Haluaisin ainoastaan pehmustetun sängynpäädyn patjan kanssa. Täytyykö teettää erikseen vai onko joku nähnyt jossain? Olen googlannut mutta en löydä mistään.
Mistä pehmustettu sängynpääty?
9
1809
Vastaukset
- Näin teet itse
Ei sen tekeminen itse ole kovin vaikeaa. Hanki sopivan kokoinen (tarvittaessa muotoonsahattu) vanerilevy, halpa vanutäkki ja mieleistäsi kangasta sekä niittipyssy (eli sellainen rautakaupasta saatava teollisuusnitoja). Ja tietysti jotain, jolla kiinnittää se seinään, jos pääty on kovin korkea (niin, että patja ei tue sitä tarpeeksi).
Pingota ensin täkki levyn päälle ja niittaa takapuolelta reunan läheltä muutamasta kohdasta kiinni, jotta pysyy paikoillaan. Sitten pingota päälliskangas ja niittaa kunnolla paikoilleen. Leikkaa taustalta liiat kankaat pois - takaosaahan ei kukaan näe kun se on seinää vasten.
Englanninkielisiä ohjeita (googlaa "upholstered headboard do it yourself"):
http://interiordec.about.com/cs/diybedroom/ht/ht_uph_headboar.htm
http://www.diynetwork.com/how-to/how-to-create-a-fabric-headboard/index.html
(ohje nappikoristeiseen päätyyn)
Ja englanninkielinen ohjevideo (malli on vähän neliötä monimutkaisempi, mutta samat työtavat pätevät):
http://www.youtube.com/watch?v=yAKxjoi74VE
Tietysti voit teettääkin, mutta halvemmaksi tulee, jos teet itse (tai pyydät vaikka kaveria auttamaan, jos luulet että et osaa itse). Ja saat varmasti mieleisen näköisen ja värisen. :) - ====================
Kiitos vinkeistä! En ole niin kovin tee-se-itse-ihminen, mutta katsotaan :-)
- verhoiltupääty
Kokeile soitella Unijukkaan.
- Jankka
meil on patja vasten seinää sängynpäätynä, on hyvännäköinen ja äärimmäisen helppo kuvioida esim peitteellä eikä maksa paljon..eli toimii!;-)
- kultukimalle
Hei, mun kaveri teki itse jonkun tollasen vaahtomuovisysteemin, eli ilmeisesti ei ollut mitään vanerilevyjä vaahtomuovin ja seinän välissä, ja niillä homehtu seinä tuon vaahtomuovin alta!
- pääty
sotkassa myydään valmiita pehmustettuja sängynpäätyjä
- päädyllinen
Kyllähän niitä valmiina myydään, mutta jos on yhtään tee-se-itse ihminen, niin helposti semmosen itekin tekee. Valmiit maksaa helposti 200€. Omani tein itse ja tarpeet makso alle 50€.
Lastulevy sirkkelillä oikeaan kokoon. Sit laitoin reunoihin takapuolelle rimat luomaan vaikutelmaa paksummasta päädystä. Kangaskaupasta vanua päälle spray liimalla kiinnittäen, ettei ala roikkumaan ja myös reunoista kiinni niitelillä. (Sprayliimaa voi käyttää, jos on paikka, missä sitä voi suihkia. Asuntoa sillä ei kannata sotkea). Sitten vain valittu kangas raksanitojalla pinkeelle päälle. Hyvin pysyy runkopatjojen ja seinän välissä paikallaan.
- nitoja-nix
Osta koristetyynyjä ja nido ne johonkin levyyn kiinni.
- kiitos
Sängynpäätyä itsekin pohdin. Hei, toi oli loistava idea, nitoja-nix, tänks!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342