Tuleeko krampeja alkoholista?

kysympähän vain..

Olen huomannut, että juotuani muutamankin oluen, on yöllä jaloissa kramppeja, siis jalkojen lihakset ovat aivan kylmät, vaikka muuten on hikinen olo.

Hoitoni on nyt, että voitelen niitä Hidufortella ja otan muutaman rakeen karkeaa suolaa, mutta joku syyhän tähän täytyy olla, mutta mikä?

Jotenkin ounastelen sokeriaineenvaihtelua, kuten myös kolesteroli lääkitystäni, mutta kuinka toiset voivat vuositolkulla juoda päivittäin kärsimättä tästä vaivasta?

26

2806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen juonut vuodesta 1964 alkaen.
      Siitä alkaen ovat olleet myös levottomat jalat.
      Työelämäkin on ollut yhtä tissuttelua.
      Joten en ole nähnyt tarvetta rasvoja mainostaa.
      Enkä vieläkään näe.
      Kolmisen kaljaa alkavat aina vaatimaan juoksua.
      H.

• ++++++++

Voihan joku elää elämänsä terveenä vaikka 150 kiloisena, toinen saa taudin kuin taudin, vaikka olisi heinäseiväs.
      Emme ole toistemme klooneja, emme ole saaneet ihan samoja geenejä, vaikka suomalaisia olemmekin.

Eikö alko ole liuotin, joka syö hivenaineita tehdessään läpikulkumatkan ihmisen sisuskaluissa.

Mittauta hivenainetasapainosi.

• kysympähän vain..

sinulle

Mittauta hiventasapainosi? Siis missä? Terkkarissa se ei kuitenkaan onnistu.

Kyllä paikkakunnallamme on ollut näitä "hivenaine" mittauksi, joissa on jokaisella todettu valtavat puuttet ja suosituksen mukaan vain yksi yhtiö voi nämä korvata!! Lääke firma, nimeä mainitsematta.

Siinä olet oikeassa, että toinen voi elää terveellisesti ylipainoisenakin, kun taas toinen saa "kuolemantuomion" muutamasta yli kilosta.

Kuinka ei oteta huomioon näitä rullatuoli potilaita, joilla ei todellakaan ole mahdollisuuksia lähteä lenkille? Onko heidän sokerit ja kolesterolit aina koholla ja kuolema sen takia portilla? Ei siltä vaikuta.

• Nestetasapaino sulla taitaa heittää. Alkoholihan poistaa nestettä kehosta. Juo enemmän vettä tai muuta nestettä ennen nukkumaan menoa tai yleensäkin päivän mittaan.
      Simvastin ei ainakaan sovi jos juo päivittäin runsaasti alkoholia.

• "Nittaminax"

Olisit heti sanonut :)
        H.

• kysympähän vain..

Jos ei juo päivittäin "runsaasi alkoholia", niin voit olla oikeassa tuosta nesteen (veden) nauttimisesta, koska terkkarikn naureskeli minun merisuola "dietilläni"!

Itse kun ounastelen, että ne muutamat merisuola rakeet sitten sitovat sen veden oikeisiin soluihin ja kivut lakkaa.

Yllättävä oli tulos, kun kävin hieronnassa, josta jaloista urheiluhieroja käsitteli jalkani lihakset. Sainkin istua "jalat alla" ja kramppeja ei ilmaantunut aikoihin.

Tunnustan, tunnustan. Liikuntani on kerranviikossa Lähikauppaan meno.

• tallus telija

Juuri näin.

Lisäksi vielä voisi todeta että jos kävelee ja/tai lenkkeilee paljon, ei pitäisi

liikunnan jälkeen juoda mitään hapanta, esim. olut, tuoremehu,ym.

Juuri nuo happamat juomat aiheuttavat lihaskramppeja.

Vettä keho kaipaa, ei muuta.

• virva-tuulia***

Magnesium tabletit auttavat kramppeihin. Jos kramppaa enemmän päivällä, ota tabletti aamulla, jos taas yöllä, ota tabletti illalla. Juo tarpeeksi nestettä. Liikuntaa edeltäneenäkin päivänä liian vähä juominen aiheuttaa liikkuessa kramppeja. Ainakin loppuvenyttelyissä.

Autolla ajaminen on kauheaa jos kaasujalka alkaa ajon aikana kramppaamaan. Ei siinä auta paljon muukaan kuin nousta autosta ulos hyppimään.

• "virva-tuulia***"

Ihan kiva provo minulle. :)

H.

• virva-tuulia***
        hunksz kirjoitti:

"virva-tuulia***"

Ihan kiva provo minulle. :)

H.

Äläs höpäjä.

Ei ole provo vaan tutkittu juttu.

"Liikuntaa edeltäneenäkin päivänä liian vähä juominen voi aiheuttaa seuraavana päivänä liikkuessa kramppeja. Ainakin loppuvenyttelyissä." piti olla. Tällä tarkoitan esimn kuntosalia, vesijumppaa ym niihin verrattavaa tehokkaampaa liikuntaa.

Krampit voivat johtua myöskin kipeästä selästä. Silloin ei siihen auta juominenkaan.

Miten niin sinulle?

• virva-tuulia*** kirjoitti:

Äläs höpäjä.

Ei ole provo vaan tutkittu juttu.

"Liikuntaa edeltäneenäkin päivänä liian vähä juominen voi aiheuttaa seuraavana päivänä liikkuessa kramppeja. Ainakin loppuvenyttelyissä." piti olla. Tällä tarkoitan esimn kuntosalia, vesijumppaa ym niihin verrattavaa tehokkaampaa liikuntaa.

Krampit voivat johtua myöskin kipeästä selästä. Silloin ei siihen auta juominenkaan.

Miten niin sinulle?

"virva-tuulia***"

Niinpä.. miten niin minulle.
        H.

• Tässä jokunen viikko/kuukausi sitten oli jossain juttua ettei magnesiumilla ole mitään tekemistä kramppien kanssa, eli se olisi jotain kaupunkilegendaa. Jos ihminen haluaa uskoa johonkin niin kai se sit uskoo ja aine toimii, mutta kyllä se kramppaaminen johtuu nesteen puutteesta lihaksissa.

• Nittaminax kirjoitti:

Tässä jokunen viikko/kuukausi sitten oli jossain juttua ettei magnesiumilla ole mitään tekemistä kramppien kanssa, eli se olisi jotain kaupunkilegendaa. Jos ihminen haluaa uskoa johonkin niin kai se sit uskoo ja aine toimii, mutta kyllä se kramppaaminen johtuu nesteen puutteesta lihaksissa.

"Nittaminax"

Aina käy minulle kuten Perjantaiöisinkin, eipä kramppaa mikään.
        Perjantaiöisin olen hyvin nesteytetty, useimmiten.
        Tervetuloa, lihaksia on, Minä tarjoan!!
        H.

• virva-tuulia**
        hunksz kirjoitti:

"virva-tuulia***"

Niinpä.. miten niin minulle.
        H.

Heheh!

• hunksz kirjoitti:

"Nittaminax"

Aina käy minulle kuten Perjantaiöisinkin, eipä kramppaa mikään.
        Perjantaiöisin olen hyvin nesteytetty, useimmiten.
        Tervetuloa, lihaksia on, Minä tarjoan!!
        H.

Koskahan kuluttajaasiamies kolkuttaa ovellesi ja vaatii tilille harhaan johtavasta mainonnasta?

• kysympähän vain..
        Nittaminax kirjoitti:

Tässä jokunen viikko/kuukausi sitten oli jossain juttua ettei magnesiumilla ole mitään tekemistä kramppien kanssa, eli se olisi jotain kaupunkilegendaa. Jos ihminen haluaa uskoa johonkin niin kai se sit uskoo ja aine toimii, mutta kyllä se kramppaaminen johtuu nesteen puutteesta lihaksissa.

Magneumista ei käsittääkseni ole puutetta minun tapauksessa, koska nautin sitä ehkä liikaakin. Joku aineenvaihdunta häiriö voisi tulla kysymykseen, mutta myös selkä, joka on jo leikattu kerran ja ihmeesti joskus auttaa myös nukkuma asennon vaihto.

Äidilläni oli myös näitä kramppeja, joita hän kutsui suonenvedoksi, tiedä häntä, oliko niitä, koska itsellänikin oli mielestäni aluksi suonenvetoja, kunnes ne olivat selvästi kramppeja jalkojen lihaksissa.

Äidilläni ei myöskään ollut alkoholi syynä, mutta ehkä liian vähäinen nesteen nauttiminen, mutta siitäkin on haittaa minulle, koska sitten on pakko herätä yöllä pissalle!!

Samapa tuo, herääkö pissalle, vai ottamaan muutaman suolarakeen veden kera. Herätys mikä herätys, mutta minulle se myös lisää yhden tupakan verran.

Millä siitäkään paheesta enää eroon pääsee, kun yölläkin "joutuu" polttamaan, odotellessa kramppien laukeamista.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Koskahan kuluttajaasiamies kolkuttaa ovellesi ja vaatii tilille harhaan johtavasta mainonnasta?

"Koti-kiusattu"

Minä olen karppaaja, minulla on tarjolla vain liharuokaa.:)

Toivooko hän kunnon talvea?
        Eilen vein starttipiuhat , hinausköyden ja lohkolämppärinkaapelin autoon.
        Tämä ei ole vitsi vaan ihan asiallinen kysymys.
        H.

• ;;;;;;;;;;;;;;;
        kysympähän vain.. kirjoitti:

Magneumista ei käsittääkseni ole puutetta minun tapauksessa, koska nautin sitä ehkä liikaakin. Joku aineenvaihdunta häiriö voisi tulla kysymykseen, mutta myös selkä, joka on jo leikattu kerran ja ihmeesti joskus auttaa myös nukkuma asennon vaihto.

Äidilläni oli myös näitä kramppeja, joita hän kutsui suonenvedoksi, tiedä häntä, oliko niitä, koska itsellänikin oli mielestäni aluksi suonenvetoja, kunnes ne olivat selvästi kramppeja jalkojen lihaksissa.

Äidilläni ei myöskään ollut alkoholi syynä, mutta ehkä liian vähäinen nesteen nauttiminen, mutta siitäkin on haittaa minulle, koska sitten on pakko herätä yöllä pissalle!!

Samapa tuo, herääkö pissalle, vai ottamaan muutaman suolarakeen veden kera. Herätys mikä herätys, mutta minulle se myös lisää yhden tupakan verran.

Millä siitäkään paheesta enää eroon pääsee, kun yölläkin "joutuu" polttamaan, odotellessa kramppien laukeamista.

@kysympähän vain.

Mieheni jalka on muutama vuosi sitten leikattu. Hän kärsii lähes jatkuvaa kipua nyt siinä. Varsinkin öisin kipu on pahimmillaan. Asennon vaihto auttaa hetkeksi.
        Ainakin itse olemme diagnosoineen kivun johtuvan leikkauksessa tuhoutuneista hermoradoista.
        Useimmista leikkauksista aiheutuu oireita loppuiäksi, näin ainakin meidän kohdallamme on tapahtunut.

Kramppejakin on usein, ei ole auttanut magnesiumin nauttiminen. Tai, josko olisivat pahempia ilman sitä.

• hunksz kirjoitti:

"Koti-kiusattu"

Minä olen karppaaja, minulla on tarjolla vain liharuokaa.:)

Toivooko hän kunnon talvea?
        Eilen vein starttipiuhat , hinausköyden ja lohkolämppärinkaapelin autoon.
        Tämä ei ole vitsi vaan ihan asiallinen kysymys.
        H.

Kaikki valkoinen joka ylittää kolmen sentin korkeuden saa aikaan ärtymyksen.

• kysympähän vain..
        ;;;;;;;;;;;;;;; kirjoitti:

@kysympähän vain.

Mieheni jalka on muutama vuosi sitten leikattu. Hän kärsii lähes jatkuvaa kipua nyt siinä. Varsinkin öisin kipu on pahimmillaan. Asennon vaihto auttaa hetkeksi.
        Ainakin itse olemme diagnosoineen kivun johtuvan leikkauksessa tuhoutuneista hermoradoista.
        Useimmista leikkauksista aiheutuu oireita loppuiäksi, näin ainakin meidän kohdallamme on tapahtunut.

Kramppejakin on usein, ei ole auttanut magnesiumin nauttiminen. Tai, josko olisivat pahempia ilman sitä.

Oma selkäleikkaukseni oli mukamas ns. "viimetipassa", koska hermojuuret olivat pahasti ahtautuneet ja pahassa paikassa, joita pystyttiin vain osin vapauttamaan. Ikuinen hermovaurio jäi.

Paljon olen kärsinyt selkäkivuista senkin jälkeen, mutta kuten lääkäritkin on todenneet, että iän karttuessa nämäkin kivut helpottavat. No, helpottihan ne, kun pääsin eläkkeelle ja voin levätä tarvittaessa, mutta vielläkin liian pitkään kävely, istuminen tai seisominen on tuskaa, jos en pääse hetkeksi etukumaraan asentoon lepäämään.

Voimia teille.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Kaikki valkoinen joka ylittää kolmen sentin korkeuden saa aikaan ärtymyksen.

"koti-kiusattu"

Saattaisinpa tarjota sinulle kaljan, vaan ei enää voi polttaa missään rauhassa nautiskellen, paitsi ulkona pakkasessa..
        H.

• ;;;;;;;;;;;;;;; kirjoitti:

@kysympähän vain.

"Ainakin itse olemme diagnosoineen kivun johtuvan leikkauksessa tuhoutuneista hermoradoista.
        "

Näin se Wikipedia kertoo, ja vanhat lääkäritkin.
        H.

• ;;;;;;;;;;
        hunksz kirjoitti:

"Ainakin itse olemme diagnosoineen kivun johtuvan leikkauksessa tuhoutuneista hermoradoista.
        "

Näin se Wikipedia kertoo, ja vanhat lääkäritkin.
        H.

@hunksz

Kun on omassa ruumiissaan tuntenut kivut ja vaivat, osaa tietää itsekin.
        Kun jalasta on katkottu verisuonet, me ymmärrämme, että samalla on katkottu hermoradatkin.
        Kuten lääkärikin leikkauksen jälkeen informoi.

Kiva, kun tarkistit Wikipediasta.

• ;;;;;;;;;;;
        kysympähän vain.. kirjoitti:

Oma selkäleikkaukseni oli mukamas ns. "viimetipassa", koska hermojuuret olivat pahasti ahtautuneet ja pahassa paikassa, joita pystyttiin vain osin vapauttamaan. Ikuinen hermovaurio jäi.

Paljon olen kärsinyt selkäkivuista senkin jälkeen, mutta kuten lääkäritkin on todenneet, että iän karttuessa nämäkin kivut helpottavat. No, helpottihan ne, kun pääsin eläkkeelle ja voin levätä tarvittaessa, mutta vielläkin liian pitkään kävely, istuminen tai seisominen on tuskaa, jos en pääse hetkeksi etukumaraan asentoon lepäämään.

Voimia teille.

@kysympähän vain.

Kiitos, sitä samaa sinulle. Kroononen kipu on ikävä ystävä. Rasitus todellakin pahentaa, onneksi lepo puolestaa helpottaa sitä.
        Onni on ihmiselle kivuton olotila, moni saa kokea toistakin ääripäätä.

Mutta, omillaanhan on meidän pakko tulla toimeen, kukin tavallaan, ihan omallaan. :) Iloisella mielellä.

• hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

Saattaisinpa tarjota sinulle kaljan, vaan ei enää voi polttaa missään rauhassa nautiskellen, paitsi ulkona pakkasessa..
        H.

Se on sitten belkialaista leffeä, tummana ja makeana.
        Ja vaan se yks.

• Täytyy kokeilla.

Ylihuomenna alkavan syysleskeysviikon kokkoutta jattelin lievittää 6kk kestäneen täysraittiusjakson jälkeen avaamalla Mulata Solera pullon ja arvioimalla onko se hintansa arvoista.

Saatan sortua viiniinkin.

Mahdolliset krampit ilmenevät sitten maanantaina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2231
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1856
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1380
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      216
      997
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      990
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      94
      983
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      22
      957
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      20
      794
    9. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      71
      775
    10. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    Aihe