Suomalaisia jouluruokia briteille

jknnnnnnn

Opiskelen täällä Britanniassa ja me sovittiin kämppisten kanssa että kaikki tekee jouluruokaa yhteisiä illallisia varten. Mä en oikein edes tiedä noista Suomen jouluruuista, että mitkä niistä on ihan 100% suomalaisia, koska haluisin tarjotan jotain supisuomalaista :) Ja kuitenki sellasta että se on aika hyvää, ku ajattelin jotain lanttulaatikkoa niin kuka sitä nyt söis.... Jos osaatte suositella jotain, oisin kiitollinen. Kellään kokemuksia suomalaisten ruokien tarjoomisesta muille kansalaisuuksille?

3

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristiinavaan...

      Tuli just nyt vasta luettua tää sun kysymys ja voikun olisin lukenut aikaisemmin. Olen asunut englannissa 20vuotta ja joka vuosi tehnyt suomalaisen joulun 24.12 ja englantilaisen joulun 25.12.. Aina tehnyt porkkana, lanttu ja perunalaatikon ja rosollin ja kinkun ja alkuruuaksi savukaloja ja keitettyjä perunoita tillin kanssa ja kastikkeet niille. Jälkiruuaksi tein valmiista taikinasta joulutähdet ja hyvää on ollut. Ja sen jälkeen meille tulee joulupukki lapsille suomalaisittain. Kutsunut olen aina mieheni suvun ja omatkin ja ovat tykänneet ja ovat ihastuneita kun saavat maistaa muun maan perinteitä.
      Rohkeasti vaan tekemään ja olemaan ylpeä meidän perinteestä koska suomalainen jouluruoka on hyvää. Netistä saa hyvät reseptit helposti ja kinkku on sitä Gammon on bone, tulee ihana tuoksu taloon kun kinkku paistunut uunissa yön aikaan.

    • ei ole
    • ScotsmansWife

      Uusi joulu tulossa....eli oma mies skotlannista ja olen tehnyt suomalaisen joulun joka vuosi... mies rakastaa lanttu- ja perunalaatikkoa ja kinkkua..kunhan teen kunnon "gravy":n oheen...muuten meillä nautitaan hillosipuleita, minisuolakurkkuja ja majoneesimunia mitkä menee hyvin kaupaksi..tosin oheen on myös ilmestynyt haggis:kin :)


      Perinneruokia on hienoa tarjota muillekkin mutta tarjoa varuilta jotain tutumpaakin kuten esim kalkkunaa jne...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe