olemme tässä alkaneet suunnittelemaan häitä. Sukunimi ongelma tässä on vielä päällä. Ongelma on että mieheni haluaa että meillä olisi sama sukunimi. No se on tietysti ihan järkevä toive. En aio luopua sukunimestäni ja miksi ihmeessä minun pitäisi. Pidän omasta nimestäni. Mies ei kuitenkaan halua ottaa minun sukunimeäni. Mies ei myöskään halua omaa sukunimeään..joten taitaa tässä olla vielä mietittävää asian suhteen..Näimme kuitenkin paljon vaivaa pojallemme nimeä valitessamme että etunimi sointuu minun sukunimeni kanssa. Pojallamme siis minun sukunimi..mielenkiintoiseksi menee :)
mikä sukunimi
7
171
Vastaukset
- ghkkff
jokaiselle oma nimi... nykyajan yksilöllisyyttä...
- Exän nimellä vaimona
Tuntuisi kyllä aika luonnolliselta, että mies ottaisi saman nimen kuin sinulla. Olisitte sitten koko perhe samalla nimellä.
Ehkä mies vielä muuttaa mieltään. - minun mielipide
Taidan olla vanhanaikainen, mutta mielestäni vaimolle on kunnia saada ottaa miehensä sukunimi, ja itse en ole edes harkinnut oman nimen pitämistä. Ja jos mies vaihtaa nimensä vaimon sukunimeen, ei hän ole perheen isäntä. Ymmärrän kyllä jos nainen haluaa pitää MYÖS oman sukunimensä, etenkin jos nimi on harvinainen tms.
Ja tämä oli vain minun mielipiteeni, eli ei tarvitse kimpaantua tästä.- toinen mielipide
Pääasia, että ette ota niitä helkkarin typerän kuuloisia kaksoisnimiä, vaikka se muoti taitaakin olla jo mennyttä.
- nimiExPertti
> Mies ei kuitenkaan halua ottaa minun sukunimeäni. Mies ei myöskään halua omaa sukunimeään
Puhelinluettelosta vaan umpimähkään etsimään uutta yhteistä sukunimeä sitten. - niminimi
kumpikin pitää oman nimensä ja pojan sukunimi pysyy sinun mukaasi. Tuli muuten mieleen. Jos vanhemmat ottavat uuden sukuniemen (eri sukuniemen kuin lapsella), mitä pykäliä on lapsen sukuniemen vaihdossa. Ei se varmaankaan automaattisesti muutu vanhempien mennessä naimisiin, vaikka olisi kyseessä biologiset vanhemmat. Lapsi on kuiten "rekisteröity" jo omalla sukuniemellään. Kysyn vain, koska en tiedä.
- Virallista hommaa
Lapsen sukunimi ei vaihdu ellei sitä virallisesti vaihdeta. Ei vanhempienkaan sukunimi vaihdu ellei sitä virallisesti vaihdeta. Aika usein vielä vaihdetaan samassa yhteydessä, kun vihitään.
Jos haluaa ihan jonkun uuden nimen, niin se kai yleensä kannattaa vaihtaa toiselle puolisolle jo ennen vihkimistä. Puhelinluettelossa olevat sukunimet eivät käy, koska kaikki sukunimet on Suomessa suojattu lailla. Jos omasta sukuhistoriasta löytyy hyvä nimi, niin esimerkiksi isovanhempien nimen voi ottaa käyttöön. Väestörekisteristä saa tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768