Millaiset ns.tarkastukset kentällä mennen tullen ja puhuttelut

Helmikuu 2012

entä jos ei osaa kieltä, millä tenttaavat, kuka auttaa, lomallehan ollaan menossa.
Entä saako hyvää konjakkia esim.ruokakaupoista, vaikka en olekaan niin konjakin perään, mutta päiväkahvilla olisi kiva ottaa pienet napanderit.
Olen kuullut pelkkää hyvää Eilatista, ja käykö pankkikortti maksuvälineenä.

16

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt Eilatissa

      'Mitä kielitaidottomampi olet, sen parempi. Sitä vähemmän aikaa jaksavat tentata:)

      Pankkikortti ei titenkään käy, koska ei olla EUssa, mutta VISA Electron ehkä jossain...

      • #reissulainen#

        Turvatarkastuksissa jos tulee tiukka paikka, hommaa virkailijan tulkin. Itselle pari kertaa käynyt niin. Tarkastuksia ei kannata kammoksua, kuuluu maan tapaan.

        Yleisimmät luottokortit esim. Visa käy monissa paikoissa maksuvälineenä.

        Konjakista en osaa sen enempää sanoa.


      • Suomalaista ei
        #reissulainen# kirjoitti:

        Turvatarkastuksissa jos tulee tiukka paikka, hommaa virkailijan tulkin. Itselle pari kertaa käynyt niin. Tarkastuksia ei kannata kammoksua, kuuluu maan tapaan.

        Yleisimmät luottokortit esim. Visa käy monissa paikoissa maksuvälineenä.

        Konjakista en osaa sen enempää sanoa.

        kannata pyytää tulkiksi - kuulustelijat pitävät sitä erittäin epäilyttävänä liikkeenä, joka vain johtaa siihen, että molemmat joutuvat kuulusteltaviksi.


    • Yllätys yllätys

      Hotellin automaatilla näyttää olevan Debit-mahdollisuuskin kortilla. En kyllä kokeillut saako mtään, vaan otin Visalla.

      Viinakauppoja on joka nurkalla, joten konjakitta ei jää.

      • Josko israeliin

        Mukava kuulla kommentteja Israelista - vähän arveluttaa nämä turvatarkastukset - muuten varmaan hyvä lomakohde - vaihtoehtona kypros tai teneriffa


    • #reissulainen#

      Turvatarkastusten mahdollisen tulkin valitsee nimenomaan se virkailija, ei siis matkailija itse.

      Eilatiin kannattaa ilman muuta lomalle :)

      • Vähän kylmä

        täällä on. Päivällä 23c ja iltaisin jo tosi viileätä.

        Muuten ok.


      • aurinkolomalle
        Vähän kylmä kirjoitti:

        täällä on. Päivällä 23c ja iltaisin jo tosi viileätä.

        Muuten ok.

        Lämpötila on passeli, mutta turvatarkastuksen epäilyttävät, kun olen kuullut erilaisia tarinoista, ei tosin ole mitään pelättävää koska omat asiat ovat kunnossa, siis "puhtaat paperit", mutta jos lomalle mennään, miks tenttaavat?


      • Ne on ne
        aurinkolomalle kirjoitti:

        Lämpötila on passeli, mutta turvatarkastuksen epäilyttävät, kun olen kuullut erilaisia tarinoista, ei tosin ole mitään pelättävää koska omat asiat ovat kunnossa, siis "puhtaat paperit", mutta jos lomalle mennään, miks tenttaavat?

        arabiterroristit ja niiden pelko.


    • No juu, kyllähän ne siinä tullessa hieman jo kyselee mm. syytä tuloon ja miten kauan aikoo olla. Itseltäni se meni ihan helposti, ei vaikeuksia. Jos ei oikeasti osaa englantia, ehkä kannattaa pyytää sitä kieltä taitava auttamaan ?
      Konjakkia ! A vot, kyllä saa ja ihan ruokakaupasta. Laadukkaampaa saa tosin erikoisliikkeestä eli paikallisesta "alkosta". Huomatkaa myös miten yleisesti Finlandia vodka on näytillä viinakaupassa !
      Itelläni oleva Mastercard kelpasi joka paikkaan, missä sitä nyt sitten käytin.
      Pois lähtiessä itseltäni pengottiin matkalaukku hieman tarkemmin.Samalla kyseltiin mitenkä loma meni, missä kävin, olenko pakannut laukun itse ja onko se ollut ilman valvontaa lentokentälle tultaessa ym. mukavaa.

    • Mainitsit

      Kaksi kysymystä, jotka kysyttäneen joka kerralla. Onko itse palkannut matkatavarat ja onko mahdollista, että joku olisi lisännyt tavaroihin jotain. Juuri noin estetään sitä, että joku olisi saattanut ujuttaa räjähteitä mukaan.

      • yx vaan yx

        Meiltä perheenä ei kyselty kovinkaan innokkaasti mitään, mutta yksin matkustavat ovat tulilinjalla. Erästä yksin matkustavaa tyttöä oli lopulta haastattelemassa viisi virkailijaa ja se kesti noin puoli tuntia.....


      • Todennäköisesti tytt
        yx vaan yx kirjoitti:

        Meiltä perheenä ei kyselty kovinkaan innokkaasti mitään, mutta yksin matkustavat ovat tulilinjalla. Erästä yksin matkustavaa tyttöä oli lopulta haastattelemassa viisi virkailijaa ja se kesti noin puoli tuntia.....

        oli muslimi.


      • äiti matkustaja
        Todennäköisesti tytt kirjoitti:

        oli muslimi.

        Sama kokemus meillä että perheenä kun useamman lapsen kanssa matkustettiin eipä juuri kyselty. Mutta pari päivää aiemmin aikuinen 20v poikamme meni läpi samoista tarkatuksista ja häntä oli kuulusteltu pari tuntia. Viety eri huoneeseen ja siellä jatkettu kyselyä. Mutta poikamme oli ottanut sen hyvin vastaan sanoi vaan että siinä hän ihan konkreettisesti näki kuinka tarkkoja ja perusteellisia voidaan olla. Ja vielä poika arveli että olisiko hän ollut jonkinlainen "koulutuskappale". Mutta ei poika maailmalla paljon kiertäneenä siitä huonoa tykännyt. Sanoi että olihan hänellä aikaa..


    • Late34

      Kyselyt tuntuivat aika tungettelevilta. En pitänyt siitä että joka paikassa tuntui olevan niin kireä ilmapiiri. Tiesi olleensa lähes sodan partaalla olevassa maassa. Eksoottinen kokemus, mutta en tiedä menenkö enää koskaan. aika näyttää.

    • Opintomatka

      Kun kentällä valitsee"ei englantia puhuva" linjan, niin pääsee nopsempaan. Listassa on suomi ja englanti ja virkailija näyttää ja ruksaa vastauksen mukaan. Ystävällisimmät ihmiset tapasin kentän selvityksessä ja kaikki kävi nopeasti. Itse Eilatissa minulla ja monella muulla oli kysymys. Miksi he ovat niin vihaisia ? Monessa liikkeessä
      ei vaan myyty tuotteita. Jäi arvoitukseksi, mikä oli syy.
      Myyntikujalla saa katsoa tarkkaan ostotilanteessa, saako takaisin oikein. Taikurimaista kikkailua. Ja uimarannalla katso tavaroitesi perään. Varastettiin koko kassi ym. Mutta ihana uintipaikka ja ristiriitaisen rikas historia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe