MAAILMAN PASKIN PAIKKA

HURGHADA

Folke Westiltä kysyttiin haastattelussa
mikä on 100 maan kokemuksella maailman
paskin paikka ja Folke vastasi:
Egypti ja Hurghada

Ja kyllähän mies tietää.
Hurghada sopii todelliselle masokistille
joka haluaa kiduttaa itseään Egyptin perslävessä
paikassa jossa ei ole mitään muuta kuin Egyptin
kieroimmat ja vittumaisimmat huijarit jotka
nylkevät joka käänteeessä ja sylkevät päälle jos
ei osta 40 eurolla parin euron t-paitaa.

Käynyt olen Hurghadassa, Sharmissa, Naama Bayssa,
Kairossa, Gizassa, Luxorissa, Assuanilla yms.
paikoissa Egyptissä ja nauttinut muista mutta
en tosiaan ikimaailmassa enää edes ilman
Hurghadaan.

20

7958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ovidiu

      Ei kulttuuria, vain ärsyttäviä "mitä kuuluu kukkuluuruu, Nokia, Nokia"-kauppiaita. Parasta Hurghadassa oli Marriott-hotelli ja sen palmubaari, kun oma hotelli Les Rois oli niin syvältä!

      Itsekin olen käynyt Kairossa ja Luxorissa. Ne olivat kulttuurihistorialtaan aivan jotakin muuta kuin Legokaupunki Hurghada.

      • kauppiaat

        Paskamaisia tyyppejä kun ne kokoajan
        halusi ostaa turisteilta kännyköitä
        mutta ei olisi maksaneet juuri mitään
        ja mieluiten olisivat vaihtaneet nahkapusakkaan
        jonka "arvo" 500 euroa ja jonka tasoisia saa
        Suomenkin halpahelleista 40-50 eurolla.

        Jankuttavat kuin pikkukakarat.
        Ellei halua ostaa/myydä niin sitten
        jankataan että miksei halua ostaa/myydä.


      • ENSIKERTALAINEN

        Antakaa vinkkejä, mitä tulee ehdottomasti muistaa ja ottaa mukaan lähtiessä Afrikkaan ?


      • ghghg
        ENSIKERTALAINEN kirjoitti:

        Antakaa vinkkejä, mitä tulee ehdottomasti muistaa ja ottaa mukaan lähtiessä Afrikkaan ?

        Missä maassa on Mosabiki ???


      • tomaatti
        ghghg kirjoitti:

        Missä maassa on Mosabiki ???

        Mosambik ON maa.


      • Ehdottomasti
        ENSIKERTALAINEN kirjoitti:

        Antakaa vinkkejä, mitä tulee ehdottomasti muistaa ja ottaa mukaan lähtiessä Afrikkaan ?

        Että rokotukset on kunnossa.
        ettei sekaannu seksuaalisesti paikallisiin.
        Ettei Mosanbikissa erehdy menemään "puskaan"
        Että lentolippu kotiin, on vaihdettavissa aikaisempaan lentoon.

        hyvää matkaa vain, edellä olevia ohjeita voi kumota,pitkämielisyydellä ja masokismilla.


      • ketchup
        tomaatti kirjoitti:

        Mosambik ON maa.

        Niin on mutta missä sijaitsee
        kysytty Mosabiki ???


      • MOSAMBIK

      • Marleena

        Vai ei kulttuuria! Aika hurha väite, kun kyse on niinkin eksoottisesta maasta kuin Egypti!


      • agraari
        Marleena kirjoitti:

        Vai ei kulttuuria! Aika hurha väite, kun kyse on niinkin eksoottisesta maasta kuin Egypti!

        Ei siellä todellakaan voi mistään kulttuurista puhua. Jos kävit itse vain parin päivän reissulla Kairossa, et ole nähnyt Egyptistä _yhtään mitään_. Fiksumpi olisit ollut, jos olisit viettänyt viikon Luksorissa ja viikon Kairossa omin päin.


    • egyptiin ihastunut

      Egyptissä useaan kertaan reissanneena voin kyllä uskoa, että rantakohteet ovat juuri niin kamalia. Itse valitsin kohteikseni Kairon ja Luksorin (viikko kummassakin), ja olivat elämäni parhaat matkat. Niistä sai niin paljon irti; tutustumalla todelliseen Egyptiin rantakohteiden muovikylien sijaan. El Gounassa ei ole edes paikallisasutusta, eli tottakai sinne kerääntyvät kaiken maailman herhiläiset.

      Egypti on maista upeimpia, mutta rantakohteet ja matkatoimistojen retket kierrän kaukaa!

      • Hmmmm

        Rantakohteet ovat maassa kuin maassa massaturismin pilaamia. Siksi en ole koskaan eläessäni ollutkaan ns. etelänlomalla. Toki olen matkustellut mm. Espanjassa, mutta ominpäin interraillipulla.


    • matkustaja

      En voi käsittää näkemystäsi. Kanarialla samat afrikkalaiset haukkuvat sinut pystyyn, kun et osta niiltä mitään. Egyptissä sentään on hintataso kohdallaan ja hotellien taso aivan toinen.
      Minne tahansa turistikohteeseen menee, saa kyllä kuulla olevansa turistisika, jossain päin enemmän kuin muualla.
      Itse lähtisin Hurgadaan uudestaan, maassa maan tavalla.

      • Ovidiu

        Kyllä. Mutta se kulttuuri, jonka kohtaa Egyptin oikeissa vanhoissa kaupungeissa kuten Kairossa ja Luxorissa, ei toteudu Hurghadassa, joka on pienen kalastajakylän ympärille kasvanut turistien epäkaupunki.

        Melko ontuvaa verrata Kannarialle Marokosta tulevia kauppiaita hurghadalaisiin lieroihin, jotka käyvät jopa fyysisesti kiinni turistiin, joka ei suuostu ostamaan jotakin vesipiippua kotiinsa turhanpantiksi.


      • pipiri

        Samaa mieltä! Maassa maan tavalla! Kyllähän se kaupustelu rassaa, mutta ei minulla traumoja jäänyt ja jouluna matkustan uudestaan Hurghadaan!


    • Marleena

      Me olimme pari vuotta sitten syksyllä viikon Egyptissä ja rakastuttiin maahan ikihyviksi! Hotellimme sijaitsi Hurghadassa ja kävimme kahden päivän reissulla Kairossa sekä päivän retkellä jeeppisafarilla Saharassa. Näiden lisäksi oli tarjolla myös veneretkiä ja sukellusta.

      Hurghada itsessään on melko pieni kaupunki eikä paljoakaan eroa muista löhölomakohteista, mutta retkemme Kairoon sai minunkin mieheni haukkoaan henkeään! Pyramidit, Egyptiläinen museo ja Sfinksi olivat niin vaikuttavaa nähtävää, että sitä ei pieni ihminen voi millään käsittää! Se kaikki muinaisen maailman loisto ja ne valtavat faaraoiden aarteet oli niin mahtavaa nähtävää, ettei sitä pysty sanoin kuvailla! Nähtävää oli niin paljon, että sinne on päästävä vielä myöhemmin uudestaan!

      Huijareitahan Hurghadassa todellakin on ja rahoistansa sielä pääsee jos ei pysy kovana/tarkkana ja pidä puoliaan. Paikalliset epärehelliset eivät varsinaisesti varasta, vaan huijaavat turisteja maksamaan enemmän mitä oikeasti kuuluisi. Tarkkanahan sielä saa olla, mutta ei varmasti ole maailman ainoa kolkka, jossa tälläistä harrastetaan! :D

      • Hurghadasta

        Ei ihme että piditte paikasta kun ettejän
        edes olleet siellä kuin nukkumassa ;)

        Sharmissa ja Luxorissa olisi viihtynyt ihan
        paikan pääälläkin.


    • matkalainen

      Markokko on myös tosi perseestä! Moni matkoilla tapaamani suomalainen on keskusteluissa todennut, että Marokko on se paikka jossa kolmekin päivää olisi riittänyt.

      Egyptistä minä kuullut kaikenmoista, viimeksi kohdeopas sanoi olleensa edellisenä talvena Hurghharassa ja että Venäläiset käyvät kovasti siellä ja sikailevat minkä kerkeävät.

    • miksi ihmeessä

      Miksi ihmeessä menet paikkoihin, joiden olemusta et ole selvittänyt etukäteen. Menee lähelle niitä englantilaisturisteja, joille kaikki maat on paskoja jossa ei puhuta oxfordin englantia. Totta kait Hurghada on rakennettu turistikaupunki ja on kohtuullisen tyhmää odottaa sieltä historiallisia kohteita pyramideineen. Come on...
      Se on lähinnä aurinko- ja sukelluskohde. Kaikki muu on haettava muualta. Halvin tapa matkustaa Kairoon on mennä näiden turistikohteiden kautta, varsinkin jos saat edullisen matkan. Pelkät Kairon lennot maksavat enemmän kuin koko matka hotelleineen. Parin, kolmen päivän reissu Kairoon kannattaa tehdä ja pitempikin jos on pari viikkoa. Esim. muutama päivä H-hadassa aurinkoa ja merta varten ja toista viikkoa Kairossa ja mahd. Luxorissa. Bussilla pääsee, hotellit halpoja ja maa riittävän turvallinen omatoimimatkailuun.
      Noista Folken johtamista matkoista on kyllä kuullut myös yhtä ja toista!!!

    • uusi vuosi egyptissä

      Ko. henkilön mielipiteeet on maksettuja, joten painoarvo niille ei kannata täysi nolla.

      Itse matkusta Hurgharaan joulukuussa.
      Maailmaa on tullut nähtyä ylimainostettujen turistikohteiden kautta sekä omatoimimatkailulla.
      Majapaikoissa on ollut sekä englantilaisia, saksalaisia ym. euroopon kansojen edustajia kuten myös Venäläisiä. Minkään kansallisuuden kanssa ei ole tullut ongelmia. Lähinnä ottaa päähän palatessa koneessa mölyävät suomalaisturistit.

      Näistä huijareita on joka paikassa sekä turistikohteissa että "maaseudulla", se tuleeko huijatuksi kojussa vai "kullatussa" kaupassa on jokaisen oma asia.

      Ja yleensä metsä vastaan niinkuin sinne huudetaan eli tartisko tarkistaa omaa asennetta ja käyttäytymistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe