Gymnasieböcker till salu!

Annika

Moi!

Oon tässä miettinyt, että olisko jollain tarvetta ruotsinkielisille lukion kirjoille? Mulla on niitä kotona vino pino, mutta en vaan tiedä missä niistä voisi ilmoittaa... Ehdotuksia? tai ehkä täältä joku käy ruotsinkielistä lukiota (gymnasium)...?

Noh, jään kuulolle ja jos kiinnostusta ilmenee, niin voin sitten käydä läpi, että mitä minulla on...

11

1457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xelectius

Voithan aina kokeilla huutokaupata niitä osoitteessa www.huuto.net. Itselläni ei ainakaan tule nyt muuta mieleen.

• Marko

Varför skrev du på finska om du vill sälja böcker till SVENSKSPRÅKIGA STUDERANDE? *Fattar inte*

• Annika

Därför att där var en fråga till även finskspråkiga, så jag orkade inte börja blanda två språk i samma meddelande... (OK, rubriken...men den var menad att vara fångande) Och så långt jag vet så förstår alla svenskspråkiga finska, eller hur?(eller nästan alla åtminstone :)

Annika (tvåspråkig)

• Marko
        Annika kirjoitti:

Därför att där var en fråga till även finskspråkiga, så jag orkade inte börja blanda två språk i samma meddelande... (OK, rubriken...men den var menad att vara fångande) Och så långt jag vet så förstår alla svenskspråkiga finska, eller hur?(eller nästan alla åtminstone :)

Annika (tvåspråkig)

Man kan inte anta att (nästan) alla svenskspråkiga förstår finska. Jag vet många som inte förstår finska...

Int kan det vara så svårt att blanda två språk i ett meddelande; svenskspråkiga blandar ju (åtminstone) TRE språk ihop: svenska, engelska och finska. Nu var det min tur att generalisera...

• nina

annika, gör en förteckning över dina böcker, utgivningsåret viktigt också. skicka den t.ex. till mig. Om int du ren sålt dina böcker.

dessutom har mina syskonbarn g-böcker som de kanske vill sälja, alt. byta ut.

god fortsättning.
      nina

• Jen

Jag börjar nu första året i gymnasiet,och skulle behöva endel böcker.Skicka lista på böcker (namn,författare,utgivningsår...) till mig! Jag är speciellt intresserad av franska- och tyskaböcker!

• mamma1963

Jag är intresserad! Om du har en lista vad du har, skicka den till mig omgående. Tack! [email protected].

• jazz_
    • Eva H.

Jag säljer begagnade gymnasieböcker, sänd e-post till [email protected] så sänder jag dig listan på böckerna

• Eva H.

Sålde alla böckerna till Gybok.fi, bra ställe att köpa eller sälja begagnade gymnasieböcker!

• Johanna86

Hej!

Jag köper gärna begagnade böcker av dig till min dotter, men vet i skrivande stund inte precis vilka hon behöver för tillfället. Har du en lista på de böcker du har för det första året på gymnasium? Du kan kontakta mig via [email protected]

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6894
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4421
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3786
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3478
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      187
      3419
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2939
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2644
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13