focus 2011 vikalista

voe voe

focus 1,6 tdi 2011 ajettu n.8000km.
vika1. tietokoneen näyttö sekoili siihen liittyi naftamittarin sekoilu. näytti mitä sattui. ilmeisesti rikki jo tehtaalta lähtiessä. no vaihdettu uuteen rikkinäiseen. ei sinäänsä vaikuttanut ajamiseen. siinä täytyi vaintaa koko mittaristo. no sitten taas pajalle mittarin vaihtoon ja kas kummaa alkoi toimia, mutta mittaristo oli bensavehkeestä, ja taas odotellaan uutta. auto ostettu heinäkuussa.
vika2. nykii ajoittain ohjelmistovika odotellaan päivitystä, tuskin tulee koskaan
vika3 radio sekoilee
vika4 lisälämmitin sekoilee. maahantuojalta kutsu päivitykseen, silti sekoilee ajoittain.
vika5 renkaissa selkäheittoa no se oli continentalin vika
vika6 auto haisee palaneelta ajoittain
7 olikohan tässä jo kaikki.......... odotellaan uusia vikoja ja päivityksiä

23

2165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vika

Mutta sehän onkin Ford.

• ekafoord

Terve. Itellä uuskoppa farkku 105heppa bensakoneella ja kylmäkäynti ongelmia ollut elokuusta asti, eli kylmänä startatessa pätkii ja meinaa sammua jos painaa heti kaasua. Onko sulla sama häikkä. Takaovien sovitus päin p..tä ja pestessä tiivisteiden välistä ylhäältä vettä sisään. Pakkasilla ovet jäätyy tiivisteistä kiinni vaik on silikonia. Ohjelmapäivitystä lupailtu jo muutama kuukausi mut luulen että menee ens vuodelle, jos sittenkään.. Harmi, muuten hyvä auto.

• voe voe

ei mulla varsinaisia kylmäkäynnistysaogelmia ole vaan se nykii ajoittain olis sitten kylmä tai kuuma auton ollessa liikkeessä. vettä en ole huomannut sisällä. käytän painepesuria. ei tiivisteongelmia ainakaan vielä. kauhulla odotan yli 10 asteen pakkasia.

• Eka ford myös!!!!!!!

Taitaa olla autojen omistajissa vikaa...
        Mittarit hajoo, autot nykii ja renkaatkin on huonot!!!
        Miten olette ehtineet uus koppasella focuksella ajaa pakkasella??? asutteko islannissa?

Mulla ei ainaka o ollu mitään vikaa 7/2011 ostetussa 1,6tdi focuksessa ja mittarissa 19tkm!!! Aamuisin on lähteny hyvin käyntiin kylmänä ja lämpimänä!!!
        Hajotkaa siihen!!!

• Ei viitsitä hajota
        Eka ford myös!!!!!!! kirjoitti:

Taitaa olla autojen omistajissa vikaa...
        Mittarit hajoo, autot nykii ja renkaatkin on huonot!!!
        Miten olette ehtineet uus koppasella focuksella ajaa pakkasella??? asutteko islannissa?

Mulla ei ainaka o ollu mitään vikaa 7/2011 ostetussa 1,6tdi focuksessa ja mittarissa 19tkm!!! Aamuisin on lähteny hyvin käyntiin kylmänä ja lämpimänä!!!
        Hajotkaa siihen!!!

Eihän tässä kukaan ole sinun autoasi moittinutkaan.

• Focused

Mitä moottoreita teidän nykivissä focuksissanne on??
      Minulla ei ainakaan 2.0TDCi (160hp) ole ollut mitään ongelmia!

Start/stop pelaa, samoin EPAS ja ovet ei ole vuotaneet...
      Lisälämmitin on toiminut ihan niinkuin pitääkin, ajastettuna on aina lähtenyt päälle.
      Ostin 7/11 ja ajanut olen 12tkm!!

• Kakkasuut!!!

Nillä on Tojota Avensikset ja keksivät koko viat...

• dgwsgsdg

Fordin ongelmat alleviivaavat neuvoamme olla ostamatta autoa sen ensimmäisenä mallivuonna, lehti toteaa.

olen aina ostanut pari vuotta myöhemmin uuden mallin sen ilmestyessä pari vuotta käytettynä 50 000 ajettuna ni on saatu lastenviat pois.

• Monissa merkeissä...

Tuo pitää monen merkin suhteen paikkaansa!!!
        Ikinä ei kannata ostaa ensimmäisen vuoden mallia, seuraavassa on pikkuviat korjattu ja yleensä vakio varustelutaso noussut!!!

• senytvaanontyhjää

urpo ostaa siis pari vuotta vanhan auton sen toisena mallivuotena eli siis sen mikä tuli hihnalta ensimmäisenä ja mitä on sitten koitettu SUOMAAN nyrkkipajassa saada korjattua sille tehtaassa kaksi vuotta myöhemmin kasatulle päivityskappaleen tasolle - TÄH?

• jbeee

Edellisen kopan Mondeosta on mm. vetonivelien vuoksi sen verran kamalia kokemuksia, etten enää Fordia osta. Selvät tyyppiviat eivät edes menneet takuuseen.

Jos Ford välttämättä pitää hankkia, ostaisin sen vasta mallin kolmentena tai neljäntenä tuotantovuonna. Silloin on suurin osa taudeista korjattu. Mondeon jälkeen ostamissani Golf Variantissa ja Skoda Octaviassa ei samoja tauteja ole ollut.

Tän palstan lukijoille voisi sanoa, että ranskalaiseen vaihtamalla voitte yllättyä positiivisesti. Nekin ovat käsitykseni mukaan menneet laadussa Fordin ohi.

• Ei aina noinkaan..

Itselläni taas oli 08 Ocussa monenmoista käyntiä merkkikorjaamoon!!!
        2010Focuksella 30tkm takana eikä vielä ole asiaa ollut!!

Ranskalaiset ovat aivan omaa laatuaan korealaisten alapuolella!!!
        Onhan Rellu ja pösö uutenä hyviä, mutta n.5v alkaa kaikki paika renaamaan!! kokemusta on perhepiirissä!!

• kohta ex-laguna!!!1

Jos pelkät vetonivelet ovat saaneet tuollaisen kammon niin vältä VARSINKIN ranskalaisia!!!
        Ainakin rellussa hajoo kaikki paikat, ennen 150tkm!!!!!

Olen kuulluut että uusimmassa mondeossa ei ole ollut oikeastaan mitään vikoja..
        Se on kyllä yhtenä vahvana vaihtoehtona Passatin ja superB:n lisäksi!?!?

• sitä samaa

Kaverin 308 jäähdytin hajos 5000km kohalla että se siitä ranskan laadusta.

• turhasta valitat....

Eli noista kohdista 4oli varsinaiseen autoon liittyviä?!?!?!

Ja noissa sähkö vermeissä on usein uusissa malleissa päivityksen tarvetta, jetassani lakkasi pari kertaa toimimasta mittaristo ja ilmastointi...Mutta kun ohjelmisto vika löytyi, niin viat katosivat!!

• wunderbaum-weba

KÄÄKKK!!!

Minun 2011 Mondeossani on sama vika6, mutta autossa haisee voimakas pieru??!!
      Varsinkin kun työkaveri on maanantaina mukana!! Joskus olen havainnut myös lievää vanhan viinan hajua?!?!

Mistä apu näihin vikoihin, maahantuoja ja veho eivät tule mitenkään vastaan??

• aaddalflfklfkdhdsgd

Mä ajoin Focuksella 535tkm, eikä siinä mitään ylimääräisiä vikoja ollut. Kulutusosia vaihdettiin ja öljyä. Ruostu alta pois ja lopuksi tuli venttiilivika, enkä enää viitsinyt laittaa. Jos uusi kestää saman verran, olen hyvin tyytyväinen.

• kaks miljoonaa

mites jopo kulki vai 500 000 km focuksella,kerro ihmeessä tuo ford oy ab,lle saat mitallin.focuksella puol milliä ilman vikoja,älä enää juo vettä väkevämpää,uskomaton nuija,eikö yhtään edes hävetä kun tuollaista paskaa puhuu.

• ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

• Ford Mondeo 1,8TD

Kateellisten panettelua!!

Ei toi ny Focuksella mikään ihme o! Mun -97 Riiseli Mondeolla on tahkottu 560tkm, ei siinäkä pahempia vikoja o ollu, vaik on vanha taksi..laakerit vaihdettu ja puslia, sekä tietysti vetarit!! Eli normaalia kuluvaa osaa!!

Ruostetta ei o ku vähän helmoissa ja etulokarissa, en jaksa alkaa enää korjaamaan!!! Saa ruostua rauhassa, ajan niin pitkään ku pata kestää!!

Kyllähän noita >500tkm ajettuja mondeoita löytyy ja yli 300tkm ajettuja focuksia nettiauto puolillaan!!!!!! Ei se niin heikko merkki o kun moni luulee!!! hahahah!!

• Huikeaa..

Voi jehna, keskustelun taso on niin korkealla, että kohta tarvii jo lisähappea..

Vuosimallin -02 Mondeo lähti vaihtoautona uuteen Focukseen, jos vikahistoria on lähellekään yhtä hyvä kuin Mondeolla niin tyytyväinen olen. Ainoa vika 8 vuoden aikana aiheutui merkkihuollon rikkomasta akun kaapelista, joka sitten pimensi koko auton. Onneksi tämäkin kävi autoliikkeen pihassa. Nöyrien anteeksipyyntöjen ja vähän huolellisemman huollon jälkeen biili palveli likimain 265 000 km moitteettomasti.

• NOLOO....

PROVOPETTERI KIRJOITTANUT SAMAN KEKSIMÄNSÄ LITANIAN ERI PALSTOILLE!!! EI O IKINÄ UUDELLA FOCUKSELLA AJANUTKAAN!!!!!!

• Ford Zodiac

SITÄHÄN TÄMÄKIN VIESTIKETJU ON ELI PROVOPETTERIN ALOITUSTA!

Jos nyky Foordit olisi niin kamalan vikaherkkiä kun tällä palstalla saa lukea niin
        ei niitä kukaan ostaisi, tälläkin hetkellä Suomen toiseksi ostetuin auto on Focus
        tosin jaetulla kakkossijalla VW Golffin kanssa. Skoda Octavia on se ostetuin
        koska tavis tuularit käyttäytyy samalla tavalla kun ostaisivat Juhla Mockaa tar-
        jouksesta ei tavallinen kansanmies puhumattakaan naisesta ymmärrä mitään
        auton pälle hyvä kun osaavat edes tarkistaa ilmanpaineet ja avata ovet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2478
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2457
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2362
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2112
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1857
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      82
      1681
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1123
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      985
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      874
    Aihe