Nikon D3100

pippuri

Onko kyseinen kamera hyvä??onko siinä hyvä kuvanlaatu yms. Kertokaa kaikki jotka omistatte tai olette omistaneet tämän kameran kiitus. Olen aloittelija joten en tiedä kameroista paljoa.

6

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihan pippuri

Onko kyseinen kamera hyvä?
      Kamera on hintaansa nähden erittäin hyvä aloittelijan järjestelmäkameraksi. D3100 on ilmeisesti helpoin jäejestelmäkameraaloittelijalle.

?onko siinä hyvä kuvanlaatu yms.
      Kuvanlaatu ei tämän kltaisissa kameroissaa riipu ollenkaan kamerasta vaan objektiivista ja osaamisesta.

• Nikon D90

Voihan pippuri on oikeassa, Objektiivi ja harjoittelu ovat pääosassa kuvan laadussa ja runko on vain avustava tekijä. Uskon sinun alkuun pärjäävän tuolla D3100 rungolla ja sen mukana myytävällä kittiputkella ja kun hieman opiskelet kuvaamista niin huomaat millaisia opiskoja tarvitset. Objektiivit, hyvät sellaiset ovat arvotavaraa niitä ei tarvitse vaihdella kuten runkoja vaan samat hyvät kelpaavat kunhan pysyt samassa merkissä runkojen puolella.

Nykymaailmassa Nikonilla VR on todella hyvä ominaisuus objektiivissa, siitä kannattaa hieman maksaakin jos mahdollista.

• voihan pippuri
      • D3100 täällä

Viestisi on jo vuoden takainen, mutta tulkoon todetuksi tähänkin:

Anttilan myymien D3100-tuplakittipakettien objektiivit ovat olleet vakaajattomia, ei-VR-tyyppiä. Kannattaa pitää mielessä eri liikkeiden tarjouksia vertailtaessa.

Yksi voi antaa arvoa laajalle polttovälialueelle vähällä rahalla, toinen (kuten minä) kuvanvakaajan olemassaololle. Varsinkin telepuolella (55–200 mm) VR-kirjainten arvo korostuu terävämpien kuvien muodossa.

• moihgf

http://www.gigantti.fi/product/kamerat/jarjestelmakamerat/D31001855KIT/nikon-d3100-jarjestelmakamera
      Gigantin nettikaupassa 365€

• D3100 täällä

Näyttää siltä, ettei tuohon Gigantin tarjoukseen kuuluva kittiobjektiivi ole VR-tyyppiä.