Lopetin yöimetykset!

Riikka Susanna

Tyttö on ollut täysimetyksellä puolivuotiaaksi ja hänellä on nyt ikää 10kk. Tuossa puolen vuoden tienoilla alkoivat yölliset kiekkumiset eli loppuivat ihanat 5 tunnin unipätkät mihin oltiin yöllä totuttu ekat elinkuukaudet. Nyt viime aikoina minulla ja muullakin perheellä tuli tavallaan mitta täyteen kun kukaan ei pystynyt enää nukkumaan. Tuntui että rintaa ruvettiin käyttämään tuttina ja ilman imemistä ei tyttö saanut unta.Riekuttiin pystyyn puolen tunnin-tunnin välein... Päätin ilopettaa yöimetykset,silläkin uhalla että maito loppuisi rinnoista kokonaan. Nyt harjoiteltu viikko ja viime yö oli paras tähän mennessä:mentiin puoli kymmenen nukkumaan ja herätin hänet aamu seitsemältä. Ja hän nukkui inahtamatta siis koko yön! Voitte varmaaan kuvitella kuinka tuntuu nyt omituiselta, enhän ole nukkunut moista rupeamaa yli vuoteen(raskausajan lopussa nukuin hyvin katkonaisesti). Jokainenhan sen itse tietää milloin ei enää jaksa. Olen nyt tyytyväinen päätökseen ja lähinnä siihen että saimme sen toteutettuakin eikä vain suunniteltua. Kaikki meni meillä yllättävänkin helposti,olen vähän sellainen liiankin lempeä äiti joten pitkät lapsen huudattamiset eivät olisi tulleet kyseeseen. Tuntui kyllä kolmantena yönä tosi pahalta kun tyttö oli pimeässä sylissäni ja itki ja sanoi anna-anna-anna....

7

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienoa.

      Hyvä että lopetus onnistui noin helposti. Toki tuon samanhan olisi jo voinut tehdä jo paljon aikaisemminkin.

      Ihmettelen vain, miksi ihmeessä herätit vauvan yöunilta jos vielä nukkui?

    • mahtavaa

      Siis miten lopetit? Kun heräsi yöllä huutamaan niin otit vain syliin etkä antanut tissiä? mistä tiedät ettei ole nälkä? Täällä vähän sama homma, tosin vauva vasta 3kk joten herää varmaan nälkäänsä. Tai välillä tuntuu että kunhan huvikseen heräilee tunnin välein sillä kun saa tissin suuhun niin joku alle 5min niin nukkuu jo

      • Riikka Susanna

        Juuri niin,elikkäs otin syliin ja laitoin tutin suuhun ja vähän heijasin kunnes rauhoittui. Ja sitten heti turhia viipymättä takaisin pinnasänkyyn. Samaa rataa sitten koko yö. Ekat kaksi yötä oli muuten isä joka tätä teki. Ajattelimme ettei niin äidin sylistä maito tuoksuisi kiusoittelevasti. Yö yöltä meni paremmin ja nyt nukuttu jo kolme yötä ihan hiljaa. Ja tosihan se on ettei lapsi enää olisi muutamaan kuukauteen tarvinnut yöruokaa mutta kuten sanoin olen vähän liian lempeä. En ole siis raskinut tätä aikaisemmin tehdä. Nyt tiedän että teimme oikean ratkaisun, itsekkin olen jo kuin eri ihminen vaikkei näitä yhtenäisiä yöunia ole vielä kauheasti takana.Ja tietenkin voi tulla joskus takapakkia mutta sellaistahan se tuppaa olemaan. Päivisin rinnan rooli ruokana on jo lapsen tahtoisesti selvästi vähentynyt,niinkuin kuuluu ollakkin.


      • kokemus
        Riikka Susanna kirjoitti:

        Juuri niin,elikkäs otin syliin ja laitoin tutin suuhun ja vähän heijasin kunnes rauhoittui. Ja sitten heti turhia viipymättä takaisin pinnasänkyyn. Samaa rataa sitten koko yö. Ekat kaksi yötä oli muuten isä joka tätä teki. Ajattelimme ettei niin äidin sylistä maito tuoksuisi kiusoittelevasti. Yö yöltä meni paremmin ja nyt nukuttu jo kolme yötä ihan hiljaa. Ja tosihan se on ettei lapsi enää olisi muutamaan kuukauteen tarvinnut yöruokaa mutta kuten sanoin olen vähän liian lempeä. En ole siis raskinut tätä aikaisemmin tehdä. Nyt tiedän että teimme oikean ratkaisun, itsekkin olen jo kuin eri ihminen vaikkei näitä yhtenäisiä yöunia ole vielä kauheasti takana.Ja tietenkin voi tulla joskus takapakkia mutta sellaistahan se tuppaa olemaan. Päivisin rinnan rooli ruokana on jo lapsen tahtoisesti selvästi vähentynyt,niinkuin kuuluu ollakkin.

        saanko vastata vaikka en imetänyt omaani kun rintamaito ei sopinut vauva oli keskonen ja vielä kaksi vuotiaana söi 3h välein yöllä ja painon kehitys oli hiasta ja sitte mieheni kanssa vain yhtenä iltana päätimme että nyt loppu yö syönti ja niin loppu kahdessa yössä tyttömme oppi nukumaan koko yön . Mutta mikä tässä oli pahinta meille oltiin vihasia neuvolassa että ei vielä olisi saanut lopettaa ku se paino ei nouse ajatella kun kyse oli sentään 2. Vuotiaasta tytöstä niin vihasia olivat sen yö pullon jättämisetä pois no ku se yö pullo jäi pois niin pikku hiljaa rupesi paino nouseen hiljaa mutta kuiten ja tyttö rupesi nukumaan samalla ja näin myös vanhemat saivat ansaitun täyden yö unet halusin vain kertoa tästä vierotuksesta että ei se aina pullo vauvalla kaan ole helppoa . Onnellisia hetkiä teidän vauva arkeen :)


    • ----

      Käyttäkää pliis kappalejakoa, tosi raskasta lukea yhtenä pötkänä tajunnanvirtaanne!

    • helmi l

      hellou!
      imetä sitä vauvaa sä oot äiti se kuuluu sun tehtäviin miksi sulla on lapsi jos et tajua sitä.
      Terkut!

    • tipitii..

      voih, kunpa saisin ittestänikin irti sen verran, että nuo yösyömiset saatais rauhottumaan.

      meillä kuopus 1v6kk. tissillä on öisinkin usein, nyt vielä useammin kun on kulmahampaat tulossa. oon ajatellut, että kun nämä viimeset hampaat tästä nyt tulee, niin sitten vois alkaa vähän rajottamaan noita lussutuksia. kauheeta ajatellakkaan, että pitäis huudattaa!

      parhaina öinä on ollut vaan 1-2 tissittelyä, mut tuntuu et nyt on koko ajan jotain hampaita tulossa tai muuten vaan flunssaa päällä. tutti ei tunnu öisin enää kelpaavan :(

      minen oo nukkunut täysiä öitä (yli 4h pätkää siis) yli puoleentoista vuoteen!! repikää siitä xD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      205
      8317
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4708
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2270
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2158
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe