Millaisia juhannustaikoja tunnet, millaisia olet tehnyt?
Aiotko tehdä taikoja nyt juhannuksena?
Ja vielä: oletko keksinyt miten taiat saadaan muutettua paljastamaan sen elämän naisen eikä miestä;)?
Kukkaniityllä alasti kieriskelyä odottaen, toivotan kaikille palstan naisista tykkääville naisille taikarikasta juhannusta;)!
Juhannustaiat?
17
2211
Vastaukset
- Jennifer
..on vähän sama kuin aamuinen taikani yleensä. Pehmeitä suudelmia kultani nassuun ja se taika toimii aina.
Pian tunnen ihanan kahvin tuoksun unen pöpperöisissä sieraimissani..:)
Ja samoin kiitos, taikarikasta juhannusta sinulle ja kaikille naisista tykkääville naisille. Taika kestäköön juhannuksesta jouluun, joulusta juhannukseen jne..siten kuin me sen itse kukin haluamme!- Mimosaneito
...epäile etteikö toimisi, juhannuksista ja jouluista riippumatta:)!
- Jennifer
Mimosaneito kirjoitti:
...epäile etteikö toimisi, juhannuksista ja jouluista riippumatta:)!
..ajattelin ottaa näin "varmanpäälle" tänäkin juhannuksena..;)
- Koo
Pullo kirkasta.
- Jennifer
..no mitä tapahtuu?
- Devil N
Itse en ole mitään juhannustaikoja tehnyt vaikka koko elämäni asunutkin maalla mutta sen sanon
että pohjoisessa kun on juhannuksen,katsoo upeeta aurinkoa yöllä järven rannalla kaukana ihmishelinästä,se antaa jtn ihmeellistä voimaa ja elämänhalua lisää :) 3 vuotta olen jóka jussi mennyt pohjoiseen koska se näkymä ja fiilis pitää tuntee aina uudestaan ja uudestaan...- Mimosaneito
pohjoisen keskikesän aurinko. Olen itsekin sen kokenut. Olo on vähän epätodellinen valoisassa yössä, tuntuu että taiatkin voivat oikeasti toteutua...
- Pir
Ne vanhat taiat ovat niin hankalia, kuka nyt viitsii juoksennella pelloilla alasti sateessa ja tuulessa, oraat pistelee jalkapohjiin, hyttyset syö, pellon omistaja hyökkää haulikon kanssa? Tai liata tyynyliinaa ja lakanaa kukka-/yrttivihkolla? Ja sellasta. Katselisin kyllä mielelläni niitä alasti kirmaavia neitokaisia, saisivat ilmoittaa vaan etukäteen, mihin aikaan tarkalleen ovat liikkeellä ja missä, panisin oikein kellon herättämään.
- heta
olla huiputusta tuo juhannustaika-asia. Luulen, että moni, minä myös, on narrattuna poistunut kotoaan tai vastaavasta juhannusyönä toiveessa, että tapaisi luonnontilaisia tyttöpäitä pelloilla kirmailemassa piikkopaidan helmat kasteesta märkinä. Jospa mielenkiintoiset asiat tapahtuvatkin juuri siellä mistä höynäytetyt on narrattu poistumaan.
Monena monena juhannusaattona olen yöajelulla ollut, juhannuspäivän puolella palaillut ja tuon juhannustaika-tavasta puhumisen yleisyyteen nähden juuri näitä taikojia ei ole samassa määrin näkynyt. Monia muita taikojen tekijöitä kyllä.
Taidankin tänä juhannuksena käydä vain pika-ajelulla ja palata yllättäen lähtöpisteeseen. Kokeilkaa tekin. - Pir
heta kirjoitti:
olla huiputusta tuo juhannustaika-asia. Luulen, että moni, minä myös, on narrattuna poistunut kotoaan tai vastaavasta juhannusyönä toiveessa, että tapaisi luonnontilaisia tyttöpäitä pelloilla kirmailemassa piikkopaidan helmat kasteesta märkinä. Jospa mielenkiintoiset asiat tapahtuvatkin juuri siellä mistä höynäytetyt on narrattu poistumaan.
Monena monena juhannusaattona olen yöajelulla ollut, juhannuspäivän puolella palaillut ja tuon juhannustaika-tavasta puhumisen yleisyyteen nähden juuri näitä taikojia ei ole samassa määrin näkynyt. Monia muita taikojen tekijöitä kyllä.
Taidankin tänä juhannuksena käydä vain pika-ajelulla ja palata yllättäen lähtöpisteeseen. Kokeilkaa tekin.Olen kallistumassa tutkimuksissani samalle kannalle, huiputusta. Agraaris-patriarkaalisen yhteisön isäntämiehet ovat vuosisatoja yrittäneet sinnikkäästi ujuttaa toiveuntansa todeksi. Turhaan. Ei neidon neitoa niituilla, sen sijaan sitäkin enemmän pellonlaidoille ja ojanpientareille...hmm...väsähtäneitä isäntiä. Juhannusyöntaikaa. Perinne on sopeutunut hyvin urbaaniin muutokseen ja jatkuu elinvoimaisena suurissa kaupungeissakin (Helsinki, Ilomantsi jne).
- heta
Pir kirjoitti:
Olen kallistumassa tutkimuksissani samalle kannalle, huiputusta. Agraaris-patriarkaalisen yhteisön isäntämiehet ovat vuosisatoja yrittäneet sinnikkäästi ujuttaa toiveuntansa todeksi. Turhaan. Ei neidon neitoa niituilla, sen sijaan sitäkin enemmän pellonlaidoille ja ojanpientareille...hmm...väsähtäneitä isäntiä. Juhannusyöntaikaa. Perinne on sopeutunut hyvin urbaaniin muutokseen ja jatkuu elinvoimaisena suurissa kaupungeissakin (Helsinki, Ilomantsi jne).
että tämän salajuonen takana ovat kaikkein ovelimmat juonimiehet, "smeikat". Tiesivät höynäyttävänsä kaikki paatuneet taparikolliset ja muut toivossa elävät maastoon korjaten itse satoa pirttiviljelyksiltä. Ehkä myös kotirintamajoukot olivat jo hyvin varhaisessa vaiheessa lukeneet sodan-käynnin-taitonsa ja ovat olleet aina tässä taktisessa rintamalinjojen kääntelyssä mukana.
Juu, näkyy sopeutuvan; muuntelee muotoaan ja oppii kuin älykäs solukko scifi-painajaisissa.
Tavataan pohjoisemmillakin puutarhakasvivyöhykkeillä (V, VI,,,), ainakin Kuopio-Naarva -linjalla. - Mimosaneito
heta kirjoitti:
että tämän salajuonen takana ovat kaikkein ovelimmat juonimiehet, "smeikat". Tiesivät höynäyttävänsä kaikki paatuneet taparikolliset ja muut toivossa elävät maastoon korjaten itse satoa pirttiviljelyksiltä. Ehkä myös kotirintamajoukot olivat jo hyvin varhaisessa vaiheessa lukeneet sodan-käynnin-taitonsa ja ovat olleet aina tässä taktisessa rintamalinjojen kääntelyssä mukana.
Juu, näkyy sopeutuvan; muuntelee muotoaan ja oppii kuin älykäs solukko scifi-painajaisissa.
Tavataan pohjoisemmillakin puutarhakasvivyöhykkeillä (V, VI,,,), ainakin Kuopio-Naarva -linjalla.Ennenkuin ihan lyötte lyttyyn koko juhannustaikaideani:), niin kerron, että aloituksellani olin lähinnä kiinnostunut kuulemaan millaisia uskomuksia eri puolella Suomea on -taikka mitä itse kukin ajattelisi taianomaiseksi ilmiöksi tai teoksi. Annoin myös vastaajien mielikuvitukselle vapaat siivet lentää, erityisesti koskien tuota viimeistä kysymystä.
Uskooko joku sitten taikoihin oikeasti... nojaa, se ei ole tärkeää. Mielestäni olisi kuitenkin suotavaa, että jotkut tällaiset viattoman hauskat vanhankansan perinteet säilyisivät. Esimerkiksi pellolla kieriminen tai aitojen yli loikkiminen tuo myös huvittavan lisän tämänkin päivän juhannusillan ohjelmaan. (Jos siis ympäristö sallii tällaisen toiminnan:))
Itse olen kyllä monet kerrat kierinyt ystävieni kanssa alasti kukkaniityllä... ette ole vain ajaneet tarpeeksi kauas nähdäksenne meitä;).
Niin, ja kellään "smeikoilla" ei ole ollut osuutta asiaan:). - Mimosaneito
Mimosaneito kirjoitti:
Ennenkuin ihan lyötte lyttyyn koko juhannustaikaideani:), niin kerron, että aloituksellani olin lähinnä kiinnostunut kuulemaan millaisia uskomuksia eri puolella Suomea on -taikka mitä itse kukin ajattelisi taianomaiseksi ilmiöksi tai teoksi. Annoin myös vastaajien mielikuvitukselle vapaat siivet lentää, erityisesti koskien tuota viimeistä kysymystä.
Uskooko joku sitten taikoihin oikeasti... nojaa, se ei ole tärkeää. Mielestäni olisi kuitenkin suotavaa, että jotkut tällaiset viattoman hauskat vanhankansan perinteet säilyisivät. Esimerkiksi pellolla kieriminen tai aitojen yli loikkiminen tuo myös huvittavan lisän tämänkin päivän juhannusillan ohjelmaan. (Jos siis ympäristö sallii tällaisen toiminnan:))
Itse olen kyllä monet kerrat kierinyt ystävieni kanssa alasti kukkaniityllä... ette ole vain ajaneet tarpeeksi kauas nähdäksenne meitä;).
Niin, ja kellään "smeikoilla" ei ole ollut osuutta asiaan:).olen ollut yhtä tosissani, kuin te kommenttinne kirjoittaessanne;)...
- kukaan
Mimosaneito kirjoitti:
olen ollut yhtä tosissani, kuin te kommenttinne kirjoittaessanne;)...
Osaako kukaan kertoa, miksi juuri naiset ovat kiinnostuneita taioista tms? Tuntuu että se on enemmän naissukupuolen huvia ja ajanvietettä. Liekö olen erehtynyt. Yritän tässä muistella omaa isääni - hänellä taisi olla jotain tuon suuntaisia taipumuksia, mutta hän nyt muutenkin oli kovasti epämies.
Luovuudesta ja mielikuvituksestako tuokin on kiinni? - Koo
kukaan kirjoitti:
Osaako kukaan kertoa, miksi juuri naiset ovat kiinnostuneita taioista tms? Tuntuu että se on enemmän naissukupuolen huvia ja ajanvietettä. Liekö olen erehtynyt. Yritän tässä muistella omaa isääni - hänellä taisi olla jotain tuon suuntaisia taipumuksia, mutta hän nyt muutenkin oli kovasti epämies.
Luovuudesta ja mielikuvituksestako tuokin on kiinni?Miehet on opetettu luottamaan omiin voimiinsa. Ennustajia ja selvänäköijöitä on myös miehissä, mutta jälkimmäisiä enemmän ehkä naisissa. Milloin olisit nähnyt miehen ennustavan korteista? Tosin heittäväthän miehetkin kolikkoa, arpaa ja vetävät pitkää tikkua. Taikurit ovat pääsääntöisesti miehiä. Naiset ovat vain avustajina.
Ehkä naiset ovat herkempiä ja tunteellisempia. Voihan olla, että naisilla on enemmän luovuutta ja mielikuvitusta. Siinäkö syy? Naisissa on ollut aina enemmän noitia kuin miehissä, tai naispuolisia noitia on ainakin tuomittu kuolemaan keskiajalla enemmän kuin miespuolisia kollegoitaan.
Oletetaan, että naiset heikompina tarvitsevat enemmän apua oman itsensä ulkopuolelta. Monet naiset eivät luota itseensä vaan he tukeutuvat mieluummin johonkin vahvempaan voimaan, magiikkaan tai taikakaluihin, verbaalisempina myös loitsuihin. Uskontohan on ollut pitkään miesten hallussa.
Ehkä naiset myös ovat valmiimpia ja avoimempia vastaanottamaan muitakin kuin järkeenkäypiä selityksiä asioille. Eikö niin ajatella yleisesti, etteivät naiset ole yhtä rationaalisia ajattelultaan kuin miehet? Eihän järkiperäinen ajattelu vielä riitäkään selittämään elämää tai muokkaamaan siitä toivotunlaista.
Tarvitaan myös halua, uskoa, toiveita ja tunteita, ja paljon muutakin henkistä... Näilläkin asioilla on merkitystä. Ne ovat ohjaavia voimia, joiden varassa tapahtuu paljon.
- 19,BI
Ehkä se on se kukkia tyynyn alle. miten se juttu menikään? Pitäisikö siitä sitten nähdä unta siitä tulevasta rakkaasta?
- Ginny
Soutuveneellä keräämään rannoilta villejä kukkia, ja illalla saunan ikkunasta kurkistus koivujen sekaan ulos. Ja unelmointia, että jonain päivänä on joku, jonka kanssa rakkaus on molemminpuolista. Siitä se taikuus lähtee ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799