Siivoojia eniten vituttava asia

rillipää kysyy

Nyt hyvä kysymys siivojille: Mikä asia teitä eniten vituttaa työssänne?

105

5713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väsynyt moppaaja

      Neljän aikaan aamulla herääminen,ei mikään muu.

      • AHERTAJA

        SIIVOUS TYÖTÄ EI ARVOSTETA .SINUA PIDETÄÄN HUONONPANA IHMISENÄ OLET TYHMÄ, ALKOHOLISTI, YNM.ET OLE EDES IHMINEN. IVATAAN, NAURETAAN PÄIN NAAMAAN, PUHUTAAN SELÄN TAKANA, VÄHÄTTELLÄÄN, KUN OLET SIIVOOJA, OLET TYHMÄ KUIN KIRKON ROTTA.
        EI TERVEHDITÄ...INSINÖÖRIT TEKEE TÄTÄ...


    • murh murh

      esimies.

      • pupuuuu

        narisevat työkaverit jotka ei hoida töitään kunnolla.


      • hörpsis

        alaiset, jotka
        - kiukuttelevat tyhmistä asioista eivätkä myönnä olevansa väärässä
        - eivät kuuntele esimiestä, vaan puhuu päälle, ennen kuin esimies pääsee lauseen loppuun (tällöin tulee useasti vastaan kohta 1 eli nuo kiukkuilut)
        - eivät osaa arvostaa työkavereiden erilaisuutta (jokaisella siivoojalla omat rutiininsa
        - nostavat itsensä paremmaksi koko työyhteisössä, vaikka näin ei oikeasti ole


      • laiskat
        pupuuuu kirjoitti:

        narisevat työkaverit jotka ei hoida töitään kunnolla.

        Työkaverit ja tiimityö.


    • osa-aika kuuraaja

      vaihtelevat työtunnit

    • vkosiivous

      Esimiehet

    • ...........

      hiekotus hiekkojen kantautuminen sisälle.työ ajat pettää, niiden hiekkojen perässä juostessa, koneet menee ihan tukkoon, asiakkaat valittaa!

    • llöö9

      palkoista puuttuu, esimies valehtelee

    • Yks...

      Väijykonehommat, keikkaa pitkin päivää ripoteltuna, tunteja ei kerry.

    • Wahrheit

      Joisakin kohteissa mitoitusongelmat.
      Ajallisesti siis väärin mitoitettuja, niin ettei vaaditun tasoista jälkeä saa millään aikaan siinä ajassa jolta sinulle palkkaa maksetaan.

      -> Asiakas valittaa esimiehille
      -> Esimies valittaa minulle

      Onneksi tämmöisiä näitä on tullut vain 2 kertaa vastaan, ja toisella kertaa sain esimieheni vakuutettua jopa lisäajan tarpeesta lisääntyneiden työtehtävien vuoksi ( kohteeseen oli lisäilty kaikkea "pientä" vuosien mittaan kuitenkaan lisäämättä varsinaista työaikaa. Tiskien koneesta purkamista yms. joka ennen kuului asiakkaalle. Siinähän sitten lasket kun purettavana onkin 10 tiskikonetta koko talossa, että meneekö siinä sama aika kun ennen...

    • Kello soi...

      Toiseks eniten minua--- palkka. Eniten? No en ny tiedä... ehkä joku aikapula joskus. Muutenha tämä kaikki on kivaa...

      • the best

        Ahtaat käytävät, siivousvaunu minä muiden tiellä, vaunusta tippuvat tavarat, jatkuva kyykisteleminen.


    • annamunkaikkikestäää

      1. se että palkasta puuttuu aina
      2. pomon valehtelu
      3. vahvasti lääkitty pomo, tähän liittyy aina nopeasti 1 ja 2 .

    • Homomies Nummelasta

      1. Kaikenlainen kusetus alueiden kanssa= päin vittua lasketut alueet.
      2. Työnantajan välinpitämättömyys= katsoo läpi sormien työnjohtajien kädettömyyttä(ammattitaitoa)
      3. Esimiesten reagointi nopeus= tilaat jotain, saat odotella vaikka kuinka kauan.
      4. Kohta 1.

    • niin kyllästynyt

      Osaamaton esimies, tarvittavia siivousvälineitä ei ikinä ole puhtaana kun pitäisi mennä niitä hakemaan, kouluttamattomat kohdeohjaajat ja liian kova työtahti.

      • opsop

        työn johtaminen ja esimiehen tuki vois olla parempaa, nyt saa olla kyllä rauhassa pitkäänkin ja sitten yks kaks kytätään kuin viimeistä päivää..syö kummasti työintoa.
        tiedonkulku ja palautteet on kans näitä ikuisuusasioita..

        Kaikki epämääräisyys on raskasta. Mikään asia ei ole mulla ihan huonosti,mutta viilaamista olisi kyllä - siivousvaunut tulevat mullakin mieleen! Voikun siivousputkat satsaisivat niihin enemmän, niin olisi helppo pitää kamat paikoillaan ja lajiteltuina.

        Eniten ottaa pannuun noin yleisesti, ettei alan koulutus nosta palkkaa.


      • opsop
        opsop kirjoitti:

        työn johtaminen ja esimiehen tuki vois olla parempaa, nyt saa olla kyllä rauhassa pitkäänkin ja sitten yks kaks kytätään kuin viimeistä päivää..syö kummasti työintoa.
        tiedonkulku ja palautteet on kans näitä ikuisuusasioita..

        Kaikki epämääräisyys on raskasta. Mikään asia ei ole mulla ihan huonosti,mutta viilaamista olisi kyllä - siivousvaunut tulevat mullakin mieleen! Voikun siivousputkat satsaisivat niihin enemmän, niin olisi helppo pitää kamat paikoillaan ja lajiteltuina.

        Eniten ottaa pannuun noin yleisesti, ettei alan koulutus nosta palkkaa.

        tarkennan vielä, että vaikka työ on itsenäistä, kyllä hyvän esimiehen tuki ja tsemppi pitää työintoa yllä ja varsinkin yksin kohteessa ollessa ehkäisee ns mökkihöperöitymistä. Omalle työlleenkin sokeutuu tässä työssä helposti, leipääntyy.

        Sit kaikki epäoikeudenmukaisuus on raskasta. Siivous on NIIN ihmissuhdetyötä:/


    • aikataulut kusee

      1. Palkka on syvältä sieltä missä sigmasuoli yhtyy peräsuoleen!

      2. Aikataulut aivan uskomattoman mahdottomia! Ei kukaan ehdi siivota sellaisissa ajoissa, rääpiä ehkä jostakin kohtaa jos yhtään armollisempi laskettu aika.

      3. Laatu ja aika eivät kohtaa. Vaaditaan mahdottomuuksia. Poistaisin heti ensimmäiseksi kalkit vessan hanoista, jos saisin kalkinpoistoainetta ja 20 minuuttia lisäaikaa. Hygieniasta välillä siivouksessa ei tietoakaan, kun liinat ja aika eivät riitä!

      4. Työnantajan jatkuva painostus, kyykyttäminen, ylenpalttinen saituus ja uskomattomat vaatimukset. Tekisi mieli sanoa päin naamaa, että olet työnantajani, enkä ole orjasi ja sinä minun isäntäni! Se ISS:n askelmittari episodi oli huippu! Kuka sellaista on suostunut käyrttämään??? Itse en ainakaan suostuisi... Olisivat heittäneet ne siivooja parat koko mittarin vain pesukoneen rumpuun ja koneen linkoukselle vähintään 10 minuutiksi. :P

      5. Kaikki rikkomukset, huono kohtelu, aliarvostus, PAM:in toiminta....

      Siivous olisi työnä kivaa, jos palkka olisi ihmismäinen ja työajat realistisia. Yritykset noudattaisivat lakia, lopettaisivat kyttäämisen ja työntekijöitä motivoitaisiin paremmalla palkalla, eikä uhkailemalla, haukkumalla ja pelottelemalla. Maahanmuuttajat kaikki liittoon kattavalla tiedottamisella, infotilaisuuksilla ja houkuttimilla, sekä heille erityisiä edunvalvojia, niin firmat eivät kuseta heitä ja samalla heikennä meidän muidenkin oikeuksia.

      Koko siivousala suurennuslasin alle!

    • \o/

      Näin esimiehenä kuulostaa ihan järkyttävältä, että joku uhkailee, haukkuu tai pelottelee työntekijöitään. On olemassa myös positiivinen tapa johtaa, ja nuo edellämainitut "keinot" jotka on opittu hiekkalaatikolla, sopisi kyllä vallan unohtaa. Uskomatonta. Työntekijät nimenomaan ovat se voimavara, millä hommat saadaan hoitumaan. Ilman hyvää henkilökuntaa on todellakin mahdotonta suoriutua tästä työstä kunnialla. Itseäni eniten harmittaakin se, että ala on aliarvostettu ja palkkaus minimissä. Mikäli palkkaus olisi parempi (ja jos luulette, että esimies voi siihen juurikaan vaikuttaa niin olette hyvin väärässä) ja jokaisessa kohteessa kohtelu parempaa ja työntekijät kokisivat saavansa arvostusta, ei alan vaihtuvuus olisi niin suurta. Ehkä siivous silloin voisi olla positiivinen asia.

      • aikataulut kusee

        Hyvä esimies,
        kuulostat fiksulta ja hyvältä esimieheltä, mutta valitettavasti kaikista esimiehistäni (3 ollut, 2 työpaikkaa) ja paleveluohjaajistani en ole voinut todeta samaa.

        Itse olen saanut ystävällisenä ja tunnollisena ihmisenä kokea aika uskomattomia asioita. Myöhemmin olen terästäytynyt ja päättänyt, että sen pompottamisen on loputtava! Ja opetellut olemaan vähemmän tunnollinen ja pakottanut itseni sanomaan EI! Ja saanut lisää ikävyyksiä, kun olen puolustanut oikeuksiani, asiallisesti siis toimien. En halua vajota samalle tasolle, kuin ne hankalat ihmiset, joiden kanssa olen yrittänyt pärjätä.

        Ymmärrän toki, että esimies esimerkiksi isomman yrityksen leivissä on suht voimaton palkka-asioiden edessä ja muutoinkin päätökset riippuvat pitkälti yrityskulttuurista. Esimies on lähinnä siinä työntekijöiden ja johdon välikätenä ja saa usein kaikki haukut, sillä työntekijät syyttävät aina esimiestä kaikista ongelmista, joita esiintyy työnantajan kanssa ja esimies taas on vastuusssa työntekijöiden toiminnasta muulle johdolle.


        Mutta valitettavasti tarinat, joissa esimiehet ovat sangen piittaamattomia eivät ole mitenkään poikkeuksellisia siivousalalla ja itsellänikin kaksi äärimmäisen hankalaa esimiestä, joille asiakas oli tärkeä, mutta työsuhdeasiat kun otettiin puheeksi niin keskustelu muuttui hyvin ikäväväksi sävyltään. Siitä sitten, millaiset paineet esimiehille kasataan esimerkiksi palkkamenojen suhteen jne. vaikkapa budjetin muodossa en niin hyvin tiedäkään. Joten sitä en muutoinkin jo amatööriluonteisessa kommentissani sivua.

        Mutta siis veristä menoa ko. alalla, hienoa jos sentään edes pienelle inhimillisyyden pilkahdukselle on vielä jossakin tilaa.


      • aikataulut kusee

        Hyvä esimies,
        kuulostat fiksulta ja hyvältä esimieheltä, mutta valitettavasti kaikista esimiehistäni (3 ollut, 2 työpaikkaa) ja paleveluohjaajistani en ole voinut todeta samaa.

        Itse olen saanut ystävällisenä ja tunnollisena ihmisenä kokea aika uskomattomia asioita. Myöhemmin olen terästäytynyt ja päättänyt, että sen pompottamisen on loputtava! Ja opetellut olemaan vähemmän tunnollinen ja pakottanut itseni sanomaan EI! Ja saanut lisää ikävyyksiä, kun olen puolustanut oikeuksiani, asiallisesti siis toimien. En halua vajota samalle tasolle, kuin ne hankalat ihmiset, joiden kanssa olen yrittänyt pärjätä.

        Ymmärrän toki, että esimies esimerkiksi isomman yrityksen leivissä on suht voimaton palkka-asioiden edessä ja muutoinkin päätökset riippuvat pitkälti yrityskulttuurista. Esimies on lähinnä siinä työntekijöiden ja johdon välikätenä ja saa usein kaikki haukut, sillä työntekijät syyttävät aina esimiestä kaikista ongelmista, joita esiintyy työnantajan kanssa ja esimies taas on vastuusssa työntekijöiden toiminnasta muulle johdolle.


        Mutta valitettavasti tarinat, joissa esimiehet ovat sangen piittaamattomia eivät ole mitenkään poikkeuksellisia siivousalalla ja itsellänikin kaksi äärimmäisen hankalaa esimiestä, joille asiakas oli tärkeä, mutta työsuhdeasiat kun otettiin puheeksi niin keskustelu muuttui hyvin ikäväväksi sävyltään. Siitä sitten, millaiset paineet esimiehille kasataan esimerkiksi palkkamenojen suhteen jne. vaikkapa budjetin muodossa en niin hyvin tiedäkään. Joten sitä en muutoinkin jo amatööriluonteisessa kommentissani sivua.

        Mutta siis veristä menoa ko. alalla, hienoa jos sentään edes pienelle inhimillisyyden pilkahdukselle on vielä jossakin tilaa.


      • aikataulut kusee

        Hyvä esimies,
        kuulostat fiksulta ja hyvältä esimieheltä, mutta valitettavasti kaikista esimiehistäni (3 ollut, 2 työpaikkaa) ja paleveluohjaajistani en ole voinut todeta samaa.

        Itse olen saanut ystävällisenä ja tunnollisena ihmisenä kokea aika uskomattomia asioita. Myöhemmin olen terästäytynyt ja päättänyt, että sen pompottamisen on loputtava! Ja opetellut olemaan vähemmän tunnollinen ja pakottanut itseni sanomaan EI! Ja saanut lisää ikävyyksiä, kun olen puolustanut oikeuksiani, asiallisesti siis toimien. En halua vajota samalle tasolle, kuin ne hankalat ihmiset, joiden kanssa olen yrittänyt pärjätä.

        Ymmärrän toki, että esimies esimerkiksi isomman yrityksen leivissä on suht voimaton palkka-asioiden edessä ja muutoinkin päätökset riippuvat pitkälti yrityskulttuurista. Esimies on lähinnä siinä työntekijöiden ja johdon välikätenä ja saa usein kaikki haukut, sillä työntekijät syyttävät aina esimiestä kaikista ongelmista, joita esiintyy työnantajan kanssa ja esimies taas on vastuusssa työntekijöiden toiminnasta muulle johdolle.


        Mutta valitettavasti tarinat, joissa esimiehet ovat sangen piittaamattomia eivät ole mitenkään poikkeuksellisia siivousalalla ja itsellänikin kaksi äärimmäisen hankalaa esimiestä, joille asiakas oli tärkeä, mutta työsuhdeasiat kun otettiin puheeksi niin keskustelu muuttui hyvin ikäväväksi sävyltään. Siitä sitten, millaiset paineet esimiehille kasataan esimerkiksi palkkamenojen suhteen jne. vaikkapa budjetin muodossa en niin hyvin tiedäkään. Joten sitä en muutoinkin jo amatööriluonteisessa kommentissani sivua.

        Mutta siis veristä menoa ko. alalla, hienoa jos sentään edes pienelle inhimillisyyden pilkahdukselle on vielä jossakin tilaa.


      • Ruokatunnilla

        Minä olen muuten töissä pomolla, joka juttelee normaalisti uhkailematta, pelottelematta, jne. Ja pesee pyykin.Työssäjaksamiseni koen hyväksi.

        Tilaa mitä kysytään, et homma pelaa.Ongelmaksi koen työntekijänä alituisen tuntien kyttäilyn, ja taistelun työkamun kans duuneista... Pistää skarppaamaan ihan tosissaan, ettei keikat valu toiselle kaikki...
        Ja no- pitää kait sanoutua irti, jos parempia löytyy, mutta nyt yhden kohteen takia jo tulis jatketta vuosi, oi oi...Kuukausitulot jää kyllä toisinaan alle minkään selviytymiskyvyn...
        Tuotosta palkka.


    • Yx ammattilainen

      Huono palkka,tiukalle mitoitetut ajat,siivottavan kohteen työntekijät, jotka eivät älyä/välitä/viitsi laittaa ed.päivän kuppejaan ja kippojaan likoomaan, että ne olis helpompi saada puhtaiksi muutenkin lyhyessä siiv.ajassa!!!

    • ss

      Tuossa ylempänähän se tuli, kaikista inhottavin asia mikä koko työstä löytyy on siivottavien kohteiden työntekijät! Argh, tervehtiä ei osata (tai ei ainakaan siivoojaa..), edes pyydettäessä eivät suostu väistämään ja roskatkin jätetään minne sattuu.

      • siku

        Palkka, ja se että siivooja ei ole mitään, mutta jos siivoojaa ei näy, niin johan alkaa parku.
        Ja kuitenkaan ilman siivoojia porukka hukkuu paskaan.
        Ja joskus totta vieköön ihmettelee, miten ihmiset laittaa roskat kotona, tai käy vessassa, mahtaa olla siivotonta :)


      • ...
        siku kirjoitti:

        Palkka, ja se että siivooja ei ole mitään, mutta jos siivoojaa ei näy, niin johan alkaa parku.
        Ja kuitenkaan ilman siivoojia porukka hukkuu paskaan.
        Ja joskus totta vieköön ihmettelee, miten ihmiset laittaa roskat kotona, tai käy vessassa, mahtaa olla siivotonta :)

        Matala palkka ja väärin mitoitetut työkohteet. Ennen 6 tuntinen kohde muuttuu yhtäkkiä 4-tuntiseksi, vaikka tehtävät kohteessa samat. Taukoja ei ehdi pitää. Tahallaan sotkevat, piittaamattomat asiakkaat (aikuinen ihminen osaa kävellä kahvikuppi kädessä läikyttämättä ja syödä niin ettei puolet ruoasta ole pöydän alla). Kyräilevät, kyttäävät asiakkaat.


    • Ei enää ikinä

      Missään muussa työssä ei samalla tavalla töaika ja työtehtävien määrä ole yhtä pielessä. Aika riittää vain paperilla, ei KOSKAAN käytännössä!

      Esim ravintolan kokki, joka saa tehtäväkseen keittää perunoita. Sähköä annetaan vain 10min ja asiakas valittaa, että perunat ovat jääneet raaoiksi. Kokin vika siis, kun sähköä tuli liedelle vain 10min, vaikka kokki kertoi esimiehelleen, että virtaa ja lämpöä kattilan alle tarvitaan vähintään se 30min.

      Samoinhan se on aina ja pelkästään siivoojan vika, kun nurkissa on pölyä, imuri ei toimi ja koko lattiaa ei ehdi millään pestä. Sinne hyllyn alle ei ehditä pölypalloja kurkkimaan ja imuroimaan kun kerran viikossa, jos sitäkään. Asiakkaan mielestä siis ihan patalaiska siivooja ja lähtee vielä töistäkin ennen kun kaikki on tehty.

      Toinen on palkka = naurettavan surkea.

      kolmas syy = oletus, että siivojat ovat aina tyhmiä ja kouluttamattomia. Näitäkin riittää joukkoon, mutta yhä lisääntyvässä määrin on hyvin koulutettuja, erityisesti hotellisiivouksessa; maistereita ja jopa tohtoreita, jotka eivät vaan saa tässä maassa oman alansa työtä.

      • ...

        Jep, yhdyn täysin noihin sun kommentteihin. Ja todellakin on sellanen käsitys monella että siivoojat on tyhmiä ja ne on siivoojia just sen takia että ne on tyhmiä joilla ei oo aivoja kouluttautua parempaan työhön. Oon ollu monessa firmassa töissä ja vain murto-osa on ammatiltaan siivooja (ei sillä että se olis huono asia!), ja suurinosa on ihan muita kouluja käyneitä ihmisä, esim. kokkeja, hierojia, valokuvaajia, myyjiä, leipureita, kaupanalan ihmisiä jne jne.


    • rättiluuttu

      Itse laitoshuoltajana porrassiivouksessa, jos siivoaa hyvin valitetaan esim kerrostalon yks asukas voi olla piikki nahassa, esimies ei puolusta vaan ilmoittaa mistä valitetaan, jos valitus asukkaan puolelta jatkuu vaihdetaan siivooja, esimies ei puolusta missään vaiheessa siivoojaa vaan sanoo että pakko näin toimia koska taloyhtiö näin vaatii, kannattas vissiin katsoa th:n esimiehen peiliin, menee överiksi, eikä sen jälkeen ole kellään mukavaa töissä. ja näitähän riittää, meille siivoojille ei anneta minkäänlaista arvoa, olet sitten kouluttautunut tai et. Että näin.

      • moppi

        samaa kokenut minäkin .yksi asukas voi olla se piikki lihassa.pomo puolustaa asukkia mutta siivooja on alinta skammia..
        tämä yksi piikki voi kieroilla miten haluaa ja pomo vain uskoo.
        nykyään otan kuvat kamerakännyllä jos lattialla esim paskaa, tai varastoissa asiaankuulumatonta tavaraa.tahallaankin sotkevat eli sylkeä ja räkää,kustakin.
        olen myös oppinut kieroilemaan takaisin veemaisille asukeille.
        lataan samaa jaskaa takaisin mitä mulle singotaan.on siinä muutama lopettanut ilkeilyn.
        opetelkaa kanssasisaret myös oveliksi,älkää antako nujertaa itseänne.silmä silmästä ja hammas hampaasta.hyvää jatkoa ja työssä jaksamista.
        suomi hukkuis jaskaan jos meitä ei olisi.


      • ...
        moppi kirjoitti:

        samaa kokenut minäkin .yksi asukas voi olla se piikki lihassa.pomo puolustaa asukkia mutta siivooja on alinta skammia..
        tämä yksi piikki voi kieroilla miten haluaa ja pomo vain uskoo.
        nykyään otan kuvat kamerakännyllä jos lattialla esim paskaa, tai varastoissa asiaankuulumatonta tavaraa.tahallaankin sotkevat eli sylkeä ja räkää,kustakin.
        olen myös oppinut kieroilemaan takaisin veemaisille asukeille.
        lataan samaa jaskaa takaisin mitä mulle singotaan.on siinä muutama lopettanut ilkeilyn.
        opetelkaa kanssasisaret myös oveliksi,älkää antako nujertaa itseänne.silmä silmästä ja hammas hampaasta.hyvää jatkoa ja työssä jaksamista.
        suomi hukkuis jaskaan jos meitä ei olisi.

        Niinpä. Pomot ovat automaattisesti sitä mieltä että asiakas on aina oikeessa, ja asiakasta pitää ilman muuta tilanteessa kuin tilanteessa hyysätä ja pitää tyytyväisenä vaikka se johtaisi siihen että siivooja joutuu tekemään extraa, jotain mikä ei ensinnäkään kuulu työsopimukseen siivousfirman ja asiakkaan välillä. Tää tuntuu käsittämättömältä koska pomo ja siivooja on loppukädessä samassa veneessä. Eikö pomon pitäisi olla se joka pitää siivoojan puolia?!


    • jasmiinin kukka

      Pätkätyö ja sopimusten ketjutus,työnantaja pilkkoo esim.pitkän sairasloman tuurauksen kahden viikon pätkiksi vaikka koko ajan teet samaa sairaslomaa.Jos itse sairastut tai joudut määraikaisena esim.leikkaukseen sopimuksia ei enää jatketa.Näin kuntapuolella.Työnantaja ei katso oletko ollut hyvä työntekijä vai et,sillä ei ole väliä.Vain ketjutuksella ja vakinaistamisvelvoitteen kiertämisellä on merkitystä.Laitonta työsyrjintää on myöskin, esim.jonkun sairauden vuoksi joka ei kylläkään haittaa työntekoa ja josta huolimatta kykenet koko ajan työskentelemään pätkätyöläisenä mutta vakinaistaa sinua ei voida koska "olet riski työnantajalle".Eiväthän kenenkään sairaudet kuulu työnantajalle jos kerran vain kykeneee hoitamaan työnsä.Joten kyllä kuntapuolellakin osataan olla aika lapsellisia ja naurettavia..Mutta näin aikuisen naisen järjellä ajatellen on naurettavaa käytöstä työnantajalta.Pätkätyö kuluttaa henkisesti.Myöskin työnantajan edellä kuvatun kaltainen käytös vähentää sitä normaalia arvonantoa jota työntekijän tulisi tuntea työnantajaa kohtaan.Kuntapuolella palkat ovat ok.

    • Lokakuu, ja minusta

      Menet työnantajasi määräyksestä keikalle. paikalla sinua ohjeistaa kotiin kilpailevan ihminen, mukanaan ei välineitä millä hoitaisi keikan.
      Ei vitutukseen voi kuolla, teet viileästi oman keikkasi... vaikka se toinen taho pitää härdelliä mihinkään oikeesti ryhtymättä.

      On työt vähissä!
      Luulisi olevan pomon ja muun tahon asia pitää "tonttijako" kunnossa!

    • Kaupungilla tuulee

      1. Jatkuva "kimppaaminen" eli jos lähialueelta on joku siivoojista pois, työt jaetaan muille. Aina joku on pois/lomalla :/ Eli töitä on aina enemmän kuin kuuluisi, tästä ei silti saa palkkaa yhtään enempää ja omat työt jäävät tekemättä.
      2. Liian pieni palkka vaivaan nähden
      3. Työn huono arvostus (ihmiset sotkevat tahallaan, ei tervehditä, tullaan kuselle/suihkuun vaikka tilassa siivotaan, paskotaan ja kustaan pitkin vessaa, viskotaan paperit latialle, siteet pönttöön ja nuuskamällit pisuaariin josta ne on pakko kaivaa käsin ylös ym ym) .
      4. Jatkuva sopimusten ketjuttaminen, lisien ym. palkkaa lisäävien asioiden salailu/maksamattomuus (esim. ikälisät, tutkinnosta saatava lisä, erityistöistä saatava lisä) Eli työnantajan ketkuilu.

    • atiqulla

      minusta se on tärkeä työaika , paikka

    • Ennakkoasenne ratkai

      Nämä ärsyttävät eniten:

      -Siivoojan työtä ei yleensä arvosteta -> huono palkka, orjatyö, kiusaaminen, tahallaan sotkeminen, siivooja on aina tiellä, vaunu ei saisi näkyä...

      -Ihmiset on ihan törkeän sotkuisia. Järkyttävin paikka missä olen ollut siivoamassa, oli AIKUISkoulutuskeskus. Vessa oli joka päivä ihan karmeassa kunnossa. Paperia lattialla varmaan rullan verran, kuivunutta pas*aa pitkin poikin, ei osattu käyttää wc-pönttöä oikein yms. Opiskelijoiden taukotilassa kauheita roiskeita pitkin seiniä, kaatuneita kahveja lammikoina, ei edes yritetty kuivata pois, roskilla pelattu koripalloa ja viinirypäleen siemeniä syljetty lähes kourallinen pitkin taukotilan lattioita ja seiniä. Myös katossa kummallisia tahroja. Yleisestikin kaikki roskat heitettiin lattioille, kynät teroitettiin pöydän alle, roskat jätettiin pitkin poikin. Jaksoin olla jopa 8kk tuossa paikassa, mikä tuntuu ihan käsittämättömältä.

      -Tiimityöskentelyssä töiden jättäminen toisille. Tyyliin istutaan kahvilla/röökillä vaikka työaikaa vielä jäljellä ja "annetaan" toisten tehdä.

      Tässä ärsyttävimmät, olkaa te hyvät.

    • ho hoijaa vaan

      tässä taas 1 kysymys jossa ei oo järjen hiventä ja joka ärsyttää

    • Dna-ta.Myös

      Mikään ei saa vit... Ei verilammikot, ei p...a, ei kyttäily, milloinka pääset kun tilat tyhjenisi, ja ajan kuluminen, ei palapäivät- ja epäsäännölliset tulot, joilla kitjkuttelet vaikka laskut ei kysy onko huono vai hyvä tilauskuukausi.
      Ei ne aikuiset, jotka miltei polttaa kahvinkeittimet- ja ei saa nähdä painajaisia syttyneistä paperisilppureistakaan...
      Veri ei saa vituttaa kauniina päivänä, ei vanhat monet vahakerrokset. Kaikki muut ammatit on varsin ihan outoja, kun niissä ketään ei vituta?
      Minä uskoisin että on pahempiakin aloja... joissa työtä tehdessä turvallisuusasiat, ja työn raskaus tulee vastaan... ihan oikeasti.
      Itse olin nuorempana sellaisella alalla.
      Erikoiskeikoista toki toivoisi suhteessa sopivan palkan... kun laskutuskin kerta on tuplat.

    • Hän

      Työn arvostaminen, palkka yms. seikat on jo mainittu joten minäpä mainitten vähän pienempiä juttuja. Joku mainitsikin sen, että kahvikuppeja ei pistetä likoamaan ja niitä saa sitten viikon pöydällä seisomisen jälkeen hinkata hampaat irvessä.

      Se, että muistilappuja ei liimata kunnolla pöytään kiinni ja sitten kun menee huiskimaan pölyhuiskan kanssa sata muistilappua lähtee lentoon, kun ei olekaan hoksannut ettei ne oo kunnolla kiinni.

      Yks mitä en oo ikinä tajunnut on se, että luuleeko jotkut oikeasti saavansa sähköiskuja vessaharjasta? Huomaa kyllä, että eräässä kohteessa taitaa asiakkaita jännittää melkoisesti lääkärin puheille pääsy kun sitä ulostetta on suurinpiirtein kantta myöten... Eikä sitä tietenkään voida siis ite siivota pois.

      Usein törmää siihen, että roskia on roskapöntön joka sivulla mutta ei justiinsa siellä pöntössä. Eräs kollega sanoikin, että hänhän ei ala nuorten naikkosten jaloissa konttamaan kun "naikkonen" kuulemma potki pöntön aina syvälle pöydän alle (miten lie hyväksytään tuommoinen käytös siivoojalta...) mutta kyllä sitä ite pitää aina kontata niiden pönttöjen ja roskien perässä...

      Yhdessä kohteessa kans silleen, että käsi- ja vessapaperit kohteen alimmaisessa kerroksessa (kerroksia 3) ja ylimmässä vessat. On tullut valituksia siitä, jos hamstraa papereita vessaan joten aina arpapelillä mennään, että kannattaako alhaalta ottaa nyt mukaan papereita vai onko siellä jo tarpeeksi, ettei tarvi sitten kiikuttaa papruja takaisin. Joskus vituttanu myös kun on unohtanu ottaa ylös lähtiessä alhaalta paperit mukaan ja sitten pitää kävellä jumalaton määrä portaita parin käsipaperipaketin takia. En tajua miksei ylhäälle vois jotain pahvilaatikkoa jonnekin varaston perälle pistää, jossa ois aina jonkun verran papereita...

      • 16+5=21

        "Eräs kollega sanoikin, että hänhän ei ala nuorten naikkosten jaloissa konttamaan kun "naikkonen" kuulemma potki pöntön aina syvälle pöydän alle (miten lie hyväksytään tuommoinen käytös siivoojalta...) mutta kyllä sitä ite pitää aina kontata niiden pönttöjen ja roskien perässä..."

        Edellisessä siivousfirmassani ainakin korostettiin työn ergonomisuutta. (Jota on tietysti ristiriidassa asiakkaiden käytöksen kanssa). Kyllä sinäkin tulet vielä selässäsi huomaamaan, ettei kannata kaikkea tehdä rahankaan vuoksi.


    • aataminaikuinen6

      Jatkuvasti puuttuvat palkat, epärehellisyys

    • Pipsa081

      Tilanne on muuttunut, 10,vuotta sitten oli kotisiivoushomma vanhuksille ihan ok. Vanhukset olivat tyytyväisempiä sekä työntekijöitä ennemmän. Nykyisin kaikki on toisin, pitää työtä tehtä urakalla, sekään ei riitä, vähemmän on työntekijöitä sekä vanhukset ovat muuttuneet ovat surullisempia, sekä tiukkaa on heilläkin katsovat kellosta ajan koska heillä ei ole varaa maksaa monesta tunnista. Sitten kun pääsee töistä pois on niin väsynyt ettei jaksa kotona tehtä mitään.
      Et sillee huonompaan suuntaan, menee koko ajan eiköhän kohta ole uupuneita työntekijöitä joka paikassa.

    • perseestä

      Asiakkaat ärsyttää eniten. Meillä valitetaan sairaalan johtoportaaseen jos yksikin sukka on väärässä paikassa, vaikkei sukkien lajittelu edes kuulunut hommiimme. no nykyisin kuuluu.
      Taukoihin ei aikaa ole, yhden kerran kerkesin ja erehdyin istumaan, niin seuraavassa palaverissa oli valitettu että istun liikaa.
      Sitten tämä uusin valituksen aihe katsoin leikkaus listaa, joka on kaikkien nähtävillä, että monelta potilaat lähtee että pääsen siivoamaan ja itsekkin joskus kotia. Niin kuulemma kyttään potilastietoja. Minua ei todellakaan kiinnosta onko Pertti Mäkiperä vai mikä lie syntynyt missä ja milloin ja mitä lääkettä saa. Alkaa jo pinna palaa ko joka asiasta valitetaan tuolla ja ei minulle suoraan, vaan saan kuulla hoitajilta siitä ja sitten seuraavan palaverin jälkeen pomolta hirveet valitukset.

      • seitti2

        Minäkin työskentelen sairaalassa, omana työntekijänä. Olen siitä päivästä lähtien, kun allekirjoitin työsopimuksen, ollut yhtälailla vaitiolovelvollinen kuin muutkin ja voin vaanoa, etteivät ohivirtaavat potilaiden nimet ja sotut kiinnosta yhtään. Tutkimuslistoja joudun lukemaan päivittäin että pystyn organisoimaan oman työni.
        Kukaan ei ole koskaan valittanut. Vaihda ihmeessä sairaalaa jos työsi yritetään tehdä noin vaikeaksi.


    • garamelli1

      1.tiedon kulun puute,tieto ei välity esimieheltä työntekijälle 2.epäinhimillinen työmatka (1,5 tuntia bussilla) 3.työvälineet tai se kun ei niitä aina ole vaikka on pyydetty tilaamaan.

    • 99oopo

      palkoista nipistäminen. aina puuttuu

    • siivooja1

      - palkasta puuttuu aina lisät, vaikka muutenkin minimiä
      - työajan alimitoitus, yllättävän yleistä
      - työn likaisuus joissakin paikoissa
      - ihmiset jotka eivät osaa tai viitsi käyttää roskista

    • Eniten vituttava asia on asiakaskohteen työntekijät, jotka kuvittelevat kotisiivouspohjalta osaavansa siivota ja soittavat esimiehelle siitä että siivooja siivoaa väärin, vaikka siivooja siivoaisikin täysin siten miten laitoshuoltajakurssilla on sanottu.

    • laitteet uusiks

      Kaikki edellä mainittu ja lisäksi likaiset siivousvälineet viime vuosisadalta ja todella epäkäytännölliset kärryt.

    • jfhdsksls

      Se että' kengät, kasssit, pussit, nyytit ja nyssäkät lojuvat pitkin nurkkia. Kengät kuuluu laitta kenkätelineeseen tai pukukaappiin ja pussit, kassit ja nyssykät voi ripustaa naulaan tai laittaa kaappiin.

    • Ei enää alalla

      Pukutiloja siivotessani pyyhin ensin kaappien päältä DuoDusterilla yläpölyt, sitten pitkien penkkien päältä puhtaalla(!!) mopilla levykehyksellä varsi säädettynä lyhyeksi ja lopuksi lattiat puhtaalla mopilla ja samalla levykehyksellä varsi säädettynä pitkäksi. Joku oli valittanut, että laiska siivooja pyyhki penkit lattiamopilla, yök.

      Silloin mua vit*tti. Olin tehnyt ihan ohjeen mukaan.

      • Niin tuttua... Mulla oli kerran vähän samantyyppinen juttu: Oli kauppa jossa oli 3-4 leveämpää käytävää ja yksi kapeampi.
        Kapeamman ajoin yhdistelmäkoneella aina kahdesti koska se oli kapea ja kone riitti hyvin. Muut käytävät olivat leveämpiä joten oli ajettava reunoilta ja sitten lopuksi keskeltä.
        Tulos oli se että esimiehelle valitettiin siitä että ajoin sitä yhtä käytävää vain kahdesti. Juuri näin.


    • ,,,,,,,

      Asiakas, joka neuvoi miten imuroidaan. Toisaalta se myös nauratti, ja toisaalta olisin kai voinut sanoa että tiedän miten teen työni.

      Ristiriitaiset asiat. Esim. sanotaan ettei saa sanoa "ei kuulu minun tehtäviini", toisaalta taas ei saa tehdä (eikä yleensä tietenkään ehdikään) mitään ylimääräistä. Ei saa kertoa firman asioista, tyyliin montako työntekijää, mutta toisaalta taas koulutuksessa sanottiin että nämä asiat pitäisi tietää ja osata kertoa asiakkaalle tarvittaessa. No tähän jälkimmäiseen en tosin ole tainnut törmätäkään käytännössä, että kukaan kysyisi.

      Mutta se eniten vituttava asia on tietysti se, että palkkaa ei maksettu oikein. Että tajusi vasta vuosia siivottuaan (ja tajuttuaan liittyä liittoon) että ylitöistä pitää maksaa ne tietyt prosentit. Aina maksettiin alakanttiin palkat, viikkotunneista vähennettiin. Näistä soitin aina esimiehelle, ja kovasti pahoittelivat, "laitetaan seuraavaan palkkaan". Lopulta taisi ne tunnit tulla maksetuksi aina, ylitöistä ei.

      Esimiesten joustamattomuus. Itse oli valmis hyppäämään vaikka minne ja miten ja heti ja kesken lomankin jne. mutta kun ekan kerran kieltäytyi ylimääräisestä keikasta (ilmankin meni jo ylitöiden puolelle, päivät oli pitkiä), tuli vihainen vastaus, että kyllä sun nyt vain pitää mennä, ei ole ketään muutakaan. Flunssasta kun toipuu just ja just, pitää entistä enemmän tehdä, kun tuuraaja "ei ehtinyt/huomannut/muistanut" tai sitten ihan vain niin jumalattoman huonosti tehty.

      Kiukkuiset ja töykeät esimiehet (osa toki asiallisempia).

      Näitä riittäisi...

    • Paras työ ikinä

      Minun työpaikallani eniten ärsyttää paikkaansa vaihtavat tavarat, joita saa metsästää kissojen ja koirien kanssa. Ja ehkä kiukkuiset työkaverit, jotka känisevät asioista, joille ei mahda mitään. Muuten työpaikkani on maailman paras!

    • .,.,.

      1. Johtoportaan AHNEUS! Vaikka teet ympärivuoden huipputulosta rahallisesti niin se ei riitä,silti sanotaan monta kertaa vuodessa että tässäpä lisää töitä,niinkuin niitä ei olisi jo tarpeeksi muutenkin.Etkä saa tästä edes kiitosta.
      2. Taivastelijat!Taivastellaan siivoojalle ku käsipyyhkeet on pitkin vessan lattioita yms,muttei silti vaivauduta nostaan niitä roskiin vaan pyöritään siivoojan eessä taivastelemassa,kun siivooja on erikseen ensin hälyytetty paikalle.

      • ,.,.,

        Ykköseen vielä lisäksi että johtoporras sanoo että tämän tuloksen lisäksi vielä pitää säästää.(ketä varten?!)


    • toimihenkilönä

      Ammattitaitoisen (vaadittava koulutus on) siivoojan palkka. Paljonko siivooja tienaa kuukaudessa? 2500 - 3000 euroako?

      • Minä olen täysipäiväinen työntekijä L&T:llä, palkkani on n. 1200-1300 e/kk. Ensi vuoden verokorttiin laitoin 1400 e/kk koska vuoden vaihteessa pitäisi tulla palkkaan nähden melko kova korotus peräti 50 c/h.


      • garibaldi1
        Jari-75 kirjoitti:

        Minä olen täysipäiväinen työntekijä L&T:llä, palkkani on n. 1200-1300 e/kk. Ensi vuoden verokorttiin laitoin 1400 e/kk koska vuoden vaihteessa pitäisi tulla palkkaan nähden melko kova korotus peräti 50 c/h.

        Brutto vai netto? Toivottavasti netto koska bruttopalkaksi tuo on surkea :-p
        Täällä täysipäiväinen kunnalla peruspalkka 1725 ikä- vuorolisät.


      • ...

        Olisikin! Jos siivoojan palkka olisi sitä mitä sen PITÄISI olla, siivoojia arvostettaisiin siinä missä muita aloja.


    • Brutto tottakai.. vero on mulla n. 8-9% joten käteen jää jotain 1100 e/kk, mutta tämäkin on hyvä. On paljon osa-aikaisia siivoojia jotka eivät saa koskaan täyttä työviikkoa, joten työtunteja tulee sitten 500-1000 e/kk bruttona.

    • laitoshuoltaja 60v

      Olen kaupungilla töissä ja saan käteen n. 1800€ /kk ei se minusta mikään huono ole mulla on kaikki ikälisät

    • valivalivali1

      Eniten ketuttaa se, että ainoa positiivinen palaute on hiljaisuus, mutta yksikin unohtunut roskapussi ja heti joku muistaa siitä mainita :D Eli niin kauan kuin teet työsi hyvin on hiljaista, mutta jappajee jos jotakin on jäänyt tekemättä, niin siitä kuulet alta nanosekunnin. Vähän on epäkiitollista hommaa, mutta kaikkeen tottuu.

    • Nämä vituttaa

      Se kun roskat ja käsipaperit heitetään roskiksen viereen. Yks herrashenkilö tiputti kynänsä lattialle säännöllisesti ja viimein nakkasin kynän roskikseen. Eipä ole enää kyniä lattialla ollut :D

      • ...

        Mulla on vähän ton tyylinen kokemus. Yhdellä naikkosella oli tapana tiputella tahallaan (näin oletan) tavaroita lattialle ja katsoi että pesenkö hänen lattiansa kunnolla. No kerran sinne lattialle oli multa jäänyt joku, en muista mikä, olisikohan ollu klemmari, kynä tms. No sillon tuli soittoa että en oo hänen toimistossa tehny mitään muuta kuin tyhjentäny roskiksen... Sillon kyllä kasvoi se kuuluista v tutus k*rpä otsaan! En tiiä miten tollasia aikuisia ihmisiä vois oikein "kouluttaa" että voisivat olla ja käyttäytyä niinkuin aikuiset eikä mitkään toisilleen kiusaa tekevät lapset!


    • kokod

      -Työn yksitoikkoisuus ja yksinäistä työtä
      -kyttääminen ja ainaisen paskan palautteen saaminen vaikka kuinka tekee parhaansa
      -huono palkka ja arvostuksen puute
      -huonot esimiehet

    • ville3

      Jotkut kätisevät asiakkaat,luulevat tietävänsä vahauksista yms.ihan kaiken,luulevat että ns.pystymetsästä voidaan tulla tekeen jotai vahauksia tai kiillotuksia,ärsyttää!!!Mulla on ollu n.10 ihmistä jota oon opettanu ja ovat olleet ihmeissään että ei tätä nyt ihan heti osaakkaan...arvostus on noussut välittömästi ja vastuuta kuitenki on ,itekki rahtaan puolen kylän avaimia messissä että näin.Ja KAIKISTA ei todellakaan oo siivoojaksi,vaikka luulevat että eihän siinä muutaku huitoo mopilla menemään :)

    • Sika lauma

      Olen koulussa työssäoppimassa ja v itutti suunnattomasti yks päivä pestä vessanpönttö jonka joku oppilas oli tuhrinu p askaansa yltä päältä ja ylä asteen puolella jotkut naispuoliset opiskelijat oli kusenu roskapönttöön pöntön sijaan.

    • Siivoustäti 44vee

      Laiskat lusmut jotka pinnaavat ja maleksivat eikä hoida työ.
      Höpsistä kuule esimies erilaisuudesta; minäkin alan hymyilemään ja mielistelemään pomoille, olenko sen jälkeen sopivampi kun kaikkitietävä ?

      Ei arvosteta työntekoa vaan mielistelijä parjää paremmin kun työtätekevä tunnollinen.

      Ihmettelen et minun yksikössä on 4 hymyilevää ja pomojen suosikit, mutta ne ei ole koskaan hoitanut tehtäviään.
      Lusmuilu ja mielistely on yhteinen tekijä näillä .
      Muut ahkerat tädit eivät juokse pomojen puheille...

    • Siivousrobotti

      Jos oot joustava ja nöyrä niin oot esimiesten mielestä hyvä ja sopiva työntekijä,
      oikeuksiaan puolustava on huono vaikka olis teknisesti parempi,
      Mikä ketuttaa siivoustyössä; epäreilu pomo, täys lapanen,
      tiukka työn mitoitus, yksinkertaiset , veemäiset työtoverit,
      yksitoikkoisuus, työstä ei saa mitään henkisesti ja sairaan huono palkka eli korvaus menetetystä omasta ajasta. Tässä näin aluksi ...

      • ...

        Jep, noin se menee. Auta armias jos alat pitämään omia puolia mitä tulee esim. lakeihin, niin sillon oot automaattisesti hankala ja joustamaton työntekijä. Siivoojien odotetaan olevan aina ja joka asiassa joustavia, esim. työtuntien määrässä.


    • virtuaalisymppis

      Olen työskennellyt vähän aikaa siivoojan kesälomittajana nuorena tyttösenä. Kyllä arvostus kyseistä ammattia harjoittavia kohtaan nousi valtavasti. Jatkuvaa dissaamista ja naureskelua, aikaisia herätyksiä, erilaisia terveysongelmia... Arvostan siivoojia enemmän mitä toimistossa kahvittelevia "toimitusjohtajia" (on heitäkin hyviä).

      Eräässä koulussa siivosimme kerran rappuja. Yksi siivoojista laittoi pesun päätteeksi siihen jonkin hoitoaineen ja alas laitettiin lappu että "käytä hissiä portaikko ei käytössä". Yksi opettaja repi sen pois ja jätti mukavat Ecco-kengänjälkensä rappusiin.

      Monissa luokissa opettajien työpöydät olivat kuin pommin jäljiltä. Olelettiin, että siivoojat hoitavat myös kaikki tärkeät paperit järjestykseen!

      Minulla ei ole kokemusta kerrostalojen rappusiivouksesta, mutta voin kuvitella että tämä vi....aa: rappukäytävillä jotkut asukkaat pitävät kynnysmattoa oviensa edessä! Ei kaikilla leikkaa tai sitten ollaan niin hienohelmoja! Tuulikaapissakin on matto minne voi pyyhkiä kengät!

      • Tasoa olla pitää.

        Olen ammattisiivooja. Tehnyt työtä yli 30 vuotta. Erikoissiivooja.
        Silti käytän omalla rapputasanteellani koko tasanteen mittaista mattoa.
        En halua ulkoa ja hissistä kaiken laisia paskoja ja roskia huusholliini.
        Sitä en tiedä v i d u t t a a k o siivoojia, eikä kiinnosta. Tässä taloyhtiössä vaihtuu siivoojat tarpeeksi usein, koska emme siedä huonoa työn jälkeä, juostenkusijoita.
        Itse siivoan tuon mattoni viikottain, imuroin ja 4 - 6 kertaa vuodessa pesen sen painehuuhtelulaitteella.
        Peruspesijät osaavat nostaa maton kaiteelle pesun ajaksi koska tilaa on. Jos pesusta tulee ilmoitus etukäteen, otan maton pois pesun ajaksi.


    • 11.40

      Pidin aikanaan lukion jälkeen välivuoden ja olin tekemässä siivoustyötä eräässä toimistossa. Tilat ei olleet enää ihan uudet, arvioisin rakennuksen ulkonäön ja väritysten perusteella olleen n. 70-luvulta. Esim. WC-kalusteet ja lattiapinnat jne. Tilat olivat siis vuokratut ja minä olin ollut kys. kohteessa joitakin kuukausia töissä.

      Tuli laatukierroksen aika ja mitään huomautettavaa ei löytynyt. Esimies sitten sanoi, että on pakko laittaa jotain huomautettavaa, kun kukaan ei ole täydellinen. Niinpä sitten huomautuskohtaan laitettiin juuri ja juuri näkyvät veden jättämät pisarajäljet vähintään 30 vuotta vanhoissa posliinilavuaareissa. Ne meni mun piikkiin, vaikka taatusti olin kerran viikossa pessyt happamalla pesuaineella.

      Silloin mua vi*utti, että vuosikymmenien aikana ties kenen siivoamiset/siivoamatta jättämiset vaikutti minun työn arviointiin.

    • terveisiä perseestä

      Oon laitoshuoltajana. Ärsyttäviä asioita:
      -Ns. teflon pomo, mikään työnkuvaan kuuluva ei ko ihmistä kiinnosta eikä mitään tehdä enempää kuin on aivan-aivan pakko ja sekin tod. huonosti.
      -Tieto ei kulje jos ei kuulu nuoleskelijoihin
      -Pomolla on lähipiiri, joka saa tietoa, parempia tehtäviä, ystävällistä käytöstä ja joustavuus pelaa, kunnon mafia
      -Pahimmillaan aamulla saat tietää, että jossakin toisella osastolla on sairastuttu, ja sinä menet paikkaamaan tilannetta, plus ns. pitkät vuorot
      -Opittujen asioiden (laitoshuoltajan koulutus) vieminen työhön on hankalaa, koska vanhojen työntekijöiden kateellisuus/muuosvastarinta on suurta.
      -sisäänpäinlämpiävyys, epäsuora viestintä, kukaan ei ole vastuusta mistään, asiat otetaan muuttumattomina itsestäänselvyyksinä, juoruilu, huonon käytöksen hyväksyminen, salailu, avoimuuden puute, pelko tekemisen pohjalla ”ettei vain tule sanomista”, työpaikkakiusaamistapauksissa ei osata hoitaa tilanteita loppuun asti eli sammuteta kaikkia paloja..
      -Hoitajat kyttää tekemisiäsi, mutta itse kyllä ovat valmiita siivouttamaan sinulla eritetahrat (lain mukaan eritetahran 1. havaitsija on velvollinen siivoamaan sen pois), jättävät paikat huiskinhaiskin esim. jotakin siivoushuoneesta noutaessaan tai työpisteelläsi tehtyään)
      -laiskat ja epäpätevät työyhteisön jäsenet
      -päin peetä tehdyt työvuorolistat
      -jos valitat esim. työsuojelullisista epäkohdista sinua katsotaan kuin lehmä uutta veräjää ja leimataan mielessään hankalaksi työntekijäksi eikä mitään edistystä asiassa tapahdu
      jne jne loputtomiin.

      • vkosiivous

        Olen huomannut hoitohenkilökunnasta ihan saman. Siivoojaa kytätään ja tosiaan eritetahrojahan he eivät siivoa, vaikka olisivat velvollisia (koskee muuten lääkäriäkin).


    • Järki HOI

      Kannattaisko hakeutua hoitoon samaan koheeseen missä työskentelee jos on paljon epäkohtia niin menee kaikki motifaatio niiden pohtuímiseen.

    • AHTAUS. valtamerialuksen kokoisilla pöydillä ja ties minkälaisella hyllyköllä ja kaapistolla tukitut, jo valmiiksi ahtaat toimistot.
      Saat olla telinevoimistelija onnistuaksesi siivoamaan joka sopen..

      AVOKONTTORIT. kun huonetta tulee siivoamaan pitäisi koputtaa oveen..
      Mut mihin koputat avokonttorissa?!
      plus ne on muutenkin veemäisiä siivottavia, jos kaikki tasopinnat (ainakin ulottuvuuskorkeudelta) on pyyhittävä joka viikko, niin näissähän sitä pyyhittävää sit riittää, on tilanjakajana käytettyä avohyllykköä, on sermejä ja yleensä vielä tyhjillään olevia toimistopöytiä (eikä niitäkään oikein viitsisi jättää pyyhkimättä).. ja moppaus taas sitä telinevoimistelua yhdistettynä balettiin.
      ja ja ja sellaista labyrinttiä ettet muista mistä aloitit..

      ASIAKKAAT jotka ovat oletettavasti liikuntakyvyttömiä kun eivät voi, edes sen parin minuutin ajaksi joka minulta menee heidän työpisteensä siivoamiseen, väistyä paikoiltaan. se on turha sitten valittaa pölyisyydestä jos ei paria minuuttia viikossa voi työajastaan uhrata siivoukseen.

      RÄKÄ. joku räkii muutamassa miesten vessassa lavuaariin ja reunoillekkin joskus yöököttävät keltaiset limat ja jättää ne siihen
      mulle se aiheuttaa yökkäysreflektin, pitkään jatkuvan kuvotuksen ja halun laittaa vähintään kymmenet kumihanskat käsiin ennen siivoamista. hyrgh *puistatus*

      nämä nyt päällimmäisinä tämän hetkisessä työssä, seuraavassa kai sitten taas jotain muuta..
      ja ainahan ne vetuttaa ne pieni palkka ja siivottava alue joka on jonkun mitoittajapervon märkä päiväuni.. mut kaikki aina valittaa niistä,

      • ...

        Oon ollu kans yhdessä kohteessa missä on yks Suomen suurimmista avokonttoreista. Siis aivan perseestä siivota sellasta! Siellä kaikki oli näitä pomoja ja insinöörejä jotka kuvitteli olevansa jotenkin arvokkaampia ihmisiä koska he eivät sentään oo siivoojia. Ja tää näky hyvinkin selvästi heidän käytöksessään ja kehon kielessä siivoojia kohtaan. Harva ensinnäkään viitsi väistyä kun heidän kohdalle tultiin tekeen viikkosiivousta vaikka kyllä näkivät että siihen tultiin siivoomaan. Mä päätin sen jo heti alussa että mä en ala kerjään ketään väistymäänt jos eivät viitsi oma-alotteisesti sitä tehdä. Omapahan on työpisteensä, ja jos heille ei oo niin väliä miltä siinä näyttää niin who cares. Samaan asiaan menee tavallaan se että tässä samaisessa konttorissa oli myös muutama jotka eivät millään viitsineet tehdä mitään sen eteen että saisin heidän roskiksensa tyhjennettyä joka sijaitsi heidän pöytien alla. Siinä mä sit suurinpiirtein konttasin heidän jalkojen välissä että sain sen roskiksen kaivettua sieltä esille... Oli tosi kivaa...


      • ... kirjoitti:

        Oon ollu kans yhdessä kohteessa missä on yks Suomen suurimmista avokonttoreista. Siis aivan perseestä siivota sellasta! Siellä kaikki oli näitä pomoja ja insinöörejä jotka kuvitteli olevansa jotenkin arvokkaampia ihmisiä koska he eivät sentään oo siivoojia. Ja tää näky hyvinkin selvästi heidän käytöksessään ja kehon kielessä siivoojia kohtaan. Harva ensinnäkään viitsi väistyä kun heidän kohdalle tultiin tekeen viikkosiivousta vaikka kyllä näkivät että siihen tultiin siivoomaan. Mä päätin sen jo heti alussa että mä en ala kerjään ketään väistymäänt jos eivät viitsi oma-alotteisesti sitä tehdä. Omapahan on työpisteensä, ja jos heille ei oo niin väliä miltä siinä näyttää niin who cares. Samaan asiaan menee tavallaan se että tässä samaisessa konttorissa oli myös muutama jotka eivät millään viitsineet tehdä mitään sen eteen että saisin heidän roskiksensa tyhjennettyä joka sijaitsi heidän pöytien alla. Siinä mä sit suurinpiirtein konttasin heidän jalkojen välissä että sain sen roskiksen kaivettua sieltä esille... Oli tosi kivaa...

        joo, en minäkään ala ketään pyytämään väistymään siivouksen ajaksi,
        joskus mielessäni piruilin et pitäskö niistäkin pölyhuiskalla huiskauttaa pölyt pois kun istuvat vaan paikoillaan..
        toisaalta ärsyttää myös et suurin osa niistä, jotka nousee paikaltaan, jää sitten eteen palleroimaan. miksei ne voi mennä käytävälle siksi aikaa..? en minä sitä huonetta/työpistettä ainakaan sen nopeammin siivoa jos siinä hiipparoi joku tiellä koko ajan ja huohottaa niskaan.
        mut on myös niitä ihania ihmisiä, joille siivoojan ilmaantuminen paikalle on hyvä tekosyy lähtä kahville :)


    • 12+14

      Eniten ärsytti se, että syytettiin aina kaikesta. Esim. seuraavasti:
      Kasvi alkoi talvehtimaan ja pudotti lähes kaikki lehdet -> olet tappanut meidän kasvin!

      Liukastuminen muovipohjaisilla korkkareilla -> olet kiillottanut lattian liian liukkaaksi tai lattialla on ollut vettä. Kuka ehtii jokaista neliömetriä usean kerroksen alueella talvella vahtia? Kehoitushan on muutenkin, että matalat kumipohjakengät olisi työkenkänä, jos mahdollista.

      Varastaminen -> aina jos jotain katoaa/ varastetaan, se on siivoojan vika. Ainakin siivooja on jättänyt oven auki tms. josta rosvot päässeet sisään.

      Ärsyttää myös, että siivooja on vaan siivooja. Kaikkia muita työkavereita puhutellaan nimellä, sanotaan huomenet yms. mutta jos joku kaataa kahvit lattialle, niin kuuluu: missä se siivooja on, ihan kuin siivoojilla ei olisi nimiä ollenkaan. Myös erilaiset ennakkoluulot siivoojia kohtaan saa joskus jopa koomisia piirteitä. Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

    • ...

      Täytyy sanoo että työkaverit ja pomo on ne asiat jotka laittaa vituttaan jos sellaiset henkilöt on vituttavia tyyppejä. Ja täähän ei siis koske vaan siivoojia vaan muita aloja myös. Viihdyin tosi hyvin muutamassa paikassa koska työkaverit ja muut työntekijät kohteessa oli tosi mukavia ja pomokin oli tosi kiva. Sit oon ollu sellasessa kohteessa missä työkaveri puukottaa selkään, valehtelee, teetättää omia töitä mulla (tai muilla) jne jne, sekä odotti kauhulla sitä kun pomo soittaa. Ei ollu hääviä!

    • onhansitä

      Liukas saippua ja lonksuvat kärryn pyörät

    • laikkyyyli

      Enimmäkseen olen tykännyt työstäni, pienistä huonoista puolista huolimatta. Itse olen kohdannut asiakkailta sekä esimiehiltä paljon positiivista palautetta, olen tehnyt työni huolella, puuttunut epäkohtiin, tehnyt parannusehdotuksia, kehittänyt osaamistani ja ollut aktiivinen. Nyt vain viime vuosina tullut eteen jotain, mikä vituttaa todella: Esimies ei ole tavoitettavissa. Ei vastaa puheluihin eikä viesteihin. En tiedä, onko hän asiakkaaseenkaan ollenkaan yhteydessä, hoituuko laatutarkastukset ollenkaan. Siinäpä toki vuosien ammattitaidolla hoidan hommat niin kuin parhaaksi näen, mutta entäpä jos tulee jokin korjaustarve koneille tai muu ratkaisematon ongelma. Tottakai työnantajan vaihto on mielessä, mutta tällä hetkellä mieluiten pitäisin tämän kohteen.

    • Siivotaansiivotaan

      1. Esimies jonka asenne on työntekijöitä vähättelevä. Työvuorotaulukossa toistuvasti virheitä, tämä jatkunut jo vuosia vaan esimiestä ei kiinnosta.

      2. nykyinen työpaikkani on otollinen kohde joutua työpaikkakiusatuksi, ns. paskan puhuminen toisen selän takana. On työntekijöitä jotka nimittelevät uutta mm. tolloksi jos ei osaa heti uutta aluetta.

      3. Asiakkaat jotka saattavat olla varsin ikäviä mutta se on tiedossa koska heissä on muistisairaita ja mm. päihdeongelmaisia. Tai muuten vaan vittumaisia tyyppejä.

      Siivosin kerran keikkalaisena remontoitua kohdetta joka oli tarkoitettu asunnottomille päihdeongelmaisille. Se oli siisti ja hieno kun avattiin mutta jo parin vuoden jälkeen se oli kauheassa kunnossa, seinät ovet täynnä tuherruksia, w-pöntöt revitty irti, ovet repsotti, sohvat, tuolit paskassa kusessa, jne.
      Saavat ilmaisen paikan mutta tuhotaan se omalla käytöksellä, sitten ihmetellään ettei kukaan halua niitä nurkkiinsa.

    • Kuinytollee

      Työnjohdon ylimielinen asenne työntekijöitä kohtaan.
      Hain kerran Raision kaupungille töihin. Minut kutsuttiin haastatteluun jossa oli läsnä kiinteistöpäälliikkö plus kaksi siivoustyönjohtajaa.
      Haastattelu sessio oli vallan merkillinen: kiinteistöpäällikkö selasi työtodistuksiani ja kyseli kaikenlaista, sillä välin nämä kaksi naista tirskuivat vastauksilleni kunnes lopulta molemmat heistä repesivät täysin ja peittivät kasvonsa papereillaan ja hohottivat täysillä kunnes kiinteistöpäällikkö kysyi mikä nyt on? :DDD
      Tunsin itseni ihan pelleksi vaikka käyttäydyin ihan asiallisesti ja luulin että tämä haastattelu on heidän puoleltaan todellinen yritys etsiä työntekijää.
      No eipä minua sitten valittukaan enkä menettänyt siinä mitään, sain pian uuden työpaikan asiallisessa pikku yrityksessä.
      Terveisiä vaan sinne Raisioon, kiva kun on noin mukavaa työssä! :DDDDD

    • terppa11

      narisevat työkaverit jotka ei osaa luovia. aina kuulema kiire ja ei kerkee tehä. toisena se kun nykyään ei ole enää mitään omia kohteita, esim 8 vuotta sitten olin vain omassa kohteessa ja työ tehtiin hyvin. katosta lattiaan. nyt on monta kohdetta joissa juostaan, mikään ei ole enää se oma työpaikka. kesken työpäivän soitetaan mee sinne ja tänne. jätät sen hetkisen paikan huonommalle ja säntäät tekemään toista paikkaa. hullukshan siinä tulee. mutta se on vaan luovittava että pää kestää.

    • Tulimieleen

      Kaiken tietävä työkaveri joka luulee olevansa paras ja ahkerin vaikkei edes ole siivousalan ammattilainen mutta ollut puljussa jo kauan joten kaikissa palavereissa aina äänessä ja mainostaa kuinka ahkera on ollut. Itse laikkari ja jotkut kommentit miten siivousta tehdään ovat suorastaan typeriä jos suoraan sanotaan. Olen kuitenkin ollut hiljaa.

    • nassahDemha

      Kaikividuta kunjos asemala kaiki väeräuskollisi osketalatiaa sitä seta sitä setapoisihmine jaloista.siivota oneksi allahiarmatanimä3

    • karijoku

      siivoaminen nälkäpalkalla, kaikkeen tyytyväiset työtoverit jotka ovat niin tyhmiä etteivät tiedä mitä varten ammattiliitot ovat olemassa ja jotka mahdollistaa että kapitalisti siat voivat sortaa meitä kuinka huvittaa

    • Siivo

      -pieni palkka
      - yllättäen vaihtuvat siivouskohteet
      -pitkät työmatkat

    • trhethth

      Ei anneta aikaa tehdä. Ylläpitosiivous kohteissa on niin vähän aikaa, ettei pysty mitenkään tekemään hyvin vaadittua aluetta, vaan se pitää jotenkin vaan juosta läpi.

      Liikaa töitä. Koko ajan pula HYVISTÄ työntekijöistä.

      Saikuttavat työkeverit. Jotkut saikuttaa enemmän kuin tekevät töitä.

      • Ihmettelensuuresti

        Totta, tiedän muutaman siivoojan jotka saikuttaa lähes viikottain. Voi johtua esim tietenkin siitäkin että joissain koulu/päiväkoti kohteissa on sisäilma ongelmia ja se vaikuttaa terveyteen. Silti, ei ole kiva saada illalla viesti kun olettaa itse et on menossa omaan iltakohteeseen, et huomenna aamulla klo 6 sinne ja tänne kohteeseen.... Eli tuo ilmoittaminen myöhään.... Ja tuo kohteiden mitoitus, vaikka menisit joihinkin kohteeseen kuinka aikaisin tahansa niin silti pitää juosta se alue, joka ennen esim ollut se 7,5 tunnin kohde joka onkin muuttunut 5-6 tunnin kohteeksi.... Tuuraajista pulaa, koska ei palkata lisää väkeä ja halutaan niitä jotka tekee silloin tällöin vain tuurauksia mikä ei kovin kannattavaa


      • Jgfjku

        Mistä pulju kyseessä?


      • Siivooja

        Iss palvelut oy, sol palvelut oy mm. Pahin noista on iss ja Jyväskylässä eräs pienempi siivousfirma jonka nimeä en viitsi tähän kirjoittaa, se oli ikidutusta se... Solissa ei oikeastaan ole mitään muuta vikaa kuin se et jotkut saikuttaa jatkuvasti ja yks kaks pitää tuurata, kun ei löydy tekijöitä,muuten plussaa, palkat tulee ajallaan, esimies mukava, reilu jne, mukavat työkaverit. Iss:ällä taas ainoat plussat kunnolliset siivousvälineet, aineet mut siihen ne plussat jäätkin, muuten oli aika äkäinen esimies, mikään ei kelvannut ja aina oli tehty väärin asiat kohteissa, sit irtisanoi vaan laittomasti, en ollut ainoa, pääs luikertelemaan kuitenkin vastuusta hän


    • Niinpäniin2

      Mitoitus! Sellainen mitoitus, joka ei kertakaikkiaan toimi.

      • Huhuhuh

        Joko liian vähän aikaa tai aivan liian paljon, et miettii et tulikohan varmasti kaikki hommat tehtyä, istumista ja odottelemista et pääsisi siivoamaan, todella turhauttavaa kun tahtoisi olla koko ajan liikeellä


    • KissaSiivoaa

      Eniten v""""ttaa eräs paikallinen siivousalan yritys täällä Jyväskylässä. Olen entinen työntekijä, mutta kyllä suututtaa vieläkin, miten siellä kohdellaan työntekijöitä.

      • Huhuh

        Taidan tietää kyseisen pien yrityksen, vituttaa kanssa miten kohdellaan ja soitellaan vapaaikana ja valitetaan joka hemmetin asiasta, palkasta otetaan eikä makseta vaikka sanookin asiasta, hih huh olipas sekin kokemus, yksi huonoimmista ja surkeimmista firmoista missä ikinä olen ollut, ja asiakkaat vielä maksaa siitä että siivoojalle ei anneta kunnon työvälineitä tai siivousaineita,


    • Anonyymi

      Huonot välineet, hyväveli/-sisko kerhot työntekijöiden ja esimiehen kesken...
      Ja se viimenen mikä estää tuloksen parantamisen; reklamaatiot ei tuu alas asti työntekijälle tai tulee pitkällä viiveellä...

    • Anonyymi

      Lisät jätetään maksamatta. Palkat on maksettu väärin, kaikkia ilmoitettuja tunteja ei ole maksettu. Palkat maksettu vanhentuneesta palkkataulukosta. PAlkkoja ei makseta oikein, vaikka huomauttaa monta kertaa. Irtisanomisen jälkeen jätettiin lomakorvaukset maksamatta. ...

      Näin Jyväskylässä eräässä paikallisessa yrityksessä. Se erittäin huonomaineinen yritys.

    • Anonyymi

      Nariseva joka asiasta valittava määräilevä työntekijä. Mikään muu tapa ei ole oikein kuin vain hänen vanhanaikainen tyylinsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe