Vetokoukun hinta asennettuna?

Onko merkkiliikkeen hinta 690e asennettuna Kovilin kiinteästä koukusta oikealla hehtaarilla? Auto on vm. 2008 3C farkku-Passatti. Kovasti oli muutama vuosi sitten halvempi wanhaan V70 Volvoon, muistaakseni... Alue Pohjois-Pohjanmaa.
Ilmoita


Uuteen Mitsubishi ASX malliin irroitettava vetokoukku asennettiin hintaan 700.- että vaikuttaisihan tuo hehtaarin tarkkuudella ainakin olevan kohdallaan. Alue pääkaupunki.
Ilmoita
2000 vm.Passattiin maksoi vuosi sitten 140 euroa ja asensin itse.Koukku on Biltema ja hyvä.
Ilmoita
No just joo, kuinkahan moni alkaa itse asentelemaan vetokoukkuja? Bilteman koukut ovat halpoja, niinkuin kaikki muutkin tuotteet, laatu on sitten jotain ihan muuta. Et sä sitä vuodessa vielä näe kuinka hyvä se on.
1 VASTAUS:
Noh, kerroppa miten joku koukku voi olla sitten huono? jos se kiinni pysyy ja toimii muutenkin!
+Lisää kommentti
Noh, itseasentanut, kerroppa sä sitten, miksi tarvike (piraatti) osa voi olla samaa tasoa, kuin kaikki laatustandardit läpäissyt alkuperäisosa, joka kestää 98 prosenttisesti paremmin kuin piraatti. En minä missään vaiheessa mitään piraattiosia huonoiksi haukkunut, totesin vain, että ei laatu/kestävyys ole koskaan alkuperäisosia parempaa. Mutta tokihan se on ihan ok. Jos olet itse poraillut Bilteman piraatin kiinni, jos olet osaava siihen hommaan, se voi olla ihan hyvinkin kestävä, tarkoitin vain, että ei kovin moni tänäpäivänä itse sitä edes kykene luotettavasti asentamaan. Olen sen yhden kerran karvaasti joutunut kokemaan, ajoin perässä itseoppineen koukun asentajan kanssa, lähti SUORALLA irti ja jouduin väistämään "ojaan", poliisit totesivat minut syylliseksi, kun en saanut pidettyä autoa tiellä, joo olen varmaan huono kuski, en vaan halunnut syliini tuota puulastissa olevaa peräkärryä. Totuus oli kuitenkin se, että tuo bilteman itseasentajan asennus ei pitänyt, koska tuota piraattia ei paremmin kiinni pystytty laittamaan.
1 VASTAUS:
Oliko kyse tästä puulastista?

http://img.yle.fi/uutiset/kotimaa/article6890096.ece/ALTERNATES/w960/18_10_LP_puuta kaatopaikalle.jpg
+Lisää kommentti
Hinta on aivan oikea laatustandardikoukulle merkkiliikkeessä. Nyrkkipajahinta 60 euroa Biltemasta ostetulla koukulla on köyhien puuhastelua. Hinta voisi olla kovempikin. Esimerkiksi 1200 euroa. Se ei ole paljon varakkaan autoon.
2 VASTAUSTA:
Meikäläiseltä katkesi turposta akseli. Merkkiliikkeessä osa maksoi 2000 euroa. Työ 800 euroa. Oli sentään takuutyö alkuperäisosalla. Köyhät asentelee jotain uusio-osia.
Varakas ajaa autolla ,ei natsileluilla...
+Lisää kommentti
Hahhahhaa, tiedä pitääkö paikkansa mutta kehuivat tekevänsä asennuksia myös merkkiliikkeille. Eli jopa rahalla saa ko. laatua...

********************************************************************************************

Varoituksen sana Koukkupajan( Koukkupaja, Vetokoukku.com ) Tikkurilan toimipisteestä. Oman autoni vetokoukun asennuksessa jättivät 2/6 pultista kokonaan asentamatta. Asiaa selvittäessäni, selitys oli että kaikki paketissa olleet pultit asennettiin(asennusohjetta ei ilmeisesti oltu luettu ollenkaan).

Lisäksi asiakaspalvelu reklamaation jälkeen oli todella ala-arvoista, joten suosittelen välttämään ko. yrityksen palveluita.

Toinen suositus on tarkastaa oman vetokoukoun asennus(mikäli asennettu ko. liikkeessä), ennen kuin vaunu ja vetoauto päättää lähteä eri teille 80km/h nopeudessa....
1 VASTAUS:
Heh,

Varoituksen sana myös Tampereelle. Sähköt oli kytketty väärin ja puskuri roikkui asennuksen jälkeen. Sähköjen korjaus oikeassa korjaamossa sentään hyvitettiin Koukkupajan toimesta. Kiitos siitä.
+Lisää kommentti
Kerron vielä tuosta Bilteman koukusta.Passatissa on valmiit kiinnitykset koukulle ja Biltemankin koukku sopii niihin prikulleen,eikä tartte mitään porailla ja kestää varmasti sen mitä koukuille sallitaan kantavuutta.Kantavuus on sama,kenen valmistama koukku on.Ainoa missä olen huomannut tingityn,on maalaus.Maalasin sen uudelleen kesällä,kun siihen oli alkanut ilmestyä ruostepilkkuja,mutta se oli pikkujuttu,kun koukku on rungossaan kahdella pultilla kiinni.
5 VASTAUSTA:
Koukun asennushan tuossa on se helppo homma. Sähköjen vetäminen koukulle on nykyautoon paljon kinkkisempi juttu.
9+2 kirjoitti:
Koukun asennushan tuossa on se helppo homma. Sähköjen vetäminen koukulle on nykyautoon paljon kinkkisempi juttu.
Olisipa hauska nähdä miten onnistuu aloittelevalta kotimekaanikolta. Bilteman koukun mukana tuli kai myös ilmaiseksi VW:n CAN-väylään vielä sähkötkin? Moneen autoon sähkösarja on paljon kalliimpi kuin itse koukku.

700.- on oikea hinta koukulle asennettuna. Saman maksoin itsekin.
ja maksaa kirjoitti:
Olisipa hauska nähdä miten onnistuu aloittelevalta kotimekaanikolta. Bilteman koukun mukana tuli kai myös ilmaiseksi VW:n CAN-väylään vielä sähkötkin? Moneen autoon sähkösarja on paljon kalliimpi kuin itse koukku.

700.- on oikea hinta koukulle asennettuna. Saman maksoin itsekin.
Touraniin kovil koukku sähkösarja asennuksineen 350e.
Moottorin-ja sisätilanlämmitys 700€.
ja maksaa kirjoitti:
Olisipa hauska nähdä miten onnistuu aloittelevalta kotimekaanikolta. Bilteman koukun mukana tuli kai myös ilmaiseksi VW:n CAN-väylään vielä sähkötkin? Moneen autoon sähkösarja on paljon kalliimpi kuin itse koukku.

700.- on oikea hinta koukulle asennettuna. Saman maksoin itsekin.
Tyhmä maksaa kun pyydetään,viisas pääsee halvemmalla...
+Lisää kommentti
JepJep. Köyhät asentelee ilman CAN. Laakkoselle kun vie ja vilauttaa setelirullaa niin pian on koukku ja täpseli siinä. Miksi kaikki persaukiset valittavat? Ostakaa maksukykynne mukaisia käytettyjä mopoautoja.
1 VASTAUS:
Mopoautot on kalliimpia kuin autot
+Lisää kommentti
Etkö oo huomannu,että rikkaat on kaikkein tarkimpia mihin rahansa pistää.Siksi kait niillä on käppyrää.
Ilmoita
Miten te asentajat olette koodanneet vetokoukun can väylään? Se kai olis syytä tehdä ESP:n toimivuuden takia? Jotain tällaista siinä kai pitää huomioida kun koukkua asentelee?
Ilmoita
Purin tuossa Koukkupajan(Tikkurila) asentaman 7-napaisen sarjan 13-napaisen tieltä pois. Yllätys yllätys, laatua löytyi tältäkin osalta heidän asennuksesta. Ryöstäjillähän olivat nuo johdot kytkeneet hyvä ettei alkuperäiset johdot olleet poikki. Voi vittu mitä paskaa.

En ole rikas, mutta rikastun kun täytyy kaikki asennukset jatkossa tehdä itse suomalaisen työn laadun vakuuttamana...

Koodaavat varmaan CAN-väylänkin mitä suurimmmalla asiantuntemuksella, mikäli tarpeen on;-)
3 VASTAUSTA:
Onko Koukkupaja hyvä asennuspaikka? Löytyy ilmeísesti myös Pohjoisesta?
Asiantuntija liikkeellä jälleen. Ei tarvitse kuin VAG-konsernin auton sähkösarja katsoa niin merkkiliike asentaa samaisilla rosvoliittimillä väylään, koska sähkösarja on tarkoitettu niillä kytkettäväksi.
Juurikin alkuperäinenkin menee perinteisillä rosvoliitimillä, millä sinä sitten asentaisit? laadukkammin.
Virosta koukku asennussarjoineen mallia kiinteä alle parisataa merkkikuinmerkki rikkaat tietysti maksaa merkkiliikkeessä ymmärtämättömyyttään mutta eihän se ole köyhältä pois,
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Oulun toimipisteessä ei ollut Koukkupajan kylttiä ollenkaan.
1 VASTAUS:
Koska se on Feloxin tehtaan yhteydessä.
+Lisää kommentti
Ei tarvinnut rosvoliittimiä käyttää 13-napaisen sarjan asennuksessa, koska sarjassa(ECS) oli valmiit liittimet auton liittimiin kytkettäväksi.

Kyllä ne puukenkämaassa osaa, voi veljet:-)

BTW. En ole VAG-konsernin autoihin koskenut sen koommin kun 10 vuotta sitten sain temppuilla uutena ostetun pumppusuutingolffin kanssa kun tehot katosi koneesta vähän väliä. Vaihtoivat lopulta kauhean väännön jälkeen koko turbon ja auto meni sen jälkeen myyntiin.
Ilmoita
Itse asennutin Audi A6 Avantiin koukun Koukkupajalla vuosi sitten. Homma kesti 1 h 45 min ja kokonaiskustannus oli 350 €. Laakkosella sama homma olis tehnyt yli tonnin, muutkin tarjoukset pyöri 550-700 euron välillä.
Ilmoita
Koukkupaja kussut 4 tuttavani autojen vetokoukku asennukset. Aina myöhässä. Mitä helvetti näitä ihmisiä (tuttaviani) vaivaa. Eikö tajuta että halvalla EI SAA HYVÄÄ! Muutama toinen hyvä mesta, koukut maksaa 2-300 kyllä enemmän mutta eivät mokaile! ÄLKÄÄ IHMISET OTTAKO SITÄ HALVINTA AINA! Saatte usein katua!
Ilmoita
turhaa haukutte koukkupajaa.

