Törkeä virhe, vai oliko?

Jopel

Käväisin läheisessä Pismassa ostoksilla ja maksoin parinkympin ostokseni satasen setelillä.

Kassaneiti antoi takaisin viidestäkympistä.

Kun pidin kättäni odottavasti auki, niin hän sanoi. "Ai niin, sehän oli satanen."
Johon minä. Olipa törkeä virhe.
"Anteeksi, sanoi tyttö. En minä sitä tahallani tehnyt."

Kotona kuitenkin huomasin, että kassakuitista oli repäisty alaosa pois, eli se, josta näkyy mm. mikä kassa oli kyseessä.

No, joka tapauksessa, päätin olla vastakin terävänä maksessani ja lasken rahat, mitä saan takaisin.

7

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loppu hyvin ?

      Siitä kannattaa ilmoittaa sen marketin päällikölle, on tapahtunut minullekin ja takana ollut mies pyysi odottamaan kun hän tulee kassan ohi.
      Kertoi että se on selvää epärehellisyyttä
      Kassakuitissa on aina millaisella rahalla maksat ja se mitä tulee takaisin, ja jää sinne tilitys rullalle kopio, jonka voi tarkistaa kun klo aika on muistissa.

    • Makriina ek

      Tarkistan aina kuitin. Isäntäkin on vihdoin oppinut, kun on pannut merkille, kuinka usein joutuu kysymään tarkennuksia kassalta. Varsinkin erikoisihmealennukset ovat usein vain hyllyn reunaan merkitty. Kassassa on vakihinnat. Jollei katso kuittia, jää usein alennukset saamatta.

      Kauppaan ei mielestäni kannata edes viedä satasen seteliä. Kukapa sellaisen edes tunnistaisi, kun ottomatista tipahtaa aina kakskymppisiä. Isompia rahoja ei moni edes näe ikinä.

      Niin ehkä kävi tämänkin kassaneidin kanssa. :)

    • äösfdljm
    • Jopelunohtikirjata

      Tallinnassa on kuulemma tapahtunut, että lihakaupassa on tarjous "saat samaan hintaan lenkin tätä makkaraa." Kun asiakas hyväksyy tarjouksen, heittää kauppias, kuin huomaamattaan, sen lenkin samaan vaakaan sen muun ostoksen kanssa ja niinpä lenkille saattaa tulla jopa kaksinkertainen hinta normaaliin verrattuna.

      Meillä en ole tuota kikkaa vielä huomannut.

    • havumetsien mies

      Vain kirpputoreilla maksan ostoksia käteisrahalla. Muuten käytän pankkikorttia.
      En ole vuosiin edes käsitellyt sadan euron seteliä ja tänä vuonna ehkä kerran viisikymppistä.

      Jos rahat säilyttää pankissa eikä tyynyn alla, niin miksi ei sitten hanki pankkikorttia ja käytä maksaessaan sitä?

      Ikäihmisen helpoin maksuväline on pankkikortti.

      • Kyllä minäkin tykkään mielummin vingutta muovia, kuin kahisuttaa seteliä.
        Käteistä rahaa liikkuu kuitenkin jonkin verran markkinoilla.
        Meillekin tuo satanen tuli, kun myytiin tarpeettomia tavaroita ja ostaja maksoi käteisellä.

        Minun mielestäni kauppojen kassoilla näkyy aika usein käteisellä maksajia.
        Tuleekohan nekin rahat näppeihin samalla tavalla, kuin minulle, vai olisiko kyse pimeästi hankitusta tulosta?


      • valon-lapsi
        Jopel kirjoitti:

        Kyllä minäkin tykkään mielummin vingutta muovia, kuin kahisuttaa seteliä.
        Käteistä rahaa liikkuu kuitenkin jonkin verran markkinoilla.
        Meillekin tuo satanen tuli, kun myytiin tarpeettomia tavaroita ja ostaja maksoi käteisellä.

        Minun mielestäni kauppojen kassoilla näkyy aika usein käteisellä maksajia.
        Tuleekohan nekin rahat näppeihin samalla tavalla, kuin minulle, vai olisiko kyse pimeästi hankitusta tulosta?

        Ihmeellistä, kuvitella käteisen pimeäksi?
        Minulla on aina tapana maksaa käteisellä. Silloin tiedostan, kuinka paljon paljosta on vielä jäljellä, ja nautin.

        Kivaa olla käteisen omistaja, tuohta takataskussa, tarpeeks, ettei ********* taivu.

        *itse tähditetty*


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe