mikä sukunimi

n

olemme tässä alkaneet suunnittelemaan häitä. Sukunimi ongelma tässä on vielä päällä. Ongelma on että mieheni haluaa että meillä olisi sama sukunimi. No se on tietysti ihan järkevä toive. En aio luopua sukunimestäni ja miksi ihmeessä minun pitäisi. Pidän omasta nimestäni. Mies ei kuitenkaan halua ottaa minun sukunimeäni. Mies ei myöskään halua omaa sukunimeään..joten taitaa tässä olla vielä mietittävää asian suhteen..Näimme kuitenkin paljon vaivaa pojallemme nimeä valitessamme että etunimi sointuu minun sukunimeni kanssa. Pojallamme siis minun sukunimi..mielenkiintoiseksi menee :)

7

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghkkff

      jokaiselle oma nimi... nykyajan yksilöllisyyttä...

    • Exän nimellä vaimona

      Tuntuisi kyllä aika luonnolliselta, että mies ottaisi saman nimen kuin sinulla. Olisitte sitten koko perhe samalla nimellä.

      Ehkä mies vielä muuttaa mieltään.

    • minun mielipide

      Taidan olla vanhanaikainen, mutta mielestäni vaimolle on kunnia saada ottaa miehensä sukunimi, ja itse en ole edes harkinnut oman nimen pitämistä. Ja jos mies vaihtaa nimensä vaimon sukunimeen, ei hän ole perheen isäntä. Ymmärrän kyllä jos nainen haluaa pitää MYÖS oman sukunimensä, etenkin jos nimi on harvinainen tms.
      Ja tämä oli vain minun mielipiteeni, eli ei tarvitse kimpaantua tästä.

      • toinen mielipide

        Pääasia, että ette ota niitä helkkarin typerän kuuloisia kaksoisnimiä, vaikka se muoti taitaakin olla jo mennyttä.


    • nimiExPertti

      > Mies ei kuitenkaan halua ottaa minun sukunimeäni. Mies ei myöskään halua omaa sukunimeään

      Puhelinluettelosta vaan umpimähkään etsimään uutta yhteistä sukunimeä sitten.

    • niminimi

      kumpikin pitää oman nimensä ja pojan sukunimi pysyy sinun mukaasi. Tuli muuten mieleen. Jos vanhemmat ottavat uuden sukuniemen (eri sukuniemen kuin lapsella), mitä pykäliä on lapsen sukuniemen vaihdossa. Ei se varmaankaan automaattisesti muutu vanhempien mennessä naimisiin, vaikka olisi kyseessä biologiset vanhemmat. Lapsi on kuiten "rekisteröity" jo omalla sukuniemellään. Kysyn vain, koska en tiedä.

    • Virallista hommaa

      Lapsen sukunimi ei vaihdu ellei sitä virallisesti vaihdeta. Ei vanhempienkaan sukunimi vaihdu ellei sitä virallisesti vaihdeta. Aika usein vielä vaihdetaan samassa yhteydessä, kun vihitään.
      Jos haluaa ihan jonkun uuden nimen, niin se kai yleensä kannattaa vaihtaa toiselle puolisolle jo ennen vihkimistä. Puhelinluettelossa olevat sukunimet eivät käy, koska kaikki sukunimet on Suomessa suojattu lailla. Jos omasta sukuhistoriasta löytyy hyvä nimi, niin esimerkiksi isovanhempien nimen voi ottaa käyttöön. Väestörekisteristä saa tietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe