Moi!
Olis tarkotus pikku hiljaa tulla koti-Suomeen oltuani Espanjassa pari kuukautta. Varasin (halvan) lennon, joka tietysti sisältää 2 välilaskua. Kysymys kuuluukin, miten matkalaukun kanssa menetellään, kun lentoyhtiö vaihtuu ensimmäisellä välilaskulla? Pitääkö minun aina hakea matkalaukku ja tehdä check-in uudestaan vai hoitaako esim. lentoyhtiö laukkuni uuteen koneeseen?
Olen aikaisemmin mennyt vain suorilla lennoilla, jolloin kaikki on ollut aika yksinkertaista. Siksi ajattelin kysyä täältä neuvoa ennen kuin lähtöpäivä koittaa.
Matkalaukku ja välilaskut
4
760
Vastaukset
- Fly to nowhere
Halpisvirmoilla pitää yleensä hakea laukku itse ja viedä uudelleen check-iniin eli varaa aikaa vaihdoissa, eikä perinteisilläkään virmoilla onnistu aina tai ainakaan jos se jatkolento on eri allianssin virmalla.
Check-inissä katso mihin saakka matkatavaroiden lapuissa on lentokenttätunnukset, mutta jos olet ostanut erillisiä lentolippuja, niin silloin et saane laukkuja suoraan perille.
Sama hommahan on sitten edessä, jos 1. lento on myöhässä ja myöhästyt seuraavan checkinistä, niin joutuu ostamaan itse uudet liput..., kun lennot ovat irtomatkoja. - hsbsshc
Olennaista lienee että varasitko yhden vaihdollisen lennon vai useamman erikseen. Jos sulla on yksi varaus yhden yhtiön (vaikka joku muun yhtiön kone lentäisikin jonkun osuuden) nimissä, niin kapsäkit saa yhdellä tsekkauksella perille asti. Jos varaukset on erillisiä niin itse ne on toiseen koneesen siirrettävä.
- näin se on
näillä halppis yhtiöillä ei ole tätä palvelua...easy jet jne.....eli itse pitää laukku siirtää...
- travelbag
Taman asian saat selville varmuudella vasta lentokentalla. Nain minulle kavin kun lensin Afrikasta Eurooppaan, vaihdoin konetta ja samalla lentoyhtiota Italiassa.
Riippuu minkalainen sopimus heilla on keskenaan. Eri lentoyhtioilla on omat saannot, ja minun tapauksessani matkalaukut tsekattiinn SUORAAN paa maaraani.
Itse olen aina varautunut ajan kanssa raahaan laukut pois ja taas tsekkaan se sisaan vaihtokentalla, varmin tapa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185