikki.. ei siitä kannata paniikkia ottaa jos se alkaa itkee keske unien, hyvänen aika.. ei mitään huolta.. meidän neiti koht 2 kuukautta ja iha synnytys osastolla teki samaa että alko itkee unissa..
- Ap.
Voih voih. Ei tuo nyt "normaalia unennäköä" ole jos yhtäkkiä alkaa joka päivä heräillä toistuvasti hysteeriseen itkuun. Nyt ikää on 5kk ja pisimmätkin päiväunipätkät alle tunnin. Ongelmana ilmeisesti refluksi, jota nyt yritetään saada hallintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417