Mikä mahtaa mättää. Piti tulla eläke tänään 2.12 mutta ei ole tullutkaan. Tarkistin että maksupäivä on 2.12, mutta ei näkyny noin tunti sitten? Kuntien eläkevakuutus, Keva kyseessä.
Oletteko muut samassa jamassa? Olisi reissuun lähtökin tänään...:(
Eläke ei näy tilillä
43
4094
Vastaukset
- tii-na-...
tänäänhän on verronpalautusten maksupäivä olisko pankeissa pikkusen ruuhkaa kyllä kai se vaikuttaa kaikkien maksujen tuloon tilille ja eikös nordea oo vielä maksanu palautukset kahteen kertaan ennen kun ne on peruttu ettei ihmiset kerkee käyttää niitä.
- eläkettä ei
Justiin kuulin uutisista että Nordean maksuliikenne sekaisin. Osalle maksettu veronpalautukset kahteen kertaan ja osa ei saa eläkkeitä ym maksuja. Minulla tili ja pankkiasiat Säästöpankissa...mutta toivon mukaan eläke tulee päivän aikana..
- koklannut
eläkettä ei kirjoitti:
Justiin kuulin uutisista että Nordean maksuliikenne sekaisin. Osalle maksettu veronpalautukset kahteen kertaan ja osa ei saa eläkkeitä ym maksuja. Minulla tili ja pankkiasiat Säästöpankissa...mutta toivon mukaan eläke tulee päivän aikana..
Myöskään verkkopankki ei toimi. Tiedotteessa lukee et joillekin veronpalautukset on maksettu tuplana, asiaa korjataan par´aikaa.
- en kärsinyt!
eläkettä ei kirjoitti:
Minun eläkkeeni tulee aina 1. päivä (jos siis arkipäivä) Joten onneksi ei koskenut minua. Asumistukikin tuli, koska 4 päivä on siis pyhä. Ja veroja en saanut takaisin, maksamaan jouduin vähän takaisin.
- Lisää tuloo
elätettäviä tähän maahan joka päivä, joten mitäs ne ny enää meistä välittäisivät ?
Nyt nämä uudet elätettävät Afrikasta tulee enää opiskelemaan ?
Kai elämää, kun heitä ei töissäkään tarvita, juurihan J.Ollila kertoi että 150 000 työtöntä tulee lisää Suomeen, koska ei ole töitä !- tii-na-...
tuskin ne tulevat tän päivän eläkkeen maksuun vaikuttavat ja eikös eläkkeen saajat elätä itte ittensä vai onko mulla jonkinlainen väärä käsitys tästä asiasta kovastihan sitä aina mainostetaan kuinka on itse eläkkeensä maksanu.
- eläke tuli!
tii-na-... kirjoitti:
tuskin ne tulevat tän päivän eläkkeen maksuun vaikuttavat ja eikös eläkkeen saajat elätä itte ittensä vai onko mulla jonkinlainen väärä käsitys tästä asiasta kovastihan sitä aina mainostetaan kuinka on itse eläkkeensä maksanu.
Kävin juuri uudelleen ja oli iloinen yllätys:) Eläke oli tullut tilille. Hyvä:)
- Lisää tuloo
tii-na-... kirjoitti:
Jaa, että on maksanut oman eläkkeen. Juurihan tuo edellinen hallitus teki päätöksen että toistasataa tuhatta Suomessa asuvaa saa eläkettä joka kuukausi noin 675 euroa vaikka ei olisi päivääkään ansainnut niitä Suomessa tai jossain muualla.
- OOooUU
54000 ikäihmisistä on työelämässa. 2-vuotta sitten luku oli noin 30000.
Ahneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet ! OOooUU kirjoitti:
54000 ikäihmisistä on työelämässa. 2-vuotta sitten luku oli noin 30000.
Ahneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet !"Ahneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet ! "
vai niin pienellä eläkkeellä, että on PAKKO käydä vieläkin töissä leipänsä eteen jaksoi tai ei? Työllä itsensä elättäneitten eläkkeitten reaaliarvohan laskee vuosittain vähintään useita prosentteja.- köyhä työtön
Lisää tuloo kirjoitti:
Jaa, että on maksanut oman eläkkeen. Juurihan tuo edellinen hallitus teki päätöksen että toistasataa tuhatta Suomessa asuvaa saa eläkettä joka kuukausi noin 675 euroa vaikka ei olisi päivääkään ansainnut niitä Suomessa tai jossain muualla.
Höh, mistäs tuo summa tulee? Mitä rahaa se on? Enhän minä saa työttömyyskorvastakaan noin paljon...
- Lisää tuloo
köyhä työtön kirjoitti:
Höh, mistäs tuo summa tulee? Mitä rahaa se on? Enhän minä saa työttömyyskorvastakaan noin paljon...
Niinpä niin. Ja noissa on kelan tietojen mukaa vajaa 6000 pakolaista / mamua jotka saavat kyseistä eläkettä ja tuohon eläkkeen saantiin ei vaikuta edes aviopuolison varallisuus tai tulot.
Et siinä sitä suomalaista demokratiaa täys laidalta maajussien akoille! - Lisää tuloo
sitroen kirjoitti:
"Ahneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet ! "
vai niin pienellä eläkkeellä, että on PAKKO käydä vieläkin töissä leipänsä eteen jaksoi tai ei? Työllä itsensä elättäneitten eläkkeitten reaaliarvohan laskee vuosittain vähintään useita prosentteja.Näin on muuten asia.
Ja kun kukaan ei näemmä halua hoitaa tässä maassa niitä työkyvyttömyyseläkeläisten asioita jotka ovat kaikista eniten joutuneet kärsijäksi taloudellisesti tässä maassa.
Sehän on kyllä kaikkien tiedossa, mutta mitään ei joudeta tekee, koska menee hyvää ryyppy aikaa hukkaa moisen asia kanssa jos sitä joutaisivat oikein tosissa miettimään, onhan heillä nyt paljon isompiakin ongelmia kuten nyt tuo Kreikka ja muut tosi köyhät sukulaiset maailmalla.
Eläkkeet näkyvät. Vaimon KELA jopa 2-päivää etuajassa.
Sen sijaan veronpalautuksia emme ole saaneet tuplana vaan meidän täytyy tyytyä 20€:00n.Ei kait niitä kela maksuja voi edes sunnuntaina maksaa niin siksi näkyvät tänään. Ainakin asumistuki tuli tilille tänään eikä neljäspäivä.
Nittaminax kirjoitti:
Ei kait niitä kela maksuja voi edes sunnuntaina maksaa niin siksi näkyvät tänään. Ainakin asumistuki tuli tilille tänään eikä neljäspäivä.
En tullut ajatelleeksi viikonpäivää!
Olisihan maksatus siirtyä maanantaihinkin?
Olen vain havainnut että tavallisesti vaimon kensaneläke tulee vajaata viikkoa myöhemmin kuin minun työeläkkeeni.laiska-lasse kirjoitti:
Olen vain havainnut että tavallisesti vaimon kensaneläke tulee vajaata viikkoa myöhemmin kuin minun työeläkkeeni.Ai sä puhut kansaneläkkeestä, mutta sehän mun tietääkseni maksetaan aina 14 päivä, mutta sitä en muista onko se tilillä perjantaina vai maanantaina jos se 14 päivä sattuu viikonlopulle.
Nittaminax kirjoitti:
Ai sä puhut kansaneläkkeestä, mutta sehän mun tietääkseni maksetaan aina 14 päivä, mutta sitä en muista onko se tilillä perjantaina vai maanantaina jos se 14 päivä sattuu viikonlopulle.
Eikä makseta aina!
Edellisistä 4:stä kuukaudesta vaimon kansaneläke on tullut tilille kerran 2:n päivä ja kolmesti 4:s päivä.
Muista kelan maksuista en tiedä koska emme ole osanneet hakea.
Luulin asumistuenkin menevän suoraan vuokranantajalle eikä tuen saajan tilille.- elliivo
laiska-lasse kirjoitti:
Eikä makseta aina!
Edellisistä 4:stä kuukaudesta vaimon kansaneläke on tullut tilille kerran 2:n päivä ja kolmesti 4:s päivä.
Muista kelan maksuista en tiedä koska emme ole osanneet hakea.
Luulin asumistuenkin menevän suoraan vuokranantajalle eikä tuen saajan tilille.Kelan eläkkeen maksupäivä määräytyy aakkosjärjestyksessä. Minun sukunimeni alkaa S-kirjaimella niin maksupäivä on neljäs päivä, ja jos se sattuu viikonlopulle niin maksetaan edellisenä arkipäivänä. Exän sukunimi alkaa H-kirjaimella ja maksupäivä on 12 pv muistaakseni.
Kaikki muut kelarahat tulevat etukäteen tilille maksupäivän sattuessa viikonloppuun paitsi opintotuet maksetaan jälkikäteen.
Poika opiskelee ja nyt taas opintotuki tulee vasta 5 pv maanantaina. elliivo kirjoitti:
Kelan eläkkeen maksupäivä määräytyy aakkosjärjestyksessä. Minun sukunimeni alkaa S-kirjaimella niin maksupäivä on neljäs päivä, ja jos se sattuu viikonlopulle niin maksetaan edellisenä arkipäivänä. Exän sukunimi alkaa H-kirjaimella ja maksupäivä on 12 pv muistaakseni.
Kaikki muut kelarahat tulevat etukäteen tilille maksupäivän sattuessa viikonloppuun paitsi opintotuet maksetaan jälkikäteen.
Poika opiskelee ja nyt taas opintotuki tulee vasta 5 pv maanantaina.Ainakin meillä K:n maksupäivä on 4:s.
Hyvä että kela maksoi tänään.
Vaimo kotiutuu huomenna joten eipä hänen tarvitse nähdä nälkää viikonloppuna.- Aina oikein
laiska-lasse kirjoitti:
Olen vain havainnut että tavallisesti vaimon kensaneläke tulee vajaata viikkoa myöhemmin kuin minun työeläkkeeni.Jos maksatus sattuu viikonloppuun tai jollekkin pyhälle,niin korvaukse ja eläkkeet maksetaan aina ennen niitä olevana arkipäivänä.
- korkoa maksajalle!
Aina oikein kirjoitti:
Jos maksatus sattuu viikonloppuun tai jollekkin pyhälle,niin korvaukse ja eläkkeet maksetaan aina ennen niitä olevana arkipäivänä.
Vaan ei työeläkkeet! Jos ensimmäinen päivä on vaikkapa lauantai, eläke tulee tilille vasta maanantaina.
Myöhään tuli mullekkin kevan eläke. Tosin veronpalautus oli tuplana. Nyt jo toine oli poistunut. Sikäli harmi, et kyl sille 187e
olis käyttöö löytyny. En ois pahakseni ottanu, vaikkei ois poistettukkaa.- Roistolos Oharius
Sorry . eläkkeenne viivästyy jatkossakin .Ne menee Kreikan kautta.
Terveisiä - Pirre*
Meilläkään ei näkynyt veronpalautuksia tilillä..:(
P.s. maksoimme eilen lisää yhteensä noin 700 euroa :)Olen melkein katteellinen!
Jälkiverohan merkitsee yllättäviä lisätuloja tai lainaa valtiolta.- Pirre*
laiska-lasse kirjoitti:
Olen melkein katteellinen!
Jälkiverohan merkitsee yllättäviä lisätuloja tai lainaa valtiolta.Niin, mistäpä muualat sitä saisi niin pienellä korolla lainaa :)
- i_a**
Verottaja yllätti...
Oli pistänyt tililleni 2870 €... Tuo tuli kotitalousvähennyksenä ulkopuolisesta työstä porakaivon osalta kun siirryin maalämpöön... Laitteet hankinkin tämän vuoden puolella kun tyrkyttivät 20 % laiteavustusta tänä vuonna... "Kotitalouspalautusta" luvassa taas ensi syksynä laiteasennuksesta... - vi..tun idiootit
vit..tu ku ihmiset on avuttomii eikä osaa ottaa asioista selvää itse.
- 60+
kello 15,30 eikä eläke vieläkään tilillä..alkaa hermostuttaa jo pikkuhiljaa ARGHHH
- Kaiken saanut
Minulla näkyi ,olen Aktian asiakas.Virhe koski kai vain kahta pankkia,korjaavat kyllä kunhan ehtivät.
- Rimmir tänään
Luin muutaman kommentin tuolta loppupäästä. Nyt en ymmärrä lainkaan tuota maksusysteemiä. Siis jos eläkettä tulee kansaneläkkeenä niin Kela maksaa sen määrättynä päivänä. Jos saa asuntotukea niin Kela maksaa senkin jonakin toisena määrättynä päivänä, Jos on vielä kotona asuva opiskelija joka saa opiskelutukea niin sekin maksetaan jonakin eri päivänä. Ja kaikki sairas ja työeläkkeet taas eri päivinä.
Onpa aivan mahdoton byrokratia! Miksi näitä maksuja ei voida yhdistää vaikkapa kahteen kertaan kuussa tänä tietotekniikka aikana? Vai tulisiko liikaa työttömiä valtion virkamiehiä joille maksetaan keskipalkkana 3000€ kuussa työnantajan maksuja huomioonottamatta?
Minulle tulee vaan palkka kerran kuussa niin on paljon helpompaa suunnitella seuraavan kuun budgetti laskujen maksun jälkeen. - Anonyymi
Sama juttu
- Anonyymi
Oliko taas järkevää nostaa vuosikymmenen vanhoja juttuja
- Anonyymi
Mulla on maksupäivä kuukauden 20 pvä. Joskus se tulee jo 18pvä kun on viikonloppu.
Koskaan ei ole myöhästynyt, kyllä se sullekin tulee ko. maksupäivän aikana. - Anonyymi
Minulla on OP-pankissa tili ja eläke kunta-alan Keva. Tilille ainakin näytti eläke tulleen. Lähden pian automaatille kokeilemaan, saanko vähän eläkerahaa nostettua..
- Anonyymi
Johan se on aamulla verkkouutisissa kerrottu että OP:lla ongelmia kevan eläkkeiden maksatuksessa.
Kyllä tässä iässä pitäisi olla oppinut käyttämään rahaa niin, että pärjää vaikka eläke ei ole heti aamusta nostettavissa.
- Anonyymi
Ei näytä eläke tilille tulleen 12vuotta myöhemminkään😂
- Anonyymi
Tilapäinen häiriö OP:llä.
- Anonyymi
Mulle oli tullut Suomesta pikkasen työelökettä 2/5 :D
Skånepåg - Anonyymi
Ei näy kansaneläke 7.10.2024 tililläni ? Onkohan kelalla vai pankissa häiriö? Eipä yllätä jos kysy Nordeasta!!!
- Anonyymi
OP-pankisa mun tili ja näkyy olevan kansaneläke tilillä. Vika ehkä vaan Nordea-tileillä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123750MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761970Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821253Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671067Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331008Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60863- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788