Vaimon aikuiset lapset ärsyttävät.

onnigideon

Onkohan ketään toista, jolla samanlaisia tunteita kuin itselläni?

Olen toista kertaa naimisissa ja minua on alkanut vaivaamaan vaimoni aikuiset lapset, jotka pitävät yhteyttä äitiinsä mielestäni liian paljon. Asuvat toisilla paikkakunnilla, mutta lähes päivittäin viestejä tulee, vaikka ei mitään asiaa olekaan. Aiheista:
"On vatsa kipeä", "Vatsa onkin jo terve" "Katselen illalla elokuvan", "Mulla on niin ikävä". j.ne.
Eli roikkuvat äidissään jotenkin epäterveesti. Minusta.

Olen kerran pari sanonut vaimolle, että lapsista pitäisi vähitellen laskea irti ja työntää heitä omaan elämään, mutta tuosta seuraa meille riitaa, ainakin pahaa mieltä, enkä sitä halua.

Itselläni on myös samanikäisiä lapsia ensimmäisestä avioliitosta, mutta he ovat mielestäni "normaaleja". Elävät omaa elämäänsä, eivätkä päivittäin roiku elämässäni. Suhteeni heihin on kunnossa, enkä kaipaakaan heiltä enempää.

Olen huomannut, että oma fiilikseni on aina parempi, kun saamme olla omissa oloissamme edes muutaman päivän. Ja vastaavasti 'päivä pilalla', jos tulee näitä "mulla on ikävä" -yhteydenottoja.

Lisäksi vaimon lapset tykkäävät kyläillä meillä ja koska asuvat kaukana, yöpyvät meillä joka kerran, mikä ei ole minulle niin helppo asia, kun emme missään kartanossa asu. Tuntuu siltä, että kun yhdestä vierailusta selviän, aletaan jo suunnitella seuraavaa.

Olen yrittänyt myös pohtia, olisiko kysymys omasta mustasukkaisuudestani, koska oma suhteeni lapsiini on erilainen, mutta en ainakaan tiedosta sitä.
Saattaa johtua siitäkin, että vaimon lapset aikoinaan ihmettelivät äitinsä ja minun yhteen menemistä ja muuttamista uudelle paikkakunnalle pois heidän läheltään.

Jotenkin haluttaisi elää oikeaa parisuhdetta ilman lapsia. Tunnen saaneeni lapsista huolehtimisesta kylliksi, kun aikaisemmassa elämässä kolme lasta aikuiseksi kasvatin.

32

4225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --KK--

      Hyvänen aika :O Olen kohta neljänkymmenen, ja juttelen tai viestittelen useamman kerran viikossa äitini kanssa. En ole ajatellutkaan, ettei se olisi normaalia..

    • tytär n.2

      Samoin äitini jo 80v niin käyn häntä tapaamassa kaksi kertaa viikossa ja huolehdin hänen hyvinvoinnistaan. Minusta se on ihan normaalia välittämistä, minusta on epänormaalia, jollei välitä omista vanhemmistaan.

    • no joo

      Minä taas olen noin 30 v. Eikä sen enempää kiinnosta Isän tai Äidin touhut. Toki joskus soitellaan, mutta harvemmin. Olen kumminkin hyvissä väleissä vanhempieni kanssa.

      Asuin 20.vuotta heidän kanssaan, joten siinä oli ihan riittävästi yhteistä aikaa.

      Minusta aikuisten ihmisten elämä ei kuulu muille, jos sitä ei halua jakaa. Elän periaatteella: en ole niin kiinnostunut muiden asioista ja elämästä, joten ihmiset voisivat antaa minulle rauhan myös omaan elämään.

    • Operaa

      "Jotenkin haluttaisi elää oikeaa parisuhdetta ilman lapsia. Tunnen saaneeni lapsista huolehtimisesta kylliksi, kun aikaisemmassa elämässä kolme lasta aikuiseksi kasvatin."

      Tiedän tunteen. Sellaiselle joka ei ole tottunut roikkumaan kenessäkään on vaikea käsittää, miksi joku niin haluaisi tehdä. Oikein erityisen vaikeata se on silloin, kun puolison aika menee roikuttavana olemiseen. En usko että saat asiaan mitään parannusta nyt tai koskaan, ellet sitten etsi sellaista puolisoa jonka kanssa ongelmaa ei ole ensinnäkään. Asiaan tuskin tulet koskaan kokonaan tottumaan ja se viestittely ei ainakaan vähene, jos ei sitä aikuisikään mennessä ole tehnyt nytkään.

    • Lisää yksinäisiä?

      Anna heidän olla läheisiä keskenään vaikka sinä et ole omiesi kanssa. Minun tytär 22 v yöpyy meillä joka viikko ainakin yhden yön. Toinen 20 vee kerran kuussa ja nuorin 18 käy välillä syömässä. Jos mieheni siitä stressaa niin voi kyllä itse lähteä omille menoilleen silloin. Itse käyn äidilläni ja isälläni myös joka viikko kylässä. Meillä se menee näin ja voi olla että kun nuoret valmistuvat niin jokainen jossakin kohtaa häipyy ulkomaille ja menee pitkiäkin aikoja sitten ettei nähdä. Kyllä ikävä tulee. Ihanaa kun vielä viestittelevätkin toisilleen. Tämä yhteiskunta on niin yksilökeskeinen että riittää niitä omilla oleviaan ja yksinäisiä. Yhteisöllisyyttä takasin pliis. Meillä ikäihmisilläkin sitten olisi mukavampi vanhuus läheisten ympäröiminä.

    • Mentoska
    • elä yksin tollo

      Eikö jokaiella ole oikeus oll aomiin vanhempiin ja lapsiin ydteydessä niin paljon kuin haluavat? Miksi sinua ärsyttää, jos et itse kehtaa tai halua omia vanhempia tuntea niin se on sun asia.

      Minun monet kaverit ovat ottaneet vanhemmat lähelleen asumaan, jotta pääsee heitä avustamaan.

      Ärsyynny vaan siinä onkin sulle miettimistä miten voisit omaa hyväsyntää vnhemia ihmisiin kohtaan parantaa.

      • Hunsvotti116

        Nimimerkille "elä yksin tollo"

        Voi lissu lissu! Sekopää mikä sekopää. Nimimerkissään nimittelee toista!

        Miten ne "sun kaverit" on ottaneet vanhemmat lähelleen asumaan? Ostaneet tai vuokranneet kämpän ja roudanneet sinne ensin vanhempien kamat ja sitten vanhemmat?

        Aloittaja ei millään tavoin sanonut, että hän ei haluaisi tai kehtaisi omia vanhempiaan tuntea. Kumma juttu, että lissu, katkera ja kitkerä ymmärrys- ja emootiorajoitteinen, pystyy jokaisen asian vääntämään ihan toiseksi ja haastaa aina riitaa. Edellistä lausetta älköön tulkittako perusteettomaksi haukkumiseksi, koska se on faktaa - vaikkakin ikävää sellaista.

        Btw, mahtaako yksikään palstalla käyvä tietää, mistä sana 'hunsvotti' tulee?


      • Ååååööö

        Niin se että on omassa kodissa ulkopuolinen lelu jota huomioidaan kun muulta kerkeää ja vaimon pennut kävelee yli eikä yhteistä aikaa ole enää vaimon kanssa koska aika menee lasten hyysäämiseen niin oli pakko laittaa stoppi ja pyytää vaimoa muuttamaan sinne missä hänen seurustelu seurakin on (onneksi oli avioehto ) ja eukko roudas kamansa penskoilleen !


    • silloin oli samoin

      Minun ex-mieheni oli kanssasi samaa mieltä, eikä asia koskaan valjennut hänelle. Lapset ovat useimmille ihmisille tärkein asia. Mietippä itse, jos olisit veneessä lapsesi ja uuden vaimosi kanssa, vene kaatuu ja sinun on pelastettava jompikumpi. Mieti nyt mielessäsi tarkasti, kumman pelestaisit?

      Sinulla on erilainen tapa hoitaa ihmissuhteita, kun vaimollasi, hyväksy se, niin homma pelittää paremmin. Et sinä voi määrätä, kuinka läheisiä vaimosi on lastensa kanssa ja miten he hoitavat suhdettaan. Etkä sinä jää mitenkään "vähemmälle" vaikka vaimosi pitää yhteyttä lapsiinsa. Päinvastoin, uskon se lämittävän vaimon suhdetta sinuunkin, kun otat hänen lapsensa vastaan mielelläsi ja kannustat yhteydenpitoon.

      Olet riippuvainen vaimosi huomiosta ja ajasta, siksi hänen lämmin ja läheinen suhde lapsiinsa ottaa päähän. Haluat kuitenkin estää hänen lapsiltaan saman asian, jota itse toivot saavasi. Olet kateellinen vaimosi ajasta ja lämmöstä.

      Miksi haluaisit hänen ja lasten suhdetta viileämmäksi? Kysyppä sitä itseltäsi, ihan ajatuksen kanssa, eikä mitään "pitäisihän niiden jo tulla toimeen omillaan" yleistämisellä.
      Nykyajan perheet ja yhteisöt ovat hajonneet juuri tuollaisen yleistyksen takia. Ihmisilta puuttuu turvaverkosto sukulaisista ja läheisistä, joilta voi saada neuvoja, apua, yösijaa, ohjeita, tukea ym.

      Sinäkään et haluaisi, että vaimosi lapset saisivat tulla teille yöksi, koska ne eivät mielestäsi kuulu enää vaimosi verkostoon. Haluat "omistaa" hänet itse, kokonaan, onko se edes sinulle parempi, kysy myös sitä itseltäsi..

      Tiedätkö: Rakkaus ei ole jaollinen luku, vaan kerrannollinen.

    • Juro suomalainen

      Sä olet tyypillinen suomalaisukko, jöröjukka. Haluat möllöttää vaimosi kanssa kahden kesken 24/7. Se jos mikä on epätervettä. Suomalaiset tunnetaan maailmallakin tuppisuisina mököttäjinä, jos vaimollasi on vilkas seuraelämä, niin olisit iloinen vaan siitä ;). Omien lasten kanssa voi olla aikuisena myös ystävä siinä kuin muidenkin ihmisten kanssa. Siinä on vaan pohjana se syvempi suhde. Suosittelen sinulle, että hankit elämää kodin ulkopuolelta etkä kyttää vaimosi viestejä.

    • hirrrrrrrrrrveetä

      Se joka ei välitä omista vanhemmista ja lapsistaan on kuin luolamies.

      • uusiotmäärää

        Kyllä vanehmmat välittää mutta ei ne uudet suhteet, ja mies menee usein tämn uuden suhteen mukaan siihen juttuun että jättää omat lapset ex vaimon ja vanhemmat ja koko suvun. Niin on vietävissä.


      • YlpeäCarina
        uusiotmäärää kirjoitti:

        Kyllä vanehmmat välittää mutta ei ne uudet suhteet, ja mies menee usein tämn uuden suhteen mukaan siihen juttuun että jättää omat lapset ex vaimon ja vanhemmat ja koko suvun. Niin on vietävissä.

        Juuri niin! Kun mieheni muutti luokseni, hänen silloin kymmenvuotias poikansa oli meillä parina viikonloppuna. Luonnollisesti hänelle kerrottiin, millä tavoin meillä elellään ja mitkä säännöt pätevät. Koska hän ei noudattanut sääntöjämme edes suurin piirtein, vaan ihan tahallaan temppuili ja provosoi, sanoin, että seuraavan kerran tulet vasta sitten, kun osaat käyttäytyä. Parin kuukauden ajan mies tapasi poikaa kaupungilla tai vanhempiensa luona, mutta melko nopeasti lapsi ymmärsi kuitenkin, että otamme hänet mielellään meille viikonlopuiksi, jos käyttäytyy. Tästä on jo viisi vuotta ja nykyisin hän on ihan kunnolla osa perhettämme. Ymmärtää, että meillä ja äidin luona on eri säännöt.

        Lissulla on paha mieli siitä, että miehet (noin yleisesti ottaen!) eron tultua jättävät ex-vaimon. :-DDD Se nyt vielä puuttuisi, että minun mieheni ei olisi jättänyt exäänsä! Hän ei ollut minun eikä kenenkään muunkaan vietävissä, vaikka seurustelimmekin jo hänen vielä ollessaan naimisissa. Hän teki ihan itse päätöksen jättää lapsensa äiti ja muuttaa omaan asuntoon ja myöhemmin sitten minun luokseni.


      • Mitäserkumpisitäherkumpi
        uusiotmäärää kirjoitti:

        Kyllä vanehmmat välittää mutta ei ne uudet suhteet, ja mies menee usein tämn uuden suhteen mukaan siihen juttuun että jättää omat lapset ex vaimon ja vanhemmat ja koko suvun. Niin on vietävissä.

        Blaa, blaa idiootti lässykkä.


    • mustasukkaisuutta

      Minä olen 30v naimisissa olevan äiti, ja käyn oman äitini/isäni luona viikoittain. Olemme läheisiä, olemme aina olleet ja tulemme aina olemaan. Minulla on myös iso sisaruslauma, ja yhtä läheisiä olemme sisarustenkin kesken ja olemme paljon yhteyksissä, jos emme muuten niin puhelimitse.

      Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etten olisi itsenäistynyt. Asun omassa huushollissa mieheni ja lasteni kanssa. Mieheni on myös läheinen oman äitinsä kanssa, ja koska hän asuu hieman kauempana, hän yleensä yöpyy meillä vieraillessaan. Olemme ihan tavallisia aikuisia, meillä vain sattuu olemaan läheiset perhesuhteet, siinä kaikki. Hyvähän asia se on? Paljon kuulee, kuinka välejä omiin perheenjäseniin on katkaistu ja siltoja poltettu. Jos vanhempani joskus eroaisivat, olisi kamalaa, jos äitini elämään astuisi joku mies joka pitäisi läheisiä suhteitamme jotenkin pahana asiana. Olen aina perheineni tervetullut vanhempieni kotiin ja päinvastoin. Voin aina soittaa äidilleni, oli minulla asiaa tai ei, koska hän on herrantähden äitini!

      Minusta kuulostaa, että olet mustasukkainen. Se on inhimillinen tunne, varsinkin uusperhekuvioissa. Päiväsi menee pilalle, kun vaimosi lapsi kertoo ikävöivänsä omaa äitiään. Sinuna katsoisin peiliin ja menisin itseeni. Sinä et voi määrätä vaimosi ja hänen lastensa väleistä, etkä voi vaatia lapsia "jättämään äitinsä rauhaan". Jos et ole valmis hyväksymään vaimosi ja lastensa läheisyyttä, olet sinulle sopimattomassa parisuhteessa. Voi olla, että vaikka eroaisit vaimostasi ja löytäisit uuden jolla lapsia, samat tunteet seuraisivat sinua uuteenkin suhteeseen. Vaikka uuden vaimon lapset olisivatkin vähemmän tekemisissä äitinsä kanssa, saattaisit silti tuntea mustasukkaisuutta pienistäkin asioista.

      Vanhemman ja lapsen suhde on aina erityinen. Lapsiaan rakastaa eri tavalla kuin puolisoaan. Ymmärrät sen varmasti kun olet itsekin isä. Vaikka sinulla olisikin viileät välit omiin lapsiinsa, aika monilla ei ole.

      • mustasukkaisuutta

        Ensimmäinen lauseeni kuuluu oikeasti näin: Olen 30v naimisissa OLEVA äiti.
        Hups :)


    • Uusakka

      Sama ongelma, mutta niinpäin, että miehen lapset (kaikki aikuisia, parilla heistä jo liuta omiakin lapsia) eivät osaa itsenäistyä, vaan kaikki pikkupihauksetkin on vietitettävä "isille" ja äidille muuten myös..siinähän se nykyisin niin kätevästi nykyviestimillä menee koko jengille eli ihan kuin heillä vielä olisi se vanha jo 10 vuotta sitten hajonnut perhe olemassa. Aika vaikeaa siihen on uuden ihmisen sopeutua, kun aikuiset lapset haluavat ylläpitää illuusiota, että iskä ja äiti ja sisarusparvi onedelleen yhtä perhettä. Ei oo kiva :(

      • joseiymmrretä

        No ei ole, kumma ettei lapset ymmärrä kun jo aikuisia ovat että isällä on uusi vaimo joka on heidän uusi äitinsä. Minusta se on kumma että eletään vielä harhaluulossa että se entinen äiti ei ole enää perheessä mukana, häntä ei kukaan varmaan kaipaa. Kyllä lapset ovat ansainneet uuden äidin jos entinen on niin huono että mieskin jätti hänet äkisti. Miehelle ja lapselle kuuluu ne onnet, ja voi unohtaa entisen eläjän, ja kun aikuistuu voivat lapset muuttaa omiinsa eikä majoittua uuden äidin hoteiseiin.,


      • Jukni
        joseiymmrretä kirjoitti:

        No ei ole, kumma ettei lapset ymmärrä kun jo aikuisia ovat että isällä on uusi vaimo joka on heidän uusi äitinsä. Minusta se on kumma että eletään vielä harhaluulossa että se entinen äiti ei ole enää perheessä mukana, häntä ei kukaan varmaan kaipaa. Kyllä lapset ovat ansainneet uuden äidin jos entinen on niin huono että mieskin jätti hänet äkisti. Miehelle ja lapselle kuuluu ne onnet, ja voi unohtaa entisen eläjän, ja kun aikuistuu voivat lapset muuttaa omiinsa eikä majoittua uuden äidin hoteiseiin.,

        Ei et ole heidän äiti et edes äidin kuvatus


      • minäainakinoon
        Jukni kirjoitti:

        Ei et ole heidän äiti et edes äidin kuvatus

        Hei, jos mies on heittäny entisen vaimon,lastensa äidin pois huushollista ja ottaa uuden naisen josta tulee vaimo niin hän on miehen lasten uusi äiti! Ja siksi toivon, että isät opettasivat lapsillensa kunnioittamista uuta äitiäänsä kohtaan, jottei hänen tarvisi hävetä jos yleisillä paikoilla lapset käyttää hänen nimeään, lasten kuuluu sanoa äiti, ei etunimeä käyttää.
        Mikä sulla on vaikee tajuu että isin vaimo on lapsille uusi äiti?


      • Jukni
        minäainakinoon kirjoitti:

        Hei, jos mies on heittäny entisen vaimon,lastensa äidin pois huushollista ja ottaa uuden naisen josta tulee vaimo niin hän on miehen lasten uusi äiti! Ja siksi toivon, että isät opettasivat lapsillensa kunnioittamista uuta äitiäänsä kohtaan, jottei hänen tarvisi hävetä jos yleisillä paikoilla lapset käyttää hänen nimeään, lasten kuuluu sanoa äiti, ei etunimeä käyttää.
        Mikä sulla on vaikee tajuu että isin vaimo on lapsille uusi äiti?

        Ei et ole muuta kuin isä uusi naisystävä (hoito) ! Kuitenkin miehesi ex vaimo on lasten äiti ja päätäntä järjsetyksessä ennen sinua !


      • Hyvääisänpäivää
        joseiymmrretä kirjoitti:

        No ei ole, kumma ettei lapset ymmärrä kun jo aikuisia ovat että isällä on uusi vaimo joka on heidän uusi äitinsä. Minusta se on kumma että eletään vielä harhaluulossa että se entinen äiti ei ole enää perheessä mukana, häntä ei kukaan varmaan kaipaa. Kyllä lapset ovat ansainneet uuden äidin jos entinen on niin huono että mieskin jätti hänet äkisti. Miehelle ja lapselle kuuluu ne onnet, ja voi unohtaa entisen eläjän, ja kun aikuistuu voivat lapset muuttaa omiinsa eikä majoittua uuden äidin hoteiseiin.,

        Et sinä lissu ole äitinä ollut kovin kaksinen, jopa erotit lapset omasta isästään, siinä onnistuit täydellisesti, sait lapset vihaamaan omaa isäänsä


      • Anonyymi

        Mulla vastaava tilanne, miehen aikuiset lapset viestittelee jatkuvasti ja on ”perhelomia”, joihin en todellakaan ole tervetullut saati sitten haluaisin edes lähteä mukaan. Mieheni ex-vaimo heittää vettä myllyyn vaatimalla sitä tätä ja tuota ja koko ruljanssi pyörii hänen ehdoillaan. Lapset ovat 23-28 vuotiaita, joilla opiskelut vielä kesken.
        Itse olen lapseton ja yrittänyt ymmärtää tilannetta, mutta kun mietin omaa toimintaani tuon ikäisenä, niin äidin ja isän tekemiset eivät todella kiinnostaneet. En mielestäni ole mustasukkainen ja olenkin miettinyt, ovatko lapset sittenkin mustasukkaisia minusta? Välillä tuntuu vahvasti siltä, kun esim. lauantai-iltana whatsapp laulaa tyhjänpäiväisistä viesteistä puolisoni lapsilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vastaava tilanne, miehen aikuiset lapset viestittelee jatkuvasti ja on ”perhelomia”, joihin en todellakaan ole tervetullut saati sitten haluaisin edes lähteä mukaan. Mieheni ex-vaimo heittää vettä myllyyn vaatimalla sitä tätä ja tuota ja koko ruljanssi pyörii hänen ehdoillaan. Lapset ovat 23-28 vuotiaita, joilla opiskelut vielä kesken.
        Itse olen lapseton ja yrittänyt ymmärtää tilannetta, mutta kun mietin omaa toimintaani tuon ikäisenä, niin äidin ja isän tekemiset eivät todella kiinnostaneet. En mielestäni ole mustasukkainen ja olenkin miettinyt, ovatko lapset sittenkin mustasukkaisia minusta? Välillä tuntuu vahvasti siltä, kun esim. lauantai-iltana whatsapp laulaa tyhjänpäiväisistä viesteistä puolisoni lapsilta.

        Miksi miehesi on exänsä kanssa vieläkin tekemisissä, kun lapset jo nuoria aikuisia, eikö nuo lapset voi hoitaa asiaansa isäänsä ilman äitiään.
        Minun puolisoni ei ole kuullut exästään eron jälkeen mitään 20 vuoteen, mutta lapsiensa kanssa on tietty tekemisissä , ovat läheisiä, vaikka asuvat kaukana , toinen Espanjassa ja toinen Oulussa ja me Satakunnassa.
        Olemme käyneet kerran vuodessa Espanjassa tervehtimässä tuota toista puolisoni lasta , ja myös minun lapseni on sinne tervetullut, puolisoni exä käy myös siellä tietty, mutta omalla ajallaan oman puolisonsa kanssa.


    • äitipuoltasuututtaa

      Mun mielestä puolison entiset lapset ne aikuiset lapset voisi painua hiiteen. En todellakaan tykkää ett luuhataan täällä laiskana röyhtäilemässä ja istutaan huussissa koko päivä.
      Mitään ei tehdä senkun odotetaan valmista ja käydään jääkaapilla. Minä olen omani jo kasvattanut en halua enää alkaa alusta tositen lapsilla, joilla ei mitään käytöstapoja ollut koskan, vaikka kuin olen yrittänyt opastaa niin ei mene perille.
      Ei voi verratakkaan mun lapsiini jotka ovat menestyneitä, surullista katsottavaa.
      Minustakin voisivat olla tulematta, mutta sanoppa se miehelle, hänestä hänen lapset ovat hienoja ihmisiä, mutta eiä näe millasia ne oikeesti on, äitiinsä tullut joka voisi ne myös pitää siellä, eikä heittää meille kasvatettavksi ja ruokittavaksi.

      • Jukni

        Ex puoliso ja uusikko joka ei hyväksy mun lapsia voi suksia kakaroineen v*****n


      • Lissuhei

        No, voi, voi, ei sulla lissu ole pelkoa joutua kenenkään lasten äitipuoleksi, ei sua koske kukaan mies edes pitkällä tikulla, olet sen verran kuvottava noita- akka.


    • pijaäerpjpjjioperer

      Aika yllättävän kylmältä viestisi vaikuttaa. En tiedä huomaatko sitä itse...

      Minä olen 35 vuotias kolmen lapsen äiti. Omat vanhempani asuvat ihan eri puolella Suomea. Soittelen vanhemmilleni (tai he minulle) normaalisti n. 5 kertaa viikossa. Joskus on syytä soittaa, ja joskus jutellaan ihan niitä näitä. Meillä on hyvät välit, ja aktiivisella yhteydenpidolla välit ovat pysyneet lämpiminä ja läheisinä, vaikka olen asunut kaukana jo toistakymmentä vuotta. Myös lapsilleni on tärkeää, että saavat olla puhelinyhteydessä isovanhempiin usein.

      Kun menemme kotiseudulleni vanhempieni luokse, viivymme siellä yleensä viikon kerrallaan. Ja siis toki yövymme lapsuudenkodissani. Ei ole koskaan tullut mieleeni, että emme olisi tervetulleita -päinvastoin. Itkussahan äitini silmät ovat, kun lähdemme pois, ja tiedämme että näemme seuraavan kerran ehkä kuukausien päästä.

      Sen sijaan mieheni vanhemmat asuvat 2km päässä. Käymme heillä kahvilla n. kerran viikossa tai harvemmin, ja muuta yhteyttä emme juurikaan heihin pidä. Mieheni sisko perheineen asuu kaukana, ja joskus on keskusteltu siitä, että onko heistä kuulunut. Miehen vanhemmat ovat tuumanneet, että ei ole kuulunut sen jälkeen kun kuukausi sitten kävivät... Eli heidän perheessä hyvin vähäinen yhteidenpito on normaalia. Mitään riitoja ei heilläkään ole, vaan kokevat että ei ole syytä soitella, jos ei ole varsinaista asiaa.

      Tässähän tämä perhekulttuurin ero onkin. Joku haluaa pitää yhteyttä ihmisiin koska on oikeasti asiaa, ja joku haluaa pitää yhteyttä ihmisiin siksi koska se on mukavaa.

      Kukin tyylillään... Sitä en vain käsitä, miksi sinua vaivaa se, paljonko ja millaisilla viesteillä vaimosi pitää yhteyttä lapsiinsa? Ja kertooko vaimo omasta halustaan kaikkien viestien sisällön sinulle, vai miksi sinä ne tiedät?

      Anna vaimosi ihan rauhassa soitella ja viesteillä lastensa kanssa vaikka ruuanlaitosta ja ikkunan perusta, tai mistä hyvänsä! Se on heille tärkeä asia. Eikä se kerro hitustakaan siitä, etteikö nuo aikuiset lapset hyvin pärjäis maailmalla ilman äitiäkin. Mutta äidistä on tullut heille läheinen ystävä kasvettuaan aikuisiksi. Eikä kenenkään tarvitse ilman läheisiään elellä, jos ei halua.

      Juuri äsken yksi ystäväni, 36 vuotias nainen, laittoi minulle chat-viestiä, että hänen autonsa on taas ihan kurassa, kun eilen sen pesi =D . Tämä viesti ei millään tavalla ollut merkityksellinen asiasisällöltään. Sosiaalisissa suhteissa pointti on siinä, että kokemuksia ja fiiliksiä jaetaan eri ihmisten kanssa. Tuollaisen viestin voisi hyvin laittaa myös vaikkapa äidille.

    • Ihan kuin omasta elämästä. Ei vaan meinaa kestää. Vaimon lapset käy jo kolmea kymmentä ja kyllä on paapomista. Nytkin korona aikana ne jää aina yöksi. Toinen jopa viikoksi. Eivät käytä maskeja. Omat käyny puoleen vuoteen kerran ja oma-aloitteisesti maskit päässä. Lisäksi söivät eri pöydässä. Hänen taas aivastelevat ja pärskivät miten tahtoo ja äiti paapoo. Juteltu on mutta ei hänellä ole kykyä sanoa niille yhtään mitään. Tässä täytyy vaan keuhkoahtauman kanssa väistellä. Nuorten sanonta aikoinaan oli. Hanki oma elämä. Mikseivät tee niin...

      • Anonyymi

        Täällä sama juttu. Lapset vedättäävät tyhmää äitiään sen kun ilkeävät. Oon koittanu sanoo tuolle urpolle että etkö sä tollo nää että sua vedetään alta lipan?
        Eeeei kun kyllä meidän nyt täytyy ja vittu lässyn lässyn!
        Eipä siinä ei oo mun kakaroita ja varmaan en elätä noita uusavuttomia luusereita, paapokoon kakaroitaan vaikka palvelutalosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä sama juttu. Lapset vedättäävät tyhmää äitiään sen kun ilkeävät. Oon koittanu sanoo tuolle urpolle että etkö sä tollo nää että sua vedetään alta lipan?
        Eeeei kun kyllä meidän nyt täytyy ja vittu lässyn lässyn!
        Eipä siinä ei oo mun kakaroita ja varmaan en elätä noita uusavuttomia luusereita, paapokoon kakaroitaan vaikka palvelutalosta.

        Samoin meillä vaimolla kaksi aikuista lasta, molemmat asuvat samassa kaupungissa, kun mekin , toinen ihan omillaan opiskelee korkeakoulussa ja yrittää elämässään eteenpäin, muutenkin hyvä tyyppi, mutta toinen poika täysjuoppo 30 vuotias , aina pyytämässä rahaa , äidiltään ja myös minulta on pyytänyt, mutta en anna, äijälle tupakki ja kaljarahaa, töissä ei käy ja nyt tulossa vankilareissu petoksista, no siellä täyshoito, ei vähään aikaan pyydä rahaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe