tertse.
otsikossa vaihtoehdot, koneet 1.9TDI manuaalilaatikoilla. Luin koko touran viestiketjun, mutta vieläkin oon kahden vaiheilla.
Mikä mielestänne ratkaisee? Hinta sama, varusteet touranissa vähän paremmat, mutta ääntä enempi. Tuo pakuksi rekisteröiminen kyllä houkuttaisi touranin puoleen. Ei oo helppoo:)!
touran vs. passat variant
8
2462
Vastaukset
- Sulo
Touran on vielä tuore malli, Passat jo malli-ikänsä lopussa. Touranilla on käytettynä aikanaan kovempi kysyntä ja siksi pitää hintansa paremmin jos asialla on sinulle merkitystä.
Itse ottaisin Touranin, etenkin jos sen saisi 1,8T bensakoneella. Dieseliä en halua. - Pena
kun en tiedä; minkä verran tuosta pakuksi rekisteröinnistä hyötyy ja mitä "haittaa" siitä on?(Penkkejä pois tms.)
- Touran
6-7 paikka ei ole käytettävissä jos pakuksi, siis 5 paikkaa on aivan normaalisti.
100 kattonopeus on pakettiautolle, diesel-veroissa säästää satoja euroja vuodessa - ainakin toistaiseksi.
- autot
Jos tykkäät ajaa korkeammalla ison perheen kanssa niin ota Touran. Jos taas pidät maantieajosta niin ota Passat. Makuasia ja tarvekysymys.
- ex-Passat
Entisenä Passatistina ja nykyisenä Touran-kuskina pidin kyllä itse enemmän Passatista. Passatin ajettavuus oli mielestäni maantiellä parempi ja tavaratila leveämpi. Touran on mielestäni vain pullautettu Golffi. Muovinen koirankoppi. Noh, meillä autot tulee talon puolesta ja kyllähän tuollakin seuraavat 3-vuotta ajelee.
- tuurani
Jos sulla on pieniä lapsia, joita joutuu istuttamaan ja vyöttämään usein ja ajat enemmän perheen kanssa/ vaimo ajaa myös tai tarvitset monikäyttöisyyttä enemmän, niin touran. Touran on myös tilavvamman tuntuinen korkeutensa ansiosta ja takapenkille mahtuu paremmin 2 lastenkoroketta yksi aikuinenkuin passatissa.
jos ajat itseksesi paljon esim. pitkiä työkeikkoja, niin silloin ehkä Passat.
Joidenkin mielestä touran on parempi ajettava kuin Passat myös maantieajossa, eli koeaja molemmat motarilla. Omasta mielestä ei eroa. (itselläni 2.0 tdi )
Kommentti meluun:
1.9 100 hv TDI:ssä manuaaleissa on näissä paljon välityksissä eroa,passatissa pidemmät: Passatin mylly kiertää vitosella n. 2600 ajaettaessa 130kmh , kun touranissa kutosella n. 3000: eli tässä tulee melueroa. Jos otat touranin, suosittelen samaa rengaskokoa kuin passatissa, eli 195/65/15 (touranissa trendlinessä ja highlinessä vakiona 205/55/16 joka meluisampi ja epämukavampi kuin firstlinen 195/65/15).
"Korinsuhinat": tässä tulee vähän eroa passatin eduksi juuri moottoritienopeudessa (matalampi kori) - panpeter
Itse olen pähkäillyt samaa ja tällä hetkellä Passat on voitolla. Touranissa on niin paljon suunnitteluvirheitä. :( Ensisijaisesti olen ajatellut kesympiä dieseleitä manuaalivaihteistolla.
Touran:
korkeuden ansiosta näkee pidemmälle
- korkeuden varjopuolet: kallisteluherkkyys mutkissa, herkempi "keulimaan" liikkeellelähdössä (painopiste), suuri poikkipinta-ala -> suurempi kulutus ilmanvastuksesta johtuen
- painava -> dieselvero ja kulutus suuremmat
Webasto vakiona, lämpenee ajossa nopeasti
- esilämmitystä ei vieläkään saa, öljypohjanlämmitin hyödytön ja kellokytkin ikuisuusprojekti: "EHKÄ tulevaisuudessa"
- vakiokaiuttimet ala-arvoiset, maallikkokin huomaa!
- tavaratilan naarmuuntuvat muoviverhoukset
- koeajamassani 1.9:ssä moottorin ääni tuli karkeana läpi
halvempi hankintahinta
parempi vakiovarustelu, radio kaikissa ja Trendline'sta lähtien myös vakionopeussäädin
halvemmat lisävarusteet (toistaiseksi, tai ainakin oli joskus...)
- ahne maahantuoja nostaa lisävarusteiden (mm. xenon) hintaa kokoajan "liian hyvän menekin vuoksi"
paremmat ajovalot
saatavana erinomainen DSG-vaihteisto, josta myös vannoutunut manuaalin kannattaja tykkää :)
- pitkäjalkaisena en sopinut "itseni taakse" aivan vaivatta, takapenkki täytyy olla taka-asennossa ja sittenkin polvia pitää hieman sovitella etuselkänojan taakse.
Rajottaa myös turvaistuim(i)en sijottelua?
(-) Trendline'ssa istuinlämmittimet ei VW:stä tuttua loistavaa tasoa? Firstline'ssa paremmat
Passat:
ei pakettiautomainen ajettava
alhaisempi dieselvero ja pa-kulutus
esilämmitys onnistuu
- "webaston" asennus kalliimpaa, kun täytyy hankkia koko lämmitin
tavaratila käytännöllisempi suuremman pohjapinta-alan vuoksi (kaikkien tavaroiden päälle ei voi kasata suurta kekoa ja esim. lastenvaunut tai koira vaatii pinta-alaa...)
( ) paremmat takajalkatilat? ei aivan tarkkaa muistikuvaa
hiljaisempi
tavaratilan sivuverhoukset kangasta -> kestää paremmin kulutusta kuin muovi
- toisaalta kangasverhoukseen jää roskat kiinni
vakiona kelvolliset kaiuttimet
- kalliimpi hankintahinta
malli ehtoopuolella, enimmät lastentaudit karsittu paitsi tukivarsiongelmat jotka ei liene vieläkään 100 %:sesti poistunut?
helpompi perustella hankintaa "paremmalle puoliskolle", kun näyttää enempi henkilö- kuin pakettiautolta :)
Siinä nyt jotain argumentteja, joita tulee mieleen... - J_SW
moro,
kiitos asiallisista kommenteista! Lapsia tosiaan on, joten tilat on aika tärkeitä. Ne kuitenkin on molemmissa hyvät. Täytyy vielä katsoa ja istua molemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?506411Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki894546- 544339
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t243378- 2003078
- 402812
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132669törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202666- 1551609
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3271528