Hinnat ja laatu?

harenoneko

Mulla on kai päässä vikaa ku en löydä hintoja mistään sivuilta... Mutta niin, mikä on paras Nikon aloittelialle ja paljon se maksaa?

15

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta tämä

      Esim CyberPhoto:

      Nikon D3100 AF-S DX 18-55/3,5-5,6G II

      479 EUR

      • asdfasdf

        citymarket 399€ sama paketti (Nikon D3100 AF-S DX 18-55/3,5-5,6G II)
        plussakortin tarttee tiätty


    • harenoneko

      Wau kiitti paljon kaikki O_O

    • Onko mitään ajatusta

      siitä mitä haluaisit erityisesti kuvata?
      Järkkärin hankinnassa kannattaa ensin hieman miettiä millainen kuvaus kiinnostaa. Ja koettaa tehdä valintoja sen mukaan.

      Sellainen karkea jaottelu vois olla vaikka:

      a) Ihmisiä ja lemmikkieläimiä, ihan kotioloissa. Lähinnä sisätiloissa tapahtuvia asioita. Kohteita jotka pysyvät lähes paikoillaan.
      b) Toimintaa. Liikkuvia kohteita vaihtelevissa valaistusolosuhteissa. Esim. koiria agility-radalla, tai hevosia. Tai kaverin salibandy- tai lätkämatsi.
      c) Ihan pieniä asiaoita, perhosia, hyöteisiä ja muita ötököitä. Kukkia, koruja, kastepisaroita.
      d) Kaupunkimaisemia ja kadun vilinää.
      e) Arkkitehtuuria, erikoisia rakennuksia.
      f) Matkakuvausta. Nähtävyyksiä koti- ja ulkomailta. Lomakuvia.
      g) Maisemakuvausta. Lapin tunturit tai Grand Canyon.
      h) Luontokuvausta. Lintuja ja villieläimiä.
      i) Luovaa hulluutta. Tuttuja asioita oudosta kuvakulmasta ja kummasti vääristyneenä.

      • erityisesti kuvata?

        Eikös nuo ihan kaikki (a–i) onnistu valovoimaisella peruszoomilla?
        Esim cropissa n. 16 – 85 mm (macro). Lisäksi tarvittava luova hulluus hoitunee kuvankäsittelyllä

        Ei kai jokaiseen erilaiseen kohteeseen tarvita mitää erityisobjektiivia.


      • No jos riman haluat
        erityisesti kuvata? kirjoitti:

        Eikös nuo ihan kaikki (a–i) onnistu valovoimaisella peruszoomilla?
        Esim cropissa n. 16 – 85 mm (macro). Lisäksi tarvittava luova hulluus hoitunee kuvankäsittelyllä

        Ei kai jokaiseen erilaiseen kohteeseen tarvita mitää erityisobjektiivia.

        alittaa noin helposti, niin sitten sulle se Ixuskin on liian hyvä.


      • alkeet alusta
        No jos riman haluat kirjoitti:

        alittaa noin helposti, niin sitten sulle se Ixuskin on liian hyvä.

        Aloittaja sanoo olevansa aloittelija. Ilmeisen turhaa monen tonnin objektiiveja haikailla siinä vaiheessa.


    • harenoneko

      No siis mä nyt kuvaan suurinpiirtein kaikkea mitä nään mutta tosta listasta ehkä eniten a ja i :3

    • a ja i :3?

      a) hinta-laatusuhteeltaan hyviä objektiiveja lemmikkieläimien yms muotokuvaukseen
      esim: Tamron 90 mm, Samyang 85 mm, Nikkor 50 mm.

      i) luovaan hulluuteen (kittizoomin ja em. lisäksi) n. 16mm (24mm/35) laajakulma on usein innostavin
      esim: Samyang 14 mm (edullinen), Nikkor 16 mm Fisheye, Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16mm, Zenitar 16mm (halpa), Sigma 8–16mm

      • a ja i :3?

        oops
        i) Melkein tärkeimmät unohtui

        – LENSBABY Muse Double Glass 50mm f/2.0
        – LENSBABY Scout with Fisheye 12mm f/4.0


    • harenoneko

      Mulla tuli nyt budjetti sillai vastaan että ostan suosiolla tämän http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=622166&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=20160&categoryId=20682 vaikka toi objektiivi onki perseestä... Mut 14 vuotiaan rahoilla on vaikee ostaa kameraaa~ Mulla on tohonki nii just just rahaa et saan olla enskuun kokonaan ilman O_O ja jään mutsille velkaa, harjottelen nyt tuolla ja ostan myöhemmin paremman obiskan :3 mulla on yks tuttu joka on aina kuvannu mun mielestä ammattitasosia kuvia oli sillä kuinka huono kamera tahansa. kyllä mä tolla varmaan pääsen alkuun

    • a ja i :3?

      Teit viisaan valinnan.
      Kyllä tuolla pääsee pitkälle harrastuksen alkumetreillä.
      Tuolla kitillä voi opetella ja tehdä ihan kaikki valokuvauksen perusasiat.
      Minusta tuo oppiminen menee niin, että mitä vähemmän välineitä sitä enemmän oppii.
      Ja ne ihan ammattitasoiset kuvat ei tule koskaan välineistä vaan aina osaamisesta.

      Hankit vaikka tuollaisen Lens Babyn sitten joskus kun luova hulluus törmää kittiobjektiivin rajoihin.

    • toivotontoivo

      Nikonhan on LAATU valinta. Oma Nikon kesti tasan 3 vuotta ja n. 5000 kuvaa... Nikonin mielestä se 3 vuotta on jo paljon nykyiselle Digikameralle....

      Mutta...mutta... jos maksan rungosta n. 1000€, niin kyllä allekirjoittanut odottaa tuon hintaisen kameran kestävän hieman pidempään. Se, että kamera särkyy itsekseen -hyllyssä ollessaan- kertoo kyllä tuotteen laadusta.

      Nimim. n. 40 vuotta kuvailua...
      ...ensimmäinen ja viimeinen Nikon...

    • häsä23

      Tuo 5000 kuvaa on on naurettavan vähän tosi huono kestävyys otin ekalla järkkärilläni 127 tuhatta kuvaa ennen kuin vaihdon uuteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1918
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe