Floppasiko Valon maa?

helsingin helle

35

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bertta täti

      Ei flopannut jos omassa genressään myy ihan hyvin, kuten että on yleensä myyntilistoilla edelleenkin?
      Top 10 albumit / singlet netAnttila Iskelmä
      1 Pahalta piilossa Suvi Teräsniska
      2 Valon maa Katri Helena
      3 Mä jään Eini
      4 Kaikki tiet Jorma Kääriäinen & Riku Niemi Orchestra
      5 Tulkoon joulu Suvi Teräsniska
      6 4 Freeman
      7 Uneni kaunein - parhaat 2005 - 2011 Johanna Kurkela
      8 Valaise yö - Lauluja elämää suuremmasta Kari Tapio
      9 Olen suomalainen - 44 huippuhetkeä 1972 - 1992 Kari Tapio
      10 Valtava maailma Neljänsuora

      • katri-fani

        Älähän hättäile vielä " helsingin helle". Tämähän on vasta alkua, antaahan ajan näyttää miten se myy...


      • voi, voi
        katri-fani kirjoitti:

        Älähän hättäile vielä " helsingin helle". Tämähän on vasta alkua, antaahan ajan näyttää miten se myy...

        ei tullu häitä


      • hurre
        katri-fani kirjoitti:

        Älähän hättäile vielä " helsingin helle". Tämähän on vasta alkua, antaahan ajan näyttää miten se myy...

        Ei hyvältä näytä.Katri 28 virallisella listalla.miksi tässä näin kävi? Odotukset olivat niin suuret.


      • katri-fani
        hurre kirjoitti:

        Ei hyvältä näytä.Katri 28 virallisella listalla.miksi tässä näin kävi? Odotukset olivat niin suuret.

        Jaa,a sanoppa se?? Olen todella ihmeissäni ja pettynyt, sillä odotin tältä levyltä paljon!! Pidän tästä kyllä itse kovasti:-):-)


    • r.moore

      aloitus on provo

      • helsingin helle

        Ei sen nyt tarkoitus varsinaisesti ollut provo olla, mutta ajattelen vain kun ajattelee miten pitkään tätä levyä on hehkutettu. Vuosi sitten marraskuussa tuli medioihin tieto että Katri Helena vaihtaa levy-yhtiötä nuorekkaaseen Hype Recordsiin. Siitä alkaen on Valon maa tehnyt tuloaan ja spekuloitu miten paljon Katrin tyyli tulee muuttumaan levy-yhtiön tyylinmukaiseksi. Nyt viime kuukausien yhteishaastattelut Liimataisen kanssa jonka keskeisin teema että "uusi levy ilmestyy ihan kohta" ja kihlat otetaan jos levy myy yli 10.000...näillä perusteilla levyn pitäisi olla vähintään levymyyntilistojen ykkönen eli näyttäisi ettei ihan niin myytävissä Suomen kansa kuitenkaan ole.

        En ole vielä Valon maa levyä kuullut kokonaan, mutta jossain vaiheessa sen hankin. Mitä mieltä yleensä olette, onko se hyvä kokonaisuus ja löytyykö siltä varsinaista hittibiisiä? Musiikki on kuitenkin se kaikista tärkein juttu eikä nämä ulkomusiikilliset seikat.


    • r.moore

      kannattaa ostaa itselle. Valon maa on Katri Helenan paras levy, tähän saakka. Siinä on yli puolet näitä "hittibiisejä".

      • Katri-fani

        Olen tismalleen samaa mieltä!!! Valon maa on ehdottomasti Katrin paras albumi kautta aikain, vaikka hyviä toki on paljon muitakin? Jos haluaa kuunnella laadukasta kotimaista musiikkia ja tykkää K-H niin kannattaa hankkia tämä levy. Se on nimittäin TÄYSI 10


      • hessuli hei

        tyttö vie poiiiikaaaaaa!Paras biisi , varsinkin välisoitot.Tulee mieleen Tapio Rautavaara ja Hummani hei!Kopoti, kopoti.....


      • jk
        hessuli hei kirjoitti:

        tyttö vie poiiiikaaaaaa!Paras biisi , varsinkin välisoitot.Tulee mieleen Tapio Rautavaara ja Hummani hei!Kopoti, kopoti.....

        Tyttö vie poikaa tuo mieleen Katrin Vie minut albumin, joka tähän mennessä Katrin paras kokonaisuus. Hyvä on tämä uusinkin. Seuraava sinkku voisi olla juuri tuo Tyttö vie poikaa ja Kaihonkukka, molemmissa hittiainesta. Ovat ikäänkuin helpommin ainakin omaan jakeluuni meneviä. Vieras sisar ja Raja ovat hienoja teoksia, jotka aukenevat usean kuuntelukerran jälkeen. Älä tule minun merelleni on mulle liian fiiniä. Sovittamalla toisin olisi tullut parempi lopputulos. Kaikki muut siis ovat minusta hyviä, Katrille sopivia kokonaisuuksia.


    • oh hoh

      Eipä taida hääkellot soida tällä vauhdilla.

      • Auringon Silta

        Voi oikeastaan sanoa että floppasi. Katri Helenan musiikin ystäville levyllä on varmasti hyvät hetkensä, mutta ongelmana on ennenkaikkea se että levyltä puuttuu hittibiisit. Harvat kappaleet tänä päivänä ylipäätään nousevat hiteiksi. Mitkä ylipäätään ovat niitä vuoden 2011 klassikoita joita kuunnellessa haikaillaan tippa linssissä 30 vuoden päästä?


      • Langaton
        Auringon Silta kirjoitti:

        Voi oikeastaan sanoa että floppasi. Katri Helenan musiikin ystäville levyllä on varmasti hyvät hetkensä, mutta ongelmana on ennenkaikkea se että levyltä puuttuu hittibiisit. Harvat kappaleet tänä päivänä ylipäätään nousevat hiteiksi. Mitkä ylipäätään ovat niitä vuoden 2011 klassikoita joita kuunnellessa haikaillaan tippa linssissä 30 vuoden päästä?

        nehän on näitä nuoremman sukupolven levytyksiä..Chisu,Jenni Vartiainen. Laura Närhi, Suvi Teräsniska ym,ym onhan näitä Murusia ja muita.
        Kyllä se niin on , että vaikea on vanhemman naispuolisen artistin nousta nuorempien kanssa taistelemaan suosiosta.Vaikkakin olisi ollut suurikin stara aiemmin.Se vain on totuus tässä asiassa.Kaikella on aikansa.


      • katri-fani
        Langaton kirjoitti:

        nehän on näitä nuoremman sukupolven levytyksiä..Chisu,Jenni Vartiainen. Laura Närhi, Suvi Teräsniska ym,ym onhan näitä Murusia ja muita.
        Kyllä se niin on , että vaikea on vanhemman naispuolisen artistin nousta nuorempien kanssa taistelemaan suosiosta.Vaikkakin olisi ollut suurikin stara aiemmin.Se vain on totuus tässä asiassa.Kaikella on aikansa.

        Tuohan on ihan totta! Tänäpäivänä on suuressa suosiossa tämänpäivän suosikit, kuten Katri oli aikoinaan... Mutta kai Katri saa kuitenkin levyttää edelleen ja jatkaa laulamista, hei haloo ihmiset??? Koko ajan on käynnissä ihmeellinen floppaus juttu ja vertailu myynnin osalta, ihme homma. Jos täällä olisi vain nämä muutamat hurjasti myyvät,niin olisi se kovin yksipuolista meininkiä... Jos joku otti tosissaan sen 100 tuhannen myyntijutun, jonka Katri huumorilla heitti, niin se saa pitää itseään tyhmänä ja huumorin tajuttomana. Kultaa kun tulisi, olisi kiva... Jollei niin levy on minulle mieleinen kuitenkin!!!!!!!


    • jaskan kaveri

      Katri Helenalla on niin komea "katalogi" levyjä ja levytettyjä ja menestyneitä kappaleita että hän voi levyttää nykyään ihan mitä tahtoo. Niin kuin nyt tämän uudenkin. Hän nyt sen levytti, hienon kokonaisuuden. Ostaa ken tykkää ja jää paitsi jos niin tahtoo. Se Ääni ja Legenda on edelleen keskuudessamme, konserteissa voitte sen todistaa. Menkää kuuntelemaan.

      • Oli miten oli!

        Puhut vähän,mutta se kaikki mitä ulos tulee on täyttä asiaa!! Hänellä on jopa varaa ns. "sooloilla" Jos niikseen tulee!!! Uusi levy on hieman erinlainen,kun mihin suuri yleisö on tottunut,ja vaatii myöskin kuuntelijalta ymmärrystä kuunnella kokonaisuutta uudesta näkökulmasta. Sanoisin onnistunut kokonaisuus - mielestäni - Kiertueella tullaan käymään ilmanmuuta.

        Hyvää Joulua kaikille palstan lukijoille!!!


    • poika ja kahvikuppi

      oliko se Tommin heittämä luku siis 10 000 vaiko 100 000 kpl? Ei missään nimessä myy 100 000 kpl. Mikään levy suomalainen varsinkaan ei enää myy sellaisia määriä. 90-luvulla olisi ehkä vielä saattanut onnistuakin, kun CD-levyjä myytiin ihan erilailla kuin nykyään.
      Jotkut tavaratalotkin on muuten luopuneet musiikkiosastoistaan kokonaan... lisäksi tuttava kävi joulun alla New Yorkissa, ja kertoi ettei löytänyt CD-levyjä enää ollenkaan! Levykaupat lakkautettu! Suuri on murros meneillään musiikkialalla!!

    • SisarSisar

      Katri Helena voi tehdä kutakuinkin just sellaisen levyn kuin itse haluaa. Hänellä on jo kaikki. Tällä levyllä on henkistä syvyyttä, kuten Vieras sisar-laulussa. Ja on ollut jo aiemmillakin levyillä, ei nämä Katrin laulut ole enää mitään pilipali-rimputuksia. Niissä on sanomaa ja uskon, että Katri tuo tätä henkisyyttä yhä vahvemmin esiin työssään. Ihanaa, että on Katrin kaltaisia rohkeita ihmisiä!!

      • mokako

        Ja rahaakin on jo niin paljon, että on aivan sama myykö levy vai ei .kunhan itse on tyytyväinen ja saa nauttia tuotoksistaan.Vanhempi ihminen arvostaa eri asioita kuin nuoremmat.Mutta toisaalta, kyllä pitäisi pikkuisen ajatella maksavia kansalaisia ja sitä mitä he haluavat, ettei aivan lähdetä poukkoilemaan miten sattuu.Joku voi olla pettynytkin tähän levyyn.Ajatelkaapa sitä.


      • katri-fani

        Tuli tässä mieleen, että on näillä nyky suosikeilla vielä PIIITKÄ piiitkä matka siihen suosioon mikä Katrilla on ollut näiden pian 50- vuoden aikana. Kyllä sen muutaman vuoden laulelee, jopa kymmenenkin vähän yks jos toinenkin...mutta kun aletaan puhua 50v niin siinä on "pudonnut" jo porukkaa pois matkan varrelta (enkä tark. Pois nukkuneita). Niin että kyllä nämä meidän suuret, jo 60-luvulla uransa aloittaneet ja vieläkin kuvioissa mukana olevat saavat ainakin minulta syvän kumarruksen!!! Ja tietysti ennenkaikkea oma ihana suosikkini: Katri Helena Hyvää uutta vuotta sinulle. Odotan tulevaa konserttiasi valtavasti:-)


      • katri-fani
        mokako kirjoitti:

        Ja rahaakin on jo niin paljon, että on aivan sama myykö levy vai ei .kunhan itse on tyytyväinen ja saa nauttia tuotoksistaan.Vanhempi ihminen arvostaa eri asioita kuin nuoremmat.Mutta toisaalta, kyllä pitäisi pikkuisen ajatella maksavia kansalaisia ja sitä mitä he haluavat, ettei aivan lähdetä poukkoilemaan miten sattuu.Joku voi olla pettynytkin tähän levyyn.Ajatelkaapa sitä.

        Katrin levy oli kuuntelussa yhden viikonlopun ajan Iskelmässä!!! Sieltä olisi sopinut kuunnella, ettei tarvitsisi olla jälkeenpäin pettynyt:-( Sieltä minäkin sen ensimmäisen kerran kuulin... Ja IHASTUIN ikihyviksi:-)


    • Pasi K.

      Jos katsotaan näitten uusien huippusuosittujen laulajatähtien (Jenni Vartiainen, Suvi Teräsniska, Chisu, Laura Närhi ja Anna Puu) albumien myyntilukuja, niin eivät nekään ole myyneet 100000 kpl/albumi. Ainoa poikkeus on Jenni Vartiaisen "Seili"-albumi, jota on myyty n. 125000 kpl. Muitten albumien myynti on siinä 30000 - 70000 kpl/albumi. Ja jo vähän pidempään mukana olleiden artistien hyvin menestyvät albumit myyvät yleensä 10000 - 20000 kpl/albumi. Joten tuo Tommi Liimataisen 100000 kpl heitto oli vitsiksi tarkoitettu.

      Uskon, että Katri Helenan "Valon maa" - albumi tulee saavuttamaan kultalevymyynnin (eli 10000 kpl) ja hieman ylittämäänkin sen vuoden 2012 aikana. Albumi on edelleen myös listoilla, vaikkei nyt ihan kärkijoukossa. Hyvä saavutus lähes 50 vuotta mukana olleelle artistille, joka edelleen kuuluu musiikkimaailmamme huippuihin (katsotaanpa näitten nykyisten uusien tähtien albumien myyntilukuja sitten 40 - 50 vuoden kuluttua). Joten "Valon maa" ei ole flopannut. Ja albumin loistavuuteenhan ei myyntiluvut vaikuta.

