Melko fundamentalistiselta kuulostaa Turun NNKY:hyn perustettu ryhmä "abortin miettijöille.."
Kuuluuko muiden asiat todella ko. järjestölle? ja miten he muka ymmärtävät näiden naisten elämäntilanteita?
Ällös tee aborttia, kehottaa NNKY Turussa
24
80
Vastaukset
- Ev.lut.
Lapsia ei tule tappaa äitiensä kohtuun. Ajatelkaa, millaista teurastusta on joidenkin lääkäreiden työ tässä maassa.
Ajattele millaista on jonkun poliisien työ tässä maassa, kun ne lapset joiden vanhemmat eivät piitanneet lapsestaan ja lapset joutuivat rikoskierteeseen jo nuorena. Kyllä lapsella pitää olla koti ja mikäli sellaista ei voida lapselle antaa on lapsen parhaaksi että vastuuton äiti tekee abortin. Abortin tulisi miltein pakottaa sellaiselle äidille!
- Ev. lut.
Ei todellakaan kuulu, eivätkä he mitään ymmärrä, mutta haluavat ilmeisesti kohottaa vain omaa fundisprofiiliaan.
- ap.
Oiskin varmasti parempi jos mummoikäiset antaisivat nuorten päättää itse asioistaan.
- Voi kamalaa
No voi kauhistus sentään. Tuosta taas näkee, että kristinusko pitää kieltää, kun puolustetaan pieniä lapsia.
- papaglu
Tää on näitä uskontojen ikävimpiä puolia. Sen nimissä otetaan kantaa johonkin asiaan mikä on täysin nykyisen moraalin ja ihmisarvon vastaista. Abortti ja ehkäisy ovat todella tärkeitä asioita. Nykyään onneksi pidetään huolta ihmisten päänsisäisestäkin hyvinvoinnista toisin kuin 2000 vuotta sitten.
- Loppu tulossa
Nykyihmiseltä puuttuu kaikenlainen moraali ja ihmisarvon käsitys, on ainoastaan suuria luuloja itsestään ja "lähimmäisen rakastamisesta". Sen takia ollaankin hemmetin vaarallisella tiellä.
Länsimäisen sivistyksen romahdus ovella... - Ev.lut.
Loppu tulossa kirjoitti:
Nykyihmiseltä puuttuu kaikenlainen moraali ja ihmisarvon käsitys, on ainoastaan suuria luuloja itsestään ja "lähimmäisen rakastamisesta". Sen takia ollaankin hemmetin vaarallisella tiellä.
Länsimäisen sivistyksen romahdus ovella...Aivan, romahdus on ovella.
Loppu tulossa kirjoitti:
Länsimäisen sivistyksen romahdus ovella...Uskovaisen mukaan ihmiseltä puuttuu moraali, jollei hänen arvoihinsa kuulu uskonto! On hyvin moraalitonta että lapsia syntyy, mikäli niistä ei huolehdita!
Turha on ottaa lemmikieläintäkään, jollei siitä huolehdi kuin omasta lapsestaan?
- Kristinuskon kirja.
Eräs presidentti ehdokas on ehdottomasto aborttia vastaan. Mitenkohän olisi jos hänen vaimonsa raiskattaisiin värillisellä gangsteriliigalla ja hän jäisi raskaaksi ? Isästä ei tietoakaan.
Itse oilen ehdottomasti abortin hyväksymisen kannalla. Tosin en kuitenkaan ehkäisykeinona. Siihen on toiset keinot.
Ihminen on ihminen syntyessään tähän maailmaan.- ...
Ihmisen alku on todella pieni, mutta niin on esim. puunkin. Entä jos tämä alku olisi millimetrin pituinen ja mikroskoopilla katsoen jo täysin "valmiin" ihmisen näköinen? Jotain aivan olennaista on ehtinyt tapahtua hedelmöittymisen hetkellä. Se on se elämän ihme, ei sen vähempää.
Tämäntyyppisellä ajattelulla helposti tehdään päätelmiä ihmisarvoisesta elämästä, esim. että "vihannes" ei varmasti haluaisi elää, jos saisi päättää ja että oikein kehitysvammaisen ihmisen elämä ei ole elämisen arvoista. Myös aivokuollut/koomapotilas on yhtä kuin kuollut, vaikka onkin hengissä ja voi joskus havahtua kokonaan.
- ap.
Suomessa on tiettävästi 600 lasta tai nuorta tällä hetkelläkin sijaiskotijonossa,koska omat vanhemmat eivät kykene huolehtimaan tarpeeksi hyvin.
eli lapsia on liikaa jo nyt.- Niinpä niin
Senkö takia niitä abortteja tehdään, että pelätään omankin lapsen joutuvan sijaiskotiin?
- ap.
Niinpä niin kirjoitti:
Senkö takia niitä abortteja tehdään, että pelätään omankin lapsen joutuvan sijaiskotiin?
no ehkä sun aivokapasiteetilla ei tajuta mitä yritin sanoa...
Niinpä niin kirjoitti:
Sinustako on parempi että lapsi syntyy ja hanet sijoitettaisi välittömästi pois vanhempiensa luota, jossa hänestä ei huolehdita kuin omasta lapsesta?!?!?!? Harvoin lapsen adoptoi ketään heti lapsen synnyttyä. Lapselle tulee suurempia traumoja tästä isompana kuin siitä mitä uudenlaiset uskonlahkot (kristilliset, NNKY yms.) ja konservatiiviset ihmiset väittävät, että lapsi adoptoitaisi homoseksuaali pariskunnalle.
Abortti on myöskin ihmisten säännöstely kysymys, eikä se että pidätytään seksistä ja muusta elämästä! Abortti ei ole murha, kuten uskovaiset väitätte.
Sikiö ei ole tietoinen olemassa olostaan, jolloin abortti ei ole murha
Murha määritetään: "Murha on harkittu ja tahallinen IHMISEN tappaminen tai kuoleman aiheuttaminen, joka toteutetaan paheksuttavin keinoin, ilman provokaatiota tai osoittaen rikollista mielenlaatua. "
Tässä tapauksessa ihmisellä tarkoitetaan sellaista, joka on olemassa olostaan tietoinen ennen kuin hänet murhataan.
- Ei yksinkertaista
Niin, itselleni on joskus tehty abortti ja kyllä pidän sitä vieläkin elämäni pahimpana tekona, vaikken syyllisyydentunnossa kiereskelekään. Sikäli kannattaisi miettiä, koska äidintunteet on aina äidintunteita.
Mielenkiintoista, että kaikissa muissa synneissäni tyydyn Jumalan anteeksiantoon ja tämänkin Jumala saa puolestani antaa minulle anteeksi, mutta pitkään on kestänyt enkä tiedä olenko vieläkään antanut itse itselleni anteeksi. Puhun nyt vain itsestäni, enkä syyttele muita.- Ei yksinkertaista
Ja kerran vielä juolahti mieleeni, että koska tämä lapsi ei syntynyt, eivät syntyneet hänen jälkeläisensäkään, eli olen siis tavallaan sarjamurhaaja. Olen siis antanut murhauttaa lapseni, sen lisäksi vielä laittanut lääkärinkin murhaajaksi, voi minua!
- Ei yksinkertaista
Ei yksinkertaista kirjoitti:
Ja kerran vielä juolahti mieleeni, että koska tämä lapsi ei syntynyt, eivät syntyneet hänen jälkeläisensäkään, eli olen siis tavallaan sarjamurhaaja. Olen siis antanut murhauttaa lapseni, sen lisäksi vielä laittanut lääkärinkin murhaajaksi, voi minua!
Lapsen isä oli teillä tietymättömillä, mutta älkää missään tapauksessa ruvetko taputtamaan minua päähän, sellaista en voi sietää tässä asiassa. Minut saisi puolestani kivittää, enkä olisi siltikään tyytyväinen.
- Ev.lut.
Kyllä on monia naisia, jotka katuvat tätä tekoaan.
Ev.lut. kirjoitti:
Kyllä on monia naisia, jotka katuvat tätä tekoaan.
Eivät kuitenkaan kadu sitä tekoa, jolloin tulivat raskaaksi. Erityisesti sitä tällaisen naisen tulisi katua eikä aborttia!
- Ev.lut.
Niin, synnin palkka on kuolema. Tässä tapauksessa se tulee lapsen osaksi.
- Ev.lut.
Homot eivät tee aborttia. Ovat synnittömiä siinä mielessä. Kannattakaamme siis homoseksuaalisuutta ja valitkaamme homous. Samalla maailma pelastuu ylikansoitukselta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2538118IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2695318- 1711835
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)761760- 1871308
- 761271
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61157Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy2141020Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte1311007- 104955