Sijaislapsi adoptoitavaksi?

bjhahrg

Olisiko kenelläkään tietoa, voiko huostaanotetun lapsen antaa adoptoitavaksi vanhemmalla iällä (nyt 5v)?
Lapsi oli syntyessään ns.äpärä ja olisin hänet jo silloin antanut adoptoitavaksi, mutta lapsen isä ei suostunut.
Kotona ei isän alkoholiongelman vuoksi voinut lasta kasvattaa, enkä ole ollut missään vaiheessa häneen kiintynyt.
Nyt lapsen isä on kuollut ja minä en halua olla missään tekemisissä koko kersan kanssa.
Nykyiseen sijaisperheeseen en häntä halua adoptoitavaksi, koska sukulaiset tietävät missä lapsi on ja saattaisivat ottaa yhteyttä.
Jos saisin lapsen adoptioon toiselle puolelle suomea, voisin sukulaisille kertoa hänen kuolleen ja saisin jatkaa elämääni kaikessa rauhassa.

Onko kenelläkään tietoa?

7

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekäs ääliö

      Jos lapsi on asunut ja kasvanut nykyisessä sijaisperheessä, miksi haluat järkyttää häntä siirtämällä uuteen paikkaan. Onko sijaisperhe halukas adoptoimaan hänet ?

      Anna lapsen tavata biologisia sukulaisiaan. J

      • Duubadaaba

        mut sijaisvanhemmuuden tarkoitus ei ole adoptoida lasta, vaan antaa lapselle tukea kehitystä. Musta tuo olisi ihan resurssejen tuhlausta. Jos äiti suhtautuu välinpitämättömästi lapseensa se on helpompaa laittaa adoptioon. Adoptio perheessä tulee uusia sukulaisia, isovanhempia jne.


    • järkyttynyt

      etkö ole vähän itsekäs!!! se että et itse halua lasta ei tarkoita että sinulla on oikeutta riistää lapselta kaikki läheiset! selvästikkin lapsi jotain merkitsee koska hänen läsnäolo häiritsee jos et välittäis et välittäis vaikka naapurillasi olisi hänet. itse ottaisin lapsen mielelläni mutta ajatteleppa tarkasti päätöstä lähettää lapsi kauas ja anna suvun tutustua häneen heillä on siihen oikeus.

    • ap

      Lapsi ei merkitse minulle yhtään mitään, eikä kukaan sukulaisistakaan ole häntä halukas tapaamaan.
      Minua ei lapsen järkyttyminen paikan vaihdosta pahemmin kiinnosta, koska olen hänen takiaan joutunut järkyttymään aika monissa asioissa ja paljon.
      Kyselin vain neuvoja, eikö ihmisellä olisi oikeus aloittaa elämä puhtaalta pöydältä, ilman selittelyjä tästä kersasta?
      Kuten sanottu, olisin antanut hänet jo lapsena adoptioon, mutta se ei ollut lapsen isän vuoksi mahdollista.
      Abortinkin olisin tehnyt, jos olisi ollut siihen mahdollisuus.
      Nykyiseen sijaisperheeseen lasta en anna adoptoitavaksi missään tapauksessa.

      • järkyttynyt

        mitä ihmeen vikaa on nykyisessä sijaisperheessä?????


    • vaihda maata

      Suosittelen,että muutat toiselle puolelle maapalloa, esim. Intiaan tai Kambodzaan. Moni rikollinen lymyilee siellä oman maansa poliisia paossa, mikset sinäkin voisi elellä siellä paossa lastasi..

    • onnellisesti.

      Kyllä sen voi adoptoida. Voi olla että sijaiskoti ei adoptoi niin joku muu sen adoptoi. Kyllä ottajia löytyy. Ehkä se on järkevin ratkaisu. Tuttava perheellä oli sijaislapsi vuoden, pieni poika, mut se meni adoptioon, koska biologinen äiti laittoi lapsen adoptioon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2561
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      192
      1642
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1424
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1149
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      223
      1016
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      720
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    Aihe