tekee edullisesti ja kohtuu laadukkaasti työt. välillä sattuu reklamoitavaa, mutta niiin sattuu kaikille jotka tekee eikä vaan puhu niinkuin tämän palstan "asiantuntijat"
2 VASTAUSTA:
itse koukkupajalla koukun asennuttaneena en voi kuin kehua. Autoni mb c vuosimallia 2012. Asennutin koukun josta ei jää mitään näkyviin. Työ valmistui odotellessa ja asennus jälki oli hyvä. Iso kiitos halvasta hinnasta ja nopeasta työstä tampereen koukkupajalle
Koukkupajalla on noin yhtä monta reklamaatiota joka päivä kuin tekevät asennuksiakin. Olen töissä niiden naapurissa ja jutut kuuluu läpi.
+Lisää kommentti
Koukkupaja on täysin ammattitaidoton nyrkkipaja.
Laittoivat koukun autooni ja kyllähän koukku paikalleen tuli mutta oli väärän merkkinen, peruutustutka ei mene pois päältä kun kärry perässä ja vielä sumuvalo palaa autossa vaikka kärry kiinni. Ja vielä kaiken kukkuraksi kytkennät ei ihan niinkuin pitäis. Ette sillee. Asia vielä kesken mutta eka soitto niin asiakas haukuttiin pystyyn.
Olin vielä varmistanut että kaikki kuuluu pakettiin ja että ei tule peruutustutkan kanssa ongelmia.
Ilmoita
Koukkupajan kaverit jättää joistain autoista jopa valmistajan tarkoittamia kantavia pultteja kokonaan asentamatta, menee nopeammin paikalleen. Palkkien sisältä saattaa holkit puuttua, eikä heillä ole OBD-laitetta, josta nollattaisiin vikakoodit tai peruutustutka ohjelmoitaisiin sammumaan kärryn töpseli kiinnitettäessä. Asentavat joihinkin malleihin yleismallin sarjaa rosvoliittimillä, joissa jokaisen polttimon virtaa mitataan. Vain tietyn malliset helpot sarjat saavat hyvin paikoilleen. Joskus pulteista puuttuu valmistajan sinne tarkoittamia lukituksia, joten löystyvät ajan kanssa.

Olen nähnyt monta kymmentä koukkupajan virheellisesti tekemää asennusta, jotka olen joutunut asentajana itse korjaamaan.

Koukkupaja-ketjua yleisesti vihataan autoalalla halpojen hintojen ja vaarallisten asennusten takia.
2 VASTAUSTA:
Ohjelmoivat ainakin minun autooni obd. Peruutustutkat kytkeytyvät pois kärryn ollessa kiinni
Khh77 kirjoitti:
Ohjelmoivat ainakin minun autooni obd. Peruutustutkat kytkeytyvät pois kärryn ollessa kiinni
Niin, joissain peräkärryn liittimissä on kytkin tätä varten. Tällainen kytkimellä varustettu ei välttämättä tarvitse ohjelmointia.
+Lisää kommentti
Oulun koukkupajassa asennutin vetokoukun.

Tulos: sähköt sekasin, vilkkuääni nakuttaa epämääräsesti kokoajan.
Rosvoliittimillä olivat laittaneet johdot josta todennäköisesti ongelmat johtuvat.
Korjaamolla sanoivat että pitäs kytkeä jonkun boksin kautta johdot että toimii. Muutenki lukenu netistä että rosvareilla asennetut alkaa yleensä temppuileen puolen-vuoden jälkeen..
Reklamaatio on tällähetkellä vireillä, saa nähdä mitä vastaavat.
1 VASTAUS:
Komppaan benkku68. Tämä pitää paikkaansa ainakin siinä vaiheessa kun peittelevät jälkiään. Oli rikkoneet minun autostani takavalon ja olivat LIIMANNEET rikkoutuneen palan takasin takavaloon. Tästä mitään mainitsematta luovuttivat auton ja sain itse huomata tämän myöhemmin. Uskomatonta palvelua.
+Lisää kommentti
Kyselin koukkupajasta tarjousta autooni sähköpostilla, ei vastattu. Sitten menin paikan päälle kysymään tarjousta ja näyttämään autoa kun asennus olisi poikkeava sporttisten puskureiden takia, eivät olleet kiinnostuneita tulemaan katsomaan vaan ohjeisti soittamaan heidän vaihteeseen. Soitin vaihteeseen josta ohjattiin laittamaan sähköpostia. Kerroin laittaneeni johon sanoi että vastaavat myöhemmin, mitään ei ole kuulunut. Jäi todella huono maku koko hommasta!!! Ja nyt kun luki tämän ketjun niin tähän pajaan en autoani ainakaan vie.
2 VASTAUSTA:
Olen asennuttanut jo kahteen autoon koukun koukkupajalla. Ikinä ei ole ollut valittamista työnlaadusta tai muustakaan. autot ovat volvo xc60 ja vw passat.
Tuttavani asennutti myös koukun koukkupajalla hyundai ix35 autoon ja ei hänelläkään ole ollut pahaa sanottavaa. Miten tälle palstalle on löytänyt näin moni tyytymätön? Eikö tyytyväisiä ole ollenkaan?
janne4 kirjoitti:
Olen asennuttanut jo kahteen autoon koukun koukkupajalla. Ikinä ei ole ollut valittamista työnlaadusta tai muustakaan. autot ovat volvo xc60 ja vw passat.
Tuttavani asennutti myös koukun koukkupajalla hyundai ix35 autoon ja ei hänelläkään ole ollut pahaa sanottavaa. Miten tälle palstalle on löytänyt näin moni tyytymätön? Eikö tyytyväisiä ole ollenkaan?
Ettei olisi yrityksen johto paikkailemassa huonoa palautetta?
+Lisää kommentti
Itse tehty koukun asennus 330 euroa.

Aikaa meni 3h kahvitaukojen kanssa.

Annan ikuisen takuun asennukselle. Ja Kovilia en käyttänyt koska silloin en olisi voinut antaa ikuista takuuta ja ruosteessa on kovilin koukku kahden vuoden ikäisenä.
Ilmoita
Koukkupajalta(Oulu) kysäisin tänään(sunnuntai) tarjouksen koukun asennuksesta. Tarjous tuli 40min. päästä kyselystä.
2 VASTAUSTA:
Koukkupajalla asennettiin koukku mun autoon ja en voi suositella kyseistä pajaa.olivat rikkoneet takapuskurin kiinnityksen ja kun huomautin asiasta,niin sanoivat että se on varmaan ollut jo rikki.
Noh he korjaa,mekaanikko ajoi auton takaisin talliin renkaan ulvoen kiukuissaan,asiallista touhua kyllä
voi vittu ei siis kehtaa tunnusta et oli sen hajottanut.
laittovat ruuveilla sit kiinni.
VÄLTTÄKÄÄ kyseistä puljua
tarpper007 kirjoitti:
Koukkupajalla asennettiin koukku mun autoon ja en voi suositella kyseistä pajaa.olivat rikkoneet takapuskurin kiinnityksen ja kun huomautin asiasta,niin sanoivat että se on varmaan ollut jo rikki.
Noh he korjaa,mekaanikko ajoi auton takaisin talliin renkaan ulvoen kiukuissaan,asiallista touhua kyllä
voi vittu ei siis kehtaa tunnusta et oli sen hajottanut.
laittovat ruuveilla sit kiinni.
VÄLTTÄKÄÄ kyseistä puljua
Aivan sama tilanne. Auto asennuksen jälkeen kuin ruhjottu.. Kerrottiin, että se on aikaisemmin kolhittu jonnekin. Miten se voi olla, jos se virheettömänä sinne on viety??
Aikamoinen paja. Levittäkää varoituksen sanaa kaikille ketkä koukkuja tarvitsee, ko. puljun toiminta arveluttavaa/ala-arvoista.
+Lisää kommentti
Kiitos antamastanne palautteesta.

Pyrimme jatkuvaan laadun parantamiseen, jonka johdosta otamme myös mahdolliset reklamaatiot mielellään vastaan parantaaksemme toimintaamme. Asennamme useita tuhansia vetokoukkuja vuosittain, jolloin muutamia virheitäkin sattuu joskus. Kaikella tekemällämme työllä ja myymillälle osilla on luonnollisesti vähintään vuoden takuu.

Mikäli jollain tulee mieleen kysyttävää, ilmoitettavaa tai haluatte keskustella ko.asioista niin älkää epäröikö ottaa yhteyttä suoraan allekirjoittaneeseen.

Yst.terveisin,
Ossi Hiltunen
aluejohtaja
0504131369
Koukkupaja Oy
ossi.hiltunen@koukkupaja.fi
www.koukkupaja.fi
3 VASTAUSTA:
Ei tässä selittelyt auta kun katsoo tätä viestiketjua. Ainakin itselle tuli tästä selväksi että missä paikassa en ainakaan koukkua asenna.
En tiedä onko Ossi Hiltunen käynyt viime aikoina Tampereen asennuspisteessä, mutta olisi kyllä syytä. Itse satuin jokunen päivä sitten näkemään millaisessa kunnossa asennuspiste oli sisältä ja kiinnostukseni asennuttaa koukku siellä lopahti siihen. Todella siivoton "paja" eikä näkemäni perusteella herätä yhtään luottamusta. En kyllä uskalla uutta autoa sinne koukkuasennukseen viedä. Yleensähän se on niin, että ellei siisteyttä saada pidettyä eivät muutkaan toiminnot ole huippuluokkaa. Miten asiakas voi varmistaa, että koukku asennetaan valmistajan ohjeiden mukaan? Tämä pitää sisällään mm. kiinnityspulttien kiristyksen valmistajan ilmoittamiin kiristysmomentteihin momenttiavaimella. Onko koukkupajan asentajilla käytössään momenttiavaimet ja käytetäänkö niitä kaikissa asennuksissa?
Minä asennutin Oulun koukkupajalla autooni kiinteän koukun 450 €. Tarjouksen pyysin heidän sivuiltaa. Tarjous tuli nopeasti. Asiallinen ja siisti koukku ja asennus. autojerryssä kilpailutettu koukku halvin tarjous 750 €. Minusta puskasta on helppo huudella vähän asiatontakin, minulla hyvät kokemukset. Minusta tämäkin kun Ossi Hiltunen vastasi kommentoijille, kuvastaa vakavaa suhtautumista asiakaspalveluun. En ole nähnyt minkään muun korjaamon/liikkeen kommentoivan Suomi24 kirjoituksia. Paitsi "puskasta" keksityillä nimimerkillä jotkut korjaamot vastailevat.
+Lisää kommentti
Asennutin uuteen Honda CR-V:hen irroitettavan Westfalia-vetokoukun Oulun Koukkupajalla... Hintaa tuli 580e... Merkkiliikkeen hinta olisi ollut 985e netto.
Asennus sujui sovitusti. Aikaa meni hieman yli 3h, kun muoviosia joutuu irroittelemaan asennuksen tieltä jonkin verran.
Asennus on siististi tehty ja Westfalian koukku on tunnetusti laadukas.
En voi moittia... Hintaeron takia eläkeläisen kannatti ajaa yli 200 km:n päähän kotikaupungista...
1 VASTAUS:
Heh, jos 400€ vie perikatoon eläkeläisen niin ehkä kannattaisi ajella jollakin edullisemmalla autolla kuin mukamas "neliveto" CR-V:llä. Tämä oikeasti etuvetoinen "neliveto" tuskin on sieltä edullisimmasta päästä hankkia ja ylläpitää. Vinkkinä vaan!
+Lisää kommentti
Olen asennuttanut 3 koukkua uusiin autoihin Koukkupajalla. Yhdessä autossa tuli reklamaatio joka korjattiin asiallisesti. Olen pääsääntöisesti ollut tyytyväinen kyseisen firman asennuksiin.
Ilmoita
Koukkupajan sivulta:
"Olemme vetokoukkuvalmistajien valtuuttama suomalainen asennuspisteketju."
Ovat yhteistyössä Feloxin kanssa, mutta muut koukut ostavat tukusta tai kotimaisilta valmistajilta. Mitenköhän siten ovat "vetokoukkuvalmistajien valtuuttamia" pelkästään ostamalla näiltä muilta valmistajilta?

"Käytössämme on nykyaikaiset vetolaitteiden sähkösarjojen ohjainlaitteiden ohjelmointilaitteet." Ei pidä tuokaan paikkaansa. Jotkut boksit eivät vaadi ohjelmointia, joten ne toimivat ilmankin näitä laitteita tai tällaisten laitteistojen käytön osaamista. Pyytäkääpä niitä siellä näyttämään niitä laitteita, kun viette autonne sinne koukun asennukseen ja kysykää muitakin fiksuja kysymyksiä koskien näiden laitteiden käyttöä.

Koukkupajan facebook-sivulle ei saa kommentoida. Vois olla yhtä rajua tekstiä joiltain käyttäjiltä kuin täälläkin.

Koukkupaja asensi yhdessä välissä Hiabia, mutta Hiab perui sopimukset ammattitaidottomuuden takia.
1 VASTAUS:
Aapinen taitaa olla tietämätön satusetä :) Tuovat Westfalian koukkua itse maahan ja ovat sen ainoa virallinen asennuspiste Suomessa. Kyllä sieltä ohjelmointi laitteet löytyvät ja Hiab ei taida valmistaa vetokoukkuja eli niitä ei ole asennettu heidän pisteissään ;) et sellaista satuilua. Kun kysyy suoraan firmasta asioista niin jää saduille vähemmän tilaa..
+Lisää kommentti
Asennutin Jyväskylän Koukkupajalla 1,5 vuotta sitten Honda CR V:n vetokoukun. (liike oli juuri avattu täällä) Homma toimi kuten oli sovittu, työ oli siistiä, mitään ei mennyt rikki ja kaikki toimii edelleen. Hintaakin oli koukulle asennettuna alle 500 euroa. Voin suositella. Auto on tämän jälkeen käynyt merkkihuollossa ja ei vikoja esim. sähkölaitteissa tms.
1 VASTAUS:
Kävin myös laitattaa peräkoukun crv. Sähköasennus oli aika sokki kun oli käyttäneet pikaliittimiä mitkä puristetaaa ajovalojen molemmilta puolilta alkuperäisiin johtoihin kiini. Ja vielä auton ulkopuolelta takavalojen takaalta tehty tämä asenbus. Jos ajovalojen sulakkeet on määrätty tehtaalta tietyn kokoisiksi polttimon vatti määrän suhteen niin mitä auton sähköjärjestelmä käyttäytyy kun yhteen yksikköön tulee tuplamäärä sähkönkulutusta jos kärry on kiinni? Auton sähköjärjestelmäässä pitäisi olla 2x vahvemmat sulakkeet ja puolet paksummat piuhat? Koska kulutus tuplaantuu.
Mites sitten muutaman vuoden päästä kun ajovalojen johtimet katkeavat itsestään näiden liittimien takia ja autoon tulee vika? Kuka maksaa? Tunnetusti happi ja kupari keskenään ei ainakaan paranna kuparia vaan alkaa syövyttää. Tuossa vielä liittimen kuva http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=20422
Koukkupajan kotisivuilla lukee: Käytössämme on nykyaikaiset vetolaitteiden sähkösarjojen ohjainlaitteiden ohjelmointilaitteet.
Varmaan veloittavat ohjelmoinnistakin mitä ei edes tarvita. Epäilen että mitään pikaliittimiä ei voi ohjelmoida auton tietokantaan. Surullista miten nykyaikana työt tehdään vaan mahdollisimman nopeasti ja kalliilla. Laatu jäävkokonaan pois. Vähän on juosten kustu ja kaaduttu koiran paskaan tämä homma.
+Lisää kommentti
Todella hyvin toimi koukkupajan toiminta ainakin minun kohdalla,uuteen renuuni asennutin koukun ja hintaa tuli 430€(merkkiliikkeessä sama koukku 660€).
Kahden päivän sisällä sain asennuksen ja hommakin hoitu alle tunnissa.
Ilmoita
Itsekkin koukkupajalla koukun laitatin pasuunaan ja hyvin on pelannut. ei katsastuksessakaan mitään häiriötä ilmoittanut obd testissä vaan kaikki oli ok. Kahvitkin sälli tarjosi odotellessa ja tarinoi hauskoja. ja siis autoliike tuonne koukkupajalle käski mennä hintaa kysymään.
Ilmoita
Soitin Oulun koukkupajalle ja sain sieltä edullisen hinnan vetokoukun asennukselle. Kysyin kauanko asentaminen kestää ja vastaus kuului että 1h 30min. Varasin ajan aamusta 8:30, jotta saisin autoni takaisin liikenteeseen viimeistään klo 11:00. Menin aamulla 8:30 viemään auton vetokoukunlaittoon ja varmistin samalla asennukseen kuluvan ajan. Vastaus oli että 1 h 30min. Sanoin että hyvä juttu ja että tulen hakemaan autoni 10:00. Tähän asentaja totesi asennusajan olevan tuon, mutta asennuksen alkavan kunhan edelliset autot ovat valmiita. Kysyin kauanko niissä menee ja vastaus oli, että toisessa 2h ja toiseen ei ole vielä edes osia????? Mikäli haluaa asennuttaa koukun kyseisessä firmassa niin täytyisi näköjään varutua jättämään auto sinne vähuntään päiväksi. Todella huonoa palvelua ja täydellistä asiakkaan aliarvioimista. kenenkään ei missään nimessä kannata käyttää kyseistä firmaa! Itse en jättänyt autoani sinne vaan päätin viedä sen oikeaan asennusliikkeeseen, jossa saa asiallista palvelua ja aikataulut pitää.
1 VASTAUS:
Jassoo, kyllä ainaki Golfin koukkuasennus Raisiossa luonasi juuri niin kuin pitikin ja hintakin oli sopiva. Asennus siististi tehty, ohjelmointi väylään ok, kaik pelaa.
+Lisää kommentti
Liisaria olen tilaamassa ja Bemariin koukku maksaa vain karvan päälle 1500e.
1 VASTAUS:
1.4 Turbo - Ylemmän ahtoputken (välijäähdytin - kaasuläppä) sisältä irtoaa pursketta joka tukkii ahtoputken. Seurauksena moottorin tukehtuminen ja käyntihäiriöt.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet jäävät vuotamaan suihkutussyklin jälkeen. Saattaa aiheuttaa autodetonointia moottorin sammuttamisen jälkeen tai estää käynnistymisen (tulpat kastuneet).

1.4 Turbo - DSG (0AM) vaihteiston öljytiiviste asennettu tehtaalla väärin, johtuen tiivisteen muotoilusta. Aiheuttaa öljyvuotoa moottorin ja vaihdelaatikon välistä.

1.4 Turbo - Turboahtimen imuletkun valmistusmateriaali liian pehmeä. Aiheuttaa resonanssiääntä erityisesti korotetulla tyhjäkäynnillä.

1.4 Turbo - Lisälämmittimellä varustetun moottorin jäähdytysnesteletkut ovat asennettu väärin päin. Lisälämmittimeltä tuleva jäähdytysneste virtaa suoraan moottorin lämpötilasensorille.

1.4 Turbo - Öljynpainesensorissa "klappia", resonanssi saattaa aiheuttaa virheellisiä hälytyksiä matalasta öljynpaineesta.

1.4 Turbo - Turboahtimen hukkaportti jumiutuu, jolloin moottoriohjaimen pyytämää ahtopainetta ei saavuteta tai se ylitetään. Seurauksena moottorin vikatila. Turboahdin korvattava uudella.

1.4 Turbo / Twincharged - Nokka-akselinsäätöyksikkö ei säädä nokka-akselia oikein kylmäkäynnistyksen aikana. Seurauksena mekaanista kolinaa. Nokka-akselinsäätöyksikkö vaihdettava parannettuun versioon.

1.4 Turbo - Nokka-akselin keskimmäinen laakeri irtoaa paikaltaan itsestään. Laakerointi korvattava parannetulla versiolla ja nokka-akseli uusittava.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoaineen korkeapainepumppu jumiutuu, estäen pumpun toiminnan. Polttoainepumppu korvattava parannetulla versiolla.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Öljynsuodatin tukeuttuu aiheuttaen öljynpaineen laskun. Suodatin ja moottoriöljy vaihdettava välittömästi.

1.4 Twincharged - DSG vaihteiston kytkimen ohjausventtiili (Mechatronics) kuluu ennenaikaisesti. Seurauksena vaihto-ongelmia ja nykivää käytöstä. Ohjausventtiili korvattava parannetulla yksiköllä.

1.4 Turbo / Twincharged - Käyntihäiriöitä johtuen likaisista sytytystulpista. Syynä "liiallinen käsittely". Korvattava uusilla.

1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet vialliset. Viallisten suuttimien valmistuspäivämäärä 17.9.2009 - 27.11.2009. Suuttimet korvattava uusilla.

1.4 Turbo / Twincharged - Turboahtimen kierrätysventtiili (by-pass) viallinen. Korvataan tarvittaessa parannetulla osalla.

1.4 Turbo / Twincharged - Jakoketjun kiristinyksikkö jumiutuu, eikä saavuta enää säätöarvojaan. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Kiristinyksikkö korvattava uudella.

1.2 Turbo - Jakoketju venyy itsestään valmistusmateriaalin poikkeaman takia. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Jakoketju ja kiristinyksikkö korvattava uudella.

Luonnollisesti viat eivät koske kaikkia kyseisillä moottoreilla varustettuja autoja tai yksilöitä. Kuitenkin mm. näitä vikoja esiintyy yleisesti kyseisissä moottorityypeissä.

Kyseessä on siis valmistajan tiedostamia yleisiä vikoja, mutta 1.2 TSI koneen venyvää jakoketjua lukuunottamatta millekkään niistä ei löydy varsinaista takaisinkutsu tai vaihtokampanjaa.

Toisinsanoen takuuajan jälkeen menee virhevastuusta vääntämiseksi. Esimerkiksi "kolahtaneen" yläkerran (jakoketju / kiristin -> jako tarpeeksi pieleen) vaihtaminen normaaleilla tuntiveloituksilla ja osahinnoilla kustantaa suurinpiirtein 30-50% koko auton markkinahinnasta, iästä ja kilometreistä riippuen.
+Lisää kommentti
Kyllä tuo hinta on lievästi rasvainen. Vartin verran siinä on ilmaa!!
Kilpailuttakaa ja sanokaa että tuolla ja tuolla tehdään halvemmalla. Kyllä hinnat laskee kun on pakko!
Ilmoita
Vetokoukun ja sähkösarjan jos asentaa alle kahden tunnin, jää varmasti jotain tekemättä.
Ilmoita
Vetokoukku hakusessa Audi A6:een itselläkin.
Täältä muiden hintoja katsoin, niin eipä sitä taida ainakaan alle 500 eurolla selvitä:
https://autojerry.fi/hinnat/vetokoukun-asennus-hinta/
Ilmoita
Tämä on vw passat ketju jos audissa on sama D.S.G 7 vaihteisto niin voiko sillä vetää vaunua?
1 VASTAUS:
Audi ei käytä vaihteistoistaan nimitystä DSG vaan S tronic. Eri nimestä huolimatta samoja laatikoita.

Vaununveto onnistuu, mutta kannattaa tarkistaa sallitun vetomassan riittävyys oman automallin osalta.

Oma edellinen autoni oli vuoden 2008 VW Golf Variant 1.4 TSI 118 kW, DSG7-vaihteistolla. En näe mitään syytä, miksi en olisi voinut vetää sillä vaunua sallituissa painorajoissa. En kuitenkaan asennuttanut vetokoukkua, koska taloudessamme oli vielä autoa hankittaessa toinen, vanhempi, koukullinen auto, jolla satunnaiset vetohommat hoideltiin.

VW:n nettisivuilta ilmenee, että nykyisen lähinnä vastaavan VW Golf Variantin sallittu vetomassa jarrullisena on vain 1 100 kg. Nykyinen farkkuni on osapuilleen samankokoinen ja -tehoinen (60 kg Golf Variantia painavampi, moottorin teho 115 kW), mutta sille luvataan vetopainoa jarrullisena 1 800 kg. Vaihteistona nykyisessä autossani on 7-vaihteinen perinteinen (momentinmuuntimella varustettu) automaattivaihteisto. Nyt minulla on koukku ja yli tonnin kuormia olen vedellyt.

Ero on melkoinen, isoa asuntovaunua ajatellen varmaankin ratkaiseva. Itse en ole kanavaraani- tai karvanaamarityyppiä, vaan tyydyn kiskomaan vain satunnaisesti tavarakuormia laina- ja vuokrakärryillä.
+Lisää kommentti
Volkkareissa ja Audeissa vetokoukku pitää kiinnittää keulaan, siis jos jollekkin vielä epäselvää mihin se asennetaan....
1 VASTAUS:
On tainnut joku rikas menestynyt ajaa motarilla sun nissanin paskan ohi?
+Lisää kommentti
Ote Vehon viimevuotisesta M-B C farkku -tarjouksesta:
”Vetokoukku Kovil, irrotettava (sis. adapteri 13→7-nap) 954 € sis. alv 24 %”

Auto meni tilaukseen. Asennetuksi tullut koukku ei ollut Kovil, vaan jonkin saksalaispajan tekele. Irrotettava, avaimellisella lukolla varustettu, näppärästi paikoilleen loksahtava ja vaivatta irrotettava. Ei sinänsä mitään valittamista, kuormineen toiselle tonnille yltänyt telikärrykin on tullut perässä satoja kilometrejä nöyrästi puolihuomaamatta eikä sähköpuolessakaan ole ollut havaittavissa häikkää.

Monta vuosikymmentä Savonlinnassa koukkuja valmistanut ja parhaimmillaan kymmeniä työntekijöitä työllistänyt Kovil on nykyisin ulkomaalaisomistuksessa ja taisi siirtää tuotantonsa pois Suomesta juuri viime vuonna, joten koukkumerkin vaihtuminen tarjouksessa mainitusta lienee ymmärrettävä tätä taustaa vasten.
Ilmoita
Uusissa autoissa on koukku ohjelmoitava, koska sähköistys toteutettu CAN-väylillä, ja ECU mittaa johtojen / jännitteitä /jännitehäviöitä kulutuskohteissa..niin jos asentaa koukun uudempaan autoon jossa CAN-väylät..niin peräkärryn pistokkeen kun tökkää kiinni..niin takuulla syttyy häiriövalo mittaristoon, jos koukun sähkösarjaa ei ole ohjelmoitu ECU:lle, ...nimittäin ECU huomaa noissa jännitteissä liikaa eroja, ja johtuu siitä !
Ilmoita
Mä kävin asennuttamassa Tallinnassa. 400eur irroitettava laatukoukku merkkiä Steinhof vm 2014 VW Sharaniin. koukun pistoke on vieläpä taittuvaa mallia, eli menee piiloon muovipuskurin taakse. http://ravolar.ee/
Käytä termiä: detachable towbar:
Steinhof detachable towbar with electric block, 7-pin connector and installation costs 419€. Its delivery will take about 10 working days.

Homma meni todella hyvin. Varasin ajan ja laivamatkat 3 viikkoa etukäteen. Aamulaivalla Tallinnaan ja iltalaivalla kotiin.
Asennutin samalla lohkolämppärin, niin könttähinta oli todella edullinen. Asennutin samalla talvirenkaat eri liikkeessä, niin säästin reissussa monta sataa euroa. Otin lapset mukaan ja käytiin eläintarhassa ja vanhassa kaupungissa (taksilla ja joukkoliikenteellä). Juu ja kesän juomat otin samalla reissulla =)
Ilmoita
Todella hyvin toimi Autopaja Tuusula toiminta ainakin minun kohdalla,uuteen renuuni asennutin koukun ja hintaa tuli 430€(merkkiliikkeessä sama koukku 660€).
Kahden päivän sisällä sain asennuksen ja hommakin hoitu alle tunnissa.
Ilmoita
Minulla maksoi koukun asennus 50 euroa. Romikselta ostin koukun sähkösarjoineen ja asensin itse. Tosin yhdet asennusoluet piti ottaa joten kustannus oli noin 51 euroa. Kannattaa ostaa romikselta jos löytyy heiltä.
1 VASTAUS:
Ei kannata, mutta köyhän on ilmeisesti pakko. No ehkä johonkin +12 vuotta vanhaan voisin asentaa jos vaan olisi niin vanha romu.
+Lisää kommentti
Itelleni asennettiin tänään koukku Oulun koukkupajalla. Kaikki meni juuri niin kuin oli sovittu! Palvelusta ja laadusta täysi kymppi ja papukaijamerkki päälle! Suosittelen muillekin koukun tarvitseville . Kyllä nyt on hieno heittää natsa sateehin sprintteristä kun kärrykin kulkee perässä.
Ilmoita
Tilasin Rameldan firmasta koukun Pasattiin .Hinta 104 euroa,Saksalainen Bosal tuote.
Puolalaisen olisi saanut tasan 100 eurolla ,mutta luotan Bosaliin enemmän.
Mielenkiinnolla odotan milloin pääsen asentamaan.Ai niin hintaan sisältyy myös toimituskulut Saksasta.
Ilmoita
Muista päivittään auton ohjelmiin olemassa oleva koukku.
Ilmoita
Audi q7 koukku ja asennus yhteensä 425€...viron hinta siinä teille.....suomessa vastaava olisi 900€...
1 VASTAUS:
Yleis johtosarjalla ryssitty kiinni. Mutta töitähän se vain lisää suomi korjaamoille, ajan myötä. Sellaisia virityksiä viron pojaan tekkee 😅
+Lisää kommentti
Sain tarjouksen Koukkupajalta : asennettuna irroitettava koukku Astraan 650 €,
Taidan tehdä tilauksen niin löytyy takuupaikka jos tulee esim. sähköistä ongelmaa.
Mieluummin hiukan enemmän kotimaan firmalle kuin vähemmän ulkomaan eläville
Ilmoita
Minä asennutin 2015 vuosimalliseen passattiin 23.8 volkkarin omassa liikkeessä Tampereella alkuperäisen vetokoukun. Sovittu hinta 1030 euroa sain myös veloituksetta siksi aikaa auton ajoon . Asennuksessa men reilu viisi tuntia. Kuokkutukussa olisin saannut 630 euroa mutta väärin asennetun koukun ainakinLaakkosella näin sanottiin eivät osaa kytkeä sähköjä oikein kun ei ole kaavoja. Sen jälkeen saattaa maksaa paljonkin kun voi mennä poksi rikki tai ei pelaa takakamera tai vakionopeuden säädin. Viikottain tulee kuulemma autoja väärin kytkentöjen takia Volkkarille. Nyt ainakin minulla on toiminut automaatti Passatti.
Ilmoita
Koukkupaja käyttää yleismallin johtosarjoja, aina kun vain pystyy. Ja koodaukset vähän sinne päin... tästä saattaa seurata ongelmia !!
Ilmoita
Volkkareihin löytyy hyvin osia romiksilta, säästää tuhansia euroja.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vetokoukun hinta asennettuna?

Onko merkkiliikkeen hinta 690e asennettuna Kovilin kiinteästä koukusta oikealla hehtaarilla? Auto on vm. 2008 3C farkku-Passatti. Kovasti oli muutama vuosi sitten halvempi wanhaan V70 Volvoon, muistaakseni... Alue Pohjois-Pohjanmaa.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta