Nordkapin kävijöiltä vinkkejä??

Virpi

Tossa pitäis lähteä ajelemaan Nordkappiin ja aattelin kysellä onko joku käynyt siellä. Onko tiedossa jotain hyvää camping paikkaa. Teltassa olis tarkoitus majoittua. Onko ne tunnelimaksut kovankin hintaisia? Muutkin vinkit/tiedot ovat tervetulleita...

24

16920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapinhullu

      Fatima prices 2003/2004 (Sub sea tunnel)
      Cl.1 < 6,0 m NOK 140,-
      Cl.2 6,0 - 12.4 m NOK 445,-
      Cl.3 12,4- 24,0 m NOK 755,-
      Cl.4 Motorbike/Moped NOK 68,-
      Cl.5 Adult NOK 46,-
      Cl.6 Child NOK 23,-
      The rates are for one way. The same rate for returning.
      Caravan or trailer is included in the price of the truck/car that is pulling and is not messured in addition to the lenght of the car.

      North Cape Hall 2003
      Adults NOK 185,- p.p.
      Children u/15 yr NOK 50,- p.p.
      Family (2 2) NOK 370,-
      Military Personell NOK 100,- p.p.
      Crew (Cruise/Hurtigruta NOK 80,- p.p.
      Student NOK 100,- p.p.
      Entrance ex. supervideograph NOK 140,- p.p.

      North Cape Hall Entrance 2004
      Adults NOK 190,- p.p.
      Children u/15 yr NOK 55,- p.p.
      Family (2 2) NOK 380,-
      Military Personell NOK 105,- p.p.
      Crew (Cruise/Hurtigruta NOK 90,- p.p.
      Student NOK 105,- p.p.
      Entrance ex. supervideograph NOK 140,- p.p.
      >>tässä päivänhinnat tunnelissa. On ajoneuvon pituuden mukaan, ja veloitus mennen ja tullen erikseen. Kun tulet itse alueelle, niin se maksaa erikseen oheisen taulukon mukaan.Kaikki paikat maksaa erikseen. Honningsvåg on lähin 2500 ihmisen taajama, mistä löytyy camping ym. palveluja. Norja on erittäin kallis maa.

      • sami

        Norkappiin olisi tarkoitus heinäkuussa lähteä. Eli mikäkän on tunnelimaksu kun matkassa on kolme henkeä ja kulkupeli farmarigolffi. Visa käynee maksuvälineenä?
        Mikä on muuten Norja kruunun kurssi suhteessa euroon?


      • Virpi

        Eli onko olemassa vielä jotain muita PAKOLLISIA maksuja kuin tuo tunneli?


      • reijo
        Virpi kirjoitti:

        Eli onko olemassa vielä jotain muita PAKOLLISIA maksuja kuin tuo tunneli?

        ei kannata nordkappiin, jos haluaa nähdä tundraa, aja båtsfjordiin tai vuoreijaan. jos taas tuntureita, niin tromssaan tai narvikiin, ei ole ylimääräisiä maksujakaan.


      • Lapinhullu
        reijo kirjoitti:

        ei kannata nordkappiin, jos haluaa nähdä tundraa, aja båtsfjordiin tai vuoreijaan. jos taas tuntureita, niin tromssaan tai narvikiin, ei ole ylimääräisiä maksujakaan.

        Nordkappi on pohjoisin autolla mentävä paikka ja nähtävyys. Reilu 300 metriä merenpinnan yläpuolella oleva tasanne rakennuksineen. Yöllähän siellä on eniten nähtävää (kesällä), kun aurinko ei laske ollenkaan.Kts.www.northcape.no
        Jos rahat riittää, niin kannattaa käydä.


      • Anni
        Virpi kirjoitti:

        Eli onko olemassa vielä jotain muita PAKOLLISIA maksuja kuin tuo tunneli?

        Käytännössä pakollista on maksaa se Nordkap hallin maksu, koska autoa ei saa minnekään muualle kuin puomin/maksukopin takana olevalle parkkipaikalle. (Ai että jätetään auto jonnekin kauemmas ... unohda, maasto ei mahdollista sitä. ) Nuuka voisi tutkia miten Honningsvågista pääsisi bussilla N:iin - epäilen vaan että siinäkin on sisäänpääsymaksu hillottu lipun hintaan.


      • tkk
        Anni kirjoitti:

        Käytännössä pakollista on maksaa se Nordkap hallin maksu, koska autoa ei saa minnekään muualle kuin puomin/maksukopin takana olevalle parkkipaikalle. (Ai että jätetään auto jonnekin kauemmas ... unohda, maasto ei mahdollista sitä. ) Nuuka voisi tutkia miten Honningsvågista pääsisi bussilla N:iin - epäilen vaan että siinäkin on sisäänpääsymaksu hillottu lipun hintaan.

        Ilmoitetaanko auton pituus itse vai katsotaanko se jollakin mittarilla automaattisesti? Itsellä on tasan 6 metriä pitkä ajoneuvo, josta veloitetaan noin nelinkertainen hinta alle 6 metriseen verrattuna, joten olisi pieni kiusas ilmoittaa auton pituudeksi 5.9 metriä ja selvitä hiukan edullisemmin jo muuten ryöstöhintaiseen paikkaan.


      • Lapinhullu
        tkk kirjoitti:

        Ilmoitetaanko auton pituus itse vai katsotaanko se jollakin mittarilla automaattisesti? Itsellä on tasan 6 metriä pitkä ajoneuvo, josta veloitetaan noin nelinkertainen hinta alle 6 metriseen verrattuna, joten olisi pieni kiusas ilmoittaa auton pituudeksi 5.9 metriä ja selvitä hiukan edullisemmin jo muuten ryöstöhintaiseen paikkaan.

        Autot on luokiteltu henk.autot, pakettiautot, asuntovaunut, erill.yhdistelmä- ym. ajoneuvot jne. Ihmiset veloitetaan erikseen ja auto erikseen, mennessä ja tullessa. En ole nähnyt kenenkään mittailevan autoja, mutta kyllä rahastajilla aika hyvä ammattitaito on kehittynyt. Jos tuntuu liian kalliilta tällä hetkellä, niin muutaman vuoden kuluttua tunnelimaksu poistuu, eli kun rakennuskustannukset ovat peittyneet. Paikallisetkin maksavat tunnelista käyttömaksua, tosin hieman edullisempaa. 1000 NOR perheen Nordkappin käynti tulee varmaan maksamaan.


      • &quot;norjalainen&quot;
        Lapinhullu kirjoitti:

        Autot on luokiteltu henk.autot, pakettiautot, asuntovaunut, erill.yhdistelmä- ym. ajoneuvot jne. Ihmiset veloitetaan erikseen ja auto erikseen, mennessä ja tullessa. En ole nähnyt kenenkään mittailevan autoja, mutta kyllä rahastajilla aika hyvä ammattitaito on kehittynyt. Jos tuntuu liian kalliilta tällä hetkellä, niin muutaman vuoden kuluttua tunnelimaksu poistuu, eli kun rakennuskustannukset ovat peittyneet. Paikallisetkin maksavat tunnelista käyttömaksua, tosin hieman edullisempaa. 1000 NOR perheen Nordkappin käynti tulee varmaan maksamaan.

        Kyllä hyvinkin mitataan, mikäli tunneli/lauttarahastaja epäilee auton/yhdistelmän olevan pidempi ilmoitettua. Koettu asia, matkalla Nordkappiin muutama vuosi sitten.


      • Lapinhullu
        &quot;norjalainen&quot; kirjoitti:

        Kyllä hyvinkin mitataan, mikäli tunneli/lauttarahastaja epäilee auton/yhdistelmän olevan pidempi ilmoitettua. Koettu asia, matkalla Nordkappiin muutama vuosi sitten.

        "En ole nähnyt kenenkään mittailevan autoja, mutta kyllä rahastajilla aika hyvä ammattitaito on kehittynyt." Totesin näin vuosien kokemuksella, koska kohdalle ei ole sattunut. Ei ole ongelma kun itse tietää autonsa pituuden.


      • Praha

        Oheisesta hinnastosta kysyttävää, koska en ymmärtänyt www.northcape.no -sivuiltakaan, että

        - maksaako sub sea tunnel auton LISÄKSI autossa olevilta henkilöitä (adult 46 NOK)? Vai kattaako automaksu myös autossa olijat? (Luulisi, mutta ei näistä Norjan hinnoista tiedä...)
        - mitähän tarkoittaa tuo Hallin Entrance ex. supervideograph - siis mistä jää paitsi, jos maksaa sisäänpääsystä vain 140 NOK?


      • tuttu paikka
        &quot;norjalainen&quot; kirjoitti:

        Kyllä hyvinkin mitataan, mikäli tunneli/lauttarahastaja epäilee auton/yhdistelmän olevan pidempi ilmoitettua. Koettu asia, matkalla Nordkappiin muutama vuosi sitten.

        jos olet käynnyt nordkapissa niin tiedät varsin hyvin että tunnelista noustuasi maanpinnalle tietullikoppi tulee noin 50-100m jälkeen oikealla ja kopin edessä on monta maalattua parkkiruutua sisäkkäin josta rahastaja näkee mihin ruutuun auto mahtuu. -10cm ei vaikuta siis maksuun eikä sitä aleta mittaamaan. jos auto on 6m tai 6.1m pitkä niin voi vaan sanoa kopilla "under 6meters" tai saman norjaksi :)


    • Tapsa

      Kävin viime viikon tiistaina henkilöautolla, ( avensis) kaksi aikuista. Tunnelimaksu 186 nkr meno, ja paluu saman verran.
      Huipulle puomimaksu 380 nkr,saa olla kaksi vuorokautta huipulla .yht 752.0 nkr

      • Minä myös

        Eli kävimme Nordkapissa viime viikolla, keskiviikkona itse asiassa. Meitä oli 3 aikuista kaksi lasta ja mennen tullen maksoimme 280 NOK tunnelimaksua. Sinne Nordkapp hall:iin ois pitäny vielä maksaa joku 160-190 NOK/hlö, mut sitte haistatettiin pitkät Norskien ahneudelle, eikä menty ees sinne "huipulle" Näkemistä riittää siinä ympäristössä ihan yhtä lailla. Matkamme jatkui siitä sitten Tenojoelle. Mutta näköalat on kyllä upeat !!! Kyllä pikkasen ahistaa taas olla etelä-suomessa ja elää tätä lähiöelämää. Taian lähteä kullankaivajan vaimoksi lappiin....


      • Tapsa
        Minä myös kirjoitti:

        Eli kävimme Nordkapissa viime viikolla, keskiviikkona itse asiassa. Meitä oli 3 aikuista kaksi lasta ja mennen tullen maksoimme 280 NOK tunnelimaksua. Sinne Nordkapp hall:iin ois pitäny vielä maksaa joku 160-190 NOK/hlö, mut sitte haistatettiin pitkät Norskien ahneudelle, eikä menty ees sinne "huipulle" Näkemistä riittää siinä ympäristössä ihan yhtä lailla. Matkamme jatkui siitä sitten Tenojoelle. Mutta näköalat on kyllä upeat !!! Kyllä pikkasen ahistaa taas olla etelä-suomessa ja elää tätä lähiöelämää. Taian lähteä kullankaivajan vaimoksi lappiin....

        Olisinpa kullankaivaja.


      • Upeeta
        Tapsa kirjoitti:

        Olisinpa kullankaivaja.

        mikset rupeis kullankaivajaksi...otat valtauksen jne...Vaskooli vaan heilumaan, itse kokeilin sitä, ja kuinka ollakkaan jäihän sinne pari sokerimurun kokosta hippua ;) ...Mutta joku lumohan siellä lapissa on ;)


      • tauti
        Upeeta kirjoitti:

        mikset rupeis kullankaivajaksi...otat valtauksen jne...Vaskooli vaan heilumaan, itse kokeilin sitä, ja kuinka ollakkaan jäihän sinne pari sokerimurun kokosta hippua ;) ...Mutta joku lumohan siellä lapissa on ;)

        Voi tänne lappiin tulla muutenkin aikaa viettämään (asumaan)eikä se vaadi mitään hullunkurista kivien pesemistä. Sitäpaitsi se ei elätä ketään ja sitä pitää olla melkoinen masokisti kun viihtyy monta vuotta sääskien, mäkäräisten, polttiaisten yms. syötävänä. Lapin lumo on jotakin vallan muuta kuin...pestyjen kivien maisemat se on jänkien- ja tunturien avaruutta....


      • Upeeta edelleen
        tauti kirjoitti:

        Voi tänne lappiin tulla muutenkin aikaa viettämään (asumaan)eikä se vaadi mitään hullunkurista kivien pesemistä. Sitäpaitsi se ei elätä ketään ja sitä pitää olla melkoinen masokisti kun viihtyy monta vuotta sääskien, mäkäräisten, polttiaisten yms. syötävänä. Lapin lumo on jotakin vallan muuta kuin...pestyjen kivien maisemat se on jänkien- ja tunturien avaruutta....

        hiput helpolla sieltä löydy.Ja tiiä sitten kuinka moni kullankaivuulla rikastuu jos edes elää niillä tienesteillä...mutta eihän mua kullankaivuu sinänsä kiinnosta..ne lapin maisemat mut lumosi ja joku muu ;)


      • Tapsa
        Upeeta kirjoitti:

        mikset rupeis kullankaivajaksi...otat valtauksen jne...Vaskooli vaan heilumaan, itse kokeilin sitä, ja kuinka ollakkaan jäihän sinne pari sokerimurun kokosta hippua ;) ...Mutta joku lumohan siellä lapissa on ;)

        pääsis kokeilemaan?? Mitenköhän niitä valtauksia sit otetaan??? ja mitenköhän käy näille etelän valtauksille.Eka kerrasta koukkuun,ja ruska vielä näkemättä.


      • yks vaan
        Tapsa kirjoitti:

        pääsis kokeilemaan?? Mitenköhän niitä valtauksia sit otetaan??? ja mitenköhän käy näille etelän valtauksille.Eka kerrasta koukkuun,ja ruska vielä näkemättä.

        Tee matka laanila-kuttura ja haastattele siellä tapaamiasi ihmisiä. He varmaan osaavat vastata kysymyksiisi. Ne etelän valtaukset...voit unohtaa, sillä tänne kun jää koukkuun niin siinä pysyy.


      • Minä myös
        Tapsa kirjoitti:

        pääsis kokeilemaan?? Mitenköhän niitä valtauksia sit otetaan??? ja mitenköhän käy näille etelän valtauksille.Eka kerrasta koukkuun,ja ruska vielä näkemättä.

        googlettamalla löyty ihan kelvollista ? tietoa,ja linkkejä... katoppas sivulta www.vallusnet.com
        Mä lähtisin heti takas lappiin ...jos voisin, täällä on niiiiin tylsää täällä etelä-suomessa.Kamala vimma takas ! entäs sulla Tapsa ? mitkä on fiilikset ?


      • Tapsa
        Minä myös kirjoitti:

        googlettamalla löyty ihan kelvollista ? tietoa,ja linkkejä... katoppas sivulta www.vallusnet.com
        Mä lähtisin heti takas lappiin ...jos voisin, täällä on niiiiin tylsää täällä etelä-suomessa.Kamala vimma takas ! entäs sulla Tapsa ? mitkä on fiilikset ?

        Joskus kun oikeen ketutaa,niin mieli tekis siitä paikasta lähteä siihen suuntaan mihin lippa näyttää.Ethelän valtaukset pikkuisen hillitsee menohaluja. Reissun jälkeen on jotain mistä saa voimia jaksaa tätä arkea sadepäivinäkin. Seuraavaan matkaan suunitelmat ovat jo ajatuksissa,jotain paljon hurjenpaa ja mieleenpainuvampaa kehitteillä,ja suuntana pohjoinen (vielä tänä? kesänä).Oletkos? Minä myös, käynyt useinkin lapissa,ja missä päin reissulla poikkesitte?? Mulla oli eka kerta,(6vrk 3851km) eikä varmaan viimeinen.


      • Lapponia
        Tapsa kirjoitti:

        Joskus kun oikeen ketutaa,niin mieli tekis siitä paikasta lähteä siihen suuntaan mihin lippa näyttää.Ethelän valtaukset pikkuisen hillitsee menohaluja. Reissun jälkeen on jotain mistä saa voimia jaksaa tätä arkea sadepäivinäkin. Seuraavaan matkaan suunitelmat ovat jo ajatuksissa,jotain paljon hurjenpaa ja mieleenpainuvampaa kehitteillä,ja suuntana pohjoinen (vielä tänä? kesänä).Oletkos? Minä myös, käynyt useinkin lapissa,ja missä päin reissulla poikkesitte?? Mulla oli eka kerta,(6vrk 3851km) eikä varmaan viimeinen.

        sitä tullut lapissa käytyä jokusen kerran, mutta tää oli sellanen eka KUNNON reissu.
        Eli nää aikasemmat matkat sijoittui Sodankylään ja siskon luo vieraisille, jolloin ei tullut niin kauheesti tutustuttua kunnon kairaan jne. sellasta paikallaan nyhjäämistä vähän, toki kalastelua ja sellasta mutta ei niistä jääny tällästä kipinää kun nyt jäi ;)
        Siskoni asui 7 vuotta siellä varuskunta-alueella kun miehensä anoi siirtoa Vekaralta sinne Sodankylän jääkäriprikaatiin.
        Hyvät ajokilometrit sullekin kertyi, meillä jäi 20 kilsaa vaille 4000/ 8 pv. Ens kerralla, taitaa mennä ens vuoteen,tosin lomaa on vielä elokuun lopussakin ( Jee ).. päätettiin venyttää aikaa kahteen viikkoon, ja tukikohta pitää ottaa vähän enempi länsi-lapin puolelta.
        Kun nyt pidimme majaa Saariselällä. Ja matka aika tohon heinä-elokuun vaihteen tietämille. Tenolla pitää tietty käydä ja nyt ehkä Hammerfestissa tai jossain muualla Norjan puolella ainaski ;)


    • Virpi

      Kiitos asiallisista vastauksista,nyt tosin tarinat ovat mitä sattuu lapin lumosta. Viestiketjun voi poistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe