Matkalaukku ja välilaskut

apua vailla

Moi!

Olis tarkotus pikku hiljaa tulla koti-Suomeen oltuani Espanjassa pari kuukautta. Varasin (halvan) lennon, joka tietysti sisältää 2 välilaskua. Kysymys kuuluukin, miten matkalaukun kanssa menetellään, kun lentoyhtiö vaihtuu ensimmäisellä välilaskulla? Pitääkö minun aina hakea matkalaukku ja tehdä check-in uudestaan vai hoitaako esim. lentoyhtiö laukkuni uuteen koneeseen?

Olen aikaisemmin mennyt vain suorilla lennoilla, jolloin kaikki on ollut aika yksinkertaista. Siksi ajattelin kysyä täältä neuvoa ennen kuin lähtöpäivä koittaa.

4

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fly to nowhere

      Halpisvirmoilla pitää yleensä hakea laukku itse ja viedä uudelleen check-iniin eli varaa aikaa vaihdoissa, eikä perinteisilläkään virmoilla onnistu aina tai ainakaan jos se jatkolento on eri allianssin virmalla.
      Check-inissä katso mihin saakka matkatavaroiden lapuissa on lentokenttätunnukset, mutta jos olet ostanut erillisiä lentolippuja, niin silloin et saane laukkuja suoraan perille.

      Sama hommahan on sitten edessä, jos 1. lento on myöhässä ja myöhästyt seuraavan checkinistä, niin joutuu ostamaan itse uudet liput..., kun lennot ovat irtomatkoja.

    • hsbsshc

      Olennaista lienee että varasitko yhden vaihdollisen lennon vai useamman erikseen. Jos sulla on yksi varaus yhden yhtiön (vaikka joku muun yhtiön kone lentäisikin jonkun osuuden) nimissä, niin kapsäkit saa yhdellä tsekkauksella perille asti. Jos varaukset on erillisiä niin itse ne on toiseen koneesen siirrettävä.

      • näin se on

        näillä halppis yhtiöillä ei ole tätä palvelua...easy jet jne.....eli itse pitää laukku siirtää...


    • travelbag

      Taman asian saat selville varmuudella vasta lentokentalla. Nain minulle kavin kun lensin Afrikasta Eurooppaan, vaihdoin konetta ja samalla lentoyhtiota Italiassa.

      Riippuu minkalainen sopimus heilla on keskenaan. Eri lentoyhtioilla on omat saannot, ja minun tapauksessani matkalaukut tsekattiinn SUORAAN paa maaraani.

      Itse olen aina varautunut ajan kanssa raahaan laukut pois ja taas tsekkaan se sisaan vaihtokentalla, varmin tapa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe