Millaiset ns.tarkastukset kentällä mennen tullen ja puhuttelut

Helmikuu 2012

entä jos ei osaa kieltä, millä tenttaavat, kuka auttaa, lomallehan ollaan menossa.
Entä saako hyvää konjakkia esim.ruokakaupoista, vaikka en olekaan niin konjakin perään, mutta päiväkahvilla olisi kiva ottaa pienet napanderit.
Olen kuullut pelkkää hyvää Eilatista, ja käykö pankkikortti maksuvälineenä.

16

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt Eilatissa

'Mitä kielitaidottomampi olet, sen parempi. Sitä vähemmän aikaa jaksavat tentata:)

Pankkikortti ei titenkään käy, koska ei olla EUssa, mutta VISA Electron ehkä jossain...

• #reissulainen#

Turvatarkastuksissa jos tulee tiukka paikka, hommaa virkailijan tulkin. Itselle pari kertaa käynyt niin. Tarkastuksia ei kannata kammoksua, kuuluu maan tapaan.

Yleisimmät luottokortit esim. Visa käy monissa paikoissa maksuvälineenä.

Konjakista en osaa sen enempää sanoa.

• Suomalaista ei
        #reissulainen# kirjoitti:

Turvatarkastuksissa jos tulee tiukka paikka, hommaa virkailijan tulkin. Itselle pari kertaa käynyt niin. Tarkastuksia ei kannata kammoksua, kuuluu maan tapaan.

Yleisimmät luottokortit esim. Visa käy monissa paikoissa maksuvälineenä.

Konjakista en osaa sen enempää sanoa.

kannata pyytää tulkiksi - kuulustelijat pitävät sitä erittäin epäilyttävänä liikkeenä, joka vain johtaa siihen, että molemmat joutuvat kuulusteltaviksi.

• Yllätys yllätys

Hotellin automaatilla näyttää olevan Debit-mahdollisuuskin kortilla. En kyllä kokeillut saako mtään, vaan otin Visalla.

Viinakauppoja on joka nurkalla, joten konjakitta ei jää.

• Josko israeliin

Mukava kuulla kommentteja Israelista - vähän arveluttaa nämä turvatarkastukset - muuten varmaan hyvä lomakohde - vaihtoehtona kypros tai teneriffa

• #reissulainen#

Turvatarkastusten mahdollisen tulkin valitsee nimenomaan se virkailija, ei siis matkailija itse.

Eilatiin kannattaa ilman muuta lomalle :)

• Vähän kylmä

täällä on. Päivällä 23c ja iltaisin jo tosi viileätä.

Muuten ok.

• aurinkolomalle
        Vähän kylmä kirjoitti:

täällä on. Päivällä 23c ja iltaisin jo tosi viileätä.

Muuten ok.

Lämpötila on passeli, mutta turvatarkastuksen epäilyttävät, kun olen kuullut erilaisia tarinoista, ei tosin ole mitään pelättävää koska omat asiat ovat kunnossa, siis "puhtaat paperit", mutta jos lomalle mennään, miks tenttaavat?

• Ne on ne
        aurinkolomalle kirjoitti:

Lämpötila on passeli, mutta turvatarkastuksen epäilyttävät, kun olen kuullut erilaisia tarinoista, ei tosin ole mitään pelättävää koska omat asiat ovat kunnossa, siis "puhtaat paperit", mutta jos lomalle mennään, miks tenttaavat?

arabiterroristit ja niiden pelko.

• No juu, kyllähän ne siinä tullessa hieman jo kyselee mm. syytä tuloon ja miten kauan aikoo olla. Itseltäni se meni ihan helposti, ei vaikeuksia. Jos ei oikeasti osaa englantia, ehkä kannattaa pyytää sitä kieltä taitava auttamaan ?
      Konjakkia ! A vot, kyllä saa ja ihan ruokakaupasta. Laadukkaampaa saa tosin erikoisliikkeestä eli paikallisesta "alkosta". Huomatkaa myös miten yleisesti Finlandia vodka on näytillä viinakaupassa !
      Itelläni oleva Mastercard kelpasi joka paikkaan, missä sitä nyt sitten käytin.
      Pois lähtiessä itseltäni pengottiin matkalaukku hieman tarkemmin.Samalla kyseltiin mitenkä loma meni, missä kävin, olenko pakannut laukun itse ja onko se ollut ilman valvontaa lentokentälle tultaessa ym. mukavaa.

• Mainitsit

Kaksi kysymystä, jotka kysyttäneen joka kerralla. Onko itse palkannut matkatavarat ja onko mahdollista, että joku olisi lisännyt tavaroihin jotain. Juuri noin estetään sitä, että joku olisi saattanut ujuttaa räjähteitä mukaan.

• yx vaan yx

Meiltä perheenä ei kyselty kovinkaan innokkaasti mitään, mutta yksin matkustavat ovat tulilinjalla. Erästä yksin matkustavaa tyttöä oli lopulta haastattelemassa viisi virkailijaa ja se kesti noin puoli tuntia.....

• Todennäköisesti tytt
        yx vaan yx kirjoitti:

Meiltä perheenä ei kyselty kovinkaan innokkaasti mitään, mutta yksin matkustavat ovat tulilinjalla. Erästä yksin matkustavaa tyttöä oli lopulta haastattelemassa viisi virkailijaa ja se kesti noin puoli tuntia.....

oli muslimi.

• äiti matkustaja
        Todennäköisesti tytt kirjoitti:

oli muslimi.

Sama kokemus meillä että perheenä kun useamman lapsen kanssa matkustettiin eipä juuri kyselty. Mutta pari päivää aiemmin aikuinen 20v poikamme meni läpi samoista tarkatuksista ja häntä oli kuulusteltu pari tuntia. Viety eri huoneeseen ja siellä jatkettu kyselyä. Mutta poikamme oli ottanut sen hyvin vastaan sanoi vaan että siinä hän ihan konkreettisesti näki kuinka tarkkoja ja perusteellisia voidaan olla. Ja vielä poika arveli että olisiko hän ollut jonkinlainen "koulutuskappale". Mutta ei poika maailmalla paljon kiertäneenä siitä huonoa tykännyt. Sanoi että olihan hänellä aikaa..

• Late34

Kyselyt tuntuivat aika tungettelevilta. En pitänyt siitä että joka paikassa tuntui olevan niin kireä ilmapiiri. Tiesi olleensa lähes sodan partaalla olevassa maassa. Eksoottinen kokemus, mutta en tiedä menenkö enää koskaan. aika näyttää.

• Opintomatka

Kun kentällä valitsee"ei englantia puhuva" linjan, niin pääsee nopsempaan. Listassa on suomi ja englanti ja virkailija näyttää ja ruksaa vastauksen mukaan. Ystävällisimmät ihmiset tapasin kentän selvityksessä ja kaikki kävi nopeasti. Itse Eilatissa minulla ja monella muulla oli kysymys. Miksi he ovat niin vihaisia ? Monessa liikkeessä
      ei vaan myyty tuotteita. Jäi arvoitukseksi, mikä oli syy.
      Myyntikujalla saa katsoa tarkkaan ostotilanteessa, saako takaisin oikein. Taikurimaista kikkailua. Ja uimarannalla katso tavaroitesi perään. Varastettiin koko kassi ym. Mutta ihana uintipaikka ja ristiriitaisen rikas historia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe