Nikon D3100

pippuri

Onko kyseinen kamera hyvä??onko siinä hyvä kuvanlaatu yms. Kertokaa kaikki jotka omistatte tai olette omistaneet tämän kameran kiitus. Olen aloittelija joten en tiedä kameroista paljoa.

6

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihan pippuri

Onko kyseinen kamera hyvä?
      Kamera on hintaansa nähden erittäin hyvä aloittelijan järjestelmäkameraksi. D3100 on ilmeisesti helpoin jäejestelmäkameraaloittelijalle.

?onko siinä hyvä kuvanlaatu yms.
      Kuvanlaatu ei tämän kltaisissa kameroissaa riipu ollenkaan kamerasta vaan objektiivista ja osaamisesta.

• Nikon D90

Voihan pippuri on oikeassa, Objektiivi ja harjoittelu ovat pääosassa kuvan laadussa ja runko on vain avustava tekijä. Uskon sinun alkuun pärjäävän tuolla D3100 rungolla ja sen mukana myytävällä kittiputkella ja kun hieman opiskelet kuvaamista niin huomaat millaisia opiskoja tarvitset. Objektiivit, hyvät sellaiset ovat arvotavaraa niitä ei tarvitse vaihdella kuten runkoja vaan samat hyvät kelpaavat kunhan pysyt samassa merkissä runkojen puolella.

Nykymaailmassa Nikonilla VR on todella hyvä ominaisuus objektiivissa, siitä kannattaa hieman maksaakin jos mahdollista.

• voihan pippuri
      • D3100 täällä

Viestisi on jo vuoden takainen, mutta tulkoon todetuksi tähänkin:

Anttilan myymien D3100-tuplakittipakettien objektiivit ovat olleet vakaajattomia, ei-VR-tyyppiä. Kannattaa pitää mielessä eri liikkeiden tarjouksia vertailtaessa.

Yksi voi antaa arvoa laajalle polttovälialueelle vähällä rahalla, toinen (kuten minä) kuvanvakaajan olemassaololle. Varsinkin telepuolella (55–200 mm) VR-kirjainten arvo korostuu terävämpien kuvien muodossa.

• moihgf

http://www.gigantti.fi/product/kamerat/jarjestelmakamerat/D31001855KIT/nikon-d3100-jarjestelmakamera
      Gigantin nettikaupassa 365€

• D3100 täällä

Näyttää siltä, ettei tuohon Gigantin tarjoukseen kuuluva kittiobjektiivi ole VR-tyyppiä.

AF-S DX 18-55mm VR -objektiivillakin kameran pitäisi löytyä (ja löytyy) ne pakolliset kymmenet sentit alle 400 euron. Ainakin minä maksaisin mielelläni nuo 35 € kuvanvakaimesta. Sillä saa parin aukon verran pelivaraa huonommassa valossa, ja se pelivara on monesti ratkaiseva.

Samalla rahalla saa myös monopodin eli teleskooppisen yksijalkaisen jalustan. Ei kannata jättää ostamatta! Minulle sellainen ei kuitenkaan ole VR-kirjainten korvike vaan täydennys. Molempi parempi.

Omaan D3100 -kameraani olen ollut erittäin tyytyväinen vähän yli vuoden sellaista käytettyäni. Samaan rahaan ei ole tarjolla montakaan vaihtoehtoa ja yhtä hyvää ei lainkaan.

Aloitusviesti on jo vuoden takainen mutta D3100 on erittäin ajankohtainen kamera edelleen. Hinta on tullut vuodessa satasen verran alaspäin, mutta se ei huononna kameraa yhtään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1881
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      148
      1837
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1572
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      169
      1410
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1385
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      153
      1353
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1065
    Aihe