lightbox 2

harrastelijakoodaaja

Kiinnostuksesta ja "harrastuspohjalta" asiaan olen harjoitellut nettisivujen tekoa. Kaikenlaiset jutut alkaa jo onnistumaan mutta lightboxin kanssa tulee ongelmia. En saa sitä kertakaikkiaan toimimaan. Sivun koodista tietysti täytyy löytyä selaimelle oikea koodi, jotta se osaa näyttää lighboxin. Voisiko joku vääntää rautalangasta miten ja minne lightboxin koodi tulee kirjoittaa. Jotain outoa teen väärin.

http://lokeshdhakar.com/projects/lightbox2/

3

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+17

Lue vaan se ohje antamastasi linkistä.

Siinä lataa-zipissä tulee mukana testi-index.html, mikä sisältää kuvan 1 ja sen thumb-tiedoston, eli kuva1 lightbox toimii, kun testi-index.htmln avaa selaimessa.
      Katso sen antamasi linkkisivun koodia selaimen 'näytä lähdekoodi' napilla niin näet miten ja missä ne muut määritykset ja kuvat on.

Kopioit siis ohjeen mukaan omalle sivullesi head-osan koodin, body-osan koodin (kuva-rivit), noi js:t oman sivusi js-hakemistoon ja kuvat ja niiden thumbit images-hakemistoon.

Tämä ei generoi thumbeja, ne voi tehdä esim. irfanview:lla. Löytyy myös ohjelmia, mitkä generoi thumbnailitkin, mm visuallightbox (en ole ihan varma toimiiko se kaikissa selaimissa). .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 130
      3663
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      80
      3185
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      84
      2611
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      7
      2406
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      240
      2317
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      36
      2169
    7. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      42
      939
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      938
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      53
      829
    10. Haapaveille jotain uutta!

Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      800
    Aihe