Opiskelen täällä Britanniassa ja me sovittiin kämppisten kanssa että kaikki tekee jouluruokaa yhteisiä illallisia varten. Mä en oikein edes tiedä noista Suomen jouluruuista, että mitkä niistä on ihan 100% suomalaisia, koska haluisin tarjotan jotain supisuomalaista :) Ja kuitenki sellasta että se on aika hyvää, ku ajattelin jotain lanttulaatikkoa niin kuka sitä nyt söis.... Jos osaatte suositella jotain, oisin kiitollinen. Kellään kokemuksia suomalaisten ruokien tarjoomisesta muille kansalaisuuksille?
Vastaukset 3
- Kristiinavaan...
Tuli just nyt vasta luettua tää sun kysymys ja voikun olisin lukenut aikaisemmin. Olen asunut englannissa 20vuotta ja joka vuosi tehnyt suomalaisen joulun 24.12 ja englantilaisen joulun 25.12.. Aina tehnyt porkkana, lanttu ja perunalaatikon ja rosollin ja kinkun ja alkuruuaksi savukaloja ja keitettyjä perunoita tillin kanssa ja kastikkeet niille. Jälkiruuaksi tein valmiista taikinasta joulutähdet ja hyvää on ollut. Ja sen jälkeen meille tulee joulupukki lapsille suomalaisittain. Kutsunut olen aina mieheni suvun ja omatkin ja ovat tykänneet ja ovat ihastuneita kun saavat maistaa muun maan perinteitä.
Rohkeasti vaan tekemään ja olemaan ylpeä meidän perinteestä koska suomalainen jouluruoka on hyvää. Netistä saa hyvät reseptit helposti ja kinkku on sitä Gammon on bone, tulee ihana tuoksu taloon kun kinkku paistunut uunissa yön aikaan. - ei ole
Harmi kun makin huomasin ketjun vasta nyt. No, ehka siita on apua viela jollekulle (jos ei aikasemmin niin ens vuonna sit)
taalla on suomalaisia jouluresepteja http://www.finnguide.fi/finnishrecipes/cat.asp?c=1
ja vahemman jouluisia resepteja http://www.finnguide.fi/finnishrecipes/
itse en tee paljoa noita perinneruokia, mutta piparit kelpaavat kylla yleensa ihan kaikille, oli mista pain tahansa :) - ScotsmansWife
Uusi joulu tulossa....eli oma mies skotlannista ja olen tehnyt suomalaisen joulun joka vuosi... mies rakastaa lanttu- ja perunalaatikkoa ja kinkkua..kunhan teen kunnon "gravy":n oheen...muuten meillä nautitaan hillosipuleita, minisuolakurkkuja ja majoneesimunia mitkä menee hyvin kaupaksi..tosin oheen on myös ilmestynyt haggis:kin :)
Perinneruokia on hienoa tarjota muillekkin mutta tarjoa varuilta jotain tutumpaakin kuten esim kalkkunaa jne...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää66799- 158784
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25770Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.103750Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193647- 22592
- 61582
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks35534On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78480- 39465
- 57455
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75447Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9429- 54418
- 40407