JJ:lle kova tuomio oikein?

Olettaen siis että oli ratissa. Äkkiä ajatellen kyllä.
Mutta entäs ne sadat joka kesä samaan veneellä kännikaahaukseen syyllistyvät sedät ja jokunen tätikin, joilla vain on parempi tuuri.
Onko oikein että vain huonotuurista rangaistaan kunnolla ja muita oikeastaan ihaillaan?
Samaa mietin jo Konginkankaan tapauksessa.
Tälläkin hetkellä pimeässä ja liukkaassakin kelissä painaa satoja rekkakuskeja nopeusrajoitinta vastaan huonosti kiinnitetyin ylikuormin, hyväksyntää ja ihailua nauttien...

10

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sääliks käy.
      En minä tuollaista kellekkään soisi.

• ????

"nopeusrajoitinta vastaan huonosti kiinnitetyin ylikuormin, hyväksyntää ja ihailua nauttien..."

Kuka nauttii vaarasta, itselleen tai muille tuotettavasta????

• ei kaahari

Liikenteessä kovin moni. Pienillä nopeuseroilla tehtävillä ohituksilla ei ole mitään järkevää syytä, on vain kivvaa ajjaa kovvaa.

• Siinä meni henki ja käytetty nopeus oli täysin suhteeton rajoitukseen verrattuna.

Ei tuollaisia tapauksia satu tuskin yhtään vuodessa, sama kuin ajaisit toista tai kolmattasataa umpikännissä pihakadulla.

• Pointti on ihan hyvä, mutta en olisi tätä areenaa käräjäsaliksi muuttamassa. Mitä JJ teki, on nyt käräjien päätettävissä ja näyttökysymys. Asia on sinänsä tärkeä hyvä ottaa esiin varsinkin, kun meillä on täällä palstalla eräs tuplarattijuoppo, joka on tunnustanut hölmöilynsä julkisesti. Ikävää siinä vain on se, että hän sulauttaa pullistelua sivulauseisiin. Mersu meni ja kalliiksi tuli.

• ...

Mnaah.

Käryämisen riski minimaalinen, etenkin vesillä. Hitto, maassa järviä ja jokia älyttömästi, meriraja kaukana. Ikinä en ole kyttiä nähnyt yhdelläkään järvellä, joella tai merelläkään puhalluttamassa veneilijöitä. Jossain oikein suosituissa ja yleisissä veneilypaikoilla tietenkin on satunnaisasti ratsiaa, mutta tossa mun joessa ei minun tietojeni mukaan ikinä ole ollut puhallusratsijaa, vaikka tuskin siellä ikinä kukaan on katiskoitaan selvinpäin ollut kokemassa.

Ja samahan se on maanteilläkin. En hajuakaan paljonko maassa on julkisia teitä. Ja kannattaa aina muistaa, että moottoriajoneuvolla ei saa ajaa omassa pihassakaan kännissä, eli suomen pinta-ala--

Niin siis. Piti oikein muistella. Mulla toi arjalainen muskeliauto täytti just 20 vuotta ja mut on puhalletettu koko aikana tasan yhden kerran.

Eli käryt käy naapurikäräyttelyn tai onnettomuuksien kautta. JJ oli vesiliikenneonnettomuudessa. Ja kun tossa yks taulapää alkoi handekista puhumaan, kolarin takia sekin kärys.

Kaikki on kiinni juopontuurista kun puhutaan rattijuoppoudesta. Ja mun käsityksen mukaan juopoilla on yleensä noissa hommissa hiton hyvä tuuri. Kääntöpuolena sitten se, että kun pelaa venäläistä ruletti täyteen ladatulla revolverilla, kyllä se saattaa laueta.

Typerintä asiassa on, juoppo saattaa ite säilyä kunnossa, ulkopuolinen delata. Ja se on se veetumaisin puoli. Jos nyt kännissä ajaa autonsa ojaan katolleen ja kuolee, oma asiansa. Mutta...

Ei rattijuopoista ikinä pääse eroon. Mua kylläkin nykyään pelotta enenpi huumeissaan ja lääkkeissään ajelevat. Kunnon rattijuoppo sammuu rattiin parkkipaikalle, amfetamiineissaan oleva yrittää ajaa kuin formulakuski. Onneksi kytillä alkaa olemaan huumeseuloja. Vaan, kuten sanottu, kehnoa tsägää, jos kärähtää normaalivalvonnassa.

Laaja juttu. Alkolukko tietenkin.. Mutta kun se on vaan ihmisen tekemä vehje, hakkeroidaanhan niitä isojakin tietojärjestelmiä. Ja miten se nyt oli, siinäkin oli, jos puhaltaa nollat. ehtii ajaa paariin ja nelkyt minsaa vetää brenkkua ja voi jatkaa ajo seuraavaan paariin, missä taas voi vetää nelkyt minsaa brenkkua. Ja jos lähteen ajaan selvänä ja sitten kiskoo koko ajan brenkkua, ei tarvitse puhaltaa...Ihan pellekone.

Toi JJ oikeudenkäynti vaikuttaa farssilta. Se ja sama tuomiolle, yks ihminen delannut. Eikä sille voi yhtään mitään.

=DW=

• 0,5

Vesille pitää saada sama promilleraja kuin maantiellekin. Nykyinen käytäntö piiloviestii että venettä voi ajaa vähän jurrissa. Vähän jurrioset ovat vaan niin huonoja arvioimaan ovatko paljon jurrissa.

• On siinä puolensa tuossakin, mutta vesillä on vähän eri tilanne.
        Jos kuvitellaan tilanne, että porukka menee saareen,, ja tarkoitus on saunoa ja olla yön yli. Säätiedotus lupaa kovaa myrskyä, niin pitääkö porukan odottaa, että kuskin saunakaljat on haihtuneet. Tässä yksi esimerkki, on niitä muitakin.
        Omalla kohdalla sopisi nolla-toleranssi, vesille, niin kuin maanteille.
        En sitä silti kannata, koska sen jälkeen ei uskaltaisi juoda kotisimaa, eikä kotikaljaa, jos niitä jossain tarjotaan.
        Kukaan niiden prosentteja tiedä.

• Ah, mutta asina joku voi vaatia valtavia summia kun syyllinen on varakas, millä tahansa mittapuulla mitattuna?

• k-kotton kirjoitti:

On siinä puolensa tuossakin, mutta vesillä on vähän eri tilanne.
        Jos kuvitellaan tilanne, että porukka menee saareen,, ja tarkoitus on saunoa ja olla yön yli. Säätiedotus lupaa kovaa myrskyä, niin pitääkö porukan odottaa, että kuskin saunakaljat on haihtuneet. Tässä yksi esimerkki, on niitä muitakin.
        Omalla kohdalla sopisi nolla-toleranssi, vesille, niin kuin maanteille.
        En sitä silti kannata, koska sen jälkeen ei uskaltaisi juoda kotisimaa, eikä kotikaljaa, jos niitä jossain tarjotaan.
        Kukaan niiden prosentteja tiedä.

Niin, tuo on sattunut hyvinkin monta kertaa tuolla merellä, tuuli nousee keskellä yötä tai vaihtaa suuntaa ja on etsittävä suojaisempi ankkuripaikka ennen kuin käy huonosti. Jos kippari olisi humalassa, siinähän oltaisiin sään armoilla pimeässä kiville menossa. Meidän porukassa muut voivat ottaa mutta kippari vain silloin kun paikka on todella niin varma ettei mikään yllätä. Sellaisia on harvassa. Toki meitä vesipoikia on yleensä ollut kaksi kun minä nyt en muutenkaan ota..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      105
      8227
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5211
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5196
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3031
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2491
    Aihe