Hei! Ihan mielenkiinnolla kyselisin et kuinka paljon ihmisillä on yleensä ulosotossa? Itse juuri kans jouduin ulosottoon ja tällä hetkellä summa on vielä pieni mutta lisää on ulosottoon menossa... :( Tyhmästä päästä kärsii...
Velan määrä?
15
2643
Vastaukset
- jäin
Vuoden olen ihmetellyt sitä kiihkoa jolla perintäfirmat ovat käyneet päälle. Asia selvisi, minulla on velkaa 80 luvulta, eikös ne ns vanhene v 2008 ?
Tyhmästä päästä kärsii... tosi on kun jonkun hoppuhallin takia joutuu kärsimään loppuelämänsä ajan. Itseäni olen syytellyt, no sekin on turhaa.
ÄLKÄÄ HYVÄT NUORET PILATKO ELÄMÄÄNNE TILAAMALLA
POSTIMYYNNEISTÄ TAVARAA JOS ETTE PYSTY MAKSAMAAN.- Code
Itselläni ei ole ns. hobby hall velkoja vaikka kaiken maailman kerhoissa ollaan. Yksinkertaisesti kaikki alkoi puhelinlaskuista ja sen jälkeen alkoi erääntymään muita esim. pankkilainoja. Kunhan nämä asiat saan järjestymään niin kyllä saan olla tyytyväinen ja taitaa myös noi lainat ja tilille ostot jäädä muille!
- Rehellisesti
Minkälainen täysjärkinen ihminen "ostaa" tavaraa, jota ei pysty maksamaan?
- on vähän
Rehellisesti kirjoitti:
Minkälainen täysjärkinen ihminen "ostaa" tavaraa, jota ei pysty maksamaan?
cccc
- Yrittäjä
Kaatuivat niskaamme -80 luvulla, tilanne tänään n. 800 000 euroa josta 2/3 osaa korkoja.
- Code
Siis nuo korot on kaikista kamalimpia!!! Järkyttävät määrät maksat aina vaan pelkkää korkoa ja se nimenomainen velka ei paljoa pienene. Saako kysyä että millaisilla kuukausi erillä maksat velkojasi pois?
- Jere
Karhun saatavia on muutamaan otteeseen mennyt voudille saakka mutta ne sinällään "harmittomia" että eivät polta nimeä, ainut hankaluus on että aika äkkiä on hyvä maksaa koska juoksevat aivan mieletöntä korkoa.
Tosin itse olen aina vähän punninnut eri vaihtoehtoja, muutaman kerran olen päästänyt ulosottoon ja muutaman kerran sitten ottanut lainaa ja maksellut pois vähän aikasemmin kuin ovat menneet.
Mikä milloinkin on ollut paras ratkaisu. Joskus on ollut niin että "vähemmän" on tullut takkiin kun on antanut mennä voudille ja siellä antanut raksuttaa sen aikaa esim. muutamia kuukausia että on könttinä kaiken maksellut. Joskus taas on esim. lainanotto maksamiseen ollut fiksuinta.
Tosin nyt viimeinen veromälli enää siellä onkaan, tosin sekin suuruudeltaan rapiat 60000e eli korko on aikas kiitettävän kokoinen taas mitä ehtii juosta mutta tuossa loppukesästä makselen pois. Sitten on tämäkin ns. järjestely viimeisen kerran ohi. Yhteensä jo reilu 200 000e on verovelkaa maksellutkin.
Onneksi ulosottomies on tullut tutuksi ja on leppoisa mies. Tietää että kyllä aina makselen mutta joskus pakon sanellessa olen antanut vain kylmästi mennä vähäksi aikaa korkoa tekemään. "Lisää rahaa valtiollehan se vain on ja oma häpeäsi" -tuppaa olemaan vakiolause. Aina tietää että makselen heti ensitilassa ja kaiken kerralla niin ei hätyyttelekään.
Tosin olisin muilla tavoin huolehtinut tilanteet ja pitänyt huolen että sinne asti ei pääse yksikään jos veroista tulisi luottomerkintöjä. Nimen polttamisen estämisestä olen pitänyt tiukasti huolta.- Jere
Ja EN todellakaan ole mikään teollisuuspohatta tai isorikas, tavallinen tallaaja vain jolla vähän monikirjavien vaiheiden jälkeen on paukkunut suvun yrityksestä nimeä velkaa niskaan jossa on nimi mukana. Siitä vain kävi tuuri että alle parikymppisenä tuli hiukkasen omaisuutta hankittua, kesämökkiä, omakotitaloa, autoa sun muuta joihin (onneksi) ei mitään erityisempiä tunnekiintymyksiä ole syntynyt.
Nyt sitten niillä on hyvä maksella verovelkoja pois. Eli easy come easy go:) Nytkin juuri kesämökin myyn jonkunajan päästä ja siitäkin jää omaa taskua lämmittämään kaiken piikkienkuivatuksen jälkeen huisat 7000e. Joka ainut koskaan omaan taskuun asti tuleva raha velkojen jälkeen tulee olemaankin. No, kämpän sain jäämään eli huonomminkin olisi voinut olla.
Ja niinhän se Mustajärvikin Popedassa lurittelee että "vouti vei pois mutta sureta ei ja ehkä vielä joskus uudelleenkin..."
- jjj
n. 80000 € vero velkaa vielä 2 vuotta, jolloin ne vanhenee ja oon taas velaton.
- voi voi
Jos on peritty, jos ei ole peritty niin ei ole velkaakaan. Kjäh Khäj KÖYHÄ
- jou
voi voi kirjoitti:
Vero velat vanhenevat 5 vuodessa.
- Jouko
voi voi kirjoitti:
Vero velat vanhenevat 5 vuodessa, perintä ei keskeytä niiden vanhentumista.
Itseltäni tipahti tämän vuoden alussa 78000 € pois. - Yksinäinen velaton
Jouko kirjoitti:
Vero velat vanhenevat 5 vuodessa, perintä ei keskeytä niiden vanhentumista.
Itseltäni tipahti tämän vuoden alussa 78000 € pois.Minulla oli ulosotossa kaikenlaisia maksamattomia velkoja n. 10.000 e. Ulosoyyomies ystävällisesti ja asiallisesti kertoi minulle, etten silloisilla tuloillani pysty maksamaan velkaani pois, koska korot ovat niin huimat. Neuvoi hankkimaan pankkilainan, ja maksamaan kerralla ulosottovelan pois.
Mutkikkaiden anelujen jälkeen sainkin lainan, ja selvitin sillä kaikki ulosottovelkani. Pankkilainaani makselen vielä vuoden.
Olen huojentunut ,että uo.mies teki hyvissä ajoin tilanteeni selväksi ja tilanteeni on nyt
hyvä.
Mutta kysyisinkin teiltä, kun niin hyvin näytte näistä asioista tietävän, että kuinka kauan nuo merkinnät säilyvät luottotiedoissa ?? Lokakuussa tulee kuluneeksi 3 vuotta siitä, kun maksoin kaikki velkani pois...Eli alkavatko luottotietoni olla kutakuinkin puhtaat ??
Kiitän tiedosta etukäteen. - Code
Yksinäinen velaton kirjoitti:
Minulla oli ulosotossa kaikenlaisia maksamattomia velkoja n. 10.000 e. Ulosoyyomies ystävällisesti ja asiallisesti kertoi minulle, etten silloisilla tuloillani pysty maksamaan velkaani pois, koska korot ovat niin huimat. Neuvoi hankkimaan pankkilainan, ja maksamaan kerralla ulosottovelan pois.
Mutkikkaiden anelujen jälkeen sainkin lainan, ja selvitin sillä kaikki ulosottovelkani. Pankkilainaani makselen vielä vuoden.
Olen huojentunut ,että uo.mies teki hyvissä ajoin tilanteeni selväksi ja tilanteeni on nyt
hyvä.
Mutta kysyisinkin teiltä, kun niin hyvin näytte näistä asioista tietävän, että kuinka kauan nuo merkinnät säilyvät luottotiedoissa ?? Lokakuussa tulee kuluneeksi 3 vuotta siitä, kun maksoin kaikki velkani pois...Eli alkavatko luottotietoni olla kutakuinkin puhtaat ??
Kiitän tiedosta etukäteen.Itselläni kun meni luottotiedot niin ne meni neljäksi vuodeksi. Ja valitettavasti se meni vain itselläni 1000euron takia. Mutta lisää sinne taitaa mennä... :( Mutta voisiko joku viisas taas valaista mua et koska menee 2 vuotta ja 10 vuotta? Omissa lapuissani oli vaihtoehtoina 2 tai 4 vuotta mutta itselläni se on neljä vuotta. Kiitos!
- Tietäjä
Yksinäinen velaton kirjoitti:
Minulla oli ulosotossa kaikenlaisia maksamattomia velkoja n. 10.000 e. Ulosoyyomies ystävällisesti ja asiallisesti kertoi minulle, etten silloisilla tuloillani pysty maksamaan velkaani pois, koska korot ovat niin huimat. Neuvoi hankkimaan pankkilainan, ja maksamaan kerralla ulosottovelan pois.
hyvä.
Kiitän tiedosta etukäteen.Tarkimman tiedon saat, kun kysyt sitä itse Asiakastiedosta. Ohjeet: www.asiakastieto.fi/yksityisille/omatluottotiedot.jsp?l1=1.
Et ihan kertonut mitä velkojia sinulla on ollut. Varmaakin sekalaista, verot, vakuutukset, sakot yms. on ulosottokelpoisia ilman tuomiota tai päätöstä. Mutta kun tuo summa oli noin suuri, se välttämättä ei kokonaan em. velkoja, vaan siellä on myös yksityisoikeudellisia velkoja. Jos velkoja on hakenut velallensa päätöksen, yleensä yksipuolinen tuomio, merkintä siellä on 4 vuotta päätöksen antamisesta. Ulosotosta menee merkintä asiakastietoon, jos sinut on todettu varattomaksi. Mutta koska olet maksanut, tätä merkintää ei ole. Se merkintä on myös 4 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827