      • katri-fani

        Niinpä... se on aivan totta, ettei levyn loistavuuteen myyntiluvut vaikuta, jotenkin vaan harmittaa, ettei näin UPEA levy myy paremmin!!! Katrilla itselläänkin on levyjä, jotka eivät yllä tämän uuden levyn tasolle ja silti ovat myyneet huomattavasti paremmin... monista muista laulajista nyt puhumattakaan! Kuuntelin juuri tuossa Valon maa albumin ja oikein kylmät väreet meni selkää pitkin: niin IHANA levy se on!!! Olen todella iloinen, että Katri teki tämän levyn:-):-):-)


    • .tarkkailija.

      olen A-kirjaimella alkavassa tavaratalossa huomannut, että uudetkin äänitteet pudotetaan yllättävän nopeasti; jo muutaman kuukauden päästä julkaisusta hintaluokkaan 7,90. Viime kesänä oli kampanja kesä-elokuussa 3 CD:tä 20 euroa. Todennäköisesti myös tulevana kesänä.
      Uskon, että kultaa tulee myymään, mutta vie aikaa.

      • Hotodoko

        Kyllä floppas, pakko se on kaikkien myöntää.Eikä tässä auta vaikka kuinka hakisi positiivisia asioita , niin tosihan se on.Levyltä odotettiin paljon, mutta menestys/myynti ei ollut kuitenkaan sitä mitä odotettiin ja toivottiin.No, tämä on nyt kokeiltu ja opetus lienee se , että suutari pysyköön lestissään.


    • r.moore

      No jo on ihme kirjoitus Hotodokolta, ihan jamikuzzia koko juttu. Minä sain levyltä enemmän kuin odotin. En odota tällaiselta suurelta tähdeltä kuin Katri Helena on, enää uusia Puhelinlankoja lauluineen vaan juuri tätä mitä saimme. Tunteisiin käyvää sielukasta tulkintaa. Minuun ei vaikuta mitä muut ostavat tai myyvät, minä teen valintani korvieni välissä. Jos on tosi KH fani, kuulee kyllä The Ladyn kehityksen kun uusinta kuuntelee.
      ps: Katri kertoi että hänelle lähetettiin satoja lauluja joista olisi vaikka muille jakaa: miksipä KH itse ei valitsisi noista jäljelle jääneistä parhaimmat ja teksi niistä uutta levytystä. Voisi olla edelläkävijä ja julkaisisi "uudet puhelinlangat" singlenä, nettilautaus kun on jo niin yleistä. Palattaisiin siinä tuohon "kiihkeään" 60-70 lukuun kun hyviä hittejä ilmestyi viikoittain ja ainakin kuukausittain, milloin katri Helenan, milloin jonkun toisen esittäminä..

    • kalakaveri?

      Ehkä se ylisuuri kohu ja jatkuva julkisuus saivat asenteita kääntymään uutta levyä vastaan jo ennen sen ilmestymistä. Valitettavasti eivät vielä tiedä, mitä menettävät.
      Ollan me muut iloisia, että ainakin tämä vielä saatiin.
      Ei se listasijoitus ole meille kuuntelijoille tärkeintä.
      Tätä levyä kuunnellessa tulee hyvät fiilikset, se riittää. Kannatti odotella.

    • Hemuli.

      erityinen ongelma näissä tämän päivän lauluissa on se että niissä on suurimmaksi osaksi aina samat tekijät. en tiedä kattooko kukaan tarkemmin lauluntekijöitä mutta siellä on isojen levy-yhtiöiden palkkalistoilla niin pienet piirit...mm. Kiiskinen, Kilpeläinen...tekevät lauluja liukuhihnalla leipätyökseen ja jälki ei aina puhuttele.

    • Mirianne

      Totta .Nyt kun on kuunnellut Katri-Helenan esittämää Tyttö vie poikaa, niin introsta ei voi päätellä onko sieltä tulossa Tuure Kilpeläistä vaiko K-H- ehkä tämä ei ollut aivan sitä mitä odotettiin.Olen itse ainakin sitä mieltä, että pikkuisen olen pettynyt.Mutta täytyy toivoa, että jospa vielä kuultaisiin sitä perinteistä, joka on ominta Katri-Helenaa, vielä seuraavalla levyllä.No, kaikkea on kokeiltava paitsi kansantanhua ja omaa siskoa.

    • isoo jorma

      no eipä sitä missään mainostettukaan ,ei tv ,ei lehdet jne

    • Ei vaan sytytä

      Jos kappale on hitti, ei sitä tarvi mainostaa. Se puhuu puoestaan, tämä levy ei nyt ollut yhtään mitään.

    • kalakaveri?

      Ei flopannut, ainakin kultaa on myynyt.

      • Katri-fani

        Onko? Milloin? Kiva!!!!!!!


    • kalakaveri?

      Kiireessä varmaan huomioin väärin. Innostuin niin kovasti, en malttanut tarkistaa
      nettisivua uudelleen. Sorry..... Ihme on jos ei vielä tämän vuoden puolella onnistaisi.
      Eipä ole alehinnallakaan näkynyt myynnissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe