trapani-cefaalu

sinnemännäännn

Näillä palstoilla on moitittu Trapania lomakohteena. Sinne nyt kuitenkin olemme menossa ensi kesän alussa - johtuen Ryanairian halvoista lennoista. Joku kertoi, ettei Trapanissa ole edes kunnon uimarantaa. Jos näin on, niin kannattanee varmaankin vierailla tuolla Cefalussa, jonne suomalaiset matkatoimistotkin vievät asiakkaitaan.
Kuinka siis mennä tuonne Cefaluun? Bussilla, junalla? Kuinka kauan matka kestää ja paljonko se maksaa? Ehdin jo varata viikoksi yöpymistä Trapanista-sen voi vielä perua kuluitta- mutta kannattaisiko sittenkin osan viikosta majailla jossain muualla kuin tuolla Trapanissa? Haluamme ranta-nähtävyys-shoppailu ym. hengailulomaa. Edullisesti!
Jos asiasta tiedät jotain ja haluat asiallisesti vastata, niin kiitän ja kumarran!

8

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usein Sisiliassa

      Tiedän jotain Sisiliasta, Trapanista ja muutamasta muustakin paikasta...

      Ensinnäkin neuvoisin etsimään OIKEAA tietoa jostain muualta kuin tältä valitettavan heikkotasoiselta sivustolta. Mutta asiaan...

      Trapanin seudulla saa oikein helposti kulumaan viikon mutta auton vuokraus olisi suositeltavaa. Huomattavasti Cefalua lähempää löytyy upeita rantoja esimerkiksi San Vito Lo Caposta ympäristöineen. Päiväretkiä Trapanista voi helposti tehdä myös Isole Egadille (Favignana, Levanzo ja Marettimo), satamasta lähtee lauttoja useamman kerran päivässä eikä matka kestä kauan saati maksa paljoa.

      Jos vuokraatte auton vaikka muutamaksikin päiväksi voitte helposti tutkailla tuota Sisilian länsipuolta jossa näkemistä riittää kyllä. Busseillakin toki pääsee helposti esim. Palermoon (juna on paljon bussia hitaampi) mutta itse olen kokenut autolla liikkumisen Sisiliassa ehdottoman käteväksi. Liikenne ei ole mitenkään mahdotonta Palermon ja Catanian keskusta-alueita lukuunottamatta (noissakin olen itse ajanut ilman suurempia murheita).

      Kannattaa googlailla avoimin mielin, myös muilla kuin suomalaisilla sivustoilla. Suomen kielellä Sisiliassa ei kuitenkaan pärjää... :-)

      • sinnemännäänn

        Kiitos vastauksestasi. Tuota San Vito Lo Capoa pitää harkita sekä mahdollisesti auton vuokrausta. Olen kyllä googlaillut englannin ja saksan kielisillä sivuilla, mutta mistään englannin kielistä keskustelupalstasta minulla ei ole mitään tietoa. Olisiko sinulla ehdottaa jotain.


      • kesääodotelllessa

        Tässä yläpuolella mainittiin saaret Favignanan, Levanzo ja Marettimo. Mitä niistä saarista suosittelisit päiväretkikohteeksi? Haluaisin vain hengailla, katsella ihmisiä, olla rannalla ja ehkä katsoa jonkin nähtävyyden, jos niitä siellä on.


    • Palermo-Cefalu

      Ota Palermosta hotelli, Trapanin kentältä lähtee bussi Palermoon, matka kestää noin 90 minuuttia, menopaluu oli n. 25€. Palermosta pääsee junalla 45-60 minuutissa Cefaluun. Noin kerran tunnissa menee juna, hinta n. 5-7€. Me olimme Palermossa hotellissa (viikko 400€) josta käveli muutamassa minuutissa rautatieasemalle, ja muutenkin kuljimme kävellen joka paikkaan kun lähes kaikki paikat olivat kävelymatkan päässä.
      Palermosta pääsee myös Mondellon rannalle bussilla, matka kestää noin puoli tuntia.

    • sallusiini

      Kirjoitin jo tuohon toiseen ketjuun Trapanista positiivisesti, mutta ehkä et sitä huomannut. Olimme siellä lokukuun viimeisen viikon ja vaikka ei ollut enää sesonki eikä iltaisin varsinkaan kovin lämmin, olin tosi tyytyväinen reissuun. Trapani on mukava n. 70 000 asukkaan kaupunki, jossa on ihan kelpo ranta (itsekin uin lähes päivittäin), muutamia kivoja kävelykatuja, hyviä ravintoloita ja kaunistakin. Lähellä Egadi-saaret, joille pääsee tunnin välein laivalla, Ericen keskiaikainen kaupunki, minne pääsee köysiradalla. Lisäksi junalla pääsee ihan minne vaan ja bussilla myös. Bussilla pääsee ainakin läheiselle hienolle uimarannalle (Jossa kuvattu osa elokuvasta "Oceans twelve", muistaakseni). Cefalu:hun pääsee junalla ainakin menemällä ensin Palermoon ja siellä junaa vaihtamalla Cefaluhun. Mutta me kyllä viihdyttiin ihan Trapanissakin. Vanha kaupunki on kiva, kalatori elämys. Toski kaikki riippuu siitä, mitä lomalta kaipaa, että toisen kokeumkset on aina toisen omia.

    • leffaaa

      Mikä mahtaa olla tuon uimarannan nimi, jossa tuo elokuva on kuvattu?

      • favignana

        Se on justiinsa tuo San Vito Lo Capo. Sinne pääsee bussilla kesällä useita kertoja päivässä, jos kaipaa semmosta huippuhienoa rantaa! Tosiaankin Trapanin rantakin on ihan kiva, puhumattakaan kaupungista.


    • Reissuli

      Mekin päädyimme lähtemään Trapaniin ensi kesänä. Hotellina Baia Mulini, sijaitsee hiekkarannalla Trapanin pohjoispuolella ja hotellissa vielä uima-allas eli eiköhän rantaa löydy. Myös Trapanin eteläpuolella näkyi olevan hyviä hiekkarantoja. Itseä ei kauheasti turistirysät kiinnosta eli luulen että tulee kiva reissu ja ainahan lomalla on mukavaa:-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      60
      770
